Martyna Orzechowska

Martyna Orzechowska marketing manager,
IBBC Group

Temat: Co myślicie o whistleblowingu?

Co myślicie na temat Wykorzystania whistleblowingu w systemie bezpieczeństwa korporacji. Czy zakładanie gorących linii, w których pracownicy będą mogli anonimowo zgłaszać zaobserwowane nadużycia lub działania mogące prowadzić do nadużyć są dobrym rozwiązaniem?
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Co myślicie o whistleblowingu?

Mogą być.
Zależy dużo od szefa i od tego czy pracownicy nie zmyślają.Marcin Południkiewicz edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 03:30
Grzegorz K.

Grzegorz K. jeśli szukam nowych
doznań to.....
muzycznych

Temat: Co myślicie o whistleblowingu?

Anonimy bardzo trudno zweryfikować...

Takie narzędzie może być wykorzystywane w celu pomówień, oszczerstw, zwykłego korporacyjnego "kopania dołków"

Oczywiście, można narzucić sobie zasadę że przed wyciągnięciem jakikolwiek wniosków / konsekwencji, wszystkie takie informacje zostaną dokładnie sprawdzone.
Ale, w efekcie będzie trzeba zatrudnić dodatkową osobę która będzie przez cały dzień zajmować się weryfikowaniem prawdziwości donosów...

Wydaje mi się że w firma w której zgłoszenie nadużycia, nieprawidłowości, może odbywać się tylko drogą anonimową, ma spory problem do rozwiązania. I nie jest to problem nadużyć, lecz atmosfery zastraszenia i braku zaufania do przełożonych.

konto usunięte

Temat: Co myślicie o whistleblowingu?

Martyna Orzechowska:
Co myślicie na temat Wykorzystania whistleblowingu w systemie bezpieczeństwa korporacji. Czy zakładanie gorących linii, w których pracownicy będą mogli anonimowo zgłaszać zaobserwowane nadużycia lub działania mogące prowadzić do nadużyć są dobrym rozwiązaniem?

Myślę, że do whistleblowingu powinno się uciekać jedynie w awaryjnych sytuacjach. Oczywiście, osoba, która się decyduje na whistleblowing powinna być chroniona i taki kanał, proces, powinien być w korporacji dostępny.

Jednak przede wszystkim korporacje powinny się uzbroić w system zarządzania jakością komunikacji, który zapobiega powstwawaniu patologii, wymuszając i nagradzając za, ciągłą informację zwrotną od pracowników a zarazem wymuszając od przełożonych, zarządzających,(i nagradzając za) działania przejrzyste i z zasady oparte na uzyskanej korygującej informacji zwrotnej.

Następna dyskusja:

Co myślicie o emerycie?




Wyślij zaproszenie do