Bartłomiej
Juszczyk
dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...
Temat: Płatności faktur na czas - jak jest u Was?
WitamTemat zainspirowany sytuacją, z jaką mam styczność na codzień. Jestem pedantem w temacie rozliczeń między firmami i każda usługa, produkt, cokolwiek na co ktoś wystawia nam fakturę jest natychmiast rozliczana, a w najgorszym razie - w terminie ustalonym na fakturze.
Niestety, zauważyłem, że dość pospolitą praktyką w polskich firmach jest - nie płacić, dopóki mnie nie ubłagają... Doszło do tego, że musiałem zatrudnić jedną osobę tylko do tego, by dzwoniła i prosiła (ech...) kontrahentów, by łaskawie zapłacili za rzeczy, usługi, z których korzystają. Jakiś procent zawsze się trafia, ale co ciekawe, nie są to firmy, które padają, czy też aktualnie mają problemy finansowe. Ot, taki kaprys.
Oczywiście - odpowiem od razu - procedury windykacji, czy też zablomowania usług istnieją, ale naturalnie efektem zazwyczaj jest wrogośc z drugiej strony (a jakże), pomijając, że staramy się dbać o Klientów.
Jak to jest w Waszych firmach? Czy fakt, że to Wy musicie się tłumaczyć wierzycielowi, nie jest aby ujmujący? Czy dzowniący co drugi dzien do firmy kontrahent który domaga się zaległych pieniezy i konieczność tłumaczenia to standard do którego należy się przyzwyczaić?
Ciekaw jestem Waszych opinii.