Maciej Jakub
K.
Account Manager,
Brainshake
Temat: Event / kwestie zasięgów.
Cześć,Moje subiektywne zdanie.
Robiąc "event" skupiamy swoją aktywność w jendym miejscu. Może ona być mniej lub bardziej zasięgowa, no ale raczej mówimy o trafficu pomiędzy 1 000 - 10 000. Ok, mamy budżet duży? wykupujemy spoty w radio, w tv, w prasie, w outdzorze, autobusy, tramwaje, siatki wielkoformatowe...same shit different day advertisment (a.k.a SSDDA). Poczynając tak, zjedzie się nam tryliard ludzi na "event" wydamy pewnie tyle samo na promo ( tryliard yenów?). Będzie dobry melanż.
Ja osobiście myślę, że chcąc nie chcąc by zaskakiwać, by tworzyć nową komunikację, by o nas mówiono, byśmy dostarczli ludziom wrażeń, contentu, wiedzy, tematów dom komentowania i wypowiadania się - co stanowić będzie także zajebistą wiedzę dla klienta... możemy to zrobić w ten deseń.
1) WWW
Po co komu do "eventu" microsite? jaką będzie pełnił funkcję?
Jakie wartości dodane może przynieść to dla reklamodawcy?
Pierwsze primo, zanim wystartujemy z eventem, możemy docierać do Naszego TG np: mailing (zaproszenia personalizowane), dispaly, sem. Użytkownicy wchodząc na www będa tizowani a kiedy podadzą nam swojego maila otrzymaja zaproszenie na event na swoja skrzynke.
Drugie primo, site moze bezpośrednio na czas eventów stanowić bazę gromadzącą całe info z akcji - materiały video: relacje, wywiady. Po co? no właśnie po to by, inni którzy nie mogą się z Nami angażować mogli wejść na www i zobaczyć co się dzieje on air.
Daje to nie nieograniczony potencjał budowania dodatkowych zasięgów. Jeżeli mamy dobry make off video co stoi nam na przeszkodzie, żeby siętym podzielić z innymi?
Trzecie primo, ktoś kto był na evencie być możę chciałby mieć jakąś pamiątkę, że brał udział w konkursie, że zrobił coś szalonego. Wchodząc na www, umożliwiamy osobom zaangażowanym on-air dostęp do contentu, który to sami tworzyli.
Czwarte primo, owe www może być także miernikiem. dajmy szanse wypowiadać się ludziom co myślą o takie akjci, czy im się podobało i dlaczego? dajmy im opcje wysyłania swoich filmów do znajomych, może warto pomyśleć o ciekawej konwertującej zdjęcia/filmy aplikacji jako dodatkowy viral?
2) WOM + E-PR
Cóż.... wiemy co robimy i gdzie, wiemy jak chcemy aktywizować i zapraszać na Nasze eventy ludzi. Czemu w takim razie nie zaangażować w to serwisy internetowe? zadbajmy o e-pr, niewiele Nas to koztuje a zasięg.... możemy dotrzeć do bardzo dużej liczby internautów.
Marketing szeptany...... rozdmuchanie dyskusji wokół tematyki eventów, może microsite'u który w tej chwili tizuje także może przynieść dodatkowy buzz. Znów mała kasa wydana a zasięg rośnie.
3) Guerilla
Mury, przestrzeń miejska, vlepki? a może coś bardziej odważnego? nie zasypujmy miast, róbmy to z głową może zamiast vlepiania i plakatowania warto jest wymyśleć jakiś większy ciekawy intrygujący nośnik i postawić go w centrum miasta? może jest szansa by pełnił jakąś funckjonalność i nawiązywał do eventów?
Zasięg i intryga.....
4) Citizen journalism
Nikt nie używa potencjału witryn jak wiadomosci24.pl. ithink.pl, wykop.pl, twitter do tego by przedstawiać, promować wydarzenia, rzucać hasło by ludzie wyszli na miasto,by zrobić coć "cool".
Ile nas kosztuje przygotowanie kilu fajnych newsów? no tak sporo kreatywności :) czasem nie wszystko da się ogarnąć za $$$
5) viral m
Po evencie bardzo wskazane, zmontowanie kilki najfajniejszych filmów i wrzucenie ich tam gdzie powinny się znaleźć.
Efekt kuli śniegowej? Better be.
Powiedzmy, że to nie wyszło tak jak powinno ale było "cool"
http://www.slideshare.net/yosmelly/gamebookerscom-pres...
http://pl.youtube.com/watch?v=LR3AjuaL5Bg&feature=chan...
http://pl.youtube.com/watch?v=sJH381TnHVE&feature=chan...