Marcin Orliński

Marcin Orliński Wicenaczelny,
„Przekrój”

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

"Czy w kodeksie etyki reklamy pojawią się przepisy dotyczące tego, jak pokazywać kobiety i mężczyzn? (...)

- Chodzi o to, by ci, którzy zamawiają i tworzą reklamy, wybierali takie, które spełniają oczekiwania społeczne i nie odzierają z godności kobiet i mężczyzn. (...)

Jak udało nam się dowiedzieć nieoficjalnie, w myśl załącznika 'reklama z udziałem kobiet lub mężczyzn nie może zawierać treści sprzyjających utrwalaniu nierówności społecznych'. Nie może sprzyjać 'wyłączaniu mężczyzn z przestrzeni domowej i pełnienia przez nich obowiązków rodzicielskich'."

Więcej: wyborcza.biz
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Marcin Orliński:
"Czy w kodeksie etyki reklamy pojawią się przepisy dotyczące tego, jak pokazywać kobiety i mężczyzn? (...)

- Chodzi o to, by ci, którzy zamawiają i tworzą reklamy, wybierali takie, które spełniają oczekiwania społeczne i nie odzierają z godności kobiet i mężczyzn. (...)

Jak udało nam się dowiedzieć nieoficjalnie, w myśl załącznika 'reklama z udziałem kobiet lub mężczyzn nie może zawierać treści sprzyjających utrwalaniu nierówności społecznych'. Nie może sprzyjać 'wyłączaniu mężczyzn z przestrzeni domowej i pełnienia przez nich obowiązków rodzicielskich'."

Więcej: wyborcza.biz


Zapewne pojawi się też żądanie aby w każdej reklamie wystąpił co najmniej jeden homoseksualista.
No bo czemu nie?

konto usunięte

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Jestem całkowicie przeciwny jakiemukolwiek regulowaniu rynku reklam.
Reklama nie jest ani programem wychowawczym ani dziełem sztuki i takim w założeniu być nie musi. Reklama jest, a właściwie powinna być, przede wszystkim BODŹCEM DO NABYCIA reklamowanego produktu.
Zadaniem reklamy NIE JEST więc działanie wychowawcze. Domaganie się tego graniczy z ograniczaniem wolności słowa i ekspresji.
Innymi słowy w grę mogą wchodzić zasady wolnego rynku, a w skrócie; RÓBTA CO CHCETA, bo rynek i tak sam się obroni.

Jeśli widzę kogoś występującego z taką inicjatywą, jak ta określona w tytule konwersacji, to czuję się obrażony. Każdy z nas, moim zdaniem, powinien się czuć obrażony, bo niby z jakiej racji jakiś poprawny politycznie babus, który wydumał sobie w czasie bólów miesiączkowych jakiś poroniony pomysł, ma mówić reszcie ludzi co jest dla nich dobre, a co nie.

Powinniśmy przeciwstawiać się takim inicjatywom, bo one poniżają naszą obywatelską godność.
Jeśli ten babsztyl wie co dla niej jest dobre, to niech to kultywuje, a innym pozwoli znaleźć swoją drogę do tego jak rozwiązać ten czy inny problem i zostawi nas i twórców reklam w spokoju!!!Janusz S. edytował(a) ten post dnia 20.05.10 o godzinie 20:05
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Janusz S.:
Jestem całkowicie przeciwny jakiemukolwiek regulowaniu rynku reklam.
Reklama nie jest dziełem sztuki i takim w założeniu być nie musi. Reklama jest, a właściwie powinna być, przede wszystkim BODŹCEM DO NABYCIA reklamowanego produktu.
Zadaniem reklamy NIE JEST więc działanie wychowawcze. Domaganie się tego graniczy z ograniczaniem wolności słowa i ekspresji.
Innymi słowy w grę mogą wchodzić zasady wolnego rynku, a w skrócie; RÓBTA CO CHCETA, bo rynek i tak sam się obroni.

Jeśli widzę kogoś występującego z taką inicjatywą, to czuję się obrażony. Każdy z nas, moim zdaniem, powinien się czuć obrażony, bo niby z jakiej racji jakiś poprawny politycznie babus, który wydumał sobie w czasie bólów miesiączkowych jakiś poroniony pomysł, ma mówić reszcie ludzi co jest dla nich dobre, a co nie.

Powinniśmy przeciwstawiać się takim inicjatywom, bo one poniżają naszą obywatelską godność.
Jeśli ten babsztyl wie co dla niej jest dobre, to niech to kultywuje, a innym pozwoli znaleźć swoją drogę do tego jak rozwiązać ten czy inny problem i zostawi nas i twórców reklam w spokoju!!!Janusz S. edytował(a) ten post dnia 20.05.10 o godzinie 20:03


Święte słowa!
Rzadko się zgadzamy, ale tu w 100 %.
Jeśli tak dalej pójdzie, będą gotowe wzorce reklam :o)
Romuald K.

Romuald K. szef, K-mex

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Janusz S.:
Jestem całkowicie przeciwny jakiemukolwiek regulowaniu rynku reklam.
Reklama nie jest ani programem wychowawczym ani dziełem sztuki i takim w założeniu być nie musi. Reklama jest, a właściwie
reklama zeszła do poziomu rynsztoku. To już dzisiaj najczęściej zwykłe gówno, którego nawet autorzy sie brzydzą. Do tego stopnia że wstydzą sie pod nimi podpisać.

Może zamiast prób regulacji warto by opracować oczyszczalnie ścieków ;) Tak zepsuć obraz człowieka jak robią to reklamie nie można już bardziej.Romuald K. edytował(a) ten post dnia 20.05.10 o godzinie 20:20

konto usunięte

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Reklama i etyka mają tyle samo wspólego co ja z czardaszem. Głownym motorem napedzajcym świat reklamy jest "pieniadz". I można sobie używac górnolotnych słow, ze odpowiedizalny sołecznie biznes, ze proekologiczny.

Co do przekazu reklamwoego to współgra on ze stereotypami. Bloki reklamowe to nie bloki edukacyjne. One mają trafiac do odbiorców a nie ich edukowac.

Nei rozumiem tej akcji. To jakie społeczeństwo taki poziom reklamy. Jakie wzorce zachowań - takie streotypy.

Postarajmy się o wyedukowane społeczeństwo do którego trafiać skutecznie bedzie TYLKO reklama wysokich lotów. Póki co - mamy co mamy.
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Małgorzata G.:

Zapewne pojawi się też żądanie aby w każdej reklamie wystąpił co najmniej jeden homoseksualista.
No bo czemu nie?

Żyjesz w świecie, który sama sobie stwarzasz.
A potem narzekasz, że Ci się ten świat nie podoba.
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Maciej Filipiak:
Małgorzata G.:

Zapewne pojawi się też żądanie aby w każdej reklamie wystąpił co najmniej jeden homoseksualista.
No bo czemu nie?

Żyjesz w świecie, który sama sobie stwarzasz.
A potem narzekasz, że Ci się ten świat nie podoba.

Łomatko! Psychoanalityk się znalazł. Temat nie jest poświęcony analizie mojej osoby tylko konkretnemu zagadnieniu.
Wypowiedz się zatem na temat zamiast oceniać moja osobę :o)
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Małgorzata G.:
Maciej Filipiak:
Małgorzata G.:

Zapewne pojawi się też żądanie aby w każdej reklamie wystąpił co najmniej jeden homoseksualista.
No bo czemu nie?

Żyjesz w świecie, który sama sobie stwarzasz.
A potem narzekasz, że Ci się ten świat nie podoba.

Łomatko! Psychoanalityk się znalazł. Temat nie jest poświęcony analizie mojej osoby tylko konkretnemu zagadnieniu.
Wypowiedz się zatem na temat zamiast oceniać moja osobę :o)


Wypowiedziałem się na temat Twojej wypowiedzi a nie Twojej osoby - (mam chyba deja vu)

Najpierw wtrącasz coś o homoseksualistach, co było zupełnie nie na temat a teraz pouczasz, żeby inni tego nie robili.
Czy to przypadkiem nie jest hipokryzja ?
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Maciej Filipiak:

Najpierw wtrącasz coś o homoseksualistach, co było zupełnie nie na temat a teraz pouczasz, żeby inni tego nie robili.
Czy to przypadkiem nie jest hipokryzja ?

Jesteś przeciwny występowaniu homoseksualistów w reklamie?
Niedawno pojawiły się tu głosy, że jest zbyt mało produkcji filmowych gdzie występują homoseksualiści. Tak więc logiczne jest że w ramach poprawności politycznej mogą pojawić się żądania, aby w reklamie również się pojawili. Przecież są częścią społeczeństwa.
Romuald K.

Romuald K. szef, K-mex

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Może troche na marginesie dyskusji. Jestem przeciwny wystepowaniu artystów w reklamie. Bo artysci sa jak dzieci. Kazdemu artyscie ktory pojawi sie w reklamie powinno sie zabierac wszystkie legitymacje.Romuald K. edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 14:51
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Romek :) Po raz pierwszy zrobiłeś na mnie pozytywne wrażenie :)))
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Romuald K.:
Może troche na marginesie dyskusji. Jestem przeciwny wystepowaniu artystów w reklamie. Bo artysci sa jak dzieci. Kazdemu artyscie ktory pojawi sie w reklamie powinno sie zabierac wszystkie legitymacje.Romuald K. edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 14:51

W jakim sensie są jak dzieci?
Romuald K.

Romuald K. szef, K-mex

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Małgorzata G.:
Romuald K.:
Może troche na marginesie dyskusji. Jestem przeciwny wystepowaniu artystów w reklamie. Bo artysci sa jak dzieci. Kazdemu artyscie ktory pojawi sie w reklamie powinno sie zabierac wszystkie legitymacje.Romuald K. edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 14:51

W jakim sensie są jak dzieci?

Tak sie mówi. Są niewinni i otwarci. A tym nie powinno sie kupczyć.
Grzegorz K.

Grzegorz K. jeśli szukam nowych
doznań to.....
muzycznych

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Mi by wystarczyła tylko jedna regulacja - żeby reklamy pokazywały prawdę.

Nie mam nic przeciw roli informacyjnej reklamy, różnym formom przekazu, czy nawet obecności artystów.

Tylko niech nie kłamią...
Grzegorz K.

Grzegorz K. jeśli szukam nowych
doznań to.....
muzycznych

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Romuald K.:
Może troche na marginesie dyskusji. Jestem przeciwny wystepowaniu artystów w reklamie. Bo artysci sa jak dzieci. Kazdemu artyscie ktory pojawi sie w reklamie powinno sie zabierac wszystkie legitymacje.Romuald K. edytował(a) ten post dnia 21.05.10 o godzinie 14:51


Problem polega na tym że nigdy nie zdefiniujemy pojęcia "artysta".
Romuald K.

Romuald K. szef, K-mex

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Bruno R.:
Problem polega na tym że nigdy nie zdefiniujemy pojęcia "artysta".
Bruno, to było oczywiscie z przymróżeniem oka ;)
Grzegorz K.

Grzegorz K. jeśli szukam nowych
doznań to.....
muzycznych

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Romuald K.:
Bruno, to było oczywiscie z przymróżeniem oka ;)

:-))))
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Panie chcą zmian w kodeksie etyki reklamy

Romuald K.:
Małgorzata G.:
Romuald K.:
Może troche na marginesie dyskusji. Jestem przeciwny wystepowaniu artystów w reklamie. Bo artysci sa jak dzieci. Kazdemu artyscie ktory pojawi sie w reklamie powinno sie zabierac wszystkie legitymacje.

W jakim sensie są jak dzieci?

Tak sie mówi. Są niewinni i otwarci. A tym nie powinno sie kupczyć.

Niewinni zależy którzy..

Bruno R.:
Romuald K.:
Może troche na marginesie dyskusji. Jestem przeciwny wystepowaniu artystów w reklamie. Bo artysci sa jak dzieci. Kazdemu artyscie ktory pojawi sie w reklamie powinno sie zabierac wszystkie legitymacje.


ps. dbanie o klienta to też reklama, zatem podnoszenie jego poziomu za pomocą poziomu swojego wkładu nie powinno być złym PR
chyba, że ktoś działa nie uczciwie
wtedy robienie z widza głupiego może być już alarmem by nie wierzyć
swoją drogą ludzie mają tyle zmartwień w pracy, że chcą obejrzeć coś na luzie
i jak to pogodzić?
by nie było za głupie i czegoś niewłaściwego nie przekazywało a jednocześnie było relaksujące na swój komediowy sposób
najlepszym przykładem co może zrobić złego reklama/propaganda są wystąpienia pewnego znanego nazisty..
wiec bym aż tak nie bagatelizował tego
zwłaszcza, że np. dzieci to bardzo podatny gruntMarcin Południkiewicz edytował(a) ten post dnia 22.05.10 o godzinie 03:25

Następna dyskusja:

KODEKS ETYKI GRUPY




Wyślij zaproszenie do