konto usunięte
Temat: Zakupologia. Prawdy i Kłamstwa o Tym, Dlaczego Kupujemy
Rewolucyjna książka Martina Lindstroma - przez wielu uznawanego za marketingowego geniusza - opowiada o nowej metodzie badań rynku: neuromarketingu. Dzięki niej dowiemy się, co skrywa umysł współczesnego konsumenta. Lindstrom dosłownie zagląda nam pod czaszki, aby zrozumieć, co sprawia, że przy zakupach podejmujemy takie, a nie inne decyzje. Jednocześnie dowiadujemy się, jak taką wiedzę można wykorzystać, aby dotrzeć do odbiorców, na których już dawno przestała działać reklama w tradycyjnej formie. Posiłkując się najnowszą wiedzą z zakresu neurologii, Lindstrom pokazuje, jak wielkie znaczenie podczas zakupów mają zmysły, podświadomość i neuroprzekaźniki.Lindstroma fascynuje to, czemu jedne marki budzą nasze pożądanie, a inne nie. Autor Zakupologii rozwiewa mity na temat kupowania: uświadamia, że seks - wbrew obiegowej opinii - wcale nie sprzedaje, popularne marki mają wiele wspólnego z religią, a ostrzeżenia drukowane na paczkach papierosów tylko zachęcają do palenia.
http://www.empik.com/zakupologia-prawdy-i-klamstwa-o-t...
"ostrzeżenia drukowane na paczkach papierosów tylko zachęcają do palenia" - na ten temat są nawet polskie badania psychologiczne, które pokazały, że etykiety sprawiały, że ludzie palili... więcej.
Neuromarketing, a potem neuromarketing polityczny... widać, że połączenie między wiedzą, a władzą wciąż jest duże... a może być większe?
PS
Jak się bronić przed dziką reklamą?
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34889,6241981,Jak_s...
"Wieszanie reklam na budynkach jest dyskusyjne. To też kwestia etyczna"
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34889,6328996,Rekla...Daniel D. edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 23:18