konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Anna Miller:
Dariusz Kamiński:
Brawo Panie Romanie :) Ogolnie to i ja dorzuce swoje 3 grosze. Sam temat nasuwa tylo mysl, ze pewnie Anno miala niemila przygode albo perypetie z takim stanem zwiazane, dlatego tylko w sumie zajmuje stanoiwsko - sam temat jest "dziwny" (to tak lekko powiedziane:). Jesli kocha sie nawzajem to nie liczy sie stan majatkowy, nie liczy sie nic oprocz zainteresowania siebie nawzajem. Jesli kobieta daje albo chce dac sygnal ze jest lepie usytuowana materialnie to moze, ale zeby nie przypominala na kazdym kroku i nie nosila sie jak "nowobogacka Pani" co ona nie wniosla, co ona nie ma i kim ona nie jest.... To psuje wszelkie kontakty. Wywyzszanie sie nie prowadzilo i nie prowadzi do niczego dobrego. Szczerze mowiac liczy sie bliskosc, uczucie, cieplo a co moze kogos normalnego, niepazernego faceta obchodzic jakie Ty masz auto, mieszkanie czy wille lub inne dobra?
Najnowsze, nowe BMW fajna sprawa-tylko kto bedzie je chronil w Polsce:P Jeden Facet? Chyba ze jest z mafii lub gangu albo ma kontakty....
Z pieniedzy samych nic dobrego nie wychodzilo i nie wyjdzie...... Jak w filmie piosence tak w zyciu - PIENIADZE TO NIE WSZYSTKO
Pana, Panie Dariuszu, posty zawsze śledziłam z dużym zainteresowaniem. I zawsze wzbudzał Pan moją ogromną sympatię i to co Pan pisał. Dlatego przykro mi, że na podstawie 'rzuconego tematu' wyciaga Pan wnioski, jakby to była historia mojego życia dając poklask atakom. Ja mam bardzo duzy dystans do wszystkiego, i często rzucam tematy prowokacyjne (conajmniej kilkanaście o przeróznej tematyce), by wzbudzić dyskusję, a nie po to by uzyskać odpowiedż na pytanie. Myślałam, że jest to oczywiste.
jednym słowem uprawia Pani prowokację. Wiec wszelkie jej konsekwencje tez musi Pani brać na siebie. Chyba tym razem wymnknęła sie ona Pani z rąk.Romuald Konieczny edytował(a) ten post dnia 30.12.07 o godzinie 01:14

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Romuald Konieczny:
Anna Miller:
Dariusz Kamiński:
Brawo Panie Romanie :) Ogolnie to i ja dorzuce swoje 3 grosze. Sam temat nasuwa tylo mysl, ze pewnie Anno miala niemila przygode albo perypetie z takim stanem zwiazane, dlatego tylko w sumie zajmuje stanoiwsko - sam temat jest "dziwny" (to tak lekko powiedziane:). Jesli kocha sie nawzajem to nie liczy sie stan majatkowy, nie liczy sie nic oprocz zainteresowania siebie nawzajem. Jesli kobieta daje albo chce dac sygnal ze jest lepie usytuowana materialnie to moze, ale zeby nie przypominala na kazdym kroku i nie nosila sie jak "nowobogacka Pani" co ona nie wniosla, co ona nie ma i kim ona nie jest.... To psuje wszelkie kontakty. Wywyzszanie sie nie prowadzilo i nie prowadzi do niczego dobrego. Szczerze mowiac liczy sie bliskosc, uczucie, cieplo a co moze kogos normalnego, niepazernego faceta obchodzic jakie Ty masz auto, mieszkanie czy wille lub inne dobra?
Najnowsze, nowe BMW fajna sprawa-tylko kto bedzie je chronil w Polsce:P Jeden Facet? Chyba ze jest z mafii lub gangu albo ma kontakty....
Z pieniedzy samych nic dobrego nie wychodzilo i nie wyjdzie...... Jak w filmie piosence tak w zyciu - PIENIADZE TO NIE WSZYSTKO
Pana, Panie Dariuszu, posty zawsze śledziłam z dużym zainteresowaniem. I zawsze wzbudzał Pan moją ogromną sympatię i to co Pan pisał. Dlatego przykro mi, że na podstawie 'rzuconego tematu' wyciaga Pan wnioski, jakby to była historia mojego życia dając poklask atakom. Ja mam bardzo duzy dystans do wszystkiego, i często rzucam tematy prowokacyjne (conajmniej kilkanaście o przeróznej tematyce), by wzbudzić dyskusję, a nie po to by uzyskać odpowiedż na pytanie. Myślałam, że jest to oczywiste.
jednym słowem uprawia Pani prowokację. Wiec wszelkie jej konsekwencje tez musi Pani brać na siebie. Chyba tym razem wymnknęła sie ona Pani z rąk.Romuald Konieczny edytował(a) ten post dnia 30.12.07 o godzinie 01:14
prosze wybaczyć ale żaden z moich postów ani żadna z moich wypowiedzi nie sugerowała, że szukam sponsora!!! nawet temat tego nie narzucał w żaden sposób. Prosze się nie dziwić zatem, że jestem obruszona , bo to już zbyt daleko idące wnioski.I zrobiło sie niesmacznie. Krytykowac mnie może każdy i nie zgadzac sie ze mną moze każdy, ale nie pozwolę sobie na takie pomówienia. Prosze mnie zrozumieć.

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

prowokować trzeba odpowiedzialnie. i tylko tyle mam do powiedzenia.

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Romuald Konieczny:
prowokować trzeba odpowiedzialnie. i tylko tyle mam do powiedzenia.
nie powinnen Pan tak żażarcie bronić swojego stanowiska i oskarżać mnie o brak odpowiedzialnosci. Sugerowałabym dokladniejsze przesledzenie całego konfliktu.
Sama jednak wyłączam się już od rozmowy, bo absolutnie nic nie wnosi. I niepotrzebnie budzi negatywne emocje. i na tym konczę.

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Anna Miller:
Romuald Konieczny:
prowokować trzeba odpowiedzialnie. i tylko tyle mam do powiedzenia.
nie powinnen Pan tak żażarcie bronić swojego stanowiska i oskarżać mnie o brak odpowiedzialnosci. Sugerowałabym dokladniejsze przesledzenie całego konfliktu.
Sama jednak wyłączam się już od rozmowy, bo absolutnie nic nie wnosi. I niepotrzebnie budzi negatywne emocje. i na tym konczę.
Oj ludzie dlaczego nie mozecie sie pogodzic, to tlyko wirtualny swiat. Badzcie dorosli. Wstyd....

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Anna Miller:
Romuald Konieczny:
prowokować trzeba odpowiedzialnie. i tylko tyle mam do powiedzenia.
nie powinnen Pan tak żażarcie bronić swojego stanowiska i oskarżać mnie o brak odpowiedzialnosci. Sugerowałabym dokladniejsze przesledzenie całego konfliktu.
Sama jednak wyłączam się już od rozmowy, bo absolutnie nic nie wnosi. I niepotrzebnie budzi negatywne emocje. i na tym konczę.
Też sadzę, że wiele (zwłaszcza pozostawionych samych sobie) prowokacji tak działa. Słuszna decyzja Pani Aniu. Szkoda, że dopiero teraz. Ale fakt sie liczy.
:)Romuald Konieczny edytował(a) ten post dnia 01.01.08 o godzinie 13:07

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Romuald Konieczny:
Anna Miller:
Romuald Konieczny:
prowokować trzeba odpowiedzialnie. i tylko tyle mam do powiedzenia.
nie powinnen Pan tak żażarcie bronić swojego stanowiska i oskarżać mnie o brak odpowiedzialnosci. Sugerowałabym dokladniejsze przesledzenie całego konfliktu.
Sama jednak wyłączam się już od rozmowy, bo absolutnie nic nie wnosi. I niepotrzebnie budzi negatywne emocje. i na tym konczę.
Też sadzę, że wiele (zwłaszcza pozostawionych samych sobie)
prowokacji tak działa. Słuszna decyzja Pani Aniu. Szkoda, że dopiero teraz. Ale fakt sie liczy.
:)
A Pan to musi mieć jakieś poważne problemy.....:)Anna Miller edytował(a) ten post dnia 02.01.08 o godzinie 00:42

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Anna Miller:
A Pan to musi mieć jakieś poważne problemy.....:)Anna Miller edytował(a) ten post dnia 02.01.08 o godzinie 00:42
zechce pani rozwinac?
przepraszam. czy na miejscu jest co tu Pani pisze? Ucieszylem sie ze pani zrozumiala i dalem temu wyraz a Pani dalej cos nieodpowiada?

>>Sama jednak wyłączam się już od rozmowy, bo absolutnie nic nie wnosi. I >>niepotrzebnie budzi negatywne emocje. i na tym konczę.
Prosze sobie przeczytac i posluchac chociaz wlasnych slow.
Napewno obejdzie sie bez Pani wymyslonych "powaznych problemow" ktore pokazal ten temat. dziekuje.

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Romuald Konieczny:
Anna Miller:
A Pan to musi mieć jakieś poważne problemy.....:)Anna Miller edytował(a) ten post dnia 02.01.08 o godzinie 00:42
zechce pani rozwinac?
przepraszam. czy na miejscu jest co tu Pani pisze? Ucieszylem sie ze pani zrozumiala i dalem temu wyraz a Pani dalej cos nieodpowiada?

>>Sama jednak wyłączam się już od rozmowy, bo absolutnie nic nie wnosi. I >>niepotrzebnie budzi negatywne emocje. i na tym konczę.
Prosze sobie przeczytac i posluchac chociaz wlasnych slow.
Napewno obejdzie sie bez Pani wymyslonych "powaznych problemow" ktore pokazal ten temat. dziekuje.


ostatni problem o którym rozmawiacie tutaj, to usunięcie postu z pomówieniem, ze Ania szuka sponsora.

"poważny problem" o którym piszesz .... faktyczie, jest to problem ... brak kultury uczestników wypowiedzi!!!

Dziewczyna pracuje w jakieś firmie, publikuje swoje zdjęcie a jakiś zakompleksiony koleś wypisuje, ze szuka sponsora!!! i co? i to ma byc zabawa?

Jesteś szefem firmy .... wyobrazasz, sobie zebym pod Twoim adresem pisała to co mi przyjdzie do głowy .... a potem wypisywała jakieś bzdury o prowokacji .... zastanów sie!
Tadeusz Czyż

Tadeusz Czyż Broker
ubezpieczeniowy

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Najbardziej bolesne dla mnie jest to, że poruszony w temacie wątku problem różnicy w dochodach urósł do rangi głównego determinanta, czy kontak i/lub zwiazek później jest możliwy, czy też nie...

Może jestem staroświecki, ale bardziej pociągające dla mnie jest zauroczrenie osobą, a niej jej stanem posiadania - i dotyczy to zarowno kobiety, jak i mężczyzny.

Może coś przeoczyłem, ale w żadnej wypowiedzi nie mogę się dopatrzyć chęci współpracy nad tym w dalszej kolejności, by, jeśli coś "zaiskrzy", budować porozumienie nad różnicami w dochodach, w charakterze, przyzwyczajeniach i upodobaniach... A w tej pracy nie ma miejsca na jakieś stereotypy.

Jeśli mówimy tylko o "randkowaniu", to wtedy nie odpowiadałby mi na dłuższą metę kontakt z kobietą, która mogłaby wydać miesięcznie 20tys., a ja tylko 2tys, ponieważ nie mielibysmy wówczas żadnego wspólnego mianownika i nie chciałbym, by kobieta mnie sponsorowała. Natomiast, gdy mówimy o poważnym związku, czy małżeństwie, to przychody mojej żony i moje stanowiłyby łacznie 22tys, co składałoby się na nasz budżet domowy i nie ma mowy wówczas o płaceniu "za drugą osobę"...

Te dwa przypadki powinniśmy odróżnić, a wtedy nie będzie insynuacji i agresji, która wcześniej zdążyła sie pojawić.

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

fajnie to sobie obliczyłeś .... jej 20tys + Twoje 2tys .... macie 22 tys :)całkiem nieźle zyjesz za jej pieniądze.

ale nie tak długo .... Ona znajdzie sobie kogos kto zarabia przynajmniej 15tys:)

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

No nie . A słyszałas o czymś takim jak miłośc??

Ja mam grubo ponad 20tyś miesiącznie a mam kobiete która zarabia ok 3tyś. Ale nie porównuje tego bo też w inny sposób zarabiamy, ja mam własną firme ona pracuje na czyjiś rachunek.

I myslisz że mi to przeszkadza?? W życiu nie zamienił bym jej na kobiete która zarabia więcej.

BO W ŻYCIU NIE TYLKO LICZĄ SIĘ PIENIĄDZEAndrzej O. edytował(a) ten post dnia 02.01.08 o godzinie 10:59

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Monika Kotlarek:
Jesteś szefem firmy .... wyobrazasz, sobie zebym pod Twoim adresem pisała to co mi przyjdzie do głowy .... a potem wypisywała jakieś bzdury o prowokacji .... zastanów sie!
Ktoś ma pisać tak jak pani przyjdzie do głowy? Koleżanko Hola Hola!!

Niech Pani wpierw jeszcze raz to przeczyta. Jeśli następnym razem zechce bronic koleżanki w brzydki sposób rzucając na dykutanta insynuacje. Nie zyczę sobie - tego z góry uprzedzam.
Anna Miller:
>a mam bardzo duzy dystans do wszystkiego, i często rzucam tematy >prowokacyjne (conajmniej kilkanaście o przeróznej tematyce), by >wzbudzić dyskusję, a nie po to by uzyskać odpowiedż na pytanie.

Niech nauczy się odpowiadać za swe prowokacje odpowiedzialnie. I tylko czy aż tyle. Nikt nie ma obowiązku zakładania tematu dla samego "wzbudzenia dyskusji"
Jak założyłem temat o romnasie z 17-latką to też nie miałem pretensji że pojawiły sie komentarze ad personam. Po prostu: bez histerii koleżanki.

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Andrzej O.:
No nie . A słyszałas o czymś takim jak miłośc??

Ja mam grubo ponad 20tyś miesiącznie a mam kobiete która zarabia ok 3tyś. Ale nie porównuje tego bo też w inny sposób zarabiamy, ja mam własną firme ona pracuje na czyjiś rachunek.

I myslisz że mi to przeszkadza?? W życiu nie zamienił bym jej na kobiete która zarabia więcej.

BO W ŻYCIU NIE TYLKO LICZĄ SIĘ PIENIĄDZEAndrzej O. edytował(a) ten post dnia 02.01.08 o godzinie 10:59

oczywiście, ze jak odwrócimy sytuację to wszytsko jest OK. Mężczyna moze zarabiac wiecej. ale wyobraź sobie odwrotną sytuację, ze to Twoja kobieta zarania więcej niż Ty ... wątpię, zebys to zaakceptował.

ps. dzentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach:)

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Romuald Konieczny:
Monika Kotlarek:
Jesteś szefem firmy .... wyobrazasz, sobie zebym pod Twoim adresem pisała to co mi przyjdzie do głowy .... a potem wypisywała jakieś bzdury o prowokacji .... zastanów sie!
Ktoś ma pisać tak jak pani przyjdzie do głowy? Koleżanko Hola Hola!!

Niech Pani wpierw jeszcze raz to przeczyta. Jeśli następnym razem zechce bronic koleżanki w brzydki sposób rzucając na dykutanta insynuacje. Nie zyczę sobie - tego z góry uprzedzam.
Anna Miller:
>a mam bardzo duzy dystans do wszystkiego, i często rzucam tematy >prowokacyjne (conajmniej kilkanaście o przeróznej tematyce), by >wzbudzić dyskusję, a nie po to by uzyskać odpowiedż na pytanie.

Niech nauczy się odpowiadać za swe prowokacje odpowiedzialnie. I tylko czy aż tyle. Nikt nie ma obowiązku zakładania tematu dla samego "wzbudzenia dyskusji"
Jak założyłem temat o romnasie z 17-latką to też nie miałem pretensji że pojawiły sie komentarze ad personam. Po prostu: bez histerii koleżanki.


a gdzie tu prowokacja?

czy mam zakładać, ze jezeli rozpoczynasz temat o romansie z 17-latka .... to go masz? ... nie przesadzajmy!

jeszcze raz powtarzam! przede wszystkim chodzi o kulture wypowiedzi Pana w podkoszulce!

i nagle piszesz "hola hola" .... rozumiem, ze męska solidalność nie pozwala Tobie napisac "hola hola" koledze od sprawy sponsoringu.Monika Kotlarek edytował(a) ten post dnia 02.01.08 o godzinie 11:14
Tadeusz Czyż

Tadeusz Czyż Broker
ubezpieczeniowy

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Moniko,

to jest własnie to, co chciałem powiedzieć: cały czas mówiliście wszyscy o pieniądzach i z tych dywagacji można by wysnuć jeden wniosek, że w sytuacjach, o której napisała autorka postu, mężczyzna jest z góry skazany na uprzedzenia, które jakoby muszą nim rządzić...

Jeśli chcę być z jakąś kobietą, bo ją kocham, to robię wszystko, by usuwać przeszkody, które mogłyby zagrozić naszemy związkowi! I to zarówno różnice finasowe (nawet tak ogromne), jak i temperamentu (a wydaje mi się sfera intymna jest jeszcze ważniejsza)... Natomiast, jeśli facet "daje ciała" na całej linii i w efekcie tego "leżą" wszystkie płaszczyzny porozumienia, to znaczy, że nie zależy mu na kobiecie, na związku itd. A wtedy nie ma się co dziwić, że ona znajdzie sobie innego, i jestem przekonany, że powodem nie będą różnice w zarobkach...

Ale sprawy, o których mówię, są niepopularne w społeczeństwie konsumpcyjnym, gdzie zarobki stają się podstawowym kryterium doboru dwojga ludzi, gdzie nie ma związków i małżeństw opartych na miłości, tylko mniej lub bardzie wrogie fuzje i przejęcia...

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Monika Kotlarek:
Andrzej O.:
No nie . A słyszałas o czymś takim jak miłośc??

Ja mam grubo ponad 20tyś miesiącznie a mam kobiete która zarabia ok 3tyś. Ale nie porównuje tego bo też w inny sposób zarabiamy, ja mam własną firme ona pracuje na czyjiś rachunek.

I myslisz że mi to przeszkadza?? W życiu nie zamienił bym jej na kobiete która zarabia więcej.

BO W ŻYCIU NIE TYLKO LICZĄ SIĘ PIENIĄDZEAndrzej O. edytował(a) ten post dnia 02.01.08 o godzinie 10:59

oczywiście, ze jak odwrócimy sytuację to wszytsko jest OK. Mężczyna moze zarabiac wiecej. ale wyobraź sobie odwrotną sytuację, ze to Twoja kobieta zarania więcej niż Ty ... wątpię, zebys to zaakceptował.

ps. dzentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach:)

Oczywiście że nie rozmawiają dlatego pisałem około jakieś sumy a nie dosłownie:)

Pewnie by mi to przeszkadzało ale jak to mówi moja kobieta "ważne jest to że kochasz to co robisz" :)

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Tadeusz Czyż:
Moniko,

to jest własnie to, co chciałem powiedzieć: cały czas mówiliście wszyscy o pieniądzach i z tych dywagacji można by wysnuć jeden wniosek, że w sytuacjach, o której napisała autorka postu, mężczyzna jest z góry skazany na uprzedzenia, które jakoby muszą nim rządzić...

Jeśli chcę być z jakąś kobietą, bo ją kocham, to robię wszystko, by usuwać przeszkody, które mogłyby zagrozić naszemy związkowi! I to zarówno różnice finasowe (nawet tak ogromne), jak i temperamentu (a wydaje mi się sfera intymna jest jeszcze ważniejsza)... Natomiast, jeśli facet "daje ciała" na całej linii i w efekcie tego "leżą" wszystkie płaszczyzny porozumienia, to znaczy, że nie zależy mu na kobiecie, na związku itd. A wtedy nie ma się co dziwić, że ona znajdzie sobie innego, i jestem przekonany, że powodem nie będą różnice w zarobkach...

Ale sprawy, o których mówię, są niepopularne w społeczeństwie konsumpcyjnym, gdzie zarobki stają się podstawowym kryterium doboru dwojga ludzi, gdzie nie ma związków i małżeństw opartych na miłości, tylko mniej lub bardzie wrogie fuzje i przejęcia...


niestety ale kobieta będzie - wcześniej czy później - traktowac takiego mężczyznę jak "produkt uboczny" .... i zdegraduje go również w łózku ... a to już koniec i powodem tego bedzie różnica w zarobkach!Monika Kotlarek edytował(a) ten post dnia 02.01.08 o godzinie 11:15

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Monika Kotlarek:

a gdzie tu prowokacja?

czy mam zakładać, ze jezeli rozpoczynasz temat o romansie z 17-latka .... to go masz? ... nie przesadzajmy!

jeszcze raz powtarzam! przede wszystkim chodzi o kulture wypowiedzi Pana w podkoszulce!

i nagle piszesz "hola hola" .... rozumiem, ze męska solidalność nie pozwala Tobie napisac "hola hola" koledze od sprawy sponsoringu.Monika Kotlarek edytował(a) ten post dnia 02.01.08 o godzinie 11:14
A Twoj "atak" to ma sie rozumiec w ramach solidarnosci żenskiej?
Naprawdę myśle że Anna zrozumie bez Twojej interwencji, Moniko.
p.s. Żadnego pana w podkoszulce nie broniłem.

konto usunięte

Temat: Czy mężczyżni mają też uprzedzenia? Jak reagują na...

Romuald Konieczny:
Monika Kotlarek:

a gdzie tu prowokacja?

czy mam zakładać, ze jezeli rozpoczynasz temat o romansie z 17-latka .... to go masz? ... nie przesadzajmy!

jeszcze raz powtarzam! przede wszystkim chodzi o kulture wypowiedzi Pana w podkoszulce!

i nagle piszesz "hola hola" .... rozumiem, ze męska solidalność nie pozwala Tobie napisac "hola hola" koledze od sprawy sponsoringu.Monika Kotlarek edytował(a) ten post dnia 02.01.08 o godzinie 11:14
A Twoj "atak" to ma sie rozumiec w ramach solidarnosci żenskiej?
Naprawdę myśle że Anna zrozumie bez Twojej interwencji, Moniko.
p.s. Żadnego pana w podkoszulce nie broniłem.


jaki atak? czy my rozmawiamy o tym samym temacie??
bo mam wrażazenie, ze momentami niestety nie!

jakiś facet napisał, ze Ania szuka sponsora! i uważasz, ze to jest ok? bo ja uważam, ze to całkowity brak wyobraźni i kultury!

opublikuj swoje zdjęcie i pociągniemy dalej temat "romansu z 17-latką" .... może też ktoś napisze o Tobie coś ciekawego na podstawie tematu dyskusji! będzie fajnie:) a potem napiszę Tobie, ze powinienes brac odpowiedzialność za swoją "prowokację" ... ale to juz po tym jak wszyscy przeczytają o "Twoim romansie"!

Następna dyskusja:

Panowie i Panie.. jak szybk...




Wyślij zaproszenie do