Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Ocieplenie klimtu?

I znów ci wstrętni ruscy, co oni knują. Przecież wiadomo, że logu w Arktyce już prawie nie ma!
http://wiadomosci.onet.pl/2194444,69,arktyka_nie_pozos...
Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimtu?

Juliusz Grzegorz Sumorok:
I znów ci wstrętni ruscy, co oni knują. Przecież wiadomo, że logu w Arktyce już prawie nie ma!

http://wiadomosci.onet.pl/2194444,69,arktyka_nie_pozos...

Trudno stwierdzić skąd "wiadomo" że lodu tam nie ma, ani nawet kto twierdził że za 10-30 lat go nie będzie, jest to więc typowy argument "straw-man", którego komentować chyba nie trzeba.

Ze znanych mi raportów naukowych, nawet IPCC AR4 mówi tylko, że niektóre z modeli przewidują zniknięcie pokrywy lodowej Arktyki w miesiącach letnich pod koniec XXI wieku. W takim sensie ruscy żadnej ameryki nie odkrywają, a jedynie potwierdzają to co już wiadome, że by się do niej dostać, trzeba użyć lodołamacza.

Z badań satelitarnych wynika jasno i wyraźnie, że powierzchnia pokrywy lodowej, w perspektywie lat, się zmniejsza.


Obrazek


Pojedyncze, jednoroczne odbicia in plus czy in minus nie maja większego wpływu na ogólny i wyraźnie widoczny trend.

Jednak nie sama powierzchnia pokrywy lodowej obrazuje niefajny stan Arktyki.

Diabeł jak zwykle kryje się w szczegółach, bowiem tak naprawdęnie powierzchnia się liczy, ale masa lodu. Laserowe i radarowe badania satelitarne dają nam dość jasny obraz sytuacji. Lód co roku wraca na utracone w lecie pozycje, ale jest go mniej, i jest cieńszy.

Jak ubytek masy wygląda w rzeczywistości obrazuje najlepiej poniższy wykres:


Obrazek


Szczegóły na ten temat w pracach naukowych:

Circumpolar thinning of Arctic sea ice following the 2007 record ice extent minimum

http://www.agu.org/pubs/crossref/2008/2008GL035710.shtml

Thinning and volume loss of the Arctic Ocean sea ice cover: 2003–2008

http://www.agu.org/pubs/crossref/2009/2009JC005312.shtmlAdam B. edytował(a) ten post dnia 09.07.10 o godzinie 00:29

Temat: Ocieplenie klimtu?

Ja mam wielką nadzieję, że pan Błażowski ma rację. Mówię poważnie. Nie znoszę zimna i lodu. Również obrońcy fok powinni przyklasnąć zmianom, które ograniczą populację brutalnych morderców tych zwierzątek - mówię o misiach polarnych. O ile, oczywiście, nie przystosują się do nowych warunków, czego wykluczyć się nie da.
Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimtu?

Minęły dwa lata i nasz wykres wygląda dziś tak:


Obrazek


Jak mniemam koledzy sceptycy dalej uważają że nie dzieje się nic wyjątkowego.

Temat: Ocieplenie klimtu?

"Amerykańskie National Snow & Ice Data Center poinformowało, że pływająca pokrywa lodowa Arktyki spadła do najniższego poziomu od czasu gdy do jej pomiarów wykorzystywane są satelity. Naukowcy stwierdzili, że 26 sierpnia bieżącego roku całkowita powierzchnia pokrywy pływającego lodu wyniosła 4,10 milionów kilometrów kwadratowych. To o 70 000 kilometrów kwadratowych mniej niż dotychczasowy rekord, zanotowany 18 września 2007 roku."
http://kopalniawiedzy.pl/Arktyka-lod-pokrywa-lodowa,16523

zwracam uwagę że chodzi o lód pływający i że ubyło niecałe 2%Marek R. edytował(a) ten post dnia 23.11.12 o godzinie 15:10
Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimtu?

A ile by musiało być żeby Pan stwierdził że coś jednak jest w tym gobalnym ociepleniu? Tak szczerze.
Szymon Malinowski

Szymon Malinowski profesor,
Uniwersytet
Warszawski Wydział
Fizyki

Temat: Ocieplenie klimtu?

Marek R.:
"Amerykańskie National Snow & Ice Data Center poinformowało, że pływająca pokrywa lodowa Arktyki spadła do najniższego poziomu od czasu gdy do jej pomiarów wykorzystywane są satelity. Naukowcy stwierdzili, że 26 sierpnia bieżącego roku całkowita powierzchnia pokrywy pływającego lodu wyniosła 4,10 milionów kilometrów kwadratowych. To o 70 000 kilometrów kwadratowych mniej niż dotychczasowy rekord, zanotowany 18 września 2007 roku."
http://kopalniawiedzy.pl/Arktyka-lod-pokrywa-lodowa,16523

zwracam uwagę że chodzi o lód pływający i że ubyło niecałe 2%

Rekord z 2007 został o tyle pobity o znacznie wiecej niz 2%. Co wazniejszed średniej wieloletniej z lat 1979-2000 ubylo niemal polowe.
Odpowiedni rysunek z National Snow & Ice Data Center tu:
/http://nsidc.org/arcticseaicenews/files/2000/11/Figure2.png

Temat: Ocieplenie klimtu?

Adam B.:
A ile by musiało być żeby Pan stwierdził że coś jednak jest w tym gobalnym ociepleniu? Tak szczerze.

tak szczerze - to już pisałem, że było już cieplej i zimniej , a pozostałości po tych okresach świadczą o tym, że w tym drugim przypadku życie rozwijało się lepiej. Ja też wolę ciepło niż zimno i tracenie zasobów na bezsensowne ogrzewanie atmosfery. Zatem jeśli się ociepla - to dobrze!!

Nie przerażają mnie także raporty "Banku"Światowego tak jak nie przerażały raporty Klubu Rzymskiego 1972 i jego zalecenia do ograniczenia ilości szkodników z gatunku "polak" do 15 mln - poza oczywiście grozą siłowego wypełnienia postulatów. Przypomnę że obecnie większość surowców miała być zużyta.

Temat: Ocieplenie klimtu?

Szymon Malinowski:
zwracam uwagę że chodzi o lód pływający i że ubyło niecałe 2%

Rekord z 2007 został o tyle pobity o znacznie wiecej niz 2%. Co wazniejszed średniej wieloletniej z lat 1979-2000 ubylo niemal polowe.


już wspominałem że naukowcy uparli się, że wiedzą gdzie jest punkt równowagi świata ( baa - Wszechświata !!!!) i zedrą z nas ostatnią koszulę, aby go utrzymać . Setki metrów pod nami są pokłady węgla czy soli, które nie znalazły się tam przypadkowo , chwała Bogu ( i partii ) że zieloni nie walczą ze zbyt małym zasoleniem oceanów, w końcu ta cała sól kiedyś pływała - ile to stworzeń bez niej może wyginęło ???
Szymon Malinowski

Szymon Malinowski profesor,
Uniwersytet
Warszawski Wydział
Fizyki

Temat: Ocieplenie klimtu?

Rozumiem ze postuluje pan chlopski rozum zamiast nauki. I na tej podstawie uważa Pan ze nasza cywilizacja łatwo przerobi skok to paleocensko-eocenskiego maksimum cieplnego w 200 lat...
http://en.wikipedia.org/wiki/Paleocene%E2%80%93Eocene_...
Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimtu?

Pan Marek chyba zdaje się wierzyć w to że drzewa wyewoluują nogi, i przejdą kilkaset kilometrów na północ i południe wraz ze zmieniającymi się strefami klimatycznymi.

Jakoś sceptycy (ignoranci?) klimatyczni z lubością wydają się ignorować fakt że nigdy w historii ta zmiana klimatu nie była taka gwałtowna, i że zwykle towarzyszyło tym zmianom masowe wymieranie gatunków. Owszem, potem pojawiały się nowe, ale wymagało to setek tysięcy lat by ekosystem "doszedł do siebie" po takim szoku.

Tak czy siak nasze dzieci i wnuki będą żyły w innym świecie niż my. Będą też czytać archiwalne wpisy dziadków w starym Internecie, i będzie to zapewne w niektórych przypadkach powodem niemiłej atmosfery wigilijnej.

Osobiście uważam że to nie fair że za naszą głupotę odpowiedzą następne pokolenia. (w przypadku zadłużania kraju ponad miarę również) Ale tak już nasz gadzi mózg jest zbudowany że to co teraz ważniejsze jest niż to co kiedyś....

Temat: Ocieplenie klimtu?

Adam B.:

Osobiście uważam że to nie fair że za naszą głupotę odpowiedzą następne pokolenia. (w przypadku zadłużania kraju ponad miarę również) Ale tak już nasz gadzi mózg jest zbudowany że to co teraz ważniejsze jest niż to co kiedyś....

problem w tym że zieloni nie dają innego sposobu na uniknięcie katastrofy niż usunięcie 2/3 populacji gładkoskórych szkodników . Były już takie teorie - nawet częściowo wprowadzane w życie, ale nie popieram - nawet jakbym miał pozostać w tej 1/3.

Temat: Ocieplenie klimtu?

Marek R.:
Adam B.:

Osobiście uważam że to nie fair że za naszą głupotę odpowiedzą następne pokolenia. (w przypadku zadłużania kraju ponad miarę również) Ale tak już nasz gadzi mózg jest zbudowany że to co teraz ważniejsze jest niż to co kiedyś....

problem w tym że zieloni nie dają innego sposobu na uniknięcie katastrofy niż usunięcie 2/3 populacji gładkoskórych szkodników . Były już takie teorie - nawet częściowo wprowadzane w życie, ale nie popieram - nawet jakbym miał pozostać w tej 1/3.

i co do prognoz - w połowie XXw Paryż miał utonąć w odchodach koni

Temat: Ocieplenie klimtu?

.
Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimtu?

Marek R.:
problem w tym że zieloni nie dają innego sposobu na uniknięcie katastrofy niż usunięcie 2/3 populacji gładkoskórych szkodników .

Ale mówi Pan tutaj o urojeniach, plotkach i bajkach. Żadnego planu usuwania populacji nie ma i nie było.

Owszem są kalkulacje że wszyscy się nei zmieścimy na Ziemi w tym tempie się rozmnażając: stąd popularyzacja antykoncepcji, szczepionek i obniżenie śmiertelności niemowląt i podnoszenie dobrobytu jest dobrym rozwiązaniem tego problemu.

Nikt nikogo zabijać nie musiał w Japonii, Korei, w Zachodniej Europie, a wzrost demograficzny wyhamował sam z siebie. Wraz ze wzrostem stopy życiowej spada przyrost naturalny bo nie trzeba mieć 8rga dzieciaków by jedno dozyło do emerytury naszej.

Jeżeli jest Pan zwolennikiem teorii że na Ziemi zmieści się nieskonczona ilość ludzi, i nie trzeba będzie kontrolować wzrostu populacji nigdy, no to żyje Pan w alternatywnej rzeczywistości.

Temat: Ocieplenie klimtu?

Adam B.:
Ale mówi Pan tutaj o urojeniach, plotkach i bajkach. Żadnego planu usuwania populacji nie ma i nie było.

Owszem są kalkulacje że wszyscy się nei zmieścimy na Ziemi w tym tempie się rozmnażając: stąd popularyzacja antykoncepcji, szczepionek i obniżenie śmiertelności niemowląt i podnoszenie dobrobytu jest dobrym rozwiązaniem tego problemu.

jak chodzi o szczepionki to akurat strzał w 10, szczególnie te z zawartością ołowiu dyskretnie obniżają populację
Jeżeli jest Pan zwolennikiem teorii że na Ziemi zmieści się nieskonczona ilość ludzi, i nie trzeba będzie kontrolować wzrostu populacji nigdy, no to żyje Pan w alternatywnej rzeczywistości.
nieskończoność to nieskończoność , ale skoro lody puszczają to pojawia się nowe miejsce na osiedla :)
Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimtu?

Marek R.:
jak chodzi o szczepionki to akurat strzał w 10, szczególnie te z zawartością ołowiu dyskretnie obniżają populację

Nie ołowiu, tylko rtęci Hg.

Jezu, nawet w teoriach spiskowych się lepiej orientuję od Pana. Co za upadek....

Temat: Ocieplenie klimtu?

Adam B.:
Marek R.:
jak chodzi o szczepionki to akurat strzał w 10, szczególnie te z zawartością ołowiu dyskretnie obniżają populację

Nie ołowiu, tylko rtęci Hg.
tak, Hg - ambrozja dla lemingów

Jezu, nawet w teoriach spiskowych się lepiej orientuję od Pana. Co za upadek....
Jezu ? to Pan nie wie ze ta cała historia to już całkiem spiskowa ?
Krzysztof F.

Krzysztof F. inż.elektryk -
elektroenergetyka
automatyka

Temat: Ocieplenie klimtu?

Ostatnio w okolicach 24 pokazywano film o Lednicy i osadzie zakładanej tam przez pierwszych Polaków. :)
Autorzy mówili wprost że klimat w tym czasie pozwalał na uprawę winorośli i był cieplejszy i wilgotniejszy niż dziś.
Wtedy raczej węglem nie palono.
Wahania temperatury na ziemi występują od zawsze.
W jakimś stopniu może być prawdą że jej wzrost może powodować emisja CO2.
Ale na pewno nie jest to jedyny powód.
Natomiast jest to świetny konik do jazdy przez rosyjskie firmy paliwowe.
Tymczasem:
Zwęgla wydobywanego w kraju państwo ma :
Podatki od górniczych i właścicielskich dochodów,
Zatrudnienie dla wielu tysięcy ludzi
Brak konieczności posiadania dewiz na zakup paliw,
Podatki od kopalin i akcyzę.
Od paliw sprowadzanych tylko akcyzę i dodatkowo konieczność sprzedawania po konkurencyjnych cenach polskich wyrobów w celu uzyskania dewiz.
Co prowadzi do obniżenia ceny złotówki do walut obcych, a więc zubażanie społeczeństwa.

Kiedyś czytałem uzasadnienie dla celowości produkcji z węgla krajowych paliw gazowych i płynnych, w koszcie 130% cen tych produktów na rynkach zagranicznych.
Zgadzam się z autorem.
Koszt produkcji i uzyskiwane przy tym bonusy (podatki od działalności przetwórczej, dochodów, itp) były by dla państwa opłacalne, bardziej niż zakup paliw na obcych rynkach.
UE zdominowane przez Niemcy chcące robić interesy na rosyjskich paliwach, prą do wyparcia węgla jako paliwa.
Polska nie ma w tym żadnego interesu.
Więc argumentem ma być mityczna ochrona świata przed ociepleniem.
Tymczasem w naszym klimacie wzrost temperatury o 2 stopnie średnio, to wzrost wydajności z upraw czy oszczędności na ogrzewaniu.
Przyrodę należy chronić.
Ale rozumnie.
Sadzić nowe lasy, zwiększać ilość biomasy rosnącej wiele lat i wiążącej węgiel.
Aby pozwalać sobie na energetykę nowoczesną jak w Niemczech, należy na to najpierw zarobić pieniądze. Oszczędzając je między innymi na zakupie surowców energetycznych z za granicy, które to zakupy wymagają naprawdę sporej ilości dewiz.
W tym zakresie interes Polski i Rosji jest zupełnie przeciwstawny.
Zwłaszcza że Rosjanie domagają się od nas cen zaporowych na paliwa.
Cen które spowalniają naszą gospodarkę.

PS:
Pewnie niektórych zdziwię.
Ale sam jestem zwolennikiem elektrycznych aut, pozyskiwania energii z wiatraków, czy geotermii, ale nie jestem w tym względzie ekstremistą.Krzysztof Fałek edytował(a) ten post dnia 29.11.12 o godzinie 23:45
Szymon Malinowski

Szymon Malinowski profesor,
Uniwersytet
Warszawski Wydział
Fizyki

Temat: Ocieplenie klimtu?

Krzysztof Fałek:
Ostatnio w okolicach 24 pokazywano film o Lednicy i osadzie zakładanej tam przez pierwszych Polaków. :)
Autorzy mówili wprost że klimat w tym czasie pozwalał na uprawę winorośli i był cieplejszy i wilgotniejszy niż dziś.

Dziś tez pozwala . Ze bylo cieplej niz teraz to czesto powtarzane bajki, bez głebszego uzasadnienia naukowego. Tu:
ftp://ftp.ncdc.noaa.gov/pub/data/paleo/historical/eur...
jeden ze zbiorow danych naukowych (polecam oststnia tabelke), wiecej danych tu:
http://www.ncdc.noaa.gov/paleo/recons.html
Zrodla naukowe z danymi sa o jedno klikniecie myszki, łatwo zweryfikować
Wtedy raczej węglem nie palono.
Prawda.
Wahania temperatury na ziemi występują od zawsze.
Prawda
W jakimś stopniu może być prawdą że jej wzrost może powodować emisja CO2.
Ale napewno nie jest to jedyny powód.

Prawda, ale potrafimy obliczyć i zmierzyć jaki powód jakie wahania powoduje. I jest to wiedza na poziomie podręcznikowym np. ten:
http://www.amazon.com/Principles-Planetary-Climate-Ray...
Ponizej inne podreczniki.
Natomiast jest to świetny konik do jazdy przez rosyjskie firmy paliwowe.
Tymczasem:
Zwęgla wydobywanego w kraju państwo ma :
Podatki od górniczych i właścicielskich dochodów,
Zatrudnienie dla wielu tysięcy ludzi
Brak konieczności posiadania dewiz na zakup paliw,
Podatki od kopalin i akcyzę.
Od paliw sprowadzanych tylko akcyzę i dodatkowo konieczność sprzedawania po konkurencyjnych cenach polskich wyrobów w celu uzyskania dewiz.
Co prowadzi do obniżenia ceny złotówki do walut obcych, a więc zubażanie społeczeństwa.

Na tym sie nie znam, nie jestem ekonomistą. Wiem koszta ukrytych jak przywileje gornicze, doplaty z naszych podatków do ZUS i kosztach zewnetrzych ktore nie sa ujmowane w prostym rachunku.

Kiedyś czytałem uzasadnienie dla celowości produkcji z węgla krajowych paliw gazowych i płynnych, w koszcie 130% cen tych produktów na rynkach zagranicznych.
Zgadzam się z autorem.

Tu opracowanie o kosztach zewnetrznych takiej produkcji:
http://zarz.agh.edu.pl/mkudelko/Publikacje/Koszty_zewn...
Koszt produkcji i uzyskiwane przy tym bonusy (podatki od działalności przetwórczej, dochodów, itp) były by dla państwa opłacalne, bardziej niż zakup paliw na obcych rynkach.
UE zdominowane przez Niemcy chcące robić interesy na rosyjskich paliwach, prą do wyparcia węgla jako paliwa.
Polska nie ma w tym żadnego interesu.

Jakies dane liczbowe?
Więc argumentem ma być mityczna ochrona świata przed ociepleniem.
Tymczasem w naszym klimacie wzrost temperatury o 2 stopnie średnio, to wzrost wydajności z upraw czy oszczędności na ogrzewaniu.

Nie, Amerykanie juz zuzywają znacznie wiecej niż chłodzenie. A dobrze udokumentowanym problemem z uprawami jest zachwianie stosunkow wodnych, sytuacja wyglada tak
http://www.bbc.co.uk/news/business-18857765
http://www.ft.com/indepth/rising-food-prices
Przyrodę należy chronić.
Ale rozumnie.

Zgoda.
Sadzić nowe lasy, zwiększać ilość biomasy rosnącej wiele lat i wiążącej węgiel.

Zgoda. warto zdawać sobie jednak sprawę z liczb: w biosferze jest 550 Gt węgla, wyemitowalizmy 350 Gt wegla z paliw kopalnych, co roku emitujemy ponad 9Gt i zmniejszamy mase wegla w biosferze o 1Gt.
Nie ma na Ziemi powierzchni zeby zastosowac te metodę z istotnym skutkiem.
Aby pozwalać sobie na energetykę nowoczesną jak w Niemczech, należy na to najpierw zarobić pieniądze. Oszczędzając je między innymi na zakupie surowców energetycznych z za granicy, które to zakupy wymagają naprawdę sporej ilości dewiz.
W tym zakresie interes Polski i Rosji jest zupełnie przeciwstawny.

Zgoda. Ale problem z weglem jest taki, ze nasz jest drozszy niz z zagranicy:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polska-importuje-wegie...
Zwłaszcza że Rosjanie domagają się od nas cen zaporowych na paliwa.
Cen które spowalniają naszą gospodarkę.

Tak jak przywileje gornicze i koszty zewnetrzne ktore pokrywamy podatkami.

Następna dyskusja:

GLOBALNE OCIEPLENIE Z POWOD...




Wyślij zaproszenie do