Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Marcin Orliński:
Agnieszka K.:
Piotr Szczotka:
Co do samej konkretnej reklamy, każdy widzi co innego. Dla mnie na przykład to pozycja w której nie powinno się dłużej przebywać pracując z laptopem, a niestety jest dosyć często pokazywane :) Ale już i tak lepiej niż laptop położony na brzuchu w innej reklamie :(

Zgadzam się w 100%.
Nie można obrać odpowiedzialności za cudze skojarzenia.
Niech się tłumaczą Ci co maja TAKIE skojarzenia.

A ja się nie zgadzam. Tu nie chodzi o abstrakcyjne i nieuzasadnione skojarzenia, ale o konkretny przekaz, który jest zabarwiony treściami seksualnymi.

Nasuwa mi się takie pytanie:
Czy treści seksualne sa czymś karygodnym i złym?
Seks jest częścią życia ludzkiego i jest czymś jak najbardziej naturalnym.

konto usunięte

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Agata P.:
ta reklama nie ejst smieszna. jest prymitywna i głupia.

ale to oczywiście zależy od odbiorcy:-)

Żadna reklama nie jest skierowana do każdego. Wybiera się grupę do której się komunikuje i wtedy komunikuje się językiem oraz skojarzeniami danej grupy.

Mnie się zdarzyła kiedyś następująca sytuacja: wyprodukowałam reklamę radiową skierowaną do mężczyzn kierowców. Ich językiem, ich skojarzeniami. Reklama nie spodobała się żonie prezesa:D
Mam wrażenie, ze Twoje oburzenie ma podobne konotacje.

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Agnieszka K.:
Agata P.:
ta reklama nie ejst smieszna. jest prymitywna i głupia.

ale to oczywiście zależy od odbiorcy:-)

Żadna reklama nie jest skierowana do każdego. Wybiera się grupę do której się komunikuje i wtedy komunikuje się językiem oraz skojarzeniami danej grupy.

Mnie się zdarzyła kiedyś następująca sytuacja: wyprodukowałam reklamę radiową skierowaną do mężczyzn kierowców. Ich językiem, ich skojarzeniami. Reklama nie spodobała się żonie prezesa:D
Mam wrażenie, ze Twoje oburzenie ma podobne konotacje.
Aga nie możesz wymagać od wszystkich kobiet, że będą akceptowały sexistowskie żarty czy tez kampanie reklamowe w których kobietę sprowadza się do roli sprzątaczki/głupiej blondynki/prostytutki. Gros reklam tv/radiowych właśnie na takich stereotypach bazuje.
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Katarzyna J.:
Małgorzata G.:
Katarzyna J.:
O ile w tej reklamie występuje element humorystyczny, tak w "dajemy za darmo" sam slogan jest iście sexistowski.

"Seksizm (z ang. sexism, sex – "płeć") to pogląd, że kobiety i mężczyźni nie są sobie równi, lub że nie powinni posiadać równych praw[1][2]. Zazwyczaj sprowadza się do "wiary w wyższość mężczyzn i wynikających z niej dyskryminujących zachowań wobec kobiet"[3]."

Czy ta kobieta w reklamie jest w czymkolwiek gorsza niż mężczyźni?
Czy Pani tylko udaje że te reklama nie jest prowokacyjna?


Ok, już notuję w kajeciku że z Panią jestem na "Pani" :o)
Ja nie twierdzę ze nie jest prowokacyjna. Jest.
Reklama czasem prowokuje. Podobnie jak artyści którzy chcą zaistnieć. Reklama jest formą sztuki przekazu. Czyli wracamy do cenzury reklamy?

Tak jest gorsza. Leży z rozpiętym rozporkiem a slogan nad nią sugeruje, że "daje za darmo".

No dobra, a w czym jest lepszy facet który miałby się z nią spotkać i również musiałby rozpiąć rozporek?

Czy wciaż pokutuje stereotyp że w seksie kobieta daje a mężczyzna bierze? Przecież kobieta też czerpie przyjemność, nie tylko mężczyzna. Cyba że kobieta robi to dla jakichś swoich korzyści i nie oczekuje przyjemności a tylko zapłaty.

To dawniej nazywano żony męczennicami łoża. Wychodzi na to że współczesne kobiety też sa tak samo sfrustrowane (piszę ogólnie, to nie żaden przytyk!) i oburza je każde skojarzenie kobiety z sytuacją seksualną, że to jej jakoś miałoby uwłaczać.

W tej reklamie mogłoby równie dobrze być napisane "Bierzemy za darmo".

Czy dawanie jest gorsze niż branie?
W tym konkretnym przypadku? a nim w końcu rozprawiamy tutaj- oczywiście dawanie kojarzy się z czymś negatywnym. Kojarzy się z sytuacja w której ta kobieta normalnie pobiera pieniądze za wykonywane rzeczy, a we wrześniu juppi juppi "daje za free" dlatego warto czym prędzej korzystać.


Czy kobieta która pobiera pieniądze za usługi, ale decyduje że we wrześniu robi promocję swoich usług, jest czymś złym?

Czyli to co robi na co dzień nie jest złe (dawanie za pieniądze) ale już promocja dawania za darmo jest zła?

Czy ta kobieta ma mniejsze prawa od mężczyzn?
Z pewnością sprowadza się ją do roli przedmiotu/prostytutki , który(a) ma bonusowo dawać komuś/czemuś w domyśle mężczyznom/w domyśle sex.

Ale z własnej woli daje. Nie jest w kajdanach i związana :o) Jest wyluzowana i radosna na tym plakacie.

Prostytutka nie jest przedmiotem, ona w ten sposób świadczy usługi. Taki ma pomysł na życie (z wyjątkiem oczywiście dziewcząt zmuszanych do prostytucji siłą). To jej decyzja.

A co z reklamą gdzie kobieta doznaje rozkoszy podczas mycia włosów pewnym szamponem?
Tez były straszne głosy oburzenia po tej reklamie....

Mnóstwo komedii opiera swoją treść o zabawne nieporozumienia i skojarzenia z podtekstem seksualny, I co? Zakazać? Bo uwłacza?

Dochodzimy do absurdów.
Anna B.

Anna B. Insurance
underwriting, risk
management, internal
audit

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Małgorzata G.:

Czy wciaż pokutuje stereotyp że w seksie kobieta daje a mężczyzna bierze? Przecież kobieta też czerpie przyjemność, nie tylko mężczyzna.

Wiesz, jest nawet takie powiedzenie: "Jak suka da, to pies weźmie". Ale może to tylko... stereotyp? ;)
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Katarzyna J.:
O ile w tej reklamie występuje element humorystyczny, tak w "dajemy za darmo" sam slogan jest iście sexistowski.

Zależy co się komu z tym kojarzy :o). Ja nie mam jednoznacznych skojarzeń, a tak po za tym jestem dużym chłopcem i wiem, że za darmo to można po buzi dostać.
Małgorzata G.:
Kto u Ciebie w domu myje wannę/kabinę prysznicową i "muszlę"?

A u Ciebie ?
Takie pytanie: ilu z obecnych tu panów regularnie sprząta łazienki, kuchnie, pierze i gotuje?

To by trzeba sondę zrobić, ale tendencyjność pytania wskazuje, że otaczasz się niewłaściwymi facetami :o).

A ja jak patrzę na siebie, swoich kumpli i sąsiadów, to sobie myślę, że odsetek sprzątających mieszkania facetów jest zdecydowanie większy niż odsetek kobiet sprzątających piwnice i naprawiających samochody :o)
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Katarzyna J.:
Agnieszka K.:
Agata P.:
ta reklama nie ejst smieszna. jest prymitywna i głupia.

ale to oczywiście zależy od odbiorcy:-)

Żadna reklama nie jest skierowana do każdego. Wybiera się grupę do której się komunikuje i wtedy komunikuje się językiem oraz skojarzeniami danej grupy.

Mnie się zdarzyła kiedyś następująca sytuacja: wyprodukowałam reklamę radiową skierowaną do mężczyzn kierowców. Ich językiem, ich skojarzeniami. Reklama nie spodobała się żonie prezesa:D
Mam wrażenie, ze Twoje oburzenie ma podobne konotacje.
Aga nie możesz wymagać od wszystkich kobiet, że będą akceptowały sexistowskie żarty czy tez kampanie reklamowe w których kobietę sprowadza się do roli sprzątaczki/głupiej blondynki/prostytutki. Gros reklam tv/radiowych właśnie na takich stereotypach bazuje.


Pozostaje pytanie na ile są to stereotypy a na ile rzeczywiste odbicie codziennego życia.
Zadałam wcześniej pytanie który z obecnych tu panów regularnie sprząta ubikacje, kuchnie, pierze i gotuje ale jak na razie żaden się nie przyznał.

Zaryzykowałabym stwierdzenie, że panów sprzątających i piorących jest mniejszość i dlatego reklama na przykład proszku do prania czy czyszczenia skierowana jest głównie do domyślnego targetu - kobiet :o)

I jeszcze jedno: pewność siebie i poczucie wartosci kobiet krytykujących tę reklamę jest tak malutkie i słabiutkie, że wali się pod wpływem tej reklamy????
Naprawdę wystarczy jeden podtekst i już pojawia się aż taka silna reakcja? czego te kobiety się boją? Że ich partnerzy nagle zaczną je uważać za prostytutki?
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Anna B.:
Małgorzata G.:

Czy wciaż pokutuje stereotyp że w seksie kobieta daje a mężczyzna bierze? Przecież kobieta też czerpie przyjemność, nie tylko mężczyzna.

Wiesz, jest nawet takie powiedzenie: "Jak suka da, to pies weźmie". Ale może to tylko... stereotyp? ;)

A widzisz, może za chwilę dojdziemy do tego że kobiety zbyt mało się cenią i potem pojawiają się takie stereotypy?
:o)))

Ta reklama jest jak uderzenie w słynny stół z nożycami :o)))
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Sobiesław P.:
>
Małgorzata G.:
Kto u Ciebie w domu myje wannę/kabinę prysznicową i "muszlę"?

A u Ciebie ?

Specjalna "pani" do sprzątania :o)

Takie pytanie: ilu z obecnych tu panów regularnie sprząta łazienki, kuchnie, pierze i gotuje?

To by trzeba sondę zrobić, ale tendencyjność pytania wskazuje, że otaczasz się niewłaściwymi facetami :o).


Ja uważam że jak ludzie się podzielą obowiązkami tak jak im pasuje - nic nie jest niewłaściwe :o) To przecież kwestia umowy co kto robi i kiedy. Ale często widzę panie które same sprzątają, bo uważają że zrobią to i tak lepiej :o)
Ja na przykład lubię prasowanie :o)


A ja jak patrzę na siebie, swoich kumpli i sąsiadów, to sobie myślę, że odsetek sprzątających mieszkania facetów jest zdecydowanie większy niż odsetek kobiet sprzątających piwnice i naprawiających samochody :o)

Tu chyba masz rację (co najmniej jesli chodzi o samochody) ...natomiast współczesne piwnice to już nie te dawne piwnice :o)
Marcin Orliński

Marcin Orliński Wicenaczelny,
„Przekrój”

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Małgorzata G.:
A ja się nie zgadzam. Tu nie chodzi o abstrakcyjne i nieuzasadnione skojarzenia, ale o konkretny przekaz, który jest zabarwiony treściami seksualnymi.

Nasuwa mi się takie pytanie:
Czy treści seksualne sa czymś karygodnym i złym?
Seks jest częścią życia ludzkiego i jest czymś jak najbardziej naturalnym.

Nie chodzi po prostu o seks, a gdyby nawet, to można by się zastanawiać, czy epatowanie nim jest etyczne. W tej reklamie dochodzi bowiem jeszcze jeden element: sprowadzenie kobiety do obiektu seksualnego. Czasownik "dawać" wydaje mi się w tym kontekście wulgarny i może na przykład sugerować rozwiązłość.
Maciek G.

Maciek G. Sto wiorst nie
droga, sto rubli nie
pieniądz , sto gram
n...

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Łukasz Filipek:
myli się Pan Panie Macieju
znaczenie słowa "przyzwoita" jest ogólnie znane i słowo to jest nacechowane pozytywnie
zatem przyzwoite małżonki nie pieprzą się poza małżeństwem bo wtedy nie byłyby "przyzwoite"
Ja tylko kpiłem z powszechnego rozumienia "przyzwoite" versus "nieprzyzwoite".
Zapolska by się w naszych czasach odnalazła. I miała o czym pisać ;-)
Kurwy przynajmniej nie udają kogoś, kim nie są ;-)
i to je stawia w pozycji uprzywilejowanej? a przyzwoite kobiety znaczy że zawsze udają? znam przyzwoite co nie udają, nie wiem jakie Pan zna ale przypuszczam że większość tych opinni to sfera domysłów
Znam i takie, i takie ;-)
Kurwy, czy też kobiety wykonujące zawód prostytutki, mają tę przewagę nad kobietami, które tylko udają "przyzwoite", że nie żyją w zakłamaniu ;-)
pewnie tak, ale co ma małżeństwo wspólnego z seksem jako transakcją?
W poradnictwie rodzinnym, seksuologii, obowiązuje (slangowe) pojęcie "karania odmową (seksu)" i "nagradzania zgodą (na seks)". I wbrew pozorom nie jest to broń tylko kobiet ;-)

konto usunięte

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

hmm

i o co tyle hałasu

jednej pani przeszkadza seksistowska reklama, drugiej pani przeszkadza rzeźba Chrystusa z wyraźnie zaznaczonym penisem, jakby nie wiedziała, że jak każdy chłop, Chrystus penisa musiał mieć

tak już jest an tym swiecie, ze każdy ma swoja wrażliwość

trza to zaakcptować i tyle

ja się nie będe martwiła, jak będą traktowac jedną Krysię, czy Franciszkę

natomiast postawa ciepłej cipki niestety powoduje , ze niektórym panom wydaje sie, ze wszytskei takie ejstesmy

i tu pojawia się problemAgata P. edytował(a) ten post dnia 04.10.11 o godzinie 16:08

konto usunięte

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Katarzyna J.:
Agnieszka K.:
Agata P.:
ta reklama nie ejst smieszna. jest prymitywna i głupia.

ale to oczywiście zależy od odbiorcy:-)

Żadna reklama nie jest skierowana do każdego. Wybiera się grupę do której się komunikuje i wtedy komunikuje się językiem oraz skojarzeniami danej grupy.

Mnie się zdarzyła kiedyś następująca sytuacja: wyprodukowałam reklamę radiową skierowaną do mężczyzn kierowców. Ich językiem, ich skojarzeniami. Reklama nie spodobała się żonie prezesa:D
Mam wrażenie, ze Twoje oburzenie ma podobne konotacje.
Aga nie możesz wymagać od wszystkich kobiet, że będą akceptowały sexistowskie żarty czy tez kampanie reklamowe w których kobietę sprowadza się do roli sprzątaczki/głupiej blondynki/prostytutki. Gros reklam tv/radiowych właśnie na takich stereotypach bazuje.

Kasiu,
wiesz - wg mnie to jak walka z wiatrakami. Były, są i będą skojarzenia natury erotycznej. Z jednej i drugiej strony.
Są reklamy, które na tym bazują ale są też i inne - skierowane do osób kojarzących w inny sposób ze skojarzeń.

To nie jest tak, ze reklama tworzy stereotypy - reklama na nich bazuje. Reklama z nich korzysta.
Stereotypy tworzą sami ludzie.Agnieszka K. edytował(a) ten post dnia 04.10.11 o godzinie 16:19
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Marcin Orliński:
Małgorzata G.:
A ja się nie zgadzam. Tu nie chodzi o abstrakcyjne i nieuzasadnione skojarzenia, ale o konkretny przekaz, który jest zabarwiony treściami seksualnymi.

Nasuwa mi się takie pytanie:
Czy treści seksualne sa czymś karygodnym i złym?
Seks jest częścią życia ludzkiego i jest czymś jak najbardziej naturalnym.

Nie chodzi po prostu o seks, a gdyby nawet, to można by się zastanawiać, czy epatowanie nim jest etyczne.


Można by się zastanawiać, owszem. Co ciekawe - podczas dyskusji o genitaliach zawieszonych na krzyżu nikt jakoś nie podjął argumentu o epatowaniu seksem, tylko broniono artysty i jego wolności twórczej. Gdy Adam przytacza zdjęcia nagich chłopców zasłaniających genitalia krzyżami, też nikt nie zauważył podtekstu seksualnego i nieetyczności takiego epatowania.

Nagle tu z reklamy zrobiła się tak poważna sprawa. Zastanawia mnie ta dwoistość :o)
Tu już nie ma mowy o swobodzie przekazu artysty? W końcu graficy i projektanci reklam to też artyści - to jest ich sztuka przekazu.

W tej reklamie dochodzi bowiem jeszcze jeden element: sprowadzenie kobiety do obiektu seksualnego. Czasownik "dawać" wydaje mi się w tym kontekście wulgarny i może na przykład sugerować rozwiązłość.

W ten sposób patrząc można się dopatrzyć wszędzie i wszystkiego :o)
Bo cokolwiek i jakkolwiek się zareklamuje - zaraz ktos będzie oburzony. Jeśli proszek do prania reklamować będzie afroamerykanin - źle. Że niby on jest od sprzątania i prania? Biały mężczyzna też źle - no bo dlaczego mężczyzna? Czy tylko mężczyźni piorą? W praktyce reklama proszku zwrócona jest do kobiet, bo to one najczęściej obsługują pralkę. Przy czym to że ktoś sprząta i pierze w domu - nie jest niczym uwłaczającym, prawda? A może jest?
No i chyba jednak więcej pań niż panów zajmuje się sprzątaniem i praniem.
Ma ktos może pana do sprzątania? :o)

Kobieta jako obiekt seksualny? Cóż, to jest naturalne że kobieta jest obiektem westchnień mężczyzn, a mężczyźni obiektem westchnień kobiet. A czemu mają służyć reklamy faceta z gołym torsem trzymającego na rękach kobietę - ma to być reklama rajstop...
Ale czemu ten nagi tors?
:o)
Nikt się nie oburza?

Kto jest w takiej sytuacji obiektem seksualnym? Oboje?

Mi się te reklamy wydają zabawne. Może niektóre lekko prowokujące, ale nie czuję aby moja godność osobista zmalała od tego że na plakacie jest jakaś pani w jakiejś tam pozie.
W mieście są panie na telefon, są hotele z pokojami na godziny - i wielkimi neonami z paniami w wyszukanych pozach, wzdłuż szosy stoją "grzybiarki". Wszystko to pozostaje bez wpływu na moje poczucie godności jako kobiety.
Taki jest świat. Są żony i kochanki, są kobiety kochające się wyłacznie z jednym partnerem przez całe życie, są i takie które robią to za pieniądze.

Nawet jeśli plakat do czegoś takiego nawiązuje, to czy to ma wpływ na godność kobiet jako ogółu?
Te które się "szanują" są szanowane przez otoczenie, a te które zachowują się frywolnie, mogą spotkać się też z takim "lekkim" i frywolnym traktowaniem.

Inaczej będzie traktowana kobieta sypiąca niewybrednymi żartami, siadająca obcym mężczyznom na kolanach i upijająca się, a inaczej kobieta która ma swoje zasady których nie łamie, zachowuje się z godnością i nie pozwala sobie na wulgarne gesty czy słowa.

Jedna reklama nie zmieni tego.
Bardziej już negatywny stereotyp kobiety ugruntują galerianki i "lachony" polujące na facetów w dyskotekach i barach.

No ale zawędrowaliśmy chyba nieco zbyt daleko od tematu :o)

konto usunięte

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie


Obrazek
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Agnieszka K.:

To nie jest tak, ze reklama tworzy stereotypy - reklama na nich bazuje. Reklama z nich korzysta.
Stereotypy tworzą sami ludzie.


Świetnie ujęte.
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Agata P.:
hmm

i o co tyle hałasu

No przecież właśnie o to chodzi. Dzięki temu hałasowi firma, która zdecydowała się na tą reklamę ma masę darmowego hałasu, i nawet jak przegra jakiś proces i zapłaci komuś jakąś karę, to będzie to ułamek kwoty, którą musiałaby przeznaczyć na kolportaż reklamy normalnymi kanałami, gdyby ta reklama kogoś nie zbulwersowała....
Małgorzata G.:
Ja na przykład lubię prasowanie :o)

Nobody's perfect.... Ale może to się jakoś leczy...?

konto usunięte

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Wiem, ze tego typu zabiegi są bardzo często wykorzystywane i wkłada się kij w mrowisko, żeby zrobić sobie "darmowy szum" (vide reklama AXE czy MObilKIng itd)
Moze i tym razem?:DAgnieszka K. edytował(a) ten post dnia 04.10.11 o godzinie 16:22
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Sobiesław P.:
Małgorzata G.:
Ja na przykład lubię prasowanie :o)

Nobody's perfect.... Ale może to się jakoś leczy...?

Nie trzeba :o) Szczęśliwa jestem z tą przypadłością :o)
Małgorzata G.

Małgorzata G. Mistrz Feng Shui i
astrologii Ba Zi (4
Filary
Przeznaczenia)

Temat: ''Dajemy za darmo''. Pozew przeciw seksistowskiej reklamie

Agnieszka K.:
Wiem, ze tego typu zabiegi są bardzo często wykorzystywane i wkłada się kij w mrowisko, żeby zrobić sobie "darmowy szum" (vide reklama AXE czy MObilKIng itd)
Moze i tym razem?:D


Czyli panie z Genderu dały się podpuścić?
:o)

Następna dyskusja:

Klasyka w reklamie: Benetton




Wyślij zaproszenie do