Karol P. IT Administrator
Temat: Nieautoryzowany fanpage uczelni
Witam,Jestem osobą wyznaczoną przez uczelnię do zajmowania się jej wizerunkiem w social mediach. Chcieliśmy wkroczyć na Facebooka, jednak od kwietnia 2011 r. ktoś założył fanpage z nazwą mojej uczelni. Stronę lubiło tylko 3 osoby, a wpisy na tablicy były lakoniczne. Jeżeli ktoś w swoim prywatnym profilu miał wpisaną nazwę uczelni w wykształceniu, przenosiło go właśnie na tego fanpage. Ponieważ posty na tablicy, by założyciel skontaktował się ze mną i przekazał administrację nie poskutkowały, napisałem zgłoszenie przez Facebooka.
Po jakimś czasie otrzymałem odpowiedź od "Tymona" z Facebooka z prośbą o podanie dodatkowych informacji: adresu internetowego mojej strony na Facebooku oraz nazwy użytkownika, której dotyczy mój wniosek. Tego drugiego nie znałem, bo przecież w takim wypadku skontaktowałbym się z nią osobiście! Dodatkowo prosili jeszcze o wyjaśnienie, jakie prawa są naruszone (prawo znaków towarowych, prawa autorskie, zniesławienie, itp.), opis dokładnej treści lub konkretne posty, które naruszają te prawa oraz opis tego, jak ten materiał narusza moje prawa. Po tym wszystkim mieli "zbadać sprawę domniemanego naruszenia prawa dokładniej". I tu kontakt się urwał.
Tymczasem na Facebooku zauważyłem, że od teraz klikając w nazwę uczelni na profilu użytkowników wyświetla się już nie nieautoryzowany fanpage uczelni, ale STRONA SPOŁECZNOŚCIOWA, która jest pusta! I na niej tekst "Strona społecznościowa o..." oraz "Did you mean...?". Po kliknięciu na link przenosi nas z powrotem na nieautoryzowany fanpage uczelni!
Próbowałem utworzyć stronę poprzez "Utwórz: Strona" o tej nazwie i okazało się, że założył się jeszcze jeden fanpage (o innym adresie URL)! Skasowałem go więc.
I tu moje pytania: Jak przejąć kontrolę nad stroną społecznościową? Jak doprowadzić do skasowania nieautoryzowanego fanpage uczelni lub przejąć nad nim administrację? Jak sprawić, żeby z powrotem po kliknięciu na nazwę uczelni w profilu danego użytkownika przenosiło nas na fanpage uczelni, a nie jakąś stronę społecznościową, które – jak czytam – mogą prowadzić wszyscy, czyli nie są oficjalnymi stronami danych marek?
Czy ktoś pomoże mi to rozgryźć, bo już zacząłem się gubić? Nowy rok akademicki zbliża się wielkimi krokami, a uczelnia nie może założyć swojego konta na Facebooku, bo ktoś miał widzimisię i zrobił to za nią? Będę wdzięczny za pomoc.