Agnieszka Karoń

Agnieszka Karoń PhD candidate ||
Social researcher ||
PR | CSR | SM |
New...

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"


Gdzie tu jest konflikt i do tego naturalny?
;)Agnieszka Karoń edytował(a) ten post dnia 03.03.09 o godzinie 16:05

..wiara przyjmuje dogmaty ...nauka hipotezy..
Agnieszka Karoń

Agnieszka Karoń PhD candidate ||
Social researcher ||
PR | CSR | SM |
New...

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

To "duzo" wiesz o JPII i jego osiagnieciach:-)
A czytalas cos, co napisal? Może chociaz z czasu, jak byl jeszcze bp Wojtyla?

czytałam poezje JP2...nie odnalazlam w niej nic dla siebie.Cóż gusta.

W tej postaci jednak najbardziej zainteresował mnie pontyfikat w kontekscie Ameryki Lacinskiej, a także kontrowersyjna lista wyniesionych na ołtarze. Te nazwiska nadają conajmniej dziwny wydzwiek słowu PRZEPRASZAMY.Agnieszka Karoń edytował(a) ten post dnia 05.03.09 o godzinie 10:20

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Lech Łukowski:
A ksieza, ktorzy skonczyli psychologie i zajmuja sie psychpoterapia albo praca naukowa, tez musze zamilczec...:-)
A tak poza tym, to ciekawi mnie, co student tak zacnej uczelni mysli nt homoseksualizmu.

Mam nadzieję, że nie myśli to samo co większość homoseksualnego kleru.
Chetnie bys sie czegos sensownego nauczyl, a... i poznal to, co (ta prawdziwa!) psychologia sadzi nt:-)
Sprowadzanie homoseksualistow do czarownic jest mi obce i dyskusje nt nie interesuja mnie. Dlatego prosze nie rozwijac tego watku, przynajmniej w dyskusji ze mna!

Sprowadzanie homoseksualizmu i homoseksualistów przez kościół diabelskiej hipokryzji do poziomu dna, jest typową polityką Watykanu.
Kłamstwo jest ewangelią tego Kościoła.

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Agnieszka Karoń:

Gdzie tu jest konflikt i do tego naturalny?
;)Agnieszka Karoń edytował(a) ten post dnia 03.03.09 o godzinie 16:05

..wiara przyjmuje dogmaty ...nauka hipotezy..

Kolejne uproszczenie...

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Janusz S.:

Mam nadzieję, że nie myśli to samo co większość homoseksualnego kleru.

Co myślę - napisałem (ostatni post na poprzedniej stronie).Daniel D. edytował(a) ten post dnia 03.03.09 o godzinie 22:53

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

I dobrze napisałeś Danielu. Nie spotka się to zapewne z pozytywną opinią wszechwiedzących panów w czarnych sukienkach.

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Agnieszka Karoń:
To "duzo" wiesz o JPII i jego osiagnieciach:-)
A czytalas cos, co napisal? Moze chociaz z czasu, jak byl jeszcze bp Wojtyla?

czytałam poezje JP2...nie odnalazlam w niej nic dla siebie.Cóz gusta.

W tej postaci jednak najbardziej zainteresował mnie pontyfikat w kontekscie Ameryki Lacinskiej, a także kontrowersyjna lista wyniesionych na ołtarze Te nazwiska nadają conajmniej dziwny wydzwiek słowu PRZEPRASZAMY.


Kościół nie umie przepraszać. Nie przywykł do pokory. Kościół, to zadufana w sobie instytucja, która z naukami Jezusa nie ma już wiele wspólnego.
Przerobiono już Jezusa i stworzono kult maryjny, który jest niczym innym tylko herezją. I na tej herezji buduje się kolejne kłamstwa.
Kościół nie przeprasza. Kościół niszczy. Kościół rzymskokatolicki opiera swoją politykę i ideologię na wpajaniu poczucia winy. Indoktrynacja zaczyna się od dziecka, na lekcjach religii, gdzie w najpodlejszy sposób mówi się małym dzieciakom, że są nikim, że pan Jezus ich kocha, ale....
Totalny chłam za który powinno się karać ciężkim więzieniem.
Gwałt wykonywany na psychice dziecka.
Mam nadzieję, że racjonalnie myślący rodzice nie chcą posyłać swoich dzieci na lekcje religii?
Niewielu jest chyba, jednak, racjonalnie myślących rodziców w Polsce, bo katecheci i religia w szkołach publicznych, również ZA MOJE PIENIĄDZE, mają się zupełnie dobrze.Janusz S. edytował(a) ten post dnia 04.03.09 o godzinie 06:21

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Daniel D.:
Miałem na myśli Stowarzyszenie Terapeutów Chrześcijańskich - wiem, że takowe istnieje (widziałem kiedyś plakat konferencji, którą organizowali) i moja znajoma psycholożka zna taką terapeutkę. Nie jest to osoba szkoła, ale skupia ludzi z taką ideologią,
Czy chrzescijanstwo traktujesz jako ideologie?
którzy chcą psychoterapię łączyć z chrześcijaństwem.

Moje zdanie na ten temat jest następujące: homoseksualność jest wariantem orientacji seksualnej. Orientacja homoseksualna jest równorzędna orientacji bi- i heteroseksualnej. Uważam, że płeć partnera życiowego nie ma dużego znaczenia, ważne jak wygląda relacja pomiędzy nimi.
I problem orientacji seksualnej jawi Ci sie tak prosto, tak?
Kościół, czyli tworzący go ludzie. Z badań wynika, że jednym z głównych czynników dyskryminacji osób homoseksualnych jest religia (judeochrześcijańska, judaizm) - religia kształtuje takie a nie inne postawy (negatywne). Uznając akty homoseksualne za grzeszne powoduje negatywne nastawienie do osób homoseksualnych i jakoś zapisy, że należy się do takich osób odnosić z szacunkiem już do ludzi nie trafiają.
NIGDY nie namawialem nikogo do braku szacunku wobec innych!
"I jak to sie ma do kosciola?" - a może tak, że ksiądz powinien być księdzem
A co to znaczy, Twoim zdaniem, byc ksiedzem... Wiesz, na czym polega praca duszpasterska/kierownictwo duchowe, itd...
a psycholog psychologiem? A nauczyciel, lekarz, wychowaca nie moze byc dobrym psychologiem? Jest taki wyklad na CD Ericha Fromma (Psychologie für Nichtpsychologen) - polecam...
zdarza się, by psycholog bawił się w księdza, niestety księża dużo częściej bawią się w psychologów (tu mam przede wszystkim na myśli tych bez odpowiedniego przygotowania/szkolenia i wiedzy). Bo księża mogą być też dobrymi i skutecznymi terapeutami.

A wracajac jeszcze do Twoich watpliwosci co do jakosci pomocy psychoterapeutycznej przez psychoterapeutow chrzescijanskich, odnalazlem w tym Stowarzyszeniu jedna znajoma i poprosilem ja o komentarz do Twojego wpisu i o ich Status. Zobaczymy, jak to u nich funkcjonuje...Lech Łukowski edytował(a) ten post dnia 04.03.09 o godzinie 10:25

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Janusz S.:
Lech Łukowski:
A ksieza, ktorzy skonczyli psychologie i zajmuja sie psychpoterapia albo praca naukowa, tez musze zamilczec...:-)
A tak poza tym, to ciekawi mnie, co student tak zacnej uczelni mysli nt homoseksualizmu.

Mam nadzieję, że nie myśli to samo co większość homoseksualnego kleru.

Widze, ze obracasz sie w towarzystwie...
Chetnie bys sie czegos sensownego nauczyl, a... i poznal to, co (ta prawdziwa!) psychologia sadzi nt:-)
Sprowadzanie homoseksualistow do czarownic jest mi obce i dyskusje nt nie interesuja mnie. Dlatego prosze nie rozwijac tego watku, przynajmniej w dyskusji ze mna!

Sprowadzanie homoseksualizmu i homoseksualistów przez kościół diabelskiej hipokryzji do poziomu dna, jest typową polityką Watykanu.
Kłamstwo jest ewangelią tego Kościoła.

Co tu jest dnem? Oto jest pytanie.

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Agnieszka Karoń:

Gdzie tu jest konflikt i do tego naturalny?
;)Agnieszka Karoń edytował(a) ten post dnia 03.03.09 o godzinie 16:05

..wiara przyjmuje dogmaty ...nauka hipotezy..

Wiesz, ilu ludzi nauki wierzy w Boga. Czy sadzisz, że nie korzystaja z rozumu, kiedy wierza?
Agnieszka Karoń

Agnieszka Karoń PhD candidate ||
Social researcher ||
PR | CSR | SM |
New...

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Lech Łukowski:
Agnieszka Karoń:

Gdzie tu jest konflikt i do tego naturalny?
;)

..wiara przyjmuje dogmaty ...nauka hipotezy..

Wiesz, ilu ludzi nauki wierzy w Boga. Czy sadzisz, że nie korzystaja z rozumu, kiedy wierza?


a ilu swietnych naukowców nie wierzy ....

ex definitione wiara kłoci się z nauka ...na lini dogmat hipoteza
dla wszystkich zdań p, jeżeli A powie p, to p jest prawdziwe ;))
to taki skrotowy zapis uzasadnienia dogmatów:)

wiara opiera sie na dogmatach ...dogmatów sie nie kwestionuje przyjmuje sie je slepo ..(nawet te najbardziej absurdalne)

Mocno sprzeciwiam się próbą zrównywania teologii z prawdziwymi naukami takimi jak biologia, fizyka czy chemia.

a tu ciekawostka :
http://esciencenews.com/articles/2008/12/15/god.or.sci...Agnieszka Karoń edytował(a) ten post dnia 04.03.09 o godzinie 13:32
Łukasz Szerenos

Łukasz Szerenos Alexander Mann
Solutions

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

większość ludzi numi NIE wierzy w Boga. i kropka. moja postawa jest radykalna i twierdzę że -
- kościól jest hamulcem dla rozwoju, nauki, postępu
śledzę wątek od początku i naprawdę Panie Lech/Leszku - nie brak Panu mocy przekonywania, brakjednak konkretó i argumentó. Prosze mi wybaczyc zwro Pan ale nei zamieżam nigdy do nikogo mówić Ojcze, Siostro (oprróćz członkó rodziny).
Pamiętam jak raz w pociągu nawrzeszczała na mnei "siostra" zakonna kiedy zwróciłem się do niej z grzeczym zapytaniem o miejsce.. zwróciłem się do niej "przepraszam czy Pani..."
a ona na to ze zadna Pani tylko siostra...
odnosząc sie do wypowiedzi Daniela - pełna racja. Ksiądz niech naucza swoich wiernych a nie leczy ludzi, prowadzi licea, żłobki, poradnie małzeńskie (to wkurza mnei niebotycznie) (te kretynizmy których muszą wysłuchiwać przyszli małzonkowie... ciemnogród)
Agnieszka Karoń

Agnieszka Karoń PhD candidate ||
Social researcher ||
PR | CSR | SM |
New...

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

odnosząc sie do wypowiedzi Daniela - pełna racja. Ksiądz niech naucza swoich wiernych a nie leczy ludzi, prowadzi licea, żłobki, poradnie małzeńskie (to wkurza mnei niebotycznie) (te kretynizmy których muszą wysłuchiwać przyszli małzonkowie... ciemnogród)


zajechało fundamentalizmem :) racjonalistycznym

-poradnie małżeńskie sa obowiązkowe dla wyznawców , chcesz slub kościelny a wiec obowiazuja Cie wymogi formalne, wsród nich wspomniane szkolenie na parafii ....

Nic poza konformizmem nie nakazuje brac niewierzacym slubu koscielnego !!!

-wielkim błedem i naduzyciem było wprowadzenie religi do szkół publicznych!
....ale jesli wierni chca miec szkoły WYZNANIOWE prywatne czemu mam byc przeciw ...niech tylko finansuja je z wlasnych składek :) nie z budzetu .To uczciwe rozwiazanie :)

polityzacja religi to prawdziwe zło ...Agnieszka Karoń edytował(a) ten post dnia 07.03.09 o godzinie 15:52

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Lech Łukowski:
Agnieszka Karoń:

Gdzie tu jest konflikt i do tego naturalny?
;)Agnieszka Karoń edytował(a) ten post dnia 03.03.09 o godzinie 16:05

..wiara przyjmuje dogmaty ...nauka hipotezy..

Wiesz, ilu ludzi nauki wierzy w Boga. [...]

Ilu?

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Lech Łukowski:
Czy chrzescijanstwo traktujesz jako ideologie?
Jako światopogląd. Takie a nie inne zapatrywanie się na sprawy tego świata.
I problem orientacji seksualnej jawi Ci sie tak prosto, tak?
Hm, według mnie orientacja nie jest problemem i może o to chodzi. Zagadnienie orientacji a szerzej seksualności człowieka jest skomplikowane. Przecież wiele jest teorii (a raczej czynników wpływających) tłumaczących formowanie się takiej a nie innej orientacji. Ale jedno jest wiadome - na tyle stałe są te preferencje, że nie ma mowy o ich zmianie. APA - Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne - zakazało wszelakich terapii ukierunkowanych na "zmianę" orientacji, oczywiście sprzeciwiają się temu głównie organizacje chrześcijańskie, które tak chętnie za "leczenie" orientacji się biorą. Widziałem program w telewizji o takim amerykańskim ośrodku "leczącym" w imię Boga i wyglądało to strasznie. Po prostu pranie mózgu. Dla takich "terapeutów" sukcesem jest doprowadzenie do małżeństwa heteroseksualnego, co ma być dowodem "wyleczenia", a to, że zdecydowana większość rozwodzi się po pewnym czasie albo popełnia samobójstwo już jakoś ich mało obchodzi. Nie ma ANI JEDNEGO NAUKOWO udokumentowanego przypadku zmiany orientacji homoseksualnej na heteroseksualną (pomimo wielu prób rożnych terapii z warunkowaniem elektrowstrząsami włącznie). Co zresztą było jednym z argumentów za tym, by "leczenia" zaniechać i uznać to za trwałą i niezmienną preferencję.

NIGDY nie namawialem nikogo do braku szacunku wobec innych!
A czy ja coś takiego powiedziałem? Uważam, że kościół, czyli jego doktryny i reprezentujący je ludzie tworzą taki a nie inny klimat wokół osób homoseksualnych i taki przekazują wiernym.
A co to znaczy, Twoim zdaniem, byc ksiedzem... Wiesz, na czym polega praca duszpasterska/kierownictwo duchowe, itd...
Nie wiem, ale myślę, że wielu księży nie wie na czym polega pomoc psychologiczna i często uważają psychologów za swoją konkurencję (z takimi postawami spotkały się moje koleżanki - praktykujące psycholożki). Ksiądz może udzielić wsparcia oczywiście ale zabierać się za pomoc psychologiczną czy terapię już wg mnie nie powinien. Nie wiem skąd to przekonanie, że wiedza teologiczna pozwala najlepiej zrozumieć człowieka i pomóc mu w jego życiu. Ksiądz jest od spraw duchowych i tymi się głównie powinien zajmować, a jeśli niepokoi go stan psychiczny swoich wiernych to powinien ich odesłać do specjalisty i nie bawić się w uzdrawianie siłą wiary.
a psycholog psychologiem? A nauczyciel, lekarz, wychowaca nie moze byc dobrym psychologiem?
Nie może być psychologiem w myśl ustawy o zawodzie psychologa, chyba że psychologię ukończył i spełnił pozostałe kryteria. Lekarz, nauczyciel, wychowawca może udzielić (i często powinien) wsparcia i na tym najczęściej jego rola się kończy. Oczywiście bywają sytuacje takie, że wystarczy mądrość życiowa doświadczonego człowieka by komuś w jakiejś sprawie pomóc i nie uważam, że tylko psycholog może takiej pomocy udzielić. Ja bym np. nie bawił się w przepisywanie leków ani porady duchowe czy też prawne, bo się na tym nie znam, szanuję kompetencje innych specjalistów i do nich w takich sprawach odsyłam.
A wracajac jeszcze do Twoich watpliwosci co do jakosci pomocy psychoterapeutycznej przez psychoterapeutow chrzescijanskich, odnalazlem w tym Stowarzyszeniu jedna znajoma i poprosilem ja o komentarz do Twojego wpisu i o ich Status. Zobaczymy, jak to u nich funkcjonuje...
Ale ja nie podważałem jakości usług przez nich świadczonych, wyraziłem pogląd, że mi się osobiście to nie podoba. Kłóci się to z wieloma zasadami w psychoterapii odgórnie przyjmowanymi (jak np. że światopogląd terapeuty nie powinien wpływać na klienta). I właśnie jak już to terapeuci chrześcijańscy zabierają się za "leczenie" homoseksualności co uważam za sprzeczne ze współczesną nauką i działaniem na SZKODĘ człowieka. A przecież: "Naczelną wartością dla psychologa jest dobro drugiego człowieka." (Kodeks Etyczno-Zawodowy). Problem, że każdy to dobro rozumie inaczej...Daniel D. edytował(a) ten post dnia 04.03.09 o godzinie 14:50

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Agnieszka Karoń:
-poradnie małżeńskie sa obowiązkowe dla wyznawców , chcesz slub kościelny a wiec obowiazuja Cie wymogi formalne, wsród nich > wspomniane szkolenie na parafii ....

No właśnie to w Polsce jest przykre, bo np. w Czechach funkcjonują państwowe poradnie przedmałżeńskie. I uważam, że państwo polskie również powinno takowe prowadzić i przedmałżeńskie i małżeńskie. Ale niestety na to monopol ma w Polsce kościół, więc na razie nic się nie zmieni. Pozostaje jedynie terapia par (co jest jednak czymś innym a poza tym najczęściej dostępna jest prywatnie, czyli płatnie - ale temat dostępności pomocy psychologicznej w Polsce to już inna bajka, a może raczej dramat?).
Agnieszka Karoń

Agnieszka Karoń PhD candidate ||
Social researcher ||
PR | CSR | SM |
New...

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Daniel D.:
Agnieszka Karoń:
-poradnie małżeńskie sa obowiązkowe dla wyznawców , chcesz slub kościelny a wiec obowiazuja Cie wymogi formalne, wsród nich > wspomniane szkolenie na parafii ....

No właśnie to w Polsce jest przykre, bo np. w Czechach funkcjonują państwowe poradnie przedmałżeńskie.

równie dobrym rozwiazaniem jest przedmiot wychowanie seksualne z tym zastrzeżeniem ze program nauczania nie powinien być dyktowany przez kosciół.

patrzac na zakusy katechetów do nauczania etyki ta opcja...wydaje mi sie mało prawdopodobna :)Agnieszka Karoń edytował(a) ten post dnia 04.03.09 o godzinie 15:18
Agnieszka Karoń

Agnieszka Karoń PhD candidate ||
Social researcher ||
PR | CSR | SM |
New...

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

- ale temat
dostępności pomocy psychologicznej w Polsce to już inna bajka, a może raczej dramat?).


masz racje pomoc psychologiczna w Polsce jest słabo dostepna cóz kolejna korporacja broni swojego monopolu ...

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Agnieszka Karoń:
równie dobrym rozwiazaniem jest przedmiot wychowanie seksualne z tym zastrzeżeniem ze program nauczania nie powinien być dyktowany przez kosciół.
Czytałem program, więc ma przesłanie wprost wyrażone: przygotowanie do heteroseksualnego małżeństwa i bycia rodzicami. Widać, że to jedyna opcja na życie... I jeszcze antykoncepcja...
A najbardziej przerażające, że w programie zapisane jest (i nauczyciel musi to powiedzieć), że jeśli ktoś jest homoseksualny to ma spróbować "prawidłowego wzorca". Widać kto program układał...
patrzac na zakusy katechetów do nauczania etyki ta opcja...wydaje mi sie mało prawdopodobna :)
Wg mnie w szkole powinna być etyka albo wiedza o religiach i wtedy można uważać to za równorzędny przedmiot i wliczać do średniej. Natomiast religia, na której dzieci uczone są prawd wiary itp. i z tego mają mieć ocenę to już przesada (Czy religijność można oceniać w 6-stopniowej skali ocen? I czy się powinno?). Od religii jest kościół, są salki katechetyczne (wtedy nie trzeba byłoby donosić na parafie kto nie chodzi na religię), a my nie żyjemy w państwie wyznaniowym.Daniel D. edytował(a) ten post dnia 04.03.09 o godzinie 15:42

konto usunięte

Temat: "Prawdopodobnie Boga nie ma, więc przestań się martwić"

Agnieszka Karoń:
masz racje pomoc psychologiczna w Polsce jest słabo dostepna
cóz kolejna korporacja broni swojego monopolu ...

Ale jaką korporację masz na myśli? Bo to, że jest mało dostępna niestety nie od samych psychologów zależy. Ale głównie od np. NFZ-u, który nie widzi potrzeby psychologów zatrudniać. Jeśli w wojewódzkim szpitalu onkologicznym pracuje jeden (!) psycholog, to co to ma być za dostęp do pomocy psychologicznej? Zwłaszcza że nie dostaje tam często całego etatu, tylko jest na parę godzin w wybrane dni. (A kiedyś czytałem, że są takie wojewódzkie szpitale onkologiczne gdzie nie był zatrudniony żaden psycholog, mam nadzieję, że to przeszłość). Pomijam już, że w wielu innych szpitalach (o innych specjalnościach) psychologów też nie ma, a przydaliby się. Psychologia zdrowia, która prężnie się rozwija pokazuje ewidentnie jak ważny jest stan psychiczny i nie można go lekceważyć w wielu schorzeniach. Nie wspominając już o psychosomatyce - ludzi latami leczy się (kosztownymi lekami i zabiegami) na różne schorzenia fizyczne zamiast wysłać na psychoterapię.
Nawet w samych poradniach zdrowia psychicznego nie jest dobrze, skoro psycholog może przyjąć jednego pacjenta raz w miesiącu (tj. oczywiście może więcej, ale prywatnie, bo NFZ refunduje tylko jedną wizytę w miesiącu). Nie wiem kto w NFZ-cie uznał to za wystarczające, ale chętnie bym się dowiedział na podstawie czego. Różni są ludzie i różne mają problemy, jednemu raz w miesiącu wystarczy, inny będzie potrzebował częściej.

Podobnie jest w oświacie. Powstał ustawowy zapis, że w każdej szkole powyżej 150 uczniów powinien pracować psycholog, ale przepis jest martwy, bo nikt nie chce podpisać rozporządzenia, ponieważ nagle państwo musiałoby zatrudnić bardzo wielu psychologów. A poza tym pedagodzy często bronią dostępu do szkół przed psychologami. A przecież pedagog, który najczęściej jest jednym z nauczycieli może nie być najlepszą osobą, do której młody człowiek chce się zwrócić o pomoc. Dużo lepiej jest gdy jest to osoba z zewnątrz tj. nie-nauczyciel, dlatego psycholog w szkole wg mnie byłby dużo lepszym rozwiązaniem niż pedagog.

Psycholodzy monopolu żadnego nie mają, ani tym bardziej korporacji (przynależność do Polskiego Towarzystwa Psychologicznego nie jest obowiązkowa). W zależności gdzie pracują pod takie regulacje podlegają, inaczej jest w służbie zdrowia inaczej w oświacie, jeszcze inaczej w służbach mundurowych. Dlatego wielu otwiera prywatne gabinety, gdzie pracują na własnych zasadach, które dają więcej swobody.



Wyślij zaproszenie do