konto usunięte

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Marek S.:
Ja sam korzystam z usług tej osoby.
Jeśli to ona pisała, to polecam zwrócenie jej uwagi: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522798444425227...

EDIT: A w sumie to nie moja sprawa. ;)Natalia N. edytował(a) ten post dnia 06.03.13 o godzinie 23:09

konto usunięte

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Tomasz Smykowski

Tomasz Smykowski Agencja Social Media
Websoul

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

@Marek

A czy to przekłada się jakoś na zwiększenie sprzedaży na ten przykład?

Co do rozdziału umiejętności to jest złożony temat. Z jednej strony jest teraz dużo narzędzi niewymagających wiedzy IT jak np. kreator Zakładka Polishwords. Ale jeśli coś nieszablonowego jest potrzebne to już trzeba mieć umiejętności programistyczne.

Także nie da się przeskoczyć współpracy z programistą jak chce się robić ciekawsze rzeczy. Natomiast jeśli chodzi o copywriting, grafikę i content, to już może być albo osoba z umiejętnościami z pogranicza z IT, albo osoba od zarządzania społecznością.

Idealnie by było mieć oddzielnie osobę do każdego zajęcia, ale wtedy koszty całościowe rosną.

Na przykład u nas w agencji jest jedna osoba od IT . A tak to rozdzielamy sobie fanpage tematycznie i każdy robi to w czym jest dobry.
Mirosław  Korwin-Piotrowsk i

Mirosław
Korwin-Piotrowsk
i
Call Center Manager,
QAH

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Moja propozycja wygląda tak:
http://www.fanpage.id1945.com/

Oczywiście wraz z osobą zainteresowaną ustalam i proponuję konkretną strategię prowadzenia strony.

Zapraszam

konto usunięte

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Mirosław Korwin-Piotrowski:
Moja propozycja wygląda tak:
http://www.fanpage.id1945.com/

Oczywiście wraz z osobą zainteresowaną ustalam i proponuję konkretną strategię prowadzenia strony.

Zapraszam
Tyle w temacie twojej oferty: Ekspierdzi za 300 złKamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 11.03.13 o godzinie 16:18
Mirosław  Korwin-Piotrowsk i

Mirosław
Korwin-Piotrowsk
i
Call Center Manager,
QAH

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Moja oferta skierowana jest do małych firm chcących zaistnieć w sieci
Sukces nie polega na inwestowaniu na samym początku przygody z social media dużych kwot - szczególnie w przypadku niewielkich przedsiębiorstw

Czym innym jest oferta dla firmy Nike a czym innym dla sklepu wędkarskiego
Liczy się zaangażowanie, pomysł, i wytrwałość

I przypuszczam że zgodzi się Pan ze mną że są firmy które zainwestowały sporo a nie zyskały wiele, jak i prywatne osoby prowadzące stronę na FB które bez większych kosztów dzięki tej formie marketingu rozkręciły swój biznes.

Jeśli coś jest tanie nie znaczy że jest złe - to nie jest regułą, a na tej własnie tezie oparty jest proponowany przez Pana artykuł

konto usunięte

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Jakby ktoś był zainteresowany to zdobyłem specjalny kod promocyjny: krbFF który uprawnia do 50% rabatu na kurs internetowy:"Jak zdobyć 1000 fanów na Facebooku w 10 dni albo krócej"
Tomasz Smykowski

Tomasz Smykowski Agencja Social Media
Websoul

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

@Kamil Newczyński
To co kolega napisał w odpowiedzi do kolegi Mirosława jest niefajne.

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Naprawdę zabawnie czyta się oburzenie prawdziwych "specjalistów" od SM na podobne co ich usługi za 300 zł.

Przecież nawet w dużych agencjach praca tych "specjalistów" polega na pisaniu samemu do siebie postów na FB, później kolega na innym koncie odpisze i tak jakoś leci. Nawet dla dużych i znanych marek tak się robi

Naprawdę to ile kasy marnuje się na FB i w całym tym SM to ręce opadają
Firmy potrafią wydawać po kilkadziesiąt tysięcy złotych tylko po to żeby ktoś zapytał się na ich profilu jak komuś minął weekend, jak się czują w poniedziałek czy zrobić ankietę o ulubiony kolor.

I tak robi całe mnóstwo firm. Może trochę generalizuję, ale Social Media to BALON i taka jest prawda

Dlatego jedyna różnica między tymi co oferują swe usługi za 2k/m-c i tymi co robią prawie to samo za 300 zł jest taka, że Ci pierwsi nazywają siebie profesjonalistami z agencji.

konto usunięte

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Piotr W.:
Naprawdę zabawnie czyta się oburzenie prawdziwych "specjalistów" od SM na podobne co ich usługi za 300 zł.

Przecież nawet w dużych agencjach praca tych "specjalistów" polega na pisaniu samemu do siebie postów na FB, później kolega na innym koncie odpisze i tak jakoś leci. Nawet dla dużych i znanych marek tak się robi

Muszę Cię zmartwić, ale przy dużych agencjach, traktujących SM jako powiązaną ze sobą sieć, a nie kanał, który rozlicza się osobno, są ogromne budżety. Część z tego idzie na promocję z prawdziwego zdarzenia, posty są opłacane, a content jest świetnie dobrany do timingu, kontekstu, sytuacji, memów z oczywistym celem RTT (Resaon to talk), a ruch jest generowany naturalnie, bez black hatów.

Pewnie, że są tzw. dopalacze, sztuczki i tricki, tylko kto ich nie stosuje w e-marketingu? To się nazywa spryt, umiejętności i doświadczenie, a nie bycie "specjalystą".

Naprawdę to ile kasy marnuje się na FB i w całym tym SM to ręce opadają
Firmy potrafią wydawać po kilkadziesiąt tysięcy złotych tylko po to żeby ktoś zapytał się na ich profilu jak komuś minął weekend, jak się czują w poniedziałek czy zrobić ankietę o ulubiony kolor.

Naprawdę, to ile kasy idzie w nieefektywne kampanie off-line'owe, sterty ulotek, nietrafione billboardy, to ręce opadają. W social mediach wszystko da się zmierzyć, bo są do tego narzędzia, dostępne dla mas z zerową barierą wejścia, czego nie zagwarantuję media tradycyjne. Gdybyś w tym siedział, wiedziałbyś, że budżety w SM to jest ułamek procenta wszystkich pieniędzy, walonych w marketing. Jeśli marka przeznacza 10-20 tys. na obsługę fp, to jest to nic, ile wydaje na inne działa marketingowe. Pewnie, dla Ciebie, przeciętnego zjadacza chleba, 10-20 tyś to jest bardzo dużo. Ale Ty masz inne spojrzenie, bo ta kwota to jest 1000 proc. więcej, niż twoje zarobki, a dla marki to jest 1 proc. całego budżetu. Widzisz różnicę w podejściu i ocenie, czy to jest mało, czy dużo?
I tak robi całe mnóstwo firm. Może trochę generalizuję, ale Social Media to BALON i taka jest prawda

Dlatego jedyna różnica między tymi co oferują swe usługi za 2k/m-c i tymi co robią prawie to samo za 300 zł jest taka, że Ci pierwsi nazywają siebie profesjonalistami z agencji.

Bzdury totalne. Powtarzam raz jeszcze: to jest jak z serem czy kiełbasą a'la Tesco value. Nie możesz mieć za 10 zł/kg sera. Może 99 proc. pustych głów w Polsce będzie to nazywało serem, ale w rezultacie to jest produkt seropodobny, bo za taką kwotą sera nie wyprodukujesz, nie mówiąc o marży.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Nie porównujmy SM z billboardami, ludu!
Przecież obok billboardu przejdzie ci cała skala targetu, a w SM już nie. I to jest przewaga nie do odrobienia.

SM to wielkie ujeżdżanie złotego konia.
Socializer jest świetnym przykładem.

Ceny: jeśli marka chce być prowadzona ultra-profesjonalnie, to musi mieć grupę projektową na każde skinienie. Za wynajem grupy umysłów się właśnie płaci słono i to nie powinno dziwić, ale może zaboleć w perspektywie zarobków kasjera.

konto usunięte

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Patryk Rykała:
Nie porównujmy SM z billboardami, ludu!
Przecież obok billboardu przejdzie ci cała skala targetu, a w SM już nie. I to jest przewaga nie do odrobienia.

SM to wielkie ujeżdżanie złotego konia.
Socializer jest świetnym przykładem.

Ceny: jeśli marka chce być prowadzona ultra-profesjonalnie, to musi mieć grupę projektową na każde skinienie. Za wynajem grupy umysłów się właśnie płaci słono i to nie powinno dziwić, ale może zaboleć w perspektywie zarobków kasjera.
Patryku,

moje nawiązanie i porównanie do billboardów miało zupełnie inny cel: bariery wejścia + mierzalność. Niezadowolenie ludzi z SM wynika głównie z powodu nieumiejętności mierzenia i stawiania celów.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Kamil Newczyński:
Patryk Rykała:
Nie porównujmy SM z billboardami, ludu!
Przecież obok billboardu przejdzie ci cała skala targetu, a w SM już nie. I to jest przewaga nie do odrobienia.

SM to wielkie ujeżdżanie złotego konia.
Socializer jest świetnym przykładem.

Ceny: jeśli marka chce być prowadzona ultra-profesjonalnie, to musi mieć grupę projektową na każde skinienie. Za wynajem grupy umysłów się właśnie płaci słono i to nie powinno dziwić, ale może zaboleć w perspektywie zarobków kasjera.
Patryku,

moje nawiązanie i porównanie do billboardów miało zupełnie inny cel: bariery wejścia + mierzalność. Niezadowolenie ludzi z SM wynika głównie z powodu nieumiejętności mierzenia i stawiania celów.


Kamilu,

Bariera wejścia sobie, a dotarcie sobie. Medium kosztowne to medium z większym dotarciem. Nawet nie trzeba wielkich badań, jeno logika wystarczy, by zobaczyć jakie są rozmiary.

A propos przejrzystości liczb, jak też i prostej dostępnej każdemu mierzalności.

Co do działań w SM (nie krytykuję bynajmniej fundamentów działań social media, by ktoś źle nie zrozumiał), taki problem dotyczący fenomenu liczb na FB:
Masz takiego Pana Dyzio, który patrzy na te liczby i sobie myśli: OK, to jest super przejrzyste, ale dlaczego tak mało ludzi odpowiada na wpisy przykładowych profilów [terminologia moja].

Profil Alsen.

Audience: 6227
Talking audience: 1194
Pierwszy z brzegu wpis z 20 marca: 8 osób lajkuje wpis
Active: 2 osoby
Wskaźnik response’u na post – 10 osób.
1% audience = 63 osoby.

Profil Reserved.

Audience: 945.208
Talking audience: 27169
Wpis z 25 marca: Poniedziałek zaczynamy od dużej dawki motywacji!: 594 osoby.
Wskaźnik response’u na post – 11 osób (minus jeden response Reserved – 10 osób).
1 % audience = 9450 osób, licząc od liczby talking audience – 272 osoby.

Profil Warka.

Audience:153.168 osób.
Talking audience: 2119
Wpis z 26 marca: „Wchodźcie do naszej aplikacji i róbcie epickie plakaty swoich ekip. 3 najlepsze drużyny urządzą imprezy dla swoich ludzi na koszt Warki!”: 18 osób lajkuje.
Active: 0.
Wskaźnik response’u na post: 18 osób bez wpisu.
1 % audience = 1532 osoby.

Pytanie o skuteczność aktywności fejsbukowiczów. Proste pytanie do speców od SM. To są duże marki. Linearnie prowadzone, regularne wpisy. Prowadzone przez duże agencje. O co kaman? Dlaczego widzimy tak mały odsetek responsywności? [aktywność poniżej jednego procenta audience = wstyd]
Dlaczego ta „duża kapusta” nie pracuje na te wspaniałe liczby?
Te liczby są małe, bardzo małe – po co mam wydawać kasę na 12 czy 50 osób, które zalajkują wpis, skoro chcę by do mojego sklepu szła z Fejsa pielgrzymka, a nie jakaś garsteczka ludzi.
Wyjaśnijcie zafrasowanemu Dyziowi.

To są przykłady. Trzy różne przykłady fatalnej komunikacji, która nie buduje atrakcyjnej, obfitej, sensownej responsywności przy dość dużej liczbie osób [audience], do których docieramy ze swoim przekazem.

konto usunięte

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Patryk Rykała:
Pytanie o skuteczność aktywności fejsbukowiczów. Proste pytanie do speców od SM. To są duże marki. Linearnie prowadzone, regularne wpisy. Prowadzone przez duże agencje. O co kaman? Dlaczego widzimy tak mały odsetek responsywności? [aktywność poniżej jednego procenta audience = wstyd]
Dlaczego ta „duża kapusta” nie pracuje na te wspaniałe liczby?
Te liczby są małe, bardzo małe – po co mam wydawać kasę na 12 czy 50 osób, które zalajkują wpis, skoro chcę by do mojego sklepu szła z Fejsa pielgrzymka, a nie jakaś garsteczka ludzi.
Wyjaśnijcie zafrasowanemu Dyziowi.

To są przykłady. Trzy różne przykłady fatalnej komunikacji, która nie buduje atrakcyjnej, obfitej, sensownej responsywności przy dość dużej liczbie osób [audience], do których docieramy ze swoim przekazem.

Patryku,

zwróć uwagę, że cechą charakterystyczną społeczności internetowych jest bierna konsumpcja. Zdecydowana większość internautów przyswaja treści biernie. I tak jest wszędzie. Czy to artykuł w mainstreamie (ilość odsłon vide ilość komentarzy i tu twoje pytanie też można powtórzyć: dlaczego tak mało ze wszystkich czytelników komentuje?), czy newsletter (tu też można zadać twoje zmodyfikowane pytanie: dlaczego 3-procentowy CTR w niektórych branżach jest ogromnym sukcesem?), czy chociażby reklamy displayowe, gdzie reponse rate, czyli klikalność, jest wyrażona w jednej cyfrze procentu.

Ogromnym błędem jest też rozliczanie social mediów jako oddzielnego kanału, który ma wyrzucać z siebie złote monety.
Radosław Kowalski

Radosław Kowalski CEO w Agencji
Novaline

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Paweł S.:
Zdzisławie zainwestowałbym w reklame w google adwords, opcjonalnie poprawil strone firmowa, na fb nie znajdzie Pan klientów

A od kiedy FB jest źródłem pozyskiwania klientów?

Należy zacząć od tego, że FB nie jest dla wszystkich. Dla szklarza raczej nie jest.

FB to przecież głównie źródło KOMUNIKACJI. Sprzedawać, to na FB sprzedają tylko knajpy sushi.

konto usunięte

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Nie znam się na tym dokładnie ale interesuje mnie jeden aspekt tego wszystkiego. Czy nie uważacie się daną marką powinien zajmować się nie tylko człowiek od marketingu, który nie do końca się zna na danej dziedzinie np gastronomia. Nie znam się do końcach na działaniach marketingowych mogę sobie poczytać ale nie to samo co człowiek, który codziennie siedzi w tym i się zna. Ja znam się na gotowaniu(taki przykład) to będę wiedział jak zachęcić klientów do kupowania danej marki lub produktu. Przy okazji opisu danego produktu mogę polecić danej osobie co można z danym produktem zrobić dodatkowo oprócz podstawy. Mogę mu pomóc że dany produkt można połączyć z tym albo z tamtym. Boję się, że oddając daną markę w ręce tylko marketingowca będzie to sucha informacja o produkcie i nic więcej. Zaraz ktoś mi odpowie że taki kucharz nie zna się na sprzedaż i nic z tego nie wyjdzie. To prawda ale gdy ktoś będzie rozmawiał jak fachowiec z fachowcem to później nie zrazi się do danej marki. Każdy błąd nie wiedzy o produkcie może się odwrócić przeciwko danej marce.
Mam jeszcze jedno pytanie czy uważacie że social media są dobrym chwytem marketingowym dla gastronomii. Chodzi mi przede wszystkim od lokale gastronomiczne. Czekam na odpowiedzi.
Radosław Kowalski

Radosław Kowalski CEO w Agencji
Novaline

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Pawel B.:
Nie znam się na tym dokładnie ale interesuje mnie jeden aspekt tego wszystkiego. Czy nie uważacie się daną marką powinien zajmować się nie tylko człowiek od marketingu, który nie do końca się zna na danej dziedzinie np gastronomia.

Jest to kwestia ogarnięcia danego człowieka, jak sobie z tematem radzi. To tak, jakby zapytać księgową, czy poradzi sobie z księgowością gastronomii, czy skupia się wyłącznie na sklepach obuwniczych i ich prowadzeniu.
Ogólne mechanizmy są takie same, pytanie powinno brzmieć, jak głęboko dany marketingowiec zagłębi się w temat - i na ile jest kreatywny, aby sobie z tematem poradzić?
Anna Kowalska

Anna Kowalska wolny zawód

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

witajcie, przeczytałam CAŁY (!) temat i ogólnie wiem chyba mniej aniżeli wcześniej...
A co powiecie na taką sytuację:
mała firma, dosyć prężnie się rozwijająca, związana z modą. Sprzedaż w 90% w internecie. Oczywiście z czasem powstał fanpage i oczywiście pracownicy sami go prowadzą. ok 2000 "polubień". I teraz: czy warto prowadzić taki fanpage po "omacku" czy lepiej w ogóle go nie prowadzić?
Radosław Kowalski

Radosław Kowalski CEO w Agencji
Novaline

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

czy warto prowadzić taki fanpage po
"omacku" czy lepiej w ogóle go nie prowadzić?

pytanie z cyklu "ile kosztuje samochód".
Link prosimy :)

konto usunięte

Temat: Ile kosztuje prowadzenie konta na facebooku?

Anna K.:
witajcie, przeczytałam CAŁY (!) temat i ogólnie wiem chyba mniej aniżeli wcześniej...
A co powiecie na taką sytuację:
mała firma, dosyć prężnie się rozwijająca, związana z modą. Sprzedaż w 90% w internecie. Oczywiście z czasem powstał fanpage i oczywiście pracownicy sami go prowadzą. ok 2000 "polubień". I teraz: czy warto prowadzić taki fanpage po "omacku" czy lepiej w ogóle go nie prowadzić?
Jeśli chcesz znać odpowiedź, to idź do wróżki. Ja nie mam kuli, a ona przynajmniej pozostanie w waszych klimatach - też podpowie po omacku.



Wyślij zaproszenie do