Marzena M. ***
Marzena M. ***
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Warto dodać że 100km robimy za 5zł!!!
Juliusz Grzegorz
Sumorok
Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Marzena C.:
Warto dodać że 100km robimy za 5zł!!!
Jasne a energia ze słońca stąd to 0 emisji CO2
Maciej L. Bonexo
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Pani Marzeno:Te spaliny wypluwa komin elektrowni :-)
Bartosz
Z.
Life is not a
destination - it's a
journey
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Robiłem małe podliczenie, co prawda dla rynku irlandzkiego, jako że szykują się do uruchomienia sieci stacji ładowania + wprowadzenia elektryków już od przyszłego roku. Obecnie jeździ po Irlandii jakieś 15 testowych Mitsubishi iMiEV.Citroen C3 Picasso 1.6HDi 90 VTR+ diesel emituje 119g CO2/km [dla porównania]
Mitsubishi iMiEV 12.5kWh/100km emituje* 18g/km [67g/km]
Nissan Leaf 15kWh/100km emituje* 21g/km [80g/km]
*przy założeniu, że baterie ładowałbym z sieci Airtricity
(69% energii pozyskiwanej z wiatru, 142g CO2/kW)
Dane w nawiasie kwadratowym dla energii pozyskiwanej od narodowego dostawcy (gaz, torf, wegiel),(ESB); 532g CO2/kW
A jaki jest wskaźnik emisji CO2/kW dla dostawców polskich?
Juliusz Grzegorz
Sumorok
Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Bartosz Z.:
Robiłem małe podliczenie, co prawda dla rynku irlandzkiego, jako że szykują się do uruchomienia sieci stacji ładowania + wprowadzenia elektryków już od przyszłego roku. Obecnie jeździ po Irlandii jakieś 15 testowych Mitsubishi iMiEV.
Citroen C3 Picasso 1.6HDi 90 VTR+ diesel emituje 119g CO2/km [dla porównania]
Mitsubishi iMiEV 12.5kWh/100km emituje* 18g/km [67g/km]
Nissan Leaf 15kWh/100km emituje* 21g/km [80g/km]
*przy założeniu, że baterie ładowałbym z sieci Airtricity
(69% energii pozyskiwanej z wiatru, 142g CO2/kW)
Dane w nawiasie kwadratowym dla energii pozyskiwanej od narodowego dostawcy (gaz, torf, wegiel),(ESB); 532g CO2/kW
A jaki jest wskaźnik emisji CO2/kW dla dostawców polskich?
Ok a jakie są koszty stabilizacji sieci w przypadku siłowni wiatrowych. Ale jeszcze ważniejsze jaki jest współczynnik energii zainwestowanej do energii efektywnie wykorzystanej?
Bartosz
Z.
Life is not a
destination - it's a
journey
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Juliusz Grzegorz Sumorok:
Ok a jakie są koszty stabilizacji sieci w przypadku siłowni wiatrowych. Ale jeszcze ważniejsze jaki jest współczynnik energii zainwestowanej do energii efektywnie wykorzystanej?
Juliuszu, jeśli znasz odpowiedź podziel się nią proszę.
Posiłkowałem się dokumentem Komisji Regulacji Energetyki:
http://www.cer.ie/GetAttachment.aspx?id=14b45f4c-4042-...
69% energii pozyskanej w 2008 roku i sprzedanej przez mojego operatora pochodzi z wiatru. W 2007 było to 79%.
Jakie są koszty stabilizacji sieci? Przyznaję, że nie mam najmniejszego pojęcia.
Ile kosztuje stabilizacja sieci i jaki jest współczynnik energii zainwestowanej? Nie wiem - są na rynku, działają, oferują prąd po niższej cenie, są włascicielami przynajmniej 1/3 farm wiatrowych w Irlandii i jedynej farmy w strefie przybrzeżnej.
Nie powiesz mi, że działają charytatywnie, prawda?
EDIT:
Irlandia zdaje mi się bardziej wietrzna niż Polska, re: stabilizacji.Bartosz Z. edytował(a) ten post dnia 20.07.10 o godzinie 23:49
Juliusz Grzegorz
Sumorok
Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Bartosz Z.:
Ile kosztuje stabilizacja sieci i jaki jest współczynnik energii zainwestowanej? Nie wiem - są na rynku, działają, oferują prąd po niższej cenie, są włascicielami przynajmniej 1/3 farm wiatrowych w Irlandii i jedynej farmy w strefie przybrzeżnej.
Nie powiesz mi, że działają charytatywnie, prawda?
Tak nie działają charytatywnie, tylko ile w tym biznesie jest faktyczne efektywności energetycznej a ile dopłat i subwencji?
Można zarabiać na czymś okrzykniętym ekologicznym co takim wcale nie jest. Chodzi mi tylko o to, że jeśli chcesz zarabiać to ok, tylko czy całe gadanie o ekologiczności nie jest przypadkiem dobrym PRem?
Tak na marginesie od dłuższego czasu szukam surowych danych z eksploatacji turbin wiatrowych i mam z tym sporo kłopotu.
Bartosz
Z.
Life is not a
destination - it's a
journey
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Juliusz Grzegorz Sumorok:
Tak nie działają charytatywnie, tylko ile w tym biznesie jest faktyczne efektywności energetycznej a ile dopłat i subwencji?
Czy w takim razie dopłaty i subwencje obniżają ilość emitowanego CO2 z kWh energii? Miałem wrażenie, że własnie o 18g CO2/km vs 119g/km Tobie chodziło.
Nawet gdyby się okazało, że "wiatrowy" dostawca zostałby pozbawiony subwencji i dopłat (zakładam, że koszt energii podskoczyłby o 100%, dobrze przewiduję?) to i tak koszt przejechania 100km "elektrykiem" byłby niższy niż dla diesela czy samochodu na gaz.
Nie wspominając o 6-krotnie niższej emisji CO2.
Chodzi mi tylko o to, że jeśli chcesz zarabiać to ok, tylko czy całe gadanie o ekologiczności nie jest przypadkiem dobrym PRem?
Klientowi własnie o to chodzi - ma być "zielone" i "ekologiczne" i jeszcze ktoś ma przystawić stempelek, przyznając certyfikat (odnośnie zarabiania na "ekologiczności").
Niższa emisja CO2 i niższy koszt "tankowania" samochodu to PR czy fakt?
Maciej L. Bonexo
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Drodzy Państwo!Wątek o samochodach w kontekście ekologii i ekonomii nie ma większego sensu, bo i tak większość kupuje taki, który im się podoba (w dostępnym przedziale cenowym). Jeśli kwestią istotną byłaby niska cena, trabantami za 300 złotych jeździliby wszyscy. Gdyby spalanie miało znaczenie, nie byłoby popytu na auta od 2,0 pojemności w górę.
A z elektrycznych najbardziej podoba mi się tesla
(Tesla Motors)
Adam
B.
"Never attribute to
malice that which is
adequately expla...
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Juliusz Grzegorz Sumorok:
Tak na marginesie od dłuższego czasu szukam surowych danych z eksploatacji turbin wiatrowych i mam z tym sporo kłopotu.
Bardzo fajny test porównawczy został wykonany w Holandii. Wyniki niezbyt zachęcające, tylko wielkie wiatraki są sensowne.
http://www.lowtechmagazine.com/2009/04/small-windmills...
Adam
B.
"Never attribute to
malice that which is
adequately expla...
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Maciej L.:
Pani Marzeno:
Te spaliny wypluwa komin elektrowni :-)
I tak wypluwa bo w nocy jej nie wyłączają, więc "tankowanie" nocne ma sens.
Juliusz Grzegorz
Sumorok
Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Bartosz Z.:
Juliusz Grzegorz Sumorok:
Tak nie działają charytatywnie, tylko ile w tym biznesie jest faktyczne efektywności energetycznej a ile dopłat i subwencji?
Czy w takim razie dopłaty i subwencje obniżają ilość emitowanego CO2 z kWh energii? Miałem wrażenie, że własnie o 18g CO2/km vs 119g/km Tobie chodziło.
Nawet gdyby się okazało, że "wiatrowy" dostawca zostałby pozbawiony subwencji i dopłat (zakładam, że koszt energii podskoczyłby o 100%, dobrze przewiduję?) to i tak koszt przejechania 100km "elektrykiem" byłby niższy niż dla diesela czy samochodu na gaz.
Nie wspominając o 6-krotnie niższej emisji CO2.
Chodzi mi tylko o to, że jeśli chcesz zarabiać to ok, tylko czy całe gadanie o ekologiczności nie jest przypadkiem dobrym PRem?
Klientowi własnie o to chodzi - ma być "zielone" i "ekologiczne" i jeszcze ktoś ma przystawić stempelek, przyznając certyfikat (odnośnie zarabiania na "ekologiczności").
Niższa emisja CO2 i niższy koszt "tankowania" samochodu to PR czy fakt?
Niższa emisja i niższy koszt tankowania? Po pierwsze nie jestem zwolennikiem ograniczania emisji w ten sposób, po drugie czy ma ona miejsce rzeczywiście a po trzecie czy ten niższy koszt nie jest efektem dopłat i subwencji??
Inaczej mówiąc dla indywidualnego klienta to może być zysk z punktu widzenia całej gospodarki i środowiska niekoniecznie.
konto usunięte
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Maciej L.:czy to wyniki jakichś badań? ktoś policzył preferencje konsumenckie i wyszło, że większość z nas kupuje "taki, który im się podoba"?
Drodzy Państwo!
Wątek o samochodach w kontekście ekologii i ekonomii nie ma większego sensu, bo i tak większość kupuje taki, który im się podoba (w dostępnym przedziale cenowym). Jeśli kwestią istotną byłaby niska cena, trabantami za 300 złotych jeździliby wszyscy. Gdyby spalanie miało znaczenie, nie byłoby popytu na auta od 2,0 pojemności w górę.
A z elektrycznych najbardziej podoba mi się tesla
(Tesla Motors)
bo jakoś mam wrażenie, że pisze Pan o rzeczach z palca wyssanych
drzewo decyzyjne to skomplikowany proces, który się po prostu oblicza
pisanie "większość ludzi i tak..." jest niebezpieczne
w ten sposób powstają stereotypy i zabobony
podejrzewam, że dla części (nie wiemy jakiej części, trzeba byłoby poszukać jakichś analiz tego sektora) konsumentów, w drzewie decyzyjnym są brane pod uwagę takie czynniki jak:
bezpieczeństwo
bezawaryjność
spalanie
ekologiczność
itd.
Spalanie? Ma znaczenie. Obecnie po drugiej strony oceanu obserwuje się prawdziwy boom na małe samochody.
Maciej L. Bonexo
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Malina Wąsowska:
podejrzewam, że dla części (nie wiemy jakiej części, trzeba byłoby poszukać jakichś analiz tego sektora) konsumentów, w drzewie decyzyjnym są brane pod uwagę takie czynniki jak:
bezpieczeństwo
bezawaryjność
spalanie
ekologiczność
itd.
Czy zauważyła Pani, że wymienione czynniki (bezpieczeństwo, bezawaryjność, ekologiczność) wpływają na podniesienie ceny? Czyli argument taniości słusznie postulowałem włożyć między bajki.
Bogdan Szymanski inżynier OŹE
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Coś do tematu kiedyś robiłem takie wyliczenie czy EV można uznać za ekologiczne i nawet przy produkcji energii z węgla są ekologiczne tu link do moich obliczeńhttp://solaris18.blogspot.com/2009/12/czy-samochody-el...
Druga sprawa to taka że EV nie emitują zanieczyszczeń w miejscu ich eksploatacji. Spaliny z samochodów są głównym problemem w zakorkowanych miastach i tu EV doskonale poprawiają tą kwestię.
I na końcu była poruszana sprawa Irlandii i ceny energii z wiatru. Panowie zamiast to sprawdzić to się spieracie bezzasadnie. W Irlandii producent energii z wiatru dostaje 60euro/MWh (system wsparcia oparty o gwarantowane ceny) czyli ok 240zł/MWh(połowa tego co w PL) dla porównania cena energii dla odbiorcy indywidualnego 110-150euro/MWh.
Bartosz
Z.
Life is not a
destination - it's a
journey
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Bogdan Szymanski:
Panowie zamiast to sprawdzić to się spieracie bezzasadnie.
Jak to sprwadzić? :)
Podrzucisz linkę?
dla porównania cena energii dla odbiorcy indywidualnego 110-150euro/MWh.
Airtricity:
taryfa dzienna €132.5/MWh +13.5% VAT
taryfa nocna* €656/MWh +13.5% VAT
opłata stała 34.60c/dzień
ESB (aktualne na 30/10/2009):
taryfa dzienna €155.4/MWh +13.5% VAT
taryfa nocna* €769/MWh +13.5% VAT
opłata stała 34.60c/dzień
*nocna: 24:00-10:00 czasu letniego (23:00-9:00 zimą)
Marzena M. ***
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Tesla rewelacyjne auto i bardzo dobre osiągi jak na elektryczny pojazd!Bogdan Szymanski inżynier OŹE
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Marzena C.:
Tesla rewelacyjne auto i bardzo dobre osiągi jak na elektryczny pojazd!
Z wypowiedzi wynika sugestia że samochody elektryczne mają mieć gorsze osiągi od spalinowych co nie jest do końca słuszne. Poza zasięgiem pozostałe parametry jak moc, przyśpieszenie, moment obrotowy, są po stronie samochodów elektrycznych.
Maciej L. Bonexo
Temat: Samochody elektryczne - daleka orzyszłość?
Bogdan Szymanski:
Poza zasięgiem pozostałe parametry jak moc, przyśpieszenie, moment obrotowy, są po stronie samochodów elektrycznych.
Poza zasięgiem i dostępnością gniazd do ładowania baterii na parkingach - należało dodać.
Następna dyskusja: