konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE.

PRZYPADEK PROFESORA DROŻDŻYŃSKIEGO:

http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/teksty/prof_...

Skandal na skalę światową!

Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Profesorek opisuje niedoskonałość Szczególnej Teorii Względności dodając w jadącym pociągu prędkość pociągu do prędkości fotonu. Po czym wykazuje to jako paradoks, bo prędkość nie może być większa od prędkości światła.

Tylko, że po to Einstein skonstruował Ogólną Teorię Względności, żeby właśnie rozwiązać ten paradoks wynikający ze Szczególnej Teorii Względności.

Nie rozumiem jaki jest sens pisania podobnych artykułów - chyba tylko po to, żeby mądrze brzmiało i żeby pogrążyć świat nauki, żeby wykazać że na materialnych prawach świat się nie kończy - żeby zdobyć trochę sławy w nieuczciwy sposób. Co mu się jak widać udało.
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Idiotów zawsze będzie wiele - nawet z tytułem profesora

Przykre jest jednak to, że ludzie im wierzą.

konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Maciej Filipiak:

Idiotów zawsze będzie wiele - nawet z tytułem profesora

Jesteś właśnie jednym z nich.

Przykre jest jednak to, że ludzie mogą Ci uwierzeć.

Nic nie zrozumieałeś. Przeczytaj uważnie, z zastanowieniem:

http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/teksty/prof_...Bartek W. edytował(a) ten post dnia 21.08.12 o godzinie 18:10

konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

zapomniałeś UZASADNIĆ! Bartek W. edytował(a) ten post dnia 21.08.12 o godzinie 18:12

konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Maciej Filipiak:

dodając w jadącym pociągu prędkość pociągu do prędkości fotonu.


pierdolisz.

właśnie napisał, że to jest niewmożliwe.

po prostu nie czytałeś!

to straszne, jak kłamiesz!

CYTAT:

"Nie dotyczy to jednak impulsów świetlnych, albowiem nie można dodawać prędkości rakiety do prędkości światła, bo masa spoczynkowa fotonu jest równa zero. Dla obiektów o masie spoczynkowej zero (np. fotonów) niekiedy wprowadza się pojęcie masy relatywistycznej, jako wielkości tożsamej z jej energią (co do czynnika c2), jednak nie może tu być mowy o jakiejkolwiek bezwładności fotonu mimo jego niezerowego pędu. Gdyby nawet było to możliwe, to mamy drugą przeszkodę, a mianowicie suma obu prędkości takiego impulsu (tj. fotonu) byłaby większa od nieprzekraczalnej przecież, maksymalnej dopuszczalnej prędkości światła. "

http://zbigniew-modrzejewski.webs.com/teksty/prof_Droz...Bartek W. edytował(a) ten post dnia 21.08.12 o godzinie 18:16

konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Maciej Filipiak:
Profesorek opisuje


Twoja etyka jest zerowa, a raczej ujemna!

Nie odzywaj się więcej.

konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Podobno Einstein miał w mózgu więcej komórek glejowych, i cierpiał na zespół Aspergera (forma błogosławionego autyzmu).

"Zaburzenie to obejmuje przede wszystkim upośledzenie umiejętności społecznych, trudności w akceptowaniu zmian, ograniczoną elastyczność myślenia przy braku upośledzenia umysłowego oraz szczególnie pochłaniające, obsesyjne zainteresowania, natomiast rozwój mowy oraz rozwój poznawczy przebiega bardziej prawidłowo w porównaniu do autyzmu dziecięcego. Głównymi kryteriami różnicującymi ZA od autyzmu głębokiego są: brak opóźnienia rozwoju mowy i innych istotnych jej zaburzeń uniemożliwiających logiczną komunikację, prawidłowy rozwój poznawczy.."

Znalazłam mądry cytat Alberta, Jarka i Sylwii.

A to fakt. Sylwia J. edytował(a) ten post dnia 21.08.12 o godzinie 20:14
Maciek G.

Maciek G. Sto wiorst nie
droga, sto rubli nie
pieniądz , sto gram
n...

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Sylwia J.:
Podobno Einstein miał w mózgu więcej komórek glejowych, i cierpiał na zespół Aspergera (forma błogosławionego autyzmu).
Co znaczy więcej? Więcej od? Znasz jakiś związek gleju z autyzmem? Może zespołem Aspergera?
Podobno? Kto tak twierdzi?

"..Zaburzenie to obejmuje przede wszystkim upośledzenie umiejętności społecznych, trudności w akceptowaniu zmian, ograniczoną elastyczność myślenia przy braku upośledzenia umysłowego oraz szczególnie pochłaniające, obsesyjne
zainteresowania, natomiast rozwój mowy oraz rozwój poznawczy przebiega bardziej prawidłowo w porównaniu do autyzmu dziecięcego. Głównymi kryteriami różnicującymi ZA od autyzmu głębokiego są: brak opóźnienia rozwoju mowy i innych istotnych jej zaburzeń uniemożliwiających logiczną komunikację, prawidłowy rozwój poznawczy.."

konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Maciek G.:
Sylwia J.:
Podobno Einstein miał w mózgu więcej komórek glejowych, i cierpiał na zespół Aspergera (forma błogosławionego autyzmu).
Co znaczy więcej? Więcej od? Znasz jakiś związek gleju z autyzmem? Może zespołem Aspergera?
Podobno? Kto tak twierdzi?

Pisząc więcej, chodzi mi - w porównaniu z ludźmi o przeciętnych, zmanipulowanych mózgach.

Co do gleju i autyzmu to musiałabym zostać badaczem, aby móc przeprowadzić konkretne badania.

Ci co kroili mózga Albercika tak stwierdzili, przeczytałam w powszechnie dostępnej książce, a propo gleju.


"..Zaburzenie to obejmuje przede wszystkim upośledzenie umiejętności społecznych, trudności w akceptowaniu zmian, ograniczoną elastyczność myślenia przy braku upośledzenia umysłowego oraz szczególnie pochłaniające, obsesyjne
zainteresowania, natomiast rozwój mowy oraz rozwój poznawczy przebiega bardziej prawidłowo w porównaniu do autyzmu dziecięcego. Głównymi kryteriami różnicującymi ZA od autyzmu głębokiego są: brak opóźnienia rozwoju mowy i innych istotnych jej zaburzeń uniemożliwiających logiczną komunikację, prawidłowy rozwój poznawczy.."
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Bartek W.:
pierdolisz.

raczej ty
właśnie napisał, że to jest niewmożliwe.
po prostu nie czytałeś!

Właśnie, że czytałem. I też o tym napisałem - CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM.
zacytuję siebie, żeby było Ci łatwiej:
"Po czym wykazuje to jako paradoks, bo prędkość nie może być większa od prędkości światła"
CYTAT:
"Nie dotyczy to jednak impulsów świetlnych, albowiem nie można dodawać prędkości rakiety do prędkości światła, bo masa spoczynkowa fotonu jest równa zero.

Profesorek wskazuje to jako błąd i paradoks, dyskredytujac tym samym STW.
Ale OTW mówi nam, że nie jest to paradoks i nie jest to błąd.

Poza tym nie dlatego nie da się dodać prędkości rakiety do prędkości światła, że foton ma masę spoczynkową równą zeru.
Masa fotonu nie ma nic do rzeczy. Profesorek użył jej najprawdopodobniej po to, żeby specjalnie nie zastosować zjawiska do OTW, ponieważ OTW uwzględnia grawitację, której foton nie ulega.
To też jest niezrozumienie Teorii Wzgledności przez profesorka.

Znasz Teorię Względności ? Rozumiesz je ?

Tak naprawdę można dodawać inne prędkości do prędkości światła - prędkość zawsze pozostanie addytywna. OTW mówi, że w miarę wzrostu prędkości zagina się przestrzeń - dlatego dwa fotony wystrzelone w przeciwnych kierunkach będą poruszały się względem siebie z prędkością C a nie 2C.
Dla obiektów o masie spoczynkowej zero (np. fotonów) niekiedy wprowadza się pojęcie masy relatywistycznej,

Masa relatywistyczna - to pojęcie, które zostało wycofane - nie ma fizycznego sensu.
Ma jeszcze swoich zwolenników, ponieważ tłumaczy zachowanie cząstek bezmasowych - ale do tłumaczenia TW już się jej nie używa.
Tym bardziej po odkryciu Pola Higgsa - pojęcie masy relatywistycznej straciło całkowicie rację bytu.

Wystarczy takie uzasadnienie ?
Przykre jest jednak to, że ludzie mogą Ci uwierzeć.

Nie trzeba wierzyć, wystarczy wiedzieć o czym się mówi.

Niezrozumienie przez profesorka TW mógł by wykazać przeciętny student fizyki. Popełnia kardynalne błędy w swoim rozumowaniu.

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Maciej Filipiak:
Masa relatywistyczna - to pojęcie, które zostało wycofane - nie ma fizycznego sensu.

Fakt, krytykowano ją jeszcze za moich studiów... Ale wycofano? To jak się teraz nazywa składowa czasowa w czteropędzie? Czy zmieniła się jego definicja, czy po prostu zaprzestano stosowania tej nazwy jako mylącej?
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Chodziło mi o tłumaczenie Teorii Względności. Nie sądzę, żeby wycofali to pojęcie z innych dziedzin.
Takich przypadków niekonsekwencji mamy więcej - jak chociażby pojęcie rasy ludzkiej, które zostało wycofane z biologicznego punktu widzenia ale w naukach społecznych nadal się go używa.
Nie zagłębiałem się w aspekty elektromagnetyzmu, ale przypuszczam, że wystarczy zmienić układ odniesienia i bez masy relatywistycznej będziesz mógł się obejść.

konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Sylwia J.:
Podobno Einstein miał w mózgu więcej komórek glejowych, i cierpiał na zespół Aspergera (forma błogosławionego autyzmu).

A to fakt.

Einstein był chory. To fakt.

Ale czy z tego faktu wynika, że nie mógł się mylić?

Czy z tego faktu wynika, że był nad-człowiekiem?
Nie. Gdyż nie całkowicie rozumiał fizykę kwantową.

Ale ten wątek jest o braku etyki w środowisku naukowców.

konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Maciej Filipiak:

Tym bardziej po odkryciu Pola Higgsa -

rozumiem, że pole Higgsa jest wytwarzane
przez odkrytą przez Ciebie "boską" cząstkę Higgsa?
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Bartek W.:
rozumiem, że pole Higgsa jest wytwarzane
przez odkrytą przez Ciebie "boską" cząstkę Higgsa?


..usunąłem..
nie ma czego komentowaćMaciej Filipiak edytował(a) ten post dnia 22.08.12 o godzinie 11:48

konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Maciej Filipiak:
Bartek W.:
rozumiem, że pole Higgsa jest wytwarzane
przez odkrytą przez Ciebie "boską" cząstkę Higgsa?

Pytanie świadczy o tym, że jednak nie rozumiesz.

tak. nie rozumiem,
bo trudno mi jest zrozumieć twoje bzdury.

konto usunięte

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

...Bartek W. edytował(a) ten post dnia 22.08.12 o godzinie 14:21
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Bartek W.:
tak. nie rozumiem,
bo trudno mi jest zrozumieć twoje bzdury.

I Ty mi hipokryto chcesz oceniać moją etykę - nie rozumiesz i szufladkujesz jako bzdury ?

Różnimy się tym, że ja wiem o czym piszę, znam temat i rozumiem artykuł profesorka.

To Ty zachowujesz się w tym wątku poniżej przyzwoitości.

Nie mogę napisać, że piszesz bzdury - bo nic nie napisałeś - nie uzasadniasz swoich ocen.
Maciek G.

Maciek G. Sto wiorst nie
droga, sto rubli nie
pieniądz , sto gram
n...

Temat: ETYKA NAUKOWCÓW W PRAKTYCE

Bartek W.:
Sylwia J.:
Podobno Einstein miał w mózgu więcej komórek glejowych, i cierpiał na zespół Aspergera (forma błogosławionego autyzmu).

A to fakt.

Einstein był chory. To fakt.
"Fakty to najbardziej uparta rzecz na świecie..."
FAKT? Cokolwiek czyni Twoją hipotezę faktem? Skąd te dane?
Ale ten wątek jest o braku etyki w środowisku naukowców.
Naukowcy są TYLKO ludźmi. Do tego naukowcy polscy są POLAKAMI. Nie są ani bardziej, ani mniej etyczni, niż reszta tego społeczeństwa. I tyle.

Następna dyskusja:

Etyka demokracji w praktyce




Wyślij zaproszenie do