Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Małgorzata G.:
Sobiesław P.:
Małgorzata G.:
Ja na przykład lubię prasowanie :o)

Nobody's perfect.... Ale może to się jakoś leczy...?

Nie trzeba :o) Szczęśliwa jestem z tą przypadłością :o)

To wpadnij do nas raz na tydzień.
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

1.Jakiś czas temu w związku z artykułami które pomagałem zredagować w prasie, dotyczyły mojej profesji, rozmawiałem z red. naczelną jednego ze znanych pism. Wiadomo, że mowa nie o pojedynczym tytule ale o koncernie który ma kilka tytułów, tak to funkcjonuje.
Co ciekawego w tzw. kobiecej prasie 70-80 % dziennikarek pracujących dorywczo lub kontraktowych, pisało artykuły z tzw "kobiecego punktu widzenia". Zrozumiałe. Ale zdziwiłem się, jak uświadomiono mi że te same kobiety piszą artykuły z "męskiego punktu widzenia".
Pytanie co to takiego męski punkt widzenia? Ostatni rys artykułu naczelnego, naczelnej?
Podobnie w reklamie, próba przypodobanie się? Z chęcią dowiedziałbym się kto jest pomysłodawcą tej konkretnej reklamy, może odpowiedz wiele by wytłumaczyła :)

2. Niedawno w jednym ze Spa widziałem taką reklamę, tu uruchomcie wyobraźnię:
Męski tors, gdzieś od szyi ścieka jakiś przeźroczysty płyn, przez klatkę piersiową kierując się poprzez pępek w kierunku podbrzusza.
Dopiero jak podejdziesz bliżej zobaczysz poniżej hasło:
- Masaż miodowy, zapraszamy,,,

Jak myślicie kto był pomysłodawcą?
Oj tam, oj tam, zaraz będzie że się czepiam :)
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Sobiesław P.:
Małgorzata G.:
Sobiesław P.:
Małgorzata G.:
Ja na przykład lubię prasowanie :o)

Nobody's perfect.... Ale może to się jakoś leczy...?

Nie trzeba :o) Szczęśliwa jestem z tą przypadłością :o)

To wpadnij do nas raz na tydzień.


Oooo, musiałbyś się zapisać w kajeciku :o))) i grzecznie poczekać na swoją kolejkę :o)
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Piotr Szczotka:
1.Jakiś czas temu w związku z artykułami które pomagałem zredagować w prasie, dotyczyły mojej profesji, rozmawiałem z red. naczelną jednego ze znanych pism. Wiadomo, że mowa nie o pojedynczym tytule ale o koncernie który ma kilka tytułów, tak to funkcjonuje.
Co ciekawego w tzw. kobiecej prasie 70-80 % dziennikarek pracujących dorywczo lub kontraktowych, pisało artykuły z tzw "kobiecego punktu widzenia". Zrozumiałe. Ale zdziwiłem się, jak uświadomiono mi że te same kobiety piszą artykuły z "męskiego punktu widzenia".
Pytanie co to takiego męski punkt widzenia? Ostatni rys artykułu naczelnego, naczelnej?
Podobnie w reklamie, próba przypodobanie się? Z chęcią dowiedziałbym się kto jest pomysłodawcą tej konkretnej reklamy, może odpowiedz wiele by wytłumaczyła :)

Dobre :o)

2. Niedawno w jednym ze Spa widziałem taką reklamę, tu uruchomcie wyobraźnię:
Męski tors, gdzieś od szyi ścieka jakiś przeźroczysty płyn, przez klatkę piersiową kierując się poprzez pępek w kierunku podbrzusza.


Że niby ślina? :o)))

Dopiero jak podejdziesz bliżej zobaczysz poniżej hasło:
- Masaż miodowy, zapraszamy,,,

Jak myślicie kto był pomysłodawcą?
Oj tam, oj tam, zaraz będzie że się czepiam :)

Kobieta?
;]
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Anna B.:
Małgorzata G.:

Czy wciaż pokutuje stereotyp że w seksie kobieta daje a mężczyzna bierze? Przecież kobieta też czerpie przyjemność, nie tylko mężczyzna.

Wiesz, jest nawet takie powiedzenie: "Jak suka da, to pies weźmie". Ale może to tylko... stereotyp? ;)

Jasne, że stereotyp.

Bo pies to mądre stworzenie, i jak suka nie da, to pies da se radę....:


Obrazek
Anna B.

Anna B. Insurance
underwriting, risk
management, internal
audit

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Sobiesław P.:
Wiesz, jest nawet takie powiedzenie: "Jak suka da, to pies weźmie". Ale może to tylko... stereotyp? ;)

Jasne, że stereotyp.

Bo pies to mądre stworzenie, i jak suka nie da, to pies da se radę....:

Co nijak się ma do owego powiedzenia...

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Agata P.:

Obrazek
To jest sztuka-rzeźba, tamto to tania reklama która ma budzić w oglądającym skojarzenie "baby dają za darmo".

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Agnieszka K.:
Kasiu,
wiesz - wg mnie to jak walka z wiatrakami. Były, są i będą skojarzenia natury erotycznej. Z jednej i drugiej strony.
Są reklamy, które na tym bazują ale są też i inne - skierowane do osób kojarzących w inny sposób ze skojarzeń.

To nie jest tak, ze reklama tworzy stereotypy - reklama na nich bazuje. Reklama z nich korzysta.
Stereotypy tworzą sami ludzie.
Wszystko się zgadza, tylko dziwnym trafem niestety okazuje się że reklamy bazujące na tych stareotypach są znacznie bardziej krzywdzące dla kobiet. Ja przynajmniej zauważyłam taką prawidłowość. Erotykę można wpleść w naprawdę miliony różnych kombinacji a tymczasem jak i w przypadku reklamy o której dyskutujemy, wykorzystuje się najbardziej prymitywne skojarzenia do kobiecej prostytucji.Katarzyna J. edytował(a) ten post dnia 04.10.11 o godzinie 17:46
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Katarzyna J.:
Agnieszka K.:
Kasiu,
wiesz - wg mnie to jak walka z wiatrakami. Były, są i będą skojarzenia natury erotycznej. Z jednej i drugiej strony.
Są reklamy, które na tym bazują ale są też i inne - skierowane do osób kojarzących w inny sposób ze skojarzeń.

To nie jest tak, ze reklama tworzy stereotypy - reklama na nich bazuje. Reklama z nich korzysta.
Stereotypy tworzą sami ludzie.
Wszystko się zgadza, tylko dziwnym trafem niestety okazuje się że reklamy bazujące na tych stareotypach są znacznie bardziej krzywdzące dla kobiet. Ja przynajmniej zauważyłam taką prawidłowość. Erotykę można wpleść w naprawdę miliony różnych kombinacji a tymczasem jak i w przypadku reklamy o której dyskutujemy, wykorzystuje się najbardziej prymitywne skojarzenia do kobiecej prostytucji.

Czy Pani się czuje osobiście urażona tą reklamą?
Czy uważa Pani że zaskarżenie tej reklamy do sądu jest odpowiednią decyzją?

Tak się zastanawiam:
Czy reklama może odnosić się do negatywnych spraw? Prostytucja istnieje, galerianki istnieją, część pań wypowiada sie publicznie że teraz nadeszły wreszcie czasy że one mogą mieć tylu kochanków ile chcą, bo przecież jest równouprawnienie.

Czy to nie jest przypadkiem tak, że niektóre kobiety na tyle psują obraz kobiecości, że aż powstały stereotypy do których sięgają reklamy?

Gdyby nie istniała prostytucja, galerianki, grzybiarki i swobodne panie "rwące" panów w barach i na dyskotekach - reklama ta trafiłaby w pustkę....
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Anna B.:
Sobiesław P.:
Wiesz, jest nawet takie powiedzenie: "Jak suka da, to pies weźmie". Ale może to tylko... stereotyp? ;)

Jasne, że stereotyp.

Bo pies to mądre stworzenie, i jak suka nie da, to pies da se radę....:

Co nijak się ma do owego powiedzenia...

Bo to powiedzenie jest kretyńskie, a mój post
Obrazek
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Małgorzata G.:
Oooo, musiałbyś się zapisać w kajeciku :o))) i grzecznie poczekać na swoją kolejkę :o)

Dawaj pierwszy wolny termin i czekam :). To będzie lepsze niż to całe Twoje Reiki :).
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

O, a tutaj dla odmiany panowie dawali za darmo:
http://www.goldenline.pl/forum/1059862/we-wtorki-dajem...

I jakoś nikt afery nie zrobił....

;]

Tutaj z kolei paniom dają za darmo:
http://wroclaw.dlastudenta.pl/lokale/?act=show_impreza...

Jeśli wrzucicie w wyszukiwarkę "dajemy za darmo" znajdziecie więcej takich kwiatków, więc samo hasło nie jest wcale nowe.
Zatem chyba to wyuzdane zdjęcie dziewczyny wzbudziło taką aferę?

Najbardziej obrażone seksistowską reklamą były zapewne te panie:
http://www.polskatimes.pl/fakty/kraj/455064,slodkie-st...

Albo te:
http://www.polskatimes.pl/pieniadze/451975,seks-i-sprz...

Taka smutna ironia. Stereotyp studentki?

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Małgorzata G.:
>
W mojej skromnej opinii poprzez takie reklamy obrywa się nam wszystkim (kobietom). Bez względu na to, jak prawy żywot wiedzie jedna z drugą. W takiej sytuacji podziały nie istnieją. Jeżeli kobiety nie solidaryzują się , nie potępiają takich działań to ukazuje to tylko jak wielka znieczulica panuje w tej kwestii.

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Małgorzata G.:
>
I jeszcze jedno: pewność siebie i poczucie wartosci kobiet krytykujących tę reklamę jest tak malutkie i słabiutkie, że wali się pod wpływem tej reklamy????
Naprawdę wystarczy jeden podtekst i już pojawia się aż taka silna reakcja? czego te kobiety się boją? Że ich partnerzy nagle zaczną je uważać za prostytutki?
Kiedy właśnie moje poczucie wartości jest hiper wysokie. Gdyby takie nie było, nie protestowałabym że jakaś banda copywriterów przyciąga gawiedź do produktu robiąc z kobiety chętną by w każdej chwili "dać za darmo".
silna reakcja? czego te kobiety się boją? Że ich partnerzy nagle zaczną je uważać za prostytutki?
A to jest w ogóle jakieś absurdalne stwierdzenie.
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Katarzyna J.:
Małgorzata G.:
>
W mojej skromnej opinii poprzez takie reklamy obrywa się nam wszystkim (kobietom). Bez względu na to, jak prawy żywot wiedzie jedna z drugą. W takiej sytuacji podziały nie istnieją. Jeżeli kobiety nie solidaryzują się , nie potępiają takich działań to ukazuje to tylko jak wielka znieczulica panuje w tej kwestii.

Oczywiście nie można odmówić Pani racji w stwierdzeniu że kobiety powinny się solidaryzować i wspierać wzajemnie. Powinny.
Ale ja nie przeceniałabym wpływu zwykłej reklamy na stereotyp kobiety w społeczeństwie.

Bardziej na miejscu pań w Gender Center zajęłabym się problemem prostytucji studentek i młodych dziewcząt. Stad się bierze ten niechlubny stereotyp. Reklama go nie umacnia, ona z niego tylko czerpie (jak zauważyła już jedna z uczestniczek).

Co do solidarności kobiet.....ehh, szkoda gadać. Wystarczy że w towarzystwie zdecydowanych feministek znajdzie się jedna kobieta dla której prowadzenie domu i podawanie kapci i piwa mężowi to sposób na życie. Bywa zmieszana z błotem i poniżona tylko dlatego że ma inną wizję swojego życia i z przekonaniem ją realizuje i czuje się spełniona.

Albo nie daj Boże wyznaje niedzisiejsze zasady jak wierność jednemu partnerowi, godne zachowanie się, szacunek dla innych ludzi i kultura osobista.
To takie niemodne.
A jeszcze gorzej jeśli jest osobą wierzącą.

Nawet na GL można uczynić bardzo ciekawe obserwacje :o)
Solidarność kobiet jest utopią. Przynajmniej ja tak to widzę i odbieram.

Same kobiety szydzą z innych kobiet że "ta" czy "tamta" zamiast karierę robić to w garach i pieluchach ugrzęzła. Nic nie warta znaczy się.
Albo że ta czy tamta jest wierząca i chodzi do kościoła. No to koniecznie trzeba poszydzić trochę, bo bez tego zabawy by nie było, nie? Co z tego że przykro jej potem, po co taka przewrażliwiona :o)
:o)

Ja jestem jak najbardziej za solidarnością kobiet. Ale to my naszym ZACHOWANIEM a nie słowami i deklaracjami - budujemy nasz image...

Rozumiem zatem Pani podejście ale w praktyce jest to bardziej złożona sprawa.

I zaskarżanie tej reklamy jest jak skupianie się na palcu wskazującym Księżyc. Sedno sprawy jest gdzieś indziej.
Łukasz F.

Łukasz F. właściciel,
Autokompleks

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

zadeklarowana feministka seksistką? hipokryzja?:
http://www.youtube.com/watch?v=9xHIkB_6vzU
ciekawe czy teraz Gender też złoży pozew do sądu?

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Łukasz Filipek:
zadeklarowana feministka seksistką? hipokryzja?:
http://www.youtube.com/watch?v=9xHIkB_6vzU
ciekawe czy teraz Gender też złoży pozew do sądu?
Mojego głosu ta pani by nie dostała, takie cyrki to może sobie uprawiać na swoim podwórku a nie kiedy w grę wchodzi finansowanie jej pensji przez podatników.
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

"Nie ma to jak dobra promocja własnej osoby. Kandydatka SLD do śląskiego sejmiku Agnieszka Rupniewska proponuje SEKS - czyli Skuteczne, Efektywne, Kreatywne i Sumienne działanie na rzecz swojego regionu. Czy przekona tym potencjalnych wyborców? "

Link z: http://politykier.pl/kat,1025817,wid,12838085,wiadomos...

No ładnie. Parytet?

Reklama z "dawaniem" to przy takich kwiatkach pikuś. No może Pan Pikuś....

I co Gender Center na to?
Sprawdziłam: nic.

edit: dodanie linkuMałgorzata G. edytował(a) ten post dnia 04.10.11 o godzinie 21:38
Paulina Filipek

Paulina Filipek radca prawny

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Sylwia Juchniewicz:
Paulina Filipek:
Zastanawiam się, co Pani ma na myśli pisząc: "kuro kuchenny zawód" jako przeciwieństwo zawodu "dobrego". Skąd ta deprecjacja pracy, jaką kobiety wykonują w domu?

Po pierwsze proszę do mnie pisać prostym codziennym "życiowo - przeciętnym" językiem, nie rozumiem tego popisywania się trudnymi słówkami.Deprecjacja???pff...:) Chodzi mi o to żeby kobieta mogła poświecać trochę wiecej czasu na "intelektualny rozwój" czy też "perfidne leniuchowanie" w ramach długich godzin poświecanych gotowaniu! ja nie znoszę gotowania.. i babrania w kuchni zbędnego ku uciesze pasących się mężczyzn nie wyobrażam. Tak Tak wiem że kuro kuchenny zawód "to równie ciężki" jak inne...ale znacznie mniej prestiżowy!

Po pierwsze, to przykro mi, że odebrała Pani moją wypowiedź jako zawierającą "trudne słówka", powiem szczerze, że takie oskarżenie ze strony osoby podpisanej jako 'studentka' martwi mnie w kontekście kondycji intelektualnej młodego pokolenia Polaków i wydolności naszego systemu edukacji.

Po drugie, życzę Pani osiągnięcia sukcesu zawodowego, prestiżu itp. itd. ORAZ aby na własnej skórze przekonała się Pani, że posada matki i żony to nie "długie godziny poświęcone gotowaniu" - ale przede wszystkim miłość, wsparcie, bliskość, radość, rozwój emocjonalny i intelektualny, szczęście - i to wszystko w najlepszym towarzystwie.

A tymczasem... do książek! :)
Paulina Filipek

Paulina Filipek radca prawny

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

MaCiek G.:
Paulina Filipek:
Poza tym jakby się zastanowić, przyzwoita kobieta zawsze "daje za darmo".
"Daje za darmo"?
"Przyzwoita kobieta"?
Zastanowiła się Pani przed napisaniem tego?
Czy w małżeństwie coś jest za darmo?
A, zresztą. Nie chcę już ciągnąć tej dyskusji...

Panie Maćku, określenie "daje" jest nawiązaniem do tytułowej reklamy. "Przyzwoita kobieta" oznacza to samo co "przyzwoity człowiek", ale ze wskazaniem na płeć.

Też mi się nie chce.

Następna dyskusja:

Klasyka w reklamie: Benetton




Wyślij zaproszenie do