Barbara
Stawarz
Marketing
Internetowy, Content
Marketing, Budowa
Marki w ...
Temat: Eye tracking Facebooka
Dziś ukazał się raport K2 z badania eye trackingowego użytkowników Facebooka (dokładnie to 30 osób określanych tutaj mianem heavy userów).Pełny raport: http://www.k2.pl/_files/K2_UserExperience_Facebook_Eye...
Świetnie, że w ogóle takie badania są robione, bo fajnie powiedzieć klientowi, że np. Mały Głód jest traktowany tak samo jak Ania ze szkolnej ławki, ale...
Jeden z wniosków raport dotyczy zdjęcia profilowego. Heatmapy pokazują, że twarz lady gagi przykuwa uwagę - http://www.flickr.com/photos/k2_ux/5497508975/in/photo... - tyle, że nie od dziś wiadomo, że twarz jako pierwsza - wszędzie, nie tylko na FB - przykuwa ludzką uwagę. Potwierdza to strona IKEA, gdzie na logotyp nikt nie patrzy.
Może zatem lepiej wykorzystać twarz do manipulacji uwagą, niż do ściągania tej uwagi, tym bardziej jeśli nasza marka nie ma twarzy? Np. bardziej tak
niż tak
.
Zastanawia mnie też dlaczego taki dobór próby: Kobieta 17%, Mężczyzna 83% :) i czy to dobrze, że badano heavy userów, co rodzi kolejne pytanie - ilu jest heavy userów wśród userów FB?
I dość ciekawie brzmi wniosek:
"Facebook jest prosty w użyciu i użytkownicy są z niego zadowoleni, ale zabiera zbyt dużo czasu" :D
Ciekawa jestem co sądzicie o tym badaniu?