Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Adam B.:
ile było w Karbonie a ile teraz ?

No to przecież Pan powinien sam wiedzieć jak takie rzeczy mówi :)
nie pamiętam liczb , ale na pewno więcej niż teraz :)

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Adam B.:

Tak wiem, nie można tak ufać wszystkiemu co mówią naukowcy, nasza sarmacka pewność swojej racji i zdrowy, prowincjonalny rozsądek podpowiedzą nam lepiej jaka jest prawda. Posiadamy bowiem czyste i nieskażone wiedzą intencje oraz genetyczne, jako Polacy, zdolności do wykrywania łapownictwa i kłamstwa. Jako naród predestynowani jesteśmy do zbawienia świata przed niewolą klimatycznego kieratu, który są pierwszym krokiem do wprowadzenia rządu światowego.

w sumie się zgodzę, nawet zgłaszam akces na wszelkie wyprawy badające pH w dowolnym ciepłym miejscu oceanu czy morza. Przyznam że od kwasowości bardziej nie lubię jak morze jest zbyt słone i wpływ soli też mogę zbadać.

Zakwaszenie oceanów to kolejna bujda ( po dziurze ozonowej i globalnym ociepleniu) wymyślona przez chytrych na kasę naukowców, wyssana z palca po to by obłożyć biedny przemysł kolejnym podatkiem, a nas, biednych polaków zmusić do spłacania kontrybucji dwutlenkowych na rzecz krajów bogatych.

10/10 !!!
Al Gore jest Szatanem, a wulkany emitują więcej niż ludzkość.

ekologia to nowoczesna religia i dla konkurencyjnych Al może być szatanem , ale to raczej tylko kapłan.
Wulkany to niegroźne górki , przeważnie wewnątrz kwitnie różnorodne życie biologiczne, od czasu do czasu testowane w zakresie przeżycia w ekstremalnych warunkach
Houk!

Teraz, kiedy wszyscy się już zgadzamy z powyższym, myślę że możemy wrócić do samochodów.

no właśnie i dooooo deeeechyyyyy :)
Maciej W.

Maciej W. Manpower

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Adam B.:
To tu masz jeszcze więcej dowcipów.

prof. Anna Szaniawska z Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego:

Zakwaszenie zubaża wody we florę i faunę i jest dziś jednym z najpoważniejszych problemów, z jakimi mamy do czynienia w oceanach.


Więcej... http://wyborcza.pl/1,75476,6384526,Kwasna_mina_w_ocean...

Już uprzedzając komentarze, by nie offtopikować dłużej, podsumujmy:

Tak wiem, nie można tak ufać wszystkiemu co mówią naukowcy, nasza sarmacka pewność swojej racji i zdrowy, prowincjonalny rozsądek podpowiedzą nam lepiej jaka jest prawda. Posiadamy bowiem czyste i nieskażone wiedzą intencje oraz genetyczne, jako Polacy, zdolności do wykrywania łapownictwa i kłamstwa. Jako naród predestynowani jesteśmy do zbawienia świata przed niewolą klimatycznego kieratu, który są pierwszym krokiem do wprowadzenia rządu światowego.

prawie wszystko jest ok :)
nie pasuje mi tylko "nasza" - ze Ci sie cos wydaje ok, ale pisz za siebie.
Zakwaszenie oceanów to kolejna bujda ( po dziurze ozonowej i globalnym ociepleniu) wymyślona przez chytrych na kasę naukowców, wyssana z palca po to by obłożyć biedny przemysł kolejnym podatkiem, a nas, biednych polaków zmusić do spłacania kontrybucji dwutlenkowych na rzecz krajów bogatych.

Al Gore jest Szatanem, a wulkany emitują więcej niż ludzkość.

Houk!

houk ?? wole "jihi" to bardziej pasuje do "black or white"
Cieszy mnie to ze zaczynasz przyjmowac, choc skrajny, to jednak inny punkt widzenia
Teraz, kiedy wszyscy się już zgadzamy z powyższym, myślę że możemy wrócić do samochodów.
Piotr Kołodyński

Piotr Kołodyński wynalazca,
racjonalizator (5
patentów)

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Ekologiczne źródła energii, pojazdy napędzane sprężonym powietrzem, prądem:

4. TO TYLKO PROKONSUMPCYJNA (POJAZDOWA) EKONOMIA...
http://www.wolnyswiat.pl/forum/viewtopic.php?t=183&pos...

9. ELEKTROWNIA WIATROWO-WODNA, WYKORZYSTANIE: TURBIN O PIONOWEJ OSI OBROTU, SPRĘŻONEGO POWIETRZA, ENERGII WODY, POLA MAGNETYCZNEGO
http://www.wolnyswiat.pl/9h2.html

np.:

Obrazek



Obrazek



Obrazek
Piotr Kołodyński

Piotr Kołodyński wynalazca,
racjonalizator (5
patentów)

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

http://www.gs.greenpl.org/node/10
Celem Projektu Green Stream jest łagodne zakończenie epoki ropy naftowej w Polsce.

Konsorcjum Klaster Green Stream zajmuje się produkcją pojazdów elektrycznych, tworzeniem ekologicznych rozwiązań technologicznych z dziedziny pojazdów i systemów wytwarzania energii elektrycznej.


Cele Green Stream
Projekt Green Stream powstał w celu popularyzacji ekologicznych rozwiązań technologicznych. W chwili obecnej udział w Projekcie zapowiedziały m.in.: Stowarzyszenie Elektryków Polskich, Instytut Elektrotechniki. Do udziału zaproszone zostały wszystkie zainteresowane podmioty, a Projekt przybrał formę prawną konsorcjum. Poniżej przedstawiamy najważniejsze punkty Umowy Konsorcjum Green Stream, która określa cele, zasady działania i formy organizacyjne. Jednocześnie zapraszamy wszystkich, którzy chcą należeć do Konsorcjum, do nadsyłania zgłoszeń i pytań pod następujący adres: biuro@green-stream.org .

Główne punkty umowy
Projekt Green Stream jest społeczną koalicją firm, organizacji oraz osób fizycznych i prowadzi swoją działalność w formie konsorcjum. Podmioty funkcjonujące w ramach Konsorcjum zachowują pełną niezależność prawną, organizacyjną i finansową. Konsorcjum nie ma osobowości prawnej.

Cele Projektu Green Stream:
stopniowa eliminacja ropy naftowej w polskiej gospodarce,
rozwój rynku pojazdów elektrycznych,
stworzenie rynku samochodów elektrycznych,
promocja odnawialnych źródeł energii,
promocja samochodów elektrycznych,
organizacja współpracy między nauką, przemysłem samochodowym i energetyką,
integracja uczestników rynku pojazdów elektrycznych,
wspieranie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w sektorze rynku samochodów elektrycznych,
wdrażanie nowych technologii do magazynowania energii elektrycznej,
korzystanie z energii elektrycznej z węgla w okresach pozaszczytowych,
współpraca z podmiotami zagranicznymi w dziedzinie wdrażania samochodów elektrycznych.
Przedmiot działalności Konsorcjum obejmuje podejmowanie wspólnych przedsięwzięć , których celem jest stopniowe odchodzenie od wykorzystywania ropy naftowej i tworzenie rynku samochodów elektrycznych, obejmujących w szczególności wdrażanie nowych technologii i rozwiązań organizacyjnych, produkcję, badania naukowe, prace rozwojowe, badania przemysłowe, badania przedkonkurencyjne, prowadzenie kampanii reklamowych i promocyjnych.
Uczestnikiem Projektu Green Stream może być każda firma, organizacja i osoba fizyczna, jeżeli akceptuje cele zawarte w Umowie.
Strukturę organizacyjną Konsorcjum tworzą następujące organy: Rada Konsorcjum, Zarząd Konsorcjum, Koordynator Konsorcjum, Biuro Konsorcjum.
Konsorcjum zawiera się na czas niezbędny do zrealizowania celu, w jakim zostało zawarte, z tym że za dzień powstania konsorcjum uznaje się dzień, w którym podpisano niniejszą umowę, natomiast za dzień końca umowy uznaje się ostatni dzień roku, w którym 90% pojazdów w Polsce wykorzystywać będzie silniki elektryczne jako źródło napędu.

Prosimy o nadsyłanie uwag i propozycji na adres: biuro@green-stream.org

http://sklep.greenpl.org/
Krzysztof F.

Krzysztof F. inż.elektryk -
elektroenergetyka
automatyka

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Na miejscu sprzedawcy takich aut zaproponował bym miastom powyżej 400 000 mieszkańców organizację ruchu w centrum wykluczającą pojazdy spalinowe poza dostawczymi i uprzywilejowanymi.
Może byłby to jakiś wstęp do sprzedaży na rozsądnym poziomie?
Dziś po centrach miast (spacerniakach) jeżdżą riksze.
Może małe autko elektryczne mające ogranicznik w rodzaju blokady sterowanej GPS-em było by niezłą alternatywą? Najtrudniej spróbować.
Później już łatwiej
Maciej N.

Maciej N. specjalista

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

niom, pieknie, pieknie, a anjlepiej to otworzyc maszynke do trzepania kasy (eee...przepraszam: wypozyczalnie samochodow ekologicznych) i zmusic tych co musza wjezdzac do miasta do korzystania z niej.
Wzor juz jest gotowy, w Paryzu sie pieknie przygotowuja, a ceny beda przystepne dla kazdego Polaka, popierajacego Obrone Konieczna Matki Ziemi Przed Dwutlenkiem Bezczelnie Wydychanym Do Atmosfery Naszej Kochanej.
Kazden jeden Prawdziwy Warszawski Ekolog z radoscia wysupla (oprocz oplaty abonamentowej i oplaty za energie) te glupie 10EUR za az godzinna przyjemnosc prowadzenia Czystego Samochodu Ekologicznego.
Zeby nie bylo ze sobie wydumalem z kosmosu ceny:
http://www.france24.com/en/20110930-paris-launches-aut...
Paweł Kamiński

Paweł Kamiński
www.inwestowanie.org
.pl

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

A to trzeba szukać zagranicą. Wypożyczenia uato elektrycznego w Polsce z "no limit" i bezkosztownym tankowaniem to 350zł DZIENNIE. Podczas gdy zwykłe auto to 40-50zł. Ale nie ma w tym nic dziwnego skoto IMIEV alias Peugeot iOn
kosztuja 140tys PLN do nabycia w salonach.

Technologia jest teraz to tylko spychanie ceny....

konto usunięte

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

40-50ZŁ zwykłe auto ??
oj nie wiem gdzie, i w jakim stanie. ;)

a co do elektrycznych to jest:
http://www.express.pl/wypozyczalnia_samochodow/auta-el...

jeździłem, w sumie ciekawe doświadczenie :) ale cóż koszty zakupu.. spore.
Barbara Kotowska

Barbara Kotowska Specjalista ds.
e-lerningu,
Edustacja.pl Sp. z
o.o.

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Jakkolwiek by to nie była daleka przyszłość, już teraz możemy jeździć bardziej ekonomicznie i tym samym obniżyć koszty eksploatacji auta. Wystarczy znać kilka prostych zasad. Zainteresowanych tym, o jakie dokładnie chodzi, odsyłam na stronę szkolenia z Eco Drivingu: http://sklep.edustacja.pl/do/item/Eco_Driving/EcoDriving i zachęcam do przetestowania swojej wiedzy.

Pozdrawiam serdecznie,
B.K.
Janusz P.

Janusz P. analityk systemow
biznesowych

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

. [edit]Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.09.13 o godzinie 12:34
Janusz P.

Janusz P. analityk systemow
biznesowych

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

. [edit]Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.09.13 o godzinie 12:34

konto usunięte

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

http://evmobile.pl - giełda samochodów elektrycznych i hybrydowych

konto usunięte

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

podobno jednak, niezbyt sie przyjely, bo maja wiele minusow. Przyszlosc ma hybryd lub calkiem na wodor
Janusz P.

Janusz P. analityk systemow
biznesowych

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

. [edit]Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.09.13 o godzinie 12:35
Piotr Kołodyński

Piotr Kołodyński wynalazca,
racjonalizator (5
patentów)

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Wersja do druku:

POJAZDY NAPĘDZANE, WSPOMAGANE SILNIKAMI ELEKTRYCZNYMI (zasilanymi superkondensatorami ładowanymi prądem indukowanym z cewek magnetycznych osadzonych pod nawierzchnią)

http://www.mentora.pl/finanse/czy-mozna-ufac-instytucj... | 2010-04-21 11:58: cena ropy wydźwignięta do prawie 150 dolarów za baryłkę, przy koszcie wydobycia z najłatwiej dostępnych źródeł na poziomie 1$. Piotr Waydel [Chyba wszystko jasne, dlaczego auta na sprężone powietrze, elektryczne były złe, a spalinowe dobre... Podobnie ma się rzecz i w innych branżach, działalności tzw. biznesowej (przy czym nie zawsze pod takim szyldem...)... - red.]

03.03.2012 r. Do Zarządu Transportu Miejskiego, Urzędu m.st. Warszawy
W SPRAWIE ZASTOSOWANIA PROEKOLOGICZNYCH ŹRÓDEŁ ZASILANIA POJAZDÓW TRANSPORTU PUBLICZNEGO
http://www.elektroonline.pl/news/455,Superkondensator_... | 20 październik 2009
SUPERKONDENSATOR W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W najbliższą środę, 21 października, na American University w Waszyngtonie rozpoczną się całodniowe pokazy 11-miejscowego miniautobusu wyposażonego w ultrakondensatory. Pojazd jest dziełem amerykańskiej firmy Sinautec Automobile Technologies i chińskiego przedsiębiorstwa Shanghai Aowei Technology Development Company.
Superkondensatory (ultrakondensatory) to bardzo obiecujące urządzenia, które można bardzo szybko ładować i rozładowywać. Ich największą wadą jest pojemność, która wynosi zaledwie 5% pojemności baterii litowo-jonowych. Ultrakondensator nie przyda się zatem do zapewnienia energii samochodom pasażerskim, jednak inaczej ma się sprawa w przypadku autobusów miejskich, które często się zatrzymują i wiadomo, jaka odległość dzieli poszczególne przystanki. Część z nich można zaopatrzyć w linie wysokiego napięcia, ładujące autobusy. Pojazd, po podjechaniu na przystanek, wysuwa pantograf i w ciągu kilku minut ładuje superkondensatory, dzięki czemu może przejechać kolejne kilometry.
System zasilania przypomina nieco trolejbusy, jednak pojazd nie byłby tak mocno uzależniony od lokalizacji linii wysokiego napięcia. Ponadto, jak zapewniają jego twórcy, dzięki temu że jest lżejszy i odzyskuje energię z hamowania, zużywa o 40% energii mniej niż trolejbus. Jest też o 40% tańszy niż autobus zasilany bateriami litowo-jonowymi. Ponadto, jeśli nawet będzie korzystał z energii produkowanej przez wyjątkowo "brudną" elektrownię węglową, to wyemituje do atmosfery o 70% mniej dwutlenku węgla niż autobus z silnikiem Diesla.
Zakup tego typu pojazdów jest też, jak zapewnia producent, opłacalny. Biorąc pod uwagę obecne ceny paliw kopalnych i energii elektrycznej oraz fakt, iż przeciętny autobus miejski służy przez 12 lat, to pojazd z superkondensatorem zaoszczędzi na paliwie 200 000 dolarów.
Twórcy autobusów mogli przekazać tak szczegółowe dane, gdyż już od trzech lat na przedmieściach Szanghaju prowadzone są testy z wykorzystaniem 17 tego typu pojazdów. To seryjne autobusy produkcji Foton America Bus Co. wyposażone w superkondensatory Shanghai Aowei. Obecnie ich pojemność wynosi 6 Wh/kg, co nie wygląda imponująco przy 200 Wh/kg zapewnianych przez nowoczesne baterie Li-Ion. W przyszłym roku do autobusów mają trafić kondensatory o pojemności 10 Wh/kg.
Jak twierdzą producenci autobusów, przez trzy lata testów nie zepsuł się żaden z testowanych pojazdów, co jest świetnym wynikiem i oznacza, że można będzie zaoszczędzić również na kosztach napraw.
Obecnie zasięg pojazdów wynosi 5,6 kilometra przy klimatyzacji pracującej pełną mocą i niemal 9 kilometrów przy wyłączonej klimatyzacji. Pełne ładowanie trwa, w zależności od napięcia, 5-10 minut.
Przedstawiciele Sinauteca prowadzą rozmowy z MIT-em, których celem jest stworzenie superkondensatora o pojemności pięciokrotnie większej niż obecna.
Autobusy z ultrakondensatorami mają też kilka wad. Obecnie 41-miejscowy pojazd może poruszać się z maksymalną prędkością 48 km/h, ma słabe przyspieszenie, a po włączeniu klimatyzacji jego zasięg spada o 35%.Autor: Mariusz Błoński Kopalnia Wiedzy

http://www.o2.pl / http://www.sfora.pl | Poniedziałek 28.11.2011, 15:12 TO ULICE NAŁADUJĄ BATERIE SAMOCHODÓW "Zatankujesz" w czasie jazdy. Nowy sposób ładowania baterii samochodów elektrycznych w trakcie jazdy pozwoli zwiększyć zasięg i zmniejszyć rozmiar baterii.
Metoda naukowców z Center for Automotive Research na kalifornijskim Stanford University zakłada wbudowanie w ulice zespołów cewek magnetycznych - informuje tvp.info. Słabe pole magnetyczne przez nie wytwarzane oddziałuje na drugi komplet cewek zamontowanych w samochodzie, przenosząc moc i ładując akumulatory. Prof. Shanhui Fan przekonuje, że to bezpieczny sposób, który może funkcjonować także przy dużych prędkościach - także na autostradach. Zestaw cewek rezonansowych, może dokonać transferu 10 kw energii z wydajnością 97 proc. w czasie 7 mikrosekund - dodaje portal. | AJ

[Można połączyć stosowanie superkondensatorów z cewkami magnetycznymi w jezdniach do ich ładowania, w tym wykorzystując energię hamowania pojazdu do ładowania super kondensatorów. A na początek przystosować do tego celu parkingi, specjalne pobocza, jezdnie przy skrzyżowaniach (gdzie samochody często stają) oraz dodatkowo przystanki dla autobusów. Jest to rozwiązanie zarówno dla samochodów, jak i dla pojazdów 2-kołowych, w tym rowerów z wspomaganiem elektrycznym.
Element odbierająco-przekazujący energię można umieścić w osi podłużnej kół, i może mieć własne małe koła, oraz możliwość wsuwania się do góry (dzięki podparciu sprężynami) - by pokonywał przeszkody, na które najechały koła pojazdu.
Oczywiście należałoby w tym celu wykorzystywać energię pochodzącą z efektywnych, w tym b. trwałych elektrowni wiatrowych. – red.]


Obrazek


http://www.elektroda.pl/ Superkondensator po godzinie traci 0.46% zgromadzonej energii, to po 10 godzinach traci 4.6% zgromadzonej energii, a po 100 godzinach traci 46% zgromadzonej energii.
tzok | 07 Lut 2012 18:42

http://www.dacpol.com.pl/pl/s8/Katalog/c880/Elementy_p... SUPERKONDENSATOR - dane techniczne
Właściwości superkondensatorów można przedstawić jako zalety i wady .
Zalety: - zdolność do gromadzenia dużych wartości energii, - krótki czas ładowania – rozładowania, - trwałość nawet 1 000 000 cykli lub 20 lat, - szeroki zakres temperatur -40°C do 65°C, - brak składników szkodliwych dla środowiska (ołowiu, kadmu, itp.), - małe wymiary i objętości w stosunku do gromadzonej energii, - duża sprawność cyklu (95% i więcej).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Całość przygotował Piotr Kołodyńki - red.: Wolnyswiat.pl, Pzepr.pl, Racjonalnyrzad.pl

http://lifesgoodblog.pl/ladowarki-indukcyjne-lg
Prof. Marin Soljačić z Massachusetts Institute of Technology przeprowadził w 2007 roku udane doświadczenia z żarówką zasilaną bezprzewodowo na odległość 2 m.

Pamiętając o problemach, jakie wynikały ze stosowania wielu różnych standardów gniazd ładowania, producenci telefonów nie powtórzyli drugi raz tego samego błędu. Choć ładowanie indukcyjne wciąż jeszcze jest nową i niezbyt rozpowszechnioną technologią, ponad 80 producentów różnego rodzaju sprzętu elektronicznego, w tym również LG, przystąpiło do konsorcjum Qi (Wireless Power Consortium).

Dzięki współdziałaniu w ramach tej organizacji możemy mieć pewność, że wypuszczane na rynek urządzenia będą mogły być zasilane z dowolnej ładowarki, wykonanej według uznanej przez wszystkich specyfikacji. Nie będzie zatem problemu, by ładowarką LG naładować sprzęt innego producenta albo podładować akumulator smartfona LG za pomocą ładowarki innej firmy.

Istnieje również praktyczne rozwiązanie przeznaczone dla urządzeń, które pierwotnie nie zostały wyposażone w obsługę ładowania indukcyjnego. Z pomocą przychodzą w takim przypadku specjalne panele, umieszczane w telefonie zamiast tylnej części obudowy. Przykładem może być LG WCC-920 – nakładka przeznaczona dla smartfona LG Spectrum. Wystarczy zamienić na nią tylny panel obudowy, by telefon zyskał funkcję ładowania indukcyjnego.

Być może już niedługo akumulator z możliwością ładowania indukcyjnego stanie się standardem równie często spotykanym jak gniazdo microUSB w telefonie.

Łukasz Michalik, 25 sierpnia 2012, godz. 16:00

------------------------------------------

Personal Rapid Transit and Masdar City PRT
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v...!

Następna dyskusja:

samochody elektryczne




Wyślij zaproszenie do