Temat: Czy ktoś zna agencje reklamową ag-rek?
Szanowni Państwo.
W związku z przesyłanymi do mnie kolejnymi wezwaniami do zapłaty pragnę Państwa poinformować iż są one bez prawne. Przyczyną takiego stanu rzeczy są naruszenia wielu przepisów zarówno ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną jak i ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwej konkurencji.
Zgodnie z decyzją RWR 6/2010 ze sprawy podniesionej na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 ze zm.) oraz stosownie do art. 33 ust. 6 tej ustawy i § 5 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 roku w sprawie właściwości miejscowej i rzeczowej delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Dz.U. Nr 107, poz. 887) zarówno
Państwa regulamin jak i sposób nakłaniania do zawarcia z Państwem umowy jest nieprawny.
art. 6 ust. 2 uonpk „Przedsiębiorca musi ujawnić, w sposób jednoznaczny i zrozumiały,
swój zamiar zawarcia umowy przy pierwszym kontakcie obu stron.
Zamiar ten jak i rodzaj umowy powinien być znany konsumentowi od samego początku
punkt 6 regulaminu zawiera niezgodny z prawem zapis co czyni cały regulamin nieważnym:
„6. Rozpoczęcie świadczenia usługi z Wieczorek and partner LTD odbywa się poprzez wypełnienie kwestionariusza i zaakceptowaniem Regulaminu. Po 10 dniowym okresie testowym pobierana jest jednorazowa opłata rejestracyjna w wysokości 50 zł. Wypełniony kwestionariusz jest potwierdzeniem świadczenia usługi.”
który jest nieprawny z następującego powodu:
Utożsamianie z 10 dniowym terminem zastrzeżonym w art. 7 ust. ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DZ.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.) do odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość. Takie uprawnienie przysługuje każdemu konsumentowi w każdym przypadku zawierania przez niego umowy na odległość, a zatem także w przypadku zawierania umowy online i nie jest uprawnieniem „danym” przez przedsiębiorcę.
taka interpretacja reklamy stosowanej przez firmę zmierzałaby do uznania, iż przedsiębiorcy twierdzą, że cechą wyróżniającą ich ofertę są uprawnienia przysługujące konsumentom z mocy prawa, co jest także nieuczciwą praktyką rynkową opisaną w art. 7 pkt 10 uopnpr
(tekst zawarty w w/w decyzji)
Ponadto przedsiębiorca musi (wedle ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną) poinformować o:
imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,
istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki,
zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3 uonpk,
Natomiast w Państwa regulaminie:
1. pisze się, że umowę zawiera się z firmą "Agencja Reklamowa Ag-Rek", a takowa firma nie istnieje, więc zawarcie z nią umowy jest niemożliwe.
2. Informacje na stronie kontaktowej mówią, że należy ona do firmy "W&PARTNERZY - ROY REBES MOVIE MGP - LTD", a takowa firma również nie istnieje. Pod tym samym adresem i numerem rejestrowym jest firma "MOBILE SOLUTIONS WIECZOREK UND PARTNER LTD", jednak nie ma ona nic wspólnego z reklamą.
3. Druk przelewu jest bez adresu firmy, a w nazwie podaje się "MGP - Agencja Reklamy" - kolejną firmę, która nie istnieje.
Ponadto informuję, że sprawa została przekazana do analizy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Federacji Konsumentów, aby podjęły one odpowiednie kroki zapobiegające wyłudzeniom.
Ponadto w związku z posiadaniem moich danych osobowych, przesłałem sprawę do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych z prośbą o pomoc w wyegzekwowaniu ich usunięcia.
W związku także z podejrzeniem popełnienia przestępstwa z artykułów:
Artykuł 190 kodeksu karnego „Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub osoby najbliższej, jeśli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadniona obawę, że będzie spełniona podlega karze ..."
Artykuł 235 kodeksu karnego „Kto, przez tworzenie fałszywych dowodów lub inne podstępne zabiegi, kieruje przeciwko określonej osobie ściganie o przestępstwo, wykroczenie lub przewinienie dyscyplinarne albo w toku postępowania zabiegi takie przedsiębierze,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3”
Artykuł 286 Kodeksu karnego „Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.”
Sporządzono do wiadomości:
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Federacji Konsumentów
Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowy
Odpowiednie dla tej sprawy organy tj, Prokuratura jak i Policja
Z Poważaniem