Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?
Drogi Krystianie, bardzo miło prowadzić merytoryczną dyskusję, więc z przyjemnością odpisuje :-)
Krystian T.:
Jak Sam wiesz ROI jest ciężki do obliczenia i zmierzenia, jest dużo czynników, które wpływają na rentowność i efektywność kampanii przeprowadzonej na FB czy innych mediach. Chociażby uświadomienie użytkownikom że taka firma istnieje i co sobą reprezentuje a przy tym pokazanie iż żywe osoby za tym stoją, które się w pasjonują tym co robią, tej wartości nie jesteś w stanie zmierzyć. Miarą mogą być odsłony do samej strony domowej z FB, a powiem szczerze że klienci są zadowoleni ze statystyk, które sami sobie generują, widząc w tym potencjał i możliwość rozwoju. To iż użytkownicy nie wpadają w interakcje nie oznacza iż nie zauważają i nie interesują się newsami, które zamieszczane są na profilu.
Po części się zgadzam z tym co napisałeś, ale....
Sądzę iż trafiasz na mało wymagających klientów. Interakcja i aktywność wywołana contentem strony (wall, taby, konkursy i aplikacje) jest (moim zdaniem) najważniejszym miernikiem dobrze prowadzonego fp.
Pamietajmy iż "socialka" jest powiązana z "pijarem" i jest platformą do KOMUNIKACJI i DYSKUSJI a nie czytania (od tego są standardowe www i prasa)
Klienci mają świadomość uczestnictwa i możliwości jakie daję im poprzez moje prowadzenie kont, te konta dopiero dojrzewają, a myślę że efekty są już widoczne. Najdłużej prowadzona jest kwiatoteka i tam efekty są widoczne (6 miesięcy, na początku też nie było takiego kontaktu jak jest w chwili obecnej).
Bardzo cierpliwi klienci. Prowadzisz fp na zasadzie powolnego wzrostu, w takim wypadku nie możesz dać uczciwej gwarancji iż coś i kiedyś się zadzieje.
Jestem zwolennikiem fp, które na początku bardzo mocno zaczynają zbierając w ciągu 2-3 tygodni docelową liczbę fanów. (rozumiem argument iż takie fp potrzebują na start konkursu+reklamy, ale też nie demonizujmy kosztów takich działań jako bardzo wysokich)
Nie jest sukcesem zapłacić za prowadzenie konta 10 tysięcy miesięcznie plus następne 30 tysięcy na stworzenie zaplecza pod jego prowadzenie. Sukcesem jest stworzenie społeczności małym kosztem, która będzie się udzielała i będzie chłonna wiedzy bądź nowości z konta. Należy też pamiętać że dużo łatwiej jest prowadzić konta z newsami oraz hobbystyczne niżeli konta firmowe, które to potrzebują więcej czasu na wyklarowanie sytuacji jaka będzie panować na stronie.
Strasznie duża ta stawka 10tys miesięcznie ;) Co rozumiesz pod pojęciem "zaplecza"? Aplikacje ?
Nie dzielmy stron (hmm... pod pojęciem "konta" u mnie kryje się profil realnego usera a nie firmy) na hobbistyczne i firmowe... Niektóre brandy niezależnie od zaszufladkowania po prostu mają, albo nie mają potencjału żeby wejść w social.
Miarą dobrego specjalisty ostatnimi czasy powinna być umiejętność odradzania klientowi wejścia w social!
Pozdrawiam :)
uff... jaki dlugi post. Pozdrawiam również :)