konto usunięte

Temat: jak stworzyć procedurę

witam, mam prośbę o pomoc w tworzeniu procedury (przyjmowania dokumentów od kontrahentów) Jeśli ktoś z Was ma w tym doświadczenie proszę o pomoc
Monika Gorbaczyńska

Monika Gorbaczyńska Każdego dnia szukaj
własnej drogi
szczęścia

Temat: jak stworzyć procedurę

ja uzywam programu lotus do korespondencji - polecam

konto usunięte

Temat: jak stworzyć procedurę

Również polecam Lotus - bardzo wygodny, dużo możliwości i prosty w obsłudze :)

konto usunięte

Temat: jak stworzyć procedurę

Ja tu przytoczę metodę tradycyjną, acz niezawodną..
..zeszyt korespondencji przychodzącej i wychodzącej, można go nabyć w każdym "biuro markecie" i działa nawet, gdy nie ma prądu.

pozdrawiam
pb
Mariusz Stępień

Mariusz Stępień
http://mariuszstepie
n.net/

Temat: jak stworzyć procedurę

kalendarz MS Works 8 :)
Monika Gorbaczyńska

Monika Gorbaczyńska Każdego dnia szukaj
własnej drogi
szczęścia

Temat: jak stworzyć procedurę

Przemysław B.:Ja tu przytoczę metodę tradycyjną, acz niezawodną..
..zeszyt korespondencji przychodzącej i wychodzącej, można go nabyć w każdym "biuro markecie" i działa nawet, gdy nie ma prądu.

pozdrawiam
pb


działą ale nieraz trzeba znależć datę listu sprzed pół roku. jeśli to duża firma albo urzad gdzie listow przychodzi mnostwo to zajmie to troche czasu
najlepiej zapisywac wszystko na komputerze i na wypadek robic kopie pisaną

konto usunięte

Temat: jak stworzyć procedurę

przyznaję racje, żę w przypadku dużej firmy może się taka metoda nie sprawdzić. Powiniennem był dodać, że dysponuję doświadczeniem z małego przedsiębiorstwa..
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: jak stworzyć procedurę

nie chodzi mi o przyjmowanie korespondencji ale wszelkiego rodzaju dokumentów (szezrzej rozumianą) jak stworzyc procedurę a nie jakich narzędzi używać;-)
Agnieszka S.

Agnieszka S. W pracy inspektor, z
zamiłowania
fotografik

Temat: jak stworzyć procedurę

Trudno tworzyć procedurę, jeśli proces jeszcze zupełnie nie istnieje. Ale jeśli proces toczy się już jako tako trzeba zapisać jak on wygląda faktycznie - poprosić najlepiej o to kogoś, kto jest w proces zaanga żowany i zna go od początku do końca.

Jeśli tak opisany proces przełożymy na jakiś graf - jakakolwiek obrazkową wersję procesu, zaprośmy kogoś lub kilka osób do dyskusji nad tym procesem. Co można w nim zmienić? Które elementy są niepotrzebne. Jakich elementów brak. Bardzo ważne: jakie ryzyka niesie obecnie działający proces? (np. ryzyko zaginięcia dokumentu w jakimś konkretnym punkcie procesu, niedostarczenie dokumentu do odpowiedniej osoby).

Ustalić punkty kontrolne, czyli ustalić regularne (raz na tydzień, raz na miesiac) wybiórcze (czyli ileś % może być 100% próbki, czyli dokumentów) sprawdzanie tych ryzykownych punktów procesu, by ograniczyć ryzyko w określonym punkcie procesu.

Ustalone zmiany w procesie nanieśc do wstępnej wersji procedury. Nie zapomnieć poinformować o zmianach tych, którzy są w proces zaangażowani.

Pamiętać o uaktualnianiu/zatwierdzaniu procedury przynajmniej raz na rok.

To tak w skrócie :)
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: jak stworzyć procedurę

w ramach procedury można wykorzystać właśnie i Lotus i dziennik korespondencji.
Wyłączenie prądu to nie jedyne ryzyko związane z komputerami.

konto usunięte

Temat: jak stworzyć procedurę

mam gdzieś wzór formalny różych procedur więc mogę podesąć na maila jako szablon ;)

konto usunięte

Temat: jak stworzyć procedurę

nie bardzo mam jak wrzycic szablon...
ale to co mi sie udaje skopiowac bezkarnie



I. Cel

II. Zakres stosowania

III. Dokumenty bazowe, pojęcia

IV. Odpowiedzialności

4.1.


4.2.


V. Postępowanie w poszczególnych zakresach.

5.1.


5.2.


VI. Zapisy, ich obieg oraz archiwizacja

6.1.


6.2.


VII. Dokumenty związane
Numer Nazwa dokumentu


VIII. Załączniki
Numer Nazwa załącznika



IX. Zmiany
Numer Data Opis


proponuję naprawdę podesłac na maila, bo inaczej to od razu wyglada...




Wyślij zaproszenie do