Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?
"Pracownik firmy, który potrafi sprawnie poruszać się w mediach społecznościowych to chyba jedno z najlepszych rozwiązań, ale jest to rzadkość i często pracownik, który "przy okazji" coś "sobie napisze" na FanPage może więcej szkody wyrządzić niż pożytku."
Żeby zapobiec takim sytuacjom trzeba ustalić pewne zasady, strategię komunikacji między pracownikami w social media a fanami oraz między pracownikami a ich przełożonymi.
"Drugie pytanie: czy codzienny wzrost fanów oznacza, że fan page jest prowadzony właściwie? Tzn. czy marketingowo odnosimy sukces?
Nie, można mieć 10k "Lubię to" i zero zaangażowania. Czyli najważniejsze jest zaangażowanie osób lubiących profil - pytania, komentarze, kliki 'lubię to', rozmowa. "
To jest ważne. Przy okazji warto pamiętać o tym, że są różni ludzie i nie wszyscy fani muszą koniecznie być ekstrawertyczni na fanpage'u, żeby byli ważni. Tutaj jest lista 12 rodzajów osób, które można obserwować w social media:
http://www.newsroom.firstdirect.com/press/release/the_...
Czy zatem lepiej prowadzić fanpage jakikolwiek i starać się by był jak najlepszy czy lepiej odpuścić sobie? Jeżeli np. za rok stwierdzę że mam pieniądze na to aby powierzyć fanpage fachowcom to lepiej żeby już ten fanpage istniał i miał np 2500 "polubień" czy lepiej zaczynać od zera ale profesjonalnie? I ostatnie pytanie - jeżeli wynajdę firmę "profesjonalną" wydam kasę to skąd będę wiedzieć że prowadzi mój fanpage lepiej ode mnie czyli amatora skoro nie będę miała porównania?
Jeśli fani są pozyskiwani naturalnie to oczywiście lepiej prowadzić fanpage byle systematycznie, żeby utrzymywać dobry Edge Rank. Taki fanpage będzie dobrym startem do dalszego prowadzenia go przez fachowców.
Natomiast co do mierzenia postępów to po pierwsze trzeba ustalić czym będziemy je mierzyć. W przypadku sklepu internetowego oczywiście, liczba lajków itd. jest ważna jako wskaźniki social media. Ale dla sklepu najważniejszy wskaźnik to wzrost sprzedaży skorelowany z działaniami w social media. Innymi słowy ile klientów odkrywa sklep przez Facebooka. Druga sprawa to jak wpływa poprawa obsługi klienta przez Facebooka na wzrost lojalności i średniego koszyka sprzedaży.
Jak to mierzyć? Wpływ Facebooka można mierzyć zadając pytanie przy zakupie skąd osoba dowiedziała się o sklepie. Co do koszyka zakupów i lojalności to można je mierzyć od niedawna z użyciem m.in. conversion pixel:
https://www.facebook.com/help/435189689870514/
Mam nadzieję, że to trochę rozjaśni temat.