Temat: Projekt regionalny - woj. Łódzkie
"Profesjonalna obsługa klienta w języku angielskim"
Data rozpoczęcia 2011-01-28
Czas trwania 2 dni
Miejsce Łódź
Wartość szkolenia to 871.78 PLN, ale wkład prywatny jest uzależniony od wielkości przedsiębiorstwa:
• Małe i mikro przedsiębiorstwa - koszt: 174.36 PLN
• Średnie przedsiębiorstwa - koszt: 261.54 PLN
• Duże przedsiębiorstwa - koszt: 348.72 PLN
Szczegóły
1.Część ogólna
◦Rola języka angielskiego we współczesnej komunikacji biznesowej – wprowadzenie.
◦Definicja klienta.
◦Podstawowe zachowania klientów.
◦Aspekty komunikacji międzykulturowej:
■wzorce anglosaskiej kultury korporacyjnej a polskie realia biznesowe
■przykłady zróżnicowanego podejścia do klientów z różnych kręgów kulturowych
■modele komunikacji werbalnej w (międzynarodowym) języku angielskim oraz różnice między nimi
◦Komunikacja niewerbalna w kontekście obsługi klienta
■wpływ komunikacji niewerbalnej
■składniki komunikacji niewerbalnej
■lista zaleceń dotyczących poszczególnych elementów komunikacji niewerbalnej w kontekście obsługi klienta
■warsztaty praktyczne – wywieranie dobrego pierwszego wrażenia
◦Środki komunikowania się, sztuka aktywnego słuchania.
◦Wpływ klienta na przedsiębiorstwo.
◦Umiejętne rozwiązywanie problemów klientów i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami.
◦Sposoby odnoszenia się do klientów.
◦Poziomy zadowolenia klientów.
◦Skargi i reklamacje – jak postępować z niezadowolonymi klientami?
◦Proces komunikacji.
◦Aktywne kierowanie rozmową.
◦Schematy prowadzenia rozmów z klientami.
◦Określenie potrzeb klienta na podstawie rozmowy, efektywne rozmowy z klientami, którzy nie wiedzą, czego chcą; techniki „obłaskawiania” klientów.
◦Działania zabronione w kontaktach z klientami.
◦Przygotowanie do spotkania z klientem.
◦Techniki opanowania stresu związanego z kontaktami z klientami
2.Część językowa
◦Gramatyka zwrotów grzecznościowych niezbędnych w pracy z klientem. przykłady i ćwiczenia.
◦Językowe środki łagodzenia sytuacji konfliktowych – język angielski
◦Warsztaty fonetyczne – poprawna wymowa w kontaktach z klientami, ćwiczenia praktyczne
◦Rola i znaczenie tzw. ‘small talk’
◦Unikanie potoczności a prostota wypowiedzi w języku angielskim
◦typowe kalki językowe. wpływ języka polskiego na efektywną komunikację w języku angielskim. tzw. ‘false friends’ – pułapki leksykalne w języku angielskim
◦Indywidualne sesje korekcyjne dla każdego uczestnika.
Rozdanie zaświadczeń ukończenia szkolenia.