Bogdan Szymanski

Bogdan Szymanski inżynier OŹE

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Bartosz Z.:
BBC wypuszcza artykuł (28 sierpnia 2010):
"Electric cars 'may be costlier than petrol vehicles"
http://www.bbc.co.uk/news/business-11112820

Robert odpowiada:
http://www.youtube.com/watch?v=SgM7UJRVkLM

poza tym, podsumowanie "elektrycznych" przygód:
http://www.youtube.com/watch?v=IMVGLxXmpgA

Zauważ że droższe wynika ze znacznie niższej ceny pojazdów elektrycznych a nie z innych kosztów które przemawiają na korzyść EV
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Bogdan Szymanski:
Zauważ że droższe wynika ze znacznie niższej ceny pojazdów elektrycznych

Jeśli miałeś na myśli spalinowce - 100% zgody :) Dochodzi jeszcze trudna do oszacowania utrata wartości elektryka po 3, 5 latach. Możemy tylko przypuszczać, że utrata wartości będzie tym większa im bardziej "zajechane" baterie.
I jeśli Nissan na październikowych targach w Paryżu ogłosi, że gwarancja na LEAFa w Europie wyniesie tylko 5 lat (100 tys. km) oznacza to dla mnie brak wiary w swoją technologię (silny spadek na wartości samochodu w piątym roku użytkowania) + brzydki marketingowy zabieg w USA, gdzie dorównali gwarancji dawanej na Volta (8 lat, 100K mil).
A długodystansowych testów pełnych elektryków jeszcze nikt nie przeprowadził ;/
Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Znalazłem taką ciekawostkę, pierwsza rzetelna analiza porównawcza efektu ekologicznego samochodów elektrycznych.

http://wiadomosci.onet.pl/2218033,69,diesle_bardziej_e...Juliusz Grzegorz Sumorok edytował(a) ten post dnia 05.09.10 o godzinie 08:25

konto usunięte

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Juliusz Grzegorz Sumorok:
Znalazłem taką ciekawostkę, pierwsza rzetelna analiza porównawcza efektu ekologicznego samochodów elektrycznych.

http://wiadomosci.onet.pl/2218033,69,diesle_bardziej_e...
Tytuł jest trochę zwodniczy, bo postawiony wniosek dotyczy tylko małych samochodów z wyżyłowanymi silnikami diesla.


Obrazek

Environmental burden of a gasoline-fueled ICEV relative to that of a BEV (100%) assessed by four different methods: abiotic depletion potential (ADP), nonrenewable cumulated energy demand (CED), global warming potential (GWP), and Ecoindicator 99 H/A (EI99 H/A). Credit; ACS, Notter et al.
http://www.greencarcongress.com/2010/08/notter-2010081...

---
pozdr.czes;-)
Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Czeslaw Mrall:
Tytuł jest trochę zwodniczy, bo postawiony wniosek dotyczy tylko małych samochodów z wyżyłowanymi silnikami diesla.

Ma Pan rację, ale mnie chodziło o zwrócenie uwagi, tak jak zresztą przy świetlówkach, że mowi się o zyskach ekologicznych a tak naprawdę jest to tylko przesunięcie i skumulowanie skutków srodowiskowych w inne miejsce. Nikt jakos nie chce robić analizy kosztów ciagnionych środowiskowych.
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Juliusz Grzegorz Sumorok:
Nikt jakos nie chce robić analizy kosztów ciagnionych środowiskowych.

Jakaś analiza została już wykonana.
Well-to-wheels analysis of energy use and greenhouse gas emissions of plug-in hybrid electric vehicles.
Elgowainy, A.; Han, J.; Poch, L.; Wang, M.; Vyas, A.; Mahalik, M.; Rousseau, A.

Data publikacji: 5 sierpnia 2010.
http://www.osti.gov/bridge/servlets/purl/982352-XonYa7...

HEV = Gasoline Hybrid Electric Vehicle (typu Toyota Prius)
PHEV 10/20 = Plug-In Hybrid (typu Toyota Prius PlugIn, premiera na 2012)
PHEV 30/40 = Plug-In Hybrid (typu GM Volt, 30-40 mil tylko na bateriach)
BEV = Battery-Powered Electric Vehicle (typu Nissan Leaf)
FCV = Fuel Cell Vehicle (ogniwo wodorowe)
ICEV = Internal Combustion Engine Vehicle (spalinówka)
Bogdan Szymanski

Bogdan Szymanski inżynier OŹE

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Juliusz Grzegorz Sumorok:
Bartosz Z.:
Juliusz Grzegorz Sumorok:
To ostatnie twoje zdanie biorę za żart

I jeszcze jedno. Naprawdę przyjaznym dla środowiska rozwiązaniem byłby silniki pneumatyczne ( stosowane zresztą w XIX wieku - wynalazek polskiego inżyniera). Ta technologia w połączeniu z sprężaniem powietrza wykorzystującym wiatraki ( rozwiązanie problemu akumulacji energii) mogłaby by być naprawdę czysta i tania.

Trochę stare ale odgrzeje gdyż się z tym zupełnie nie zgadzam.
Pojazdy pneumatyczne także potrzebują energii (elektrycznej )do kompresji powietrza. Dodatkowo pompowanie i dekompresja zbiornika to dodatkowe straty wyższe od tych w przypadku ładowania akumulatorów.

W mojej ocenie przyszłość "czystego transportu " to jednak EV choć wiadomo ze pewne problemy trzeba będzie pokonać
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Witajcie!
A oto niepewna przyszłość:
http://moto.wp.pl/kat,1025763,title,Elektryczne-auta-n...
I jak ma być dobrze i przyszłościowo!!!

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Biadolenie.
U schyłku epoki dyliżansów jakoś nikt nie cisnął na rząd, żeby budowały stacje paliw, a kto chciał automobil, to się sam ustawiał w kolejce do Heńka Forda. Jakoś rozwoju motoryzacji nie powstrzymał brak dotacji. Co więcej, po sąsiedzku zdaje się ogłoszono ogólnokrajowy plan, aby każdy miał auto. Po kilku latach okazało się, że z tych pieniędzy nie powstały auta dla każdego, ale czołgi, do których chciano każdego potem wepchnąć.
Jeśli produkt jest OK, to się sam sprzeda, a jeśli nie - to znaczy, że i tak szkoda sobie nim głowę zawracać.Maciej L. edytował(a) ten post dnia 08.09.10 o godzinie 17:49
Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Bogdan Szymanski:

Trochę stare ale odgrzeje gdyż się z tym zupełnie nie zgadzam.
Pojazdy pneumatyczne także potrzebują energii (elektrycznej )do kompresji powietrza. Dodatkowo pompowanie i dekompresja zbiornika to dodatkowe straty wyższe od tych w przypadku ładowania akumulatorów.

W mojej ocenie przyszłość "czystego transportu " to jednak EV choć wiadomo ze pewne problemy trzeba będzie pokonać

A koszty środowiskowe akumulatorów? Do spręzania powietrza mozna wykorzystać energie wiatru, bezposrednio bez transformacji w energię elektryczną.

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Juliusz Grzegorz Sumorok:

W mojej ocenie przyszłość "czystego transportu " to jednak EV choć wiadomo ze pewne problemy trzeba będzie pokonać

A koszty środowiskowe akumulatorów? Do spręzania powietrza mozna wykorzystać energie wiatru, bezposrednio bez transformacji w energię elektryczną.

zwolennicy ładowania akumulatorów zapominają właśnie, że uwzględniając łączną sprawność układu - elektrowóz ( pociąg elektryczny ) ma podobną jak parowóz :)))
o energii wiatru napisano już tu wiele i ciągle potrzeba utrzymywania tradycyjnej rezerwy jest pomijana.
Maciej W.

Maciej W. Manpower

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Marek R.:
Juliusz Grzegorz Sumorok:

W mojej ocenie przyszłość "czystego transportu " to jednak EV choć wiadomo ze pewne problemy trzeba będzie pokonać

A koszty środowiskowe akumulatorów? Do spręzania powietrza mozna wykorzystać energie wiatru, bezposrednio bez transformacji w energię elektryczną.

zwolennicy ładowania akumulatorów zapominają właśnie, że uwzględniając łączną sprawność układu - elektrowóz ( pociąg elektryczny ) ma podobną jak parowóz :)))
a koszty srodowiskowe pola elektrycznego ?? :P
niech sie Pan nie wazy zamieniac "zielone" elektrowozy na stalowe parowozy !!!
aa moze ma pan firme likwidujaca trakcje kolejowe ??
o energii wiatru napisano już tu wiele i ciągle potrzeba utrzymywania tradycyjnej rezerwy jest pomijana.

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Maciej M.:
aa moze ma pan firme likwidujaca trakcje kolejowe ??

Takich firm są w Polsce dziesiątki, tworzą je małe, kilkuosobowe zespoły. Charakterystycznym pojazdem firmowym jest dwukołowy wózek z dyszlem. Jak przypuszczam, żadna nie jest zarejestrowana. Bynajmniej nie w ewidencji działalności gospodarczej, bo w stosownych kartotekach z pewnością.
Bogdan Szymanski

Bogdan Szymanski inżynier OŹE

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Juliusz Grzegorz Sumorok:
Bogdan Szymanski:

Trochę stare ale odgrzeje gdyż się z tym zupełnie nie zgadzam.
Pojazdy pneumatyczne także potrzebują energii (elektrycznej )do kompresji powietrza. Dodatkowo pompowanie i dekompresja zbiornika to dodatkowe straty wyższe od tych w przypadku ładowania akumulatorów.

W mojej ocenie przyszłość "czystego transportu " to jednak EV choć wiadomo ze pewne problemy trzeba będzie pokonać

A koszty środowiskowe akumulatorów? Do spręzania powietrza mozna wykorzystać energie wiatru, bezposrednio bez transformacji w energię elektryczną.
Nie przesadzajmy akumulatory Litowo - jonowe nie stanowią dużego koszty dla środowiska zwłaszcza że można poddać je recyklingowi.
Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Bogdan Szymanski:
Juliusz Grzegorz Sumorok:
Bogdan Szymanski:

Trochę stare ale odgrzeje gdyż się z tym zupełnie nie zgadzam.
Pojazdy pneumatyczne także potrzebują energii (elektrycznej )do kompresji powietrza. Dodatkowo pompowanie i dekompresja zbiornika to dodatkowe straty wyższe od tych w przypadku ładowania akumulatorów.

W mojej ocenie przyszłość "czystego transportu " to jednak EV choć wiadomo ze pewne problemy trzeba będzie pokonać

A koszty środowiskowe akumulatorów? Do spręzania powietrza mozna wykorzystać energie wiatru, bezposrednio bez transformacji w energię elektryczną.
Nie przesadzajmy akumulatory Litowo - jonowe nie stanowią dużego koszty dla środowiska zwłaszcza że można poddać je recyklingowi.
Na pewno?? A koszty eklogiczne wytwarzania? Do tego faktyczny poziom recykligu i jego koszty środowiskowe?
Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Marek R.:
Juliusz Grzegorz Sumorok:

W mojej ocenie przyszłość "czystego transportu " to jednak EV choć wiadomo ze pewne problemy trzeba będzie pokonać

A koszty środowiskowe akumulatorów? Do spręzania powietrza mozna wykorzystać energie wiatru, bezposrednio bez transformacji w energię elektryczną.

zwolennicy ładowania akumulatorów zapominają właśnie, że uwzględniając łączną sprawność układu - elektrowóz ( pociąg elektryczny ) ma podobną jak parowóz :)))
o energii wiatru napisano już tu wiele i ciągle potrzeba utrzymywania tradycyjnej rezerwy jest pomijana.

Proszę zauwazyć, że nigdzie nie piszę o energii elektrycznej z wiatru ale mechanicznej do spręzania powietrza.
Bogdan Szymanski

Bogdan Szymanski inżynier OŹE

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Juliusz Grzegorz Sumorok:
Bogdan Szymanski:
Juliusz Grzegorz Sumorok:
Bogdan Szymanski:

Trochę stare ale odgrzeje gdyż się z tym zupełnie nie zgadzam.
Pojazdy pneumatyczne także potrzebują energii (elektrycznej )do kompresji powietrza. Dodatkowo pompowanie i dekompresja zbiornika to dodatkowe straty wyższe od tych w przypadku ładowania akumulatorów.

W mojej ocenie przyszłość "czystego transportu " to jednak EV choć wiadomo ze pewne problemy trzeba będzie pokonać

A koszty środowiskowe akumulatorów? Do spręzania powietrza mozna wykorzystać energie wiatru, bezposrednio bez transformacji w energię elektryczną.
Nie przesadzajmy akumulatory Litowo - jonowe nie stanowią dużego koszty dla środowiska zwłaszcza że można poddać je recyklingowi.
Na pewno?? A koszty eklogiczne wytwarzania? Do tego faktyczny poziom recykligu i jego koszty środowiskowe?
Dobra ale konkretnie jakie koszty ?? Wiadomo że każda produkcja wpływa na środowisko negatywnie ale produkcja akumulatorów li-lon nie jest szczególnie uciążliwa.

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Juliusz Grzegorz Sumorok:

Proszę zauwazyć, że nigdzie nie piszę o energii elektrycznej z wiatru ale mechanicznej do spręzania powietrza.

tak zauważyłem, ale jakoś ciężko mi wyobrazić sobie ze podczas wiatru ładujemy jakieś zbiorniki na sprężone powietrze i czerpiemy z nich kiedy trzeba.
Poza tym trzeba zauważyć że 2/3 ceny benzyny w PL to podatki. Czy ktoś zauważa tą gigadziurę :) budżetową, po znacznym spadku zapotrzebowania na w/w ??? Czy ktoś uważa że nie trzeba jej będzie pokryć w podatkach ??
PS w prądzie też już jest akcyza - na razie mała :)

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Marek R.:
PS w prądzie też już jest akcyza - na razie mała :)

Oj... ostrożnie.
Nie ma takiej głupoty, której byśmy nie wymyśli, a której rząd nie wprowadziłby w życie.
Bogdan Szymanski

Bogdan Szymanski inżynier OŹE

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

W założeniu celem podatku akcyzowego na paliwa ( w zamyśle EU ) nie jest łatanie budżetu lecz ograniczenie zużycia ropy której europa nie posada za dużo

W przypadku energii elektrycznej obecnie akurat w ramach UE rekomenduje się zniesienie akcyzy więc jej podniesienie raczej nie jest takie proste KE raczej by się na to niechętnie zgodziła

Następna dyskusja:

samochody elektryczne




Wyślij zaproszenie do