Andrzej S.

Andrzej S. TAURON Dystrybucja
S.A.

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Polecam serię "Fully Charged", w której Robert Llewellyn przedstawia zalety i obala mity związane z samochodami elektrycznymi.

http://www.youtube.com/watch?v=YfTiRNzbSko&feature=pla...
http://www.youtube.com/watch?v=bMtNkB8iFyI&feature=pla...
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

A oto ciekawostka z rodzinnego podwórka :
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,8187491,Elektryczna_Pand...

konto usunięte

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

W Ameryce idą ostro.

GM Volt czy Nissan Leaf? - w USA zaczyna się era elektrycznej motoryzacji

W USA szykuje się batalia elektrycznych aut GM Volt i Nissan Leaf. Który z tych samochodów podbije serca Amerykanów rozpoczynających erę motoryzacji na prąd?
[...]
Za elektryczne auto GM trzeba będzie zapłacić 41 tys. dol., gdy w listopadzie pojawi się w salonach dilerów.
[...]
W Nissanie mogli jednak zacierać ręce z zadowolenia. Japoński koncern z grupy Renault jesienią zacznie sprzedawać w USA swoje elektryczne auto Leaf, które wycenia na 32,8 tys. dol. To aż 8 tys. dol. taniej niż Volt. I Nissan chwali się, że ma już 17 tys. zamówień na swoje elektryczne auto, podczas gdy GM w przyszłym roku chce sprzedać tylko 10 tys. voltów.
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8189229,GM_Volt_cz...
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Czeslaw Mrall:

Zaletą Volta jest silniczek benzynowy "w zapasie", który ma pracować jako ładowarka dla baterii w razie potrzeby.
Tym argumentem GM zbija pytania: "A co jak braknie Ci prądu na autostradzie?"

I mimo, że napęd jest tylko elekrtyczny - nadal będziesz tankować benzynę - zaleta to czy wada?
Amerykańska EPA ma z tym problem - nie potrafi wyliczyć emisji CO2/km.
Gdy załącza sie generator poziom emisji wyraźnie podskakuje.
Bogdan Szymanski

Bogdan Szymanski inżynier OŹE

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

@Czeslaw
W Europie elektryfikacja też szybko postępuje w londynie już teraz jest sporo punktów ładowania EV a do 2015r ma ich być 25 000

http://www.london.gov.uk/electricvehicles/charging/

Bartosz
Jak dla mnie volt to podróbka EV. I nie wróżę mu sukcesu. To jest praktycznie hybryda z większymi bateriami i kosmiczną ceną. Zasięg jedynie 40 mil na akumulatorach. W Stanach ludzie mają po dwa 3 samochody w domu i jak ktoś wybiera się w daleką podróż to weźmie benzynę. EV to samochody dla ludzi dojeżdżających do pracy i muszą być "relatywnie" tanie wkładanie do nich w zapasie silnika spalinowego to zbędne koszty
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?


Obrazek


Trzy metry długości, dwa siedzenia. Akumulator, zawieszenie i dużo plastiku. Za wolny na autostrady, za szybki na pola golfowe. Za to w mieście nie do zastąpienia.(...)

Odpowiadam na najczęstsze pytania: mam gniazdko elektryczne w garażu, wkładam wtyczkę i auto się ładuje. 12 godzin i akumulator pełny. Koszty? Wychodzi około 8 zł za 100 kilometrów.

Norweski twór choć nie przyspiesza jak odrzutowiec, to do prędkości 50 km/godz. rozpędza się w 6,5 s. Dodajemy do tego zwrotność, małe gabaryty i niskie koszty użytkowania i otrzymujemy całkiem przyzwoite auto miejskie. Niestety, Think City ze względu na cenę - ok. 120 tys. zł - póki co jest autem bardziej dla konesera niż dla ekologa.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,8194650.html
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Kolejny odcinek "Fully Charged". Tym razem Nissan Leaf:
http://www.youtube.com/watch?v=iFu0-zZ6HQk
Bogdan Szymanski

Bogdan Szymanski inżynier OŹE

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Leaf to naprawdę przemyślany samochód. Jak jest powiedziane w filmie nie jest to przeróbka ze spalinówki lecz samochód zaprojektowany od podstaw jako elektryczny. Jest to w pewnym sensie nowa jakość w motoryzacji
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Właśnie umówiłem się na jazdę próbną Leafem. Ciekawe to autko. Zobaczę jakie będę miał wrażenia po.

Chciałbym i jednoczesnie twierdzę, że mnie nie stać.
Za dużo niewiadomych:
1. Brakuje mi rozpiski kosztów serwisowania w pierwszych 5 latach.
2. Brakuje mi informacji czy przyjmą w Europie gwarancję "5 lat / 60 tys. mil" czy tak jak w Stanach, po długich naradach, "8 lat / 100 tys. mil".
3. Brakuje mi szerszej informacji dot. zdania "baterie, których pojemność spadła do 80% poddawane będą recyklingowi". W jednym miejscu mówią, że nie zdarzy się to w ciągu pierwszych 5 lat użytkowania w innym, że rozpatrujemy tu okres 8 lat. Nic nie wiadomo nt. samych kosztów recyklingu i wymiany baterii.
4. Brakuje wyraźnego określenia jakie będą koszty ubezpieczenia takiego auta. Pani od ubezpieczeń zasugerowała, że koszty moga być zbliżone do ubezpieczenia Nissana Micry 1.0.

Wiem, że kiedyś przyjdzie mi zmienić obecnego ośmiolatka... ale czy to miałoby być już teraz? Przejadę się, mam nadzieję, że uzyskam odpowiedzi na moje pytania i wtedy bedę mógł się pozastanawiać.

Czy można te baterie ładować w czasie jazdy z generatora ciągniętego na przyczepce za Leafem? :>
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Europejczycy nie chcą kupować elektrycznych samochodów

Rządowe subsydia nie pomagają. Elektryczne samochody w Europie sprzedają się słabo i dopóki ich ceny radykalnie nie spadną, a osiągi się nie poprawią, sytuacja nie będzie lepsza.
(...)
W tym roku na rynku zadebiutują dwa pierwsze pełnowymiarowe samochody elektryczne – Chevrolet Volt i Nissan Leaf. Eksperci wątpią jednak, czy staną się bestsellerami – ich cena wciąż będzie o kilka tysięcy wyższa od spalinowych.

http://forsal.pl/artykuly/442631,europejczycy_nie_chca...
Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Bartosz Z.:
[i]Europejczycy nie chcą kupować elektrycznych samochodów
Rządowe subsydia nie pomagają. Elektryczne samochody w Europie sprzedają się słabo i dopóki ich ceny radykalnie nie spadną, a osiągi się nie poprawią, sytuacja nie będzie lepsza.

" Czy można te baterie ładować w czasie jazdy z generatora ciągniętego na przyczepce za Leafem?"

To ostatnie twoje zdanie biorę za żart, no bo inaczej to fajnie wychodzi elektryczny samochód ciągnący przyczepkę z spalinowym generatorem. Dobre podsumowanie całego pomysłu elektrycznych samochodów.
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Juliusz Grzegorz Sumorok:
To ostatnie twoje zdanie biorę za żart

Żartowne podsumowanie obecnego stanu rozwoju infrastruktury.

W wielkim planie, opublikowanym w listopadzie 2009, rozpisano lokalizacje punktów szybkiego ładowania (od zera do 80% pojemności baterii w 28 min) co 60km w ważnych punktach węzłowych dostępne już na wiosnę 2011. Do tej pory postawiono jedynie dwa "słupki" przy budynku głównym energetyki w Dublinie.

Wraz z uruchomieniem akcji promocyjnej Leafa na stronie Nissana można przeczytać, że stacje szybkiego ładowania dostępne będą przy wybranych punktach dealerskich. Na pytanie czy będą to punkty 24h czy dostępne tylko w godzinach otwarcia punktu dealerskiego dostałem odpowiedz że jest to jeszcze na etapie ustalania.

Na pytanie jak radzą sobie z ładowaniem baterii na potrzeby pokazów w jedynym egzemplarzu Leafa w Europie (pokazy już odbyły się w Portugalii, UK i Irlandii, przed nimi Holandia i znowu UK) odpowiedzieli, że targają za sobą agregat 45KWA.

Swoją drogą taki agregat pracuje jednostajnie, nie jest wysilany... może i miałoby to jakiś sens?
Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Bartosz Z.:
Juliusz Grzegorz Sumorok:
To ostatnie twoje zdanie biorę za żart
Swoją drogą taki agregat pracuje jednostajnie, nie jest wysilany... może i miałoby to jakiś sens?

Przekształcenie energii chemicznej paliwa w energię elektryczną a tę z kolei w mechaniczną versus przekształcenie energii chemicznej paliwa w mechaniczną - trzeba by porównać tu sprawność jednego i drugiego procesu.
BTW po co to wszystko? Nie lepiej po prostu skupić się na podnoszeniu sprawności silników spalinowych i obniżaniu ich emisji?. Pisząc emisji mam na myśli emisję substancji szkodliwych dla ludzi i środowiska a nie CO2, który jak się wkrótce przekonamy nie ma żadnego znaczenia w ociepleniu klimatu.
Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Bartosz Z.:
Juliusz Grzegorz Sumorok:
To ostatnie twoje zdanie biorę za żart

I jeszcze jedno. Naprawdę przyjaznym dla środowiska rozwiązaniem byłby silniki pneumatyczne ( stosowane zresztą w XIX wieku - wynalazek polskiego inżyniera). Ta technologia w połączeniu z sprężaniem powietrza wykorzystującym wiatraki ( rozwiązanie problemu akumulacji energii) mogłaby by być naprawdę czysta i tania.

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Bartosz Z.:
Swoją drogą taki agregat pracuje jednostajnie, nie jest wysilany... może i miałoby to jakiś sens?

Laweta by miała.

A tu ciekawostka:
http://niewiarygodne.pl/kat,1017181,title,Powstal-pier...Maciej L. edytował(a) ten post dnia 16.08.10 o godzinie 13:50
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

Maciej L.:
Bartosz Z.:
Swoją drogą taki agregat pracuje jednostajnie, nie jest wysilany... może i miałoby to jakiś sens?

Laweta by miała.

A tu ciekawostka:
http://niewiarygodne.pl/kat,1017181,title,Powstal-pier...Maciej L. edytował(a) ten post dnia 16.08.10 o godzinie 13:50
Nic nowego, o tym już było mowa w "Mad Max-ie"...
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?


Obrazek

- W ramach umowy i testów, mamy nim przejeżdżać miesięcznie ok. 900 km. Dobrze naładowane akumulatory powinny starczyć na przejechanie ok. 90 km. Będziemy nim jeździć po całym powiecie - zapewnia Józef Smaczny, wicestarosta.

Pojazd będzie testowany do końca 2011 roku. Jak już szybko w starostwie obliczono, korzystanie z elektrycznego samochodu będzie starostwo miesięcznie kosztowało ok. 35 zł. Jedno pełne ładowanie starcza przejechanie ok. 90 do 100 km. To koszt ok. 4 zł. W Mielcu takich samochodów w sumie będzie trzy: w starostwie, magistracie i jeden będzie testował MARR.

http://www.mmkrakow.pl/10182/2010/8/25/mielec-testuja-...
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

A w tym czasie grupa z Mitsubishi przemierza Kanadę wszerz...


Obrazek


http://www.cleanacrosscanada.ca/
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?

BBC wypuszcza artykuł (28 sierpnia 2010):
"Electric cars 'may be costlier than petrol vehicles"
http://www.bbc.co.uk/news/business-11112820

Robert odpowiada:
http://www.youtube.com/watch?v=SgM7UJRVkLM

poza tym, podsumowanie "elektrycznych" przygód:
http://www.youtube.com/watch?v=IMVGLxXmpgA

Następna dyskusja:

samochody elektryczne




Wyślij zaproszenie do