Temat: Czy ktoś zna agencje reklamową ag-rek?
zgodnie z decyzją RWR 6/2010 ze sprawy podniesionej na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 ze zm.) oraz stosownie do art. 33 ust. 6 tej ustawy i § 5
ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 roku w sprawie właściwości
miejscowej i rzeczowej delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Dz.U. Nr 107,
poz. 887)
regulamin agencji reklamy zawiera znamiona nieuczciwej konkurencji poprzez:
punkt regulaminu:
6. Rozpoczęcie świadczenia usługi z Wieczorek and partner LTD odbywa się poprzez wypełnienie kwestionariusza i zaakceptowaniem Regulaminu. Po 10 dniowym okresie testowym pobierana jest jednorazowa opłata rejestracyjna w wysokości 50 zł. Wypełniony kwestionariusz jest potwierdzeniem świadczenia usługi.
który jest błędny z następującego powodu:
utożsamianie z 10 dniowym terminem zastrzeżonym w art. 7 ust. ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DZ.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.) do dstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość. Takie uprawnienie przysługuje każdemu konsumentowi w każdym przypadku zawierania przez niego umowy na odległość, a zatem także w przypadku zawierania umowy online i nie jest uprawnieniem „danym” przez przedsiębiorcę.
taka interpretacja reklamy stosowanej przez
firmę zmierzałaby do uznania, iż przedsiębiorcy twierdzą, że cechą wyróżniającą ich ofertę są uprawnienia przysługujące konsumentom z mocy prawa, co jest także nieuczciwą praktyką rynkową opisaną w art. 7 pkt 10 uopnpr
(tekst zawarty w w/w decyzji)
oraz poprzez :
Praktyki rynkowe wprowadzające w błąd mogą przybrać postać czynną i
bierną, tj. polegać na działaniu (art. 5) lub zaniechaniu (art. 6) wprowadzającym w błąd.
czyli:
art. 6 ust. 2 uonpk
Przedsiębiorca musi ujawnić, w sposób jednoznaczny i zrozumiały,
swój zamiar zawarcia umowy przy pierwszym kontakcie obu stron.
Zamiar ten powinien być znany konsumentowi od samego początku, czyli od chwili złożenia oferty, zaproszenia do składania ofert
albo prowadzenia negocjacji, w zależności od tego, w jakim trybie ma dojść do zawarcia umowy.
a takiej informacji na infoludku nie było.
pozatym brakuje:
Przedsiębiorca musi poinformować o:
imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,
istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki,
zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3 uonpk,
ad. do ostatniego, skoro okres testowy trwa 10 dni, to po jego upływie (czyli rozpoczęciu się umowy płatnej) użytkownik ma prawo jeszcze przez 10 dni odstąpić od umowy, chyba że ta zaczęła się już razem z okresem testowym, czym to wracamy do wyższej sentencji o nieuczciwej konkurencji ;)
miłego czytania ;)
szczególnie warte uwagi jest 10 dniowy okres testowy (czyli nieuczciwą praktyką rynkową opisaną w art. 7 pkt 10 uopnpr)
reasumując, umowy są reklamowane nie prawnie (art 6 ust 2 w/wymieniony szerzej) wedle regulaminu który jest bezprawny ;-) )
zapomniał bym dodać ;)
w poprzednich postach pojawia się (i przewija) nieprawidłowość w nazwach firmy...
podlega to pod przepisy Art. 9 ust. 1 uonpk
czyli brak lub nienależytej (jednoznacznej) informacji o usługodawcy.
Grzegorz Giemza edytował(a) ten post dnia 25.04.10 o godzinie 08:37