Irenka Czusz

Irenka Czusz design, ilustracja,
grafika użytkowa,
identyfikacja
wizua...

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Robert Suski:
Irenka Czusz:

Ale samo niejedzenie mięsa nie zwiększa empatii, to kwestia osobowości.

Inaczej się traktuje istoty które się je, a inaczej te w których widzi się przyjaciół. Wyraźnie widać to porównaniach do zwierząt w naszej kulturze. Im częściej się je je, tym mocniej negatywnie się je postrzega

Jakieś dowody na poparcie tezy? Myślę, ze mieszasz pojęcia. To chrześcijańskiej doktrynie zawdzięczamy pokutujący w świecie zachodnim stosunek do zwierząt. Pamietasz może, kto pierwszy pozbawił zwierzęta duszy i uczynił je podległymi człowiekowi?

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Romuald K.:
i tak zdazamy do zagłady jako gatunek wiec mozliwe ze rozwiazanie przyjdzie samo bez naszej zgody lub niezgody.

Też mi się tak wydaje. A wtedy i tak okaże się, że w naturze nie ma "zmiłuj się". Od chorób nowotworowych po zjadanie siebie nawzajem. Po naszej wielkiej myśli, ideach i etyce pozostaną wyblakłe woluminy, na których porośnie mech i będą rozwijać się kolonie bakterii...

Etyka nie jest dla natury (nie jest jej do niczego potrzebna), etyka jest dla naszych sumień.Adrian Olszewski edytował(a) ten post dnia 31.01.10 o godzinie 17:29

konto usunięte

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Irenka Czusz:
Jakieś dowody na poparcie tezy? Myślę, ze mieszasz pojęcia. To chrześcijańskiej doktrynie zawdzięczamy pokutujący w świecie zachodnim stosunek do zwierząt. Pamietasz może, kto pierwszy pozbawił zwierzęta duszy i uczynił je podległymi człowiekowi?
szatan?;)
Wy to na powaznie o tych machlojkach w swiecie duchowym?:)

konto usunięte

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Irenka Czusz:
>
Kolejny mit o kondycji człowieka cywilizacji zachodniej. Ostatnio tornado na Haiti pokazało jak jesteśmy niezależni od warunków naturalnych. W naszym klimacie mamy zimę trwająca co najmniej 4 miesiące, zatem też musimy się dostosować. Nigdzie na świecie nie ma cywilizacji, która by od samego początku swego istnienia nie miała w składzie swojej diety mięsa. To chyba coś oznacza?

Po pierwsze nasza cywilizacja pada ofiarą warunków naturalnych w sytuacjach wielkich kryzysów. Tybetańczycy również nie poradziliby sobie w przypadku czegoś takiego. Po drugie w bogatszych krajach takie trzęsienie ziemi nie spowodowałoby takiej liczby ofiar. Wracamy do kwestii finansów. haiti jest biednym chorym krajem i powoływanie się na niego mówiąc o kondycji wspólczesnej cywilizacji jest kpiną. Nie jesteśmy niezależni od przyrody, ale nasza autonomia jest radykalnie większa niż w Tybecie
A co do argumentu użytego w ostatnim zdaniu - nie ma cywilizacji w której nie zabijano by ludzi albo nie istniałaby kradzież. Czxy to znaczy że należy się godzić na ich istnienie?

konto usunięte

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Irenka Czusz:
Wszystkie istoty cierpią, za życia, a śmierć jest jego częścią.
W ten sposób można bronić mordowanie całych społeczności. Ludzie też cierpią a śmierć jest częścią naszego istnienia...

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Robert Suski:
w której nie zabijano by ludzi albo nie istniałaby kradzież. Czxy to znaczy że należy się godzić na ich istnienie?

Akurat tym zdaniem da się uzasadnić każde zmiany i penalizację różnych czynności - od cudzołóstwa po hodowlę zwierząt i picie herbaty.

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Robert Suski:
Irenka Czusz:
Wszystkie istoty cierpią, za życia, a śmierć jest jego częścią.
W ten sposób można bronić mordowanie całych społeczności. Ludzie też cierpią a śmierć jest częścią naszego istnienia...

Ale tylko ludzie są świadomi cierpienia i straty z nim związanej.

konto usunięte

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Adrian Olszewski:
@Robert
Powtórzę się - o ile znam nieco wieś, nie przypominam sobie, by była tam pogarda dla zwierząt rzeźnych... czy jakiekolwiek negatywne konotacje z nimi związane. Raczej świadomość, że są one podstawą wyżywienia rodziny. Oczywiście poza patologicznymi przypadkami, jakich pełno wszędzie i w każdej dziedzinie życia.

To pomyśl jakie są skojarzenia z bardzo inteligentnymi świniami. I jak ich wizerunek różni się np. od koni które są (były) jedzone na mniejszą skalę niż prosięta.

konto usunięte

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Adrian Olszewski:
Ale tylko ludzie są świadomi cierpienia i straty z nim związanej.

Nawet to nie jest oczywiste. To prawda, że zwierzęta mają mniejsze zdolności niż my, ale czują. A niestety nie ma możliwości sprawdzenia ile rozumieją z świata
Irenka Czusz

Irenka Czusz design, ilustracja,
grafika użytkowa,
identyfikacja
wizua...

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Romuald K.:
Irenka Czusz:
Jakieś dowody na poparcie tezy? Myślę, ze mieszasz pojęcia. To chrześcijańskiej doktrynie zawdzięczamy pokutujący w świecie zachodnim stosunek do zwierząt. Pamietasz może, kto pierwszy pozbawił zwierzęta duszy i uczynił je podległymi człowiekowi?
szatan?;)
Wy to na powaznie o tych machlojkach w swiecie duchowym?:)

Ojcowie Kościoła: Augustyn i Tomasz z Akwinu, później nazywani świętymi. Według ich nauki zwierzęta nie mają nieśmiertelnej duszy.
„W średniowieczu było wiele grup, które chciały powrócić do prachrześcijańskiego sposobu życia”. Na przykład bogomili lub katarzy/albigensi, którzy żyli po wegetariańsku lub wegańsku, którzy ślubowali „nie zabijać zwierząt, nie jeść mięsa i żywić się tylko owocami” (Walter Nigg).

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Robert Suski:
To pomyśl jakie są skojarzenia z bardzo inteligentnymi świniami. I jak ich wizerunek różni się np. od koni które są (były) jedzone na mniejszą skalę niż prosięta.

W tym kontekście się zgadzam. Aczkolwiek wytapianie smalcu z psa i "kocie skórki" nie były aż taką znów rzadkością. Podobnie, jak traktowanie psów podwórkowych w sposób mało gospodarski (że o kobietach i dzieciach nie wspomnę). Brutalniejszy świat, brutalniejsze "zagrywki", w każdej postaci.
Irenka Czusz

Irenka Czusz design, ilustracja,
grafika użytkowa,
identyfikacja
wizua...

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Robert Suski:
Adrian Olszewski:
@Robert
Powtórzę się - o ile znam nieco wieś, nie przypominam sobie, by była tam pogarda dla zwierząt rzeźnych... czy jakiekolwiek negatywne konotacje z nimi związane. Raczej świadomość, że są one podstawą wyżywienia rodziny. Oczywiście poza patologicznymi przypadkami, jakich pełno wszędzie i w każdej dziedzinie życia.

To pomyśl jakie są skojarzenia z bardzo inteligentnymi świniami. I jak ich wizerunek różni się np. od koni które są (były) jedzone na mniejszą skalę niż prosięta.

Mam podać pełna listę biednych zwierząt? To był przykład!
Konia nie zjadłabym nigdy;-) To mój totem;-)

konto usunięte

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Adrian Olszewski:

Akurat tym zdaniem da się uzasadnić każde zmiany i penalizację różnych czynności - od cudzołóstwa po hodowlę zwierząt i picie herbaty.

To prawda. Ale to pokazuje rzecz jedną - nie istnieje konstrukt naturalności w etyce. Wszystko jest wyborem co z naszej kultury uznajemy za dobre dla społeczeństwa a co nie. Jedne rzeczy są penalizowane inne nie. To nie jest związane z ich "Naturalnością" ale stosunkiem kultury do nich

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Robert Suski:
Adrian Olszewski:
Ale tylko ludzie są świadomi cierpienia i straty z nim związanej.

Nawet to nie jest oczywiste. To prawda, że zwierzęta mają mniejsze zdolności niż my, ale czują. A niestety nie ma możliwości sprawdzenia ile rozumieją z świata

Zwierzęta nie tworzą kultury, a jedynie społeczności oparte o proste zasady i więź biochemiczną. Myślę, że badania z użyciem rezonansu magnetycznego i EEG (wiem, że takowe wykonywano w latach 80, ale nie podam źródła, bo nie pamiętam) wykazałyby element inteligencji porównywalny z człowiekiem na poziomie chociaż dziecka. A i tak dziecko, nawet 5 letnie, niewiele rozumie ze świata.

konto usunięte

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Irenka Czusz:
Mam podać pełna listę biednych zwierząt? To był przykład!
Konia nie zjadłabym nigdy;-) To mój totem;-)

Nie zmienia to faktu, że wiele koni jest jedzonych ns świecie. Można do tego odnieść na kilka sposobów. Albo samemu jeść konie, albo nie robić nic, albo pomagać fundacjom, które wykupują konie z transportów śmierci. Do każdego z nas nalezy indywidualny wybór. I od naszej etyki, co uważamy za etyczne albo nie

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Robert Suski:
Adrian Olszewski:

Akurat tym zdaniem da się uzasadnić każde zmiany i penalizację różnych czynności - od cudzołóstwa po hodowlę zwierząt i picie herbaty.

To prawda. Ale to pokazuje rzecz jedną - nie istnieje konstrukt naturalności w etyce. Wszystko jest wyborem co z naszej kultury uznajemy za dobre dla społeczeństwa a co nie. Jedne rzeczy są penalizowane inne nie. To nie jest związane z ich "Naturalnością" ale stosunkiem kultury do nich

Z tym się zgadzam. Ale historyka, który ma wiedzę o tym, jak się formowały społeczeństwa i z jakimi problemami prawno-etycznymi zmagały, nie muszę uprzedzać o ryzyku jej stosowania bez zastanowienia :)

konto usunięte

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Adrian Olszewski:

Zwierzęta nie tworzą kultury, a jedynie społeczności oparte o proste zasady i więź biochemiczną. Myślę, że badania z użyciem rezonansu magnetycznego i EEG (wiem, że takowe wykonywano w latach 80, ale nie podam źródła, bo nie pamiętam) wykazałyby element inteligencji porównywalny z człowiekiem na poziomie chociaż dziecka. A i tak dziecko, nawet 5 letnie, niewiele rozumie ze świata.

Nikt jednak nie zabija 5 letniego dziecka na karmę:) oczywiscie różne zwierzęta wykazują się różna inteligencją. Skorupiaki czy owadi nie są zbyt lotne. Podobnie ryby czy płazy. Mięczaki, ptaki czy ssaki są inteligentniejsze. W przypadku najinteligentniejszych być może mają one szczątkową świadomość. Każde zwierzę wie co to ból i śmierć (np może nie dotyczy to skorupiaków czy owadów)
Irenka Czusz

Irenka Czusz design, ilustracja,
grafika użytkowa,
identyfikacja
wizua...

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Robert Suski:
Irenka Czusz:
Wszystkie istoty cierpią, za życia, a śmierć jest jego częścią.
W ten sposób można bronić mordowanie całych społeczności. Ludzie też cierpią a śmierć jest częścią naszego istnienia...

Interpretacja zmanipulowana. Wszystkie istoty cierpią, za życia, dlatego każdej należny jest szacunek. Dla buddysty zabicie kota i człowieka jest złem bez wartościowania. Śmierć jest także zjawiskiem naturalnym. Nie samo jedzenie mięsa jest godne potępienia, ale stosunek do życia i zwierząt.

konto usunięte

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Irenka Czusz:

Ojcowie Kościoła: Augustyn i Tomasz z Akwinu, później nazywani świętymi. Według ich nauki zwierzęta nie mają nieśmiertelnej duszy.

A dziś dostali by dwóje z zakresu biologii ze szkoły podstawowej. Z naszej perspektywy to idioci, którzy nie mają pojęcia o najprostszych sprawach. Jak słuchać takich idiotów?
„W średniowieczu było wiele grup, które chciały powrócić do prachrześcijańskiego sposobu życia”. Na przykład bogomili lub katarzy/albigensi, którzy żyli po wegetariańsku lub wegańsku, którzy ślubowali „nie zabijać zwierząt, nie jeść mięsa i żywić się tylko owocami” (Walter Nigg).

Nie da się ukryć, że dziś osób świadomych praw zwierzat jest więcej niż kiedyś. Mozna mówić o postępie

konto usunięte

Temat: jedzenie mięsa - legalne, ale czy moralne?

Irenka Czusz:
Ojcowie Kościoła: Augustyn i Tomasz z Akwinu, później nazywani świętymi. Według ich nauki zwierzęta nie mają nieśmiertelnej duszy.
Smiertelna czy niesmiertelna dla szatana to zawsze jakiś kąsek. W koncu zywi sie dusza, a czlowiek cialem.Romuald K. edytował(a) ten post dnia 31.01.10 o godzinie 17:44

Następna dyskusja:

dopalacze.com - legalne, al...




Wyślij zaproszenie do