Piotr O.

Piotr O. Doradca medialny

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Jeden plus grupy to,że można wysyłać wiadomość do wszystkich członków (jak na GL)

a jakie są wasze spostrzeżenia??

konto usunięte

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Zaletą grupy jest to o czym już mówiłaś, możliwość wysłania wiadomości do wszystkich użytkowników, podobnie ułatwia to sprawę przy organizacji imprezy i zapraszaniu wszystkich członków. Ważne jest to dla mnie, ponieważ jednym kliknięciem zaznaczam każdego klienta klubu będącego członkiem grupy na fb. Ponadto wydarzenia opublikowane na profilu grupy są dłużej wyświetlane po lewej stronie. Wydaje mi się, że grupa jest bardziej efektywna w sytuacji prowadzenia profilu pod kątem komercyjnym. Chętnie poczytam Wasze spostrzezenia i czegoś nowego się nauczę.

A teraz czas na reklamę: http://www.facebook.com/pages/Tychy-Poland/Skup-Kultur...
Mateusz G.

Mateusz G. Redaktor naczelny
serwisu PCFoster.pl

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Oprócz tego co tutaj napisaliście to większej różnicy nie widzę. W grupie mamy członków, a na stronie fanów. Posiadanie tego i tego mija się z celem. Mam wrażenie, że więcej marek posiada jednak stronę, zbierając swoich fanów.

Aaa reklama: http://www.facebook.com/pages/PCFosterpl/272217919841?... zapraszam :) Jak tylko trochę lubisz nowoczesne technologie.
Cezary Ś.

Cezary Ś. Senior frontend
developer

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Fajna odpowiedź na pytanie z tematu jest tu:
http://www.searchenginejournal.com/facebook-group-vs-f...

Wychodzi jednak że strony są lepsze.
Michał Kunysz

Michał Kunysz Marketing
internetowy,
Facebook, konkursy i
quizy

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Polecam Facebook Marketing Bible
http://www.insidefacebook.com/facebook-marketing-bible/

To jest fragment PDFa z 2008 roku, więc nie wszystko jest aktualne. Najnowsza publikacja jest z 2010 do pobrania na powyższej stronie.

1. Facebook Groups
Groups are oldest and simplest way to build community around your brand or company on Facebook. By starting a group, you create a central place for customers, partners, and friends to participate in conversations around your brand. Facebook groups come with boards for posting discussion topics, photos, videos, and links right out of the box. You can also easily send news and updates to your group members as often as you like - messages arrive in their Facebook Inbox. And the best part about Groups is you can create as many as you like for free. Groups are one of the simplest ways to do viral marketing on Facebook. Once members have joined your group, they can easily invite their friends to join the group via a
built-in Invite feature. If your members are excited about your group, it can grow really quickly. (The group 1,000,000 Strong for Stephen Colbert grew from zero to one million members in 9 days!) Additionally, your group name will usually appear on your
members’ personal profile pages until they leave the group. Many people view groups as “Bumper Stickers” for their profile page in this regard. Because profile pages are highly trafficked, these links can generate a lot of clicks to your group page. Of course, groups do have their problems. First and foremost, Facebook removes
your ability to blast messages to your group once it surpasses a certain size. While Facebook is working on removing this limit, group owners are still currently experiencing this restriction at 1000-1500 members. However, Facebook has said publicly that this limit will go away soon. Second, if your group becomes popular, it
can become a target for spammers. If you want to keep your group clean, be prepared to spend time deleting spam wall posts and reporting users that spam your group to Facebook. This can take a lot of time. Finally, while Groups do offer a reasonably robust feature set with no setup, you’re not able to extend their unctionality with Facebook applications. In order to use those, you’ll need to get a Facebook Page.

2. Facebook Pages
Pages were launched by Facebook in November 2007 as a way for businesses of many types to easily establish a brand presence on Facebook. Pages are a lot like groups, with some important
differences:
• Pages are more customizable than groups. You can add content or even Facebook applications to your pages to extend their unctionality and the depth of experience users can have with your brand.
• Pages get more prominent “Bumper Stickers” real estate than groups on the profile pages of your fans.
• There is no limitation to the number of fans in your group that you can message. This means Pages can be an effective way to communicate with large numbers of Facebook users who are fans of your Page.
• “Fans” who join your group are NOT able to invite their friends to be fans of your Page. Fans must either “Share” your page with their friends, or their friends must observe that they “are a fan” of your Page either via their profile page or News Feed.
• Facebook has taken an active role in cracking down on Pages not created by authorized agents.

In March of 2008, Facebook launched an upgrade to Pages that will be welcome news to businesses and marketers. It’s now easy to add custom Flash or HTML (FBML) to your Facebook Page. In order to add Flash and FBML capabilities to your Page, install the “Flash Player” or “Static FBML” apps. Adding the Flash Plyer will allow you to upload your own Flash files to your page, while adding the Static FBML app will allow you to enter your own HTML. This will allow Pages to provide much more customized experiences.
In addition, Facebook added a Legal Drinking Age setting to Pages. If you operate a page related to alcohol products or bars, you can now meet legal drinking age requirements by editing your settings to only allow your page to be fully accessible by those over the legal drinking age where they live.
Finally, Facebook added the Photos and Videos modules to Pages so that Page owners can allow fans to upload photos and videos.
Pages are a good option for small or local businesses that want to establish a presence on Facebook. Like groups, they’re another free and easy way to do viral marketing.
Pages will become an increasingly important marketing vehicle on Facebook over time - especially as the volume of fan-endorsed Social Ads continues to grow.
Piotr O.

Piotr O. Doradca medialny

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

kilka ciekawych artykułów,dzięki

nadal metodą prób i błędów rozwijam i grupy jak .m.in Showbiznez i fp m.in Teraz Słucham

Za kilka mcy będzimy wszyscy wiedzieli więcej:)))

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

W moim przekonaniu grupa zrzesza użytkowników których łączy wspólny temat, zainteresowania, hobby... Tu chyba więcej się dyskutuje, wymienia informacjami, rekomendacjami itp...

Fun Page to strona w moim mniemaniu typowo wizerunkowa. Tutaj użytkownicy mają bezpośredni kontakt z marką. Dołączając do fanów dołączają do pewnej społeczności. Obserwujemy co marka ma do powiedzenia zaoferowania. Rzadziej uczestniczymy w dyskusji...

Aczkolwiek nie widzę przeciwwskazań do założenia i jednego i drugiego dla tej samej marki, np:

Fun Page marki Samsung i Grupa Dyskusyjna użytkowników Samsung Omnia.

Ah i reklama -> http://www.facebook.com/photo.php?pid=3429675&id=25149... zapraszam do wymiany argumentów za i przeciw ZAKAZOWI PALENIA :)Mirella Zygler edytował(a) ten post dnia 29.01.10 o godzinie 12:14
Cezary Ś.

Cezary Ś. Senior frontend
developer

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Pod kątem technicznym strony mają zasadniczą przewagę - można podczepić pod nie praktycznie dowolny element, od dyskusji do galerii zdjeć z picasy, w tym kod fbml. Na grupach dyskusyjnych tego się nie da zrobić, i pod tym kątem są one gorsze.

Od strony wizerunkowej wydaje mi się że Mirella podała prawidłowy podział.
Piotr O.

Piotr O. Doradca medialny

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

zdjęcia do grupy można dodawać:))
a dyskusję są ,jak jest moderacja
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

To ja mam takie pytanie:
Czy kiedy wpisuję coś na tablicy mojej grupy, to widzą to na głównej stronie FB tylko moi znajomi (+znajomi z grupy), czy osoby nie będące moimi znajomymi, a będące w grupie też to widzą?

Bo wiem, że kiedy jestem zapisany jako fan jakiejś strony i admin wpakuje newsa to wyświetla się on u mnie, ale czy tak jest z grupami?

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

I kolejna przewaga Fun Page - dostęp do statystyk odwiedzalności i interakcji z profilem.
Tego grupa niestety nam oferuje. Biorąc pod uwagę wizerunkową funkcję działań na FB statystyki są nieocenionym źródłem informacji o efektywności działań moderacyjnych.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Fan Page :P

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

jeden kit :)
Tomasz Reich

Tomasz Reich W sprawach
zawodowych proszę
pisać
tomasz.reich@nowawar
sz...

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Zdecydowanie fanpage wymaga większej koncentracji od grupy, grupa jest bardziej interaktywna. Obserwuje kilka stron na facebooku.
Moim zdaniem strony mają bardziej formalny charakter. O to przykład.

http://www.facebook.com/portalEdula?v=photos#!/portalE...

A to typowa grupa. W zasadzie więcej możliwości interakcji daje grupa. Ma też ona bardziej kameralną atmosferę.
http://www.facebook.com/portalEdula?v=photos#!/group.p...
Szymon Szymczyk

Szymon Szymczyk Komunikacja i nowe
technologie

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Dodatkowo na korzyść fanpage'y przemawia możliwość tworzeniach ramek "lubiących" do publikowania na innych stronach.

W przypadku grup, administrator traci możliwość wysyłania masowych wiadomość, jeśli liczba członków grupy przekroczy 5000.

PS. Reklama przy okazji;) http://www.facebook.com/Empathy.Internet.Software.HouseSzymon Szymczyk edytował(a) ten post dnia 27.06.10 o godzinie 18:56
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Nie ma co porównywać.
Grupa ma charakter inicjatywny oddolnej. Jej celem jest raczej zrzeszanie sympatyków danego przedmiotu upodobania.
LikePage natomiast (dawniej FanPage), daje możliwość ogarnięcia całości poprzez konto administracyjne, przedstawiające się nazwą i logotypem LikePage'u. Update'y statusu, wpisy, notki i albumy są widoczne na tablicach "Lubiących". Zgoła inaczej jest z Grupą. Żeby zobaczyć co nowego, musimy wejść na stronę Grupy. Ewentualne wpisy na wallu, widzimy tylko wówczas, gdy wykonane zostały przez naszych znajomych.
O statystykach w LP już wspomniano - a w grupie ich nie ma.

konto usunięte

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Kolejna różnica występuje w prawach do użycia wizerunku. Aby założyć FanPage danej marki trzeba posiadać prawa do wykorzystania jej wizerunku (w praktyce wygląda to w ten sposób, że jeżeli przedstawiciel marki złoży zażalenie do Facebooka dotyczące bezprawnego wykorzystania wizerunku, taki fanpage zostaje zlikwidowany). W przypadku grupy takie obostrzenia nie występują (a przynajmniej ja się z tym nie spotkałam)
Agata Bagrowska (Syposz)

Agata Bagrowska
(Syposz)
Dyrektor
Zarządzający Avando
PR, członek
stowarzyszenia ECEM

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Mam pytanie facebook nam zablokował konto Klienta. Mieliśmy profil i fanpage, czy ktoś może wie dlaczego tak robią?

konto usunięte

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Agata Bagrowska (Syposz):
Mam pytanie facebook nam zablokował konto Klienta. Mieliśmy profil i fanpage, czy ktoś może wie dlaczego tak robią?

Sugeruję napisać do FB i zaczerpnąć informacji z pierwszej ręki :)
Grzegorz Jaciubek

Grzegorz Jaciubek Nieprzerwanie dążę
do celów a gdy je
osiągam wyznaczam
nowe!

Temat: Grupa czy Fan page?? + i - ?

Wszystko po Polsku: http://www.facebook.com/topic.php?uid=171629508247&top...



Wyślij zaproszenie do