Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?
Przeszedłem przez cały wątek i co do samego poziomu dyskusji się nie będę wypowiadał, bo herbata mi wystygnie, a chciałbym się zdrzemnąć po całodniowym dyżurze na FB;) Ale pomyślałem sobie tak. Są spece za 300 zł i są spece za zera więcej i jakbyście wycenili taką prace.
FanPage modowy. Dokładniej rzecz biorąc jeden z firm odzieżowych. Obecna liczba fanów ponad 1000 osób i z racji marki (segment ekskluzywny) nie ma ciśnienia na większą liczbę odbiorców. Komunikacja wydaje mi się ciut odbiegająca od „konkursowych aplikacji” i nabijania tłumów, którzy mają wchodzić w interakcje z klientem. Wrzucę standardowe działania oraz ciut mniej
1) Stworzenie FP, adres FB, pierdu pierdu ( aż dziw, że to jest wymieniane w ofertach) publikacja postów na Wallu. (nie ma reguły co do częstotliwości publikacji).
2) interakcja na stronie głównej FP przenoszona na bezpośrednią komunikację. Rozmowy „profil 2 profil” reprezentującego firmę, (ale nie na zasadzie FP firmy XXX i profil firmy XXX, a profil Jana Kowalskiego). Rozmowy telefoniczne, w przypadku potrzeby spotykanie się z Fanem Face to face. Odpowiadanie na zapytania w przeciągu 3h od zapytania w komentarzu lub na tablicy. Monitorowanie komentarzy etc.
3)organizacja konkursów, ale nie za pomocą app. Klient informuje/życzy sobie: mam 10 bluzek, które chcemy przekazać na konkurs. Stylizacje, hasło, cokolwiek co nie wymaga czekania na produkcje lub zakup aplikacji i siedzeniu nad tym czy ktoś kliknie itp. W przypadku rozwiązania konkursu działania logistyczne. Pojechanie do biura odebranie nagród, spakowanie, napisanie listu gratulującego etc, wysłanie (koszt wysyłki po stronie firmy). Monitorowanie (jak w opisie powyżej) czy przesyłka dotarła, czy jest z nią wszystko ok. Maile, telefony do Fanów etc.
4)Kontent.
a) Własny monitoring mediów na temat firmy, w grę wchodzą relacje z dziennikarzami, którzy dają wcześniej cynk o nie plasowanych na zlecenie publikacjach.
b)Wyszukiwanie treści około tematycznych, które leżą w zainteresowaniach klienta. Firma odzieżowa, chce np. również informacje o trendach w makijażu, imprezach modowych czy kulturalnych leżących w kręgu zainteresowań konkretnego klienta z konkretnego rejonu świata. Relacje profil 2 profil (pkt. 2) mają również za zadanie zdobyć jak najwięcej informacji o kliencie ( wiem, że Pani Grażyna z Krakowa chodzi do Opery raz w miesiącu etc).
c) tworzenie własnych treści. Klient ma imprezę firmową/pokaz/dla klientek itp. Robię foto relację, która tylko pojawia się na FB. Klient robi nową kolekcję – robię backstage foto i video (montaż, zakup muzyki etc). Video ląduje na kanale Youtube, który też obsługuję.
d) współpraca z salonami. Korespondencja oraz telefony. Około 40 salonów (większość franczyza). Średnio dwa razy w miesiącu, któryś z nich obchodzi swoje urodziny. Zamknięte spotkania. Obdzwanianie salonów w związku z tematem, zbieranie informacji o imprezie ( bo każda jest robiona przez Salon nie przez centralę) Wrzucanie na FB informacji, relacji, (załatwianie zezwoleń na użycie wizerunku klientek na profilu FB w przypadku wrzucania fotorelacji ) itp. Kontakt z salonami codzienny. W przypadku np. salonów warszawskich robię dokładnie to samo co w podpunkcie C.
e) Współpraca kontentowa z partnerami (np. gdy salony robia zamkniętą imprezę i partnerem jest marka samochodowa, lub jakaś restauracja). Ustalanie terminu, ilości i treści publikacji. Zajawki, notatki, linki, przekserowania do ich FP etc. Kontakt telefoniczny, mailowy i osobisty.
f) publikacja i stały kontakt z działem sprzedaży. Informacje o promocjach, często tworzenie elementu graficznych – plakaty)
g ) Co do Video, jeszcze. Wywiad o nowej kolekcji z dyr.art, prezesem firmy? Proszę bardzo. Jadę nagrywam, montuje. Go!
h) Monitoring FP prowadzony jest w godzinach przez kilkanaście godzin. W weekendy krócej. Podczas urlopu, FP monitoruje wskazany pracownik, ale w razie W jestem pod telefonem i „doradzam”.
5) Prowadzenie kont na innych serwisach jak chociażby Blip czy Twitter
Chyba mniej więcej tyle. To ile? 300 zł czy więcej. Ile „skasowalibyście” za takie prowadzenie;)
Poznam opinie z każdej ze stron. Studentów również
Koniec pracy na dziś. Na FP spokój;) Dobrego piątku.
P.S Profil na GL mam od ponad roku nie aktualny;) Ale nie mam czasu kiedy go zaktualizować;)