Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Marek R.:
To jest wogole głupi argument już. Jeśli twierdzę że palenie tytotni wywołuje raka płuc, a kiedyś ludzie umierali na raka płuc choć jeszcze nie palono tytoniu w europie, to znaczy że palenie tytoniu jest bezpieczne?

a jak powiem ( przeczytam ) że palenie zabija a niepalenie też zabija ( tylko może później ) ? :))

Większość sceptyków klimatycznych mówi że palenia nie należy ograniczać, ponieważ ludzie umierali od zawsze i nie ma związku między tymi faktami.
Co więcej x mln lat temu ludzie umierali przed 30stką, a przecież wtedy nie było tytoniu!

Co ciekawe , niektórzy co głośniejsi, jak Spencer 20 lat temu aktywnie działali na rzecz kompanii tytoniowych z takim argumentem.
ja tylko sprawdzam poprawność rozumowania

działalność człowieka = zmiany klimatu
zmiany klimatu = działalność człowieka

poprawne ???

Bez człowieka klimat przecież też się zmienia. Istotne jest zrozumienie mechanizmów tych zmian.
Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Czeslaw Mrall:
Notka jest z 5 maja, a powodzie są w czerwcu i lipcu. Proroctwo? :)
Chopie! Weź sobie jaj nie rób z poważnych ludzi.
Pisałem o maju i czerwcu 2009.
(Notka jest z 8 maja)

No ale czy to grzech że ja się tylko domagam źródeł naukowych, pomiarów?
Mamy 9 marca, a Pan już zdążył napisać że 2011 będzie powódź stulecia w Amazonii (jak ona jest w lecie). Skąd to proroctwo?

Modele NASA poprawnie przewidują, że prawodopodbnie co roku powodzie będą większe, a susze gorsze, i widzimy potwierdzenie tego w rzeczywistości. Czy to jest zdrowe dla Amazonii na dłuższa metę? Nie. O czym tu dyskutować nie rozumiem.
Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Juliusz Grzegorz Sumorok:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hartley_Colliery_Disaster

Tylko, że to nie stanowi o toksyczności CO2 a po prostu o wyparciu tlenu,

To już powoli tradycja, ale znów nie ma Pan racji. ;)

Zainteresowało mnie to i trochę poszukałem, bo przeczucie to za mało. CO2 jest toksyczny (tlen też żeby nie było btw), mieszanka 16% tlenu (okolo 3000 metrów npm) i 24% CO2, a reszta azot jest śmiertelna na miejscu. Norma EPA wynosi 0,1%.

http://www.inspectapedia.com/hazmat/CO2gashaz.htm
http://www.inspectapedia.com/hazmat/CO2_Exposure_Limit...

Jak czytam o tych historyjkach tych wychwalanych ekspertów tutaj, o tych dinozaurach co w 5% atmosferze CO2 biegały to trochę to non-science fiction i oszołomstwo jest :))

Naprawdę mnie to fascynuje, tak się tutaj kilka osób zachwycało tym artykułem, a to przecież są brednie na resorach.
Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Adam B.:
Juliusz Grzegorz Sumorok:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hartley_Colliery_Disaster

Tylko, że to nie stanowi o toksyczności CO2 a po prostu o wyparciu tlenu,

To już powoli tradycja, ale znów nie ma Pan racji. ;)

Zainteresowało mnie to i trochę poszukałem, bo przeczucie to za mało. CO2 jest toksyczny (tlen też żeby nie było btw), mieszanka 16% tlenu (okolo 3000 metrów npm) i 24% CO2, a reszta azot jest śmiertelna na miejscu. Norma EPA wynosi 0,1%.

http://www.inspectapedia.com/hazmat/CO2gashaz.htm
http://www.inspectapedia.com/hazmat/CO2_Exposure_Limit...

Jak czytam o tych historyjkach tych wychwalanych ekspertów tutaj, o tych dinozaurach co w 5% atmosferze CO2 biegały to trochę to non-science fiction i oszołomstwo jest :))

Naprawdę mnie to fascynuje, tak się tutaj kilka osób zachwycało tym artykułem, a to przecież są brednie na resorach.

To może zaprezentuje Pan mechanizm fizjologiczny działania takiej mieszanki, możemy tu wdawać się w dyskusje na temat pojęcia toksyczności. A tak btw to sprawa zaczęła sie od mojego pytania o stęzenie CO2 w przeszłości a Pan inteligentnie i po jezuicku zwekslował z tematu, ale to już taka Pana tradycja nie odpowiadac na pytania.

konto usunięte

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Adam B.:
Notka jest z 5 maja, a powodzie są w czerwcu i lipcu. Proroctwo? :)
Chopie! Weź sobie jaj nie rób z poważnych ludzi.
Pisałem o maju i czerwcu 2009.
(Notka jest z 8 maja)
No ale czy to grzech że ja się tylko domagam źródeł naukowych, pomiarów?
Czego?
Przecież to fakt, że w 2009 roku powódź była w maju/czerwcu.
Ma Pan to w doniesieniach i na wykresie.
Do kwietnia 2009 (zielona linia) poziom był wyraźnie wyższy niż w 1953 (brązowa linia). Kwiecień/maj prawie jak w 1953. Sam Pan wspominał, że pokazuje to wielkość powodzi. Teraz już nie jest tak?

Cytowałem doniesienie z Jun 04, 2009.

The Amazon River Basin suffered its second heaviest flood in one hundred years during this period.[5] These are already the worst floods Brazil has experienced in over twenty years.[6]
http://en.wikipedia.org/wiki/2009_Brazilian_floods_and...

W 2006 powódź też była gigantyczna.

W czym więc problem?
Mamy 9 marca, a Pan już zdążył napisać że 2011 będzie powódź stulecia w Amazonii (jak ona jest w lecie). Skąd to proroctwo?
To nie proroctwo, ale fakty. W 2011 powódź już była.
W Brazylii jest lato...
Jak będzie na jesień? Nie wiadomo. Jak dożyjemy, to się przekonamy.
Modele NASA poprawnie przewidują, że prawodopodbnie co roku powodzie będą większe, a susze gorsze, i widzimy potwierdzenie tego w rzeczywistości.
Bzdura.
Znaczące susze są co kilka lat, przeplatane powodziami.
To są fakty.
Czy to jest zdrowe dla Amazonii na dłuższa metę? Nie.
Naukowo udowodnić proszę. ;-))))
Badania pokazują, że lasy Amazonii są mniej wrażliwe na susze/powodzie niż to się kiedyś wydawało.
Wręcz mowa jest o powiększaniu obszaru lasów tropikalnych w tamtym obszarze.
O czym tu dyskutować nie rozumiem.
Fakt. O faktach nie ma co dyskutować.
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Tu zaś widać pierwsze reakcje biznesu na biurwokratyczną kretyńską histerię fantyków CO2:

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/494034,biznes_u...


Firmy emitujące duże ilości Dwutlenku węgla gorączkowo rozglądają się za krajami, gdzie mogłyby przenieść produkcję, nie płacąc horrendalnych stawek za zanieczyszczanie środowiska.

Dzialalność w Polsce ograniczył Impexmetal, Huta Szopienice przeniosła się do Brazylii, a o ucieczce poza granice Unii myślą ZA Puławy i KGHM. Takich firm będzie coraz więcej. Powody ograniczania działalności w Polsce to ostra polityka energetyczna UE i restrykcyjny system handlu emisjami dwutlenku węgla. Jest on tak kosztowny, że cena energii wykorzystywanej do produkcji szybko rośnie. Zdaniem prof. Krzysztofa Żmijewskiego, sekretarza generalnego Narodowego Programu Redukcji Emisji, za kilka lat produkcja w sektorach energochłonnych i wysokoemisyjnych w Polsce będzie nieopłacalna.

---
pozdr.czes;-)
Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Czeslaw Mrall:
Mamy 9 marca, a Pan już zdążył napisać że 2011 będzie powódź stulecia w Amazonii (jak ona jest w lecie). Skąd to proroctwo?
To nie proroctwo, ale fakty. W 2011 powódź już była.
W Brazylii jest lato...

Twierdzi Pan że tam lipiec jest teraz? :)
Jak będzie na jesień? Nie wiadomo. Jak dożyjemy, to się przekonamy.

Przecież ta powódź była w Rio de Janeiro!! Co to ma wspólnego z Amazonią o której rozmawiamy? :)

http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-12187985
Adam B.

Adam B. "Never attribute to
malice that which is
adequately expla...

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Juliusz Grzegorz Sumorok:
Naprawdę mnie to fascynuje, tak się tutaj kilka osób zachwycało tym artykułem, a to przecież są brednie na resorach.

To może zaprezentuje Pan mechanizm fizjologiczny działania takiej mieszanki,

Proszę bardzo:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Hiperkapnia

Najczęstszymi przyczynami hiperkapnii są:
[...]
zwiększone stężenie CO2 we wdychanym powietrzu.


Czekam na Pana komentarz że Wikipedia jest niewiarygodnym źródłem ;)
możemy tu wdawać się w dyskusje na temat pojęcia toksyczności.

Nie ma żadnej dyskusji o tym. To Pan twierdzi że CO2 nie jest toksyczny.
A tak btw to sprawa zaczęła sie od mojego pytania o stęzenie CO2 w przeszłości a Pan inteligentnie i po jezuicku zwekslował z tematu, ale to już taka Pana tradycja nie odpowiadac na pytania.

Dobry przykład nieodpowiadania na pytania dałem wyżej.

Co do stężeń w przeszłości, zapytałem "kiedy?" a Pan nie odpowiedział. Bo Mezozoik to jest 200 mln lat.

To tak jakby zapytać: "Jaka jest pogoda w Brazylii?". Odpowiedź: różna.Adam B. edytował(a) ten post dnia 10.03.11 o godzinie 01:00
Juliusz Grzegorz Sumorok

Juliusz Grzegorz Sumorok Właściciel, P.P.H.U.
Biolinija

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Adam B.:

Panie Adamie, różnica pomiędzy nami jest taka, że Pan jest osobą wierzącą o temperamencie misjonarza, ja ze swej działalności naukowej wyniosłem sceptycyzm, który uważam za podstawę racjonalizmu. Mam nadzieję, że czas pokaże kto z nas miał rację i która postawa jest słuszna.

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Adam B.:
Bez człowieka klimat przecież też się zmienia. Istotne jest zrozumienie mechanizmów tych zmian.

no właśnie , zrozumienie i daleko posunięty sceptycyzm, oraz pokora w stosunku do sił natury

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Czeslaw Mrall:
Firmy emitujące duże ilości Dwutlenku węgla gorączkowo rozglądają się za krajami, gdzie mogłyby przenieść produkcję, nie płacąc horrendalnych stawek za zanieczyszczanie środowiska.

trzeba dodać że często przeniesienie produkcji wiąże się ze spadkiem produktywności na jednostkę zanieczyszczeń ( wszystkich a nie tylko CO2 , który jest korzystny dla roślinek ) , a zatem skutek działań "zielonych" jest zupełnie przeciwny ....
Piotr T.

Piotr T. Radca prawny

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Czeslaw Mrall:
Tu zaś widać pierwsze reakcje biznesu na biurwokratyczną kretyńską histerię fantyków CO2:
Toć mówię, że trzeba z tej Unii frakować, toż to sodomia i gomoria :)
Co oni się będą do naszego czarnego złota przyczepiać, skoro pradziadek kopał, dziadek kopał, tatko kopał, a i tak było ciepło. Fizjologom się o takich rzeczach nie śniło! :)
A tak poważnie: dobrze, że w końcu polskie firmy zaczynają myśleć i trochę się bać, a nie tylko olewać.
Ciekawe tylko jak sobie poradzą z przepisami o zapobieganiu konkurencji w UE, jeśli przeniosą produkcję w te "lepsze miejsca", bez sankcji.
Prof. Żmijewski jest zacny, lubię z nim rozmawiać, w kilku kwestiach ma rację, ale kilka jego pomysłów było chybionych - i broni ich teraz jak Częstochowy.

konto usunięte

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Piotr T.:
Tu zaś widać pierwsze reakcje biznesu na biurwokratyczną kretyńską histerię fantyków CO2:
Toć mówię, że trzeba z tej Unii frakować, toż to sodomia i gomoria :)
Co oni się będą do naszego czarnego złota przyczepiać, skoro pradziadek kopał, dziadek kopał, tatko kopał, a i tak było ciepło.
Gaz łupkowy może pełnić jedynie rolę "uzupełniającą" w dostawach dla Europy i nie zastąpi importu gazu konwencjonalnego z Norwegii czy Rosji - powiedział podczas debaty w PE unijny komisarz ds. energii Guenther Oettinger

- Trzeba podejść do tego bez uprzedzeń. Ale nawet jeśli gaz będzie wydobywany ze źródeł niekonwencjonalnych, będą one stanowić tylko rolę uzupełniającą, ponieważ import gazu konwencjonalnego z takich państw jak Norwegia, Rosja, Algieria czy statkami z Kataru będzie pełnił główną rolę - powiedział Oettinger podczas debaty, jaka odbyła się w nocy z wtorku na środę w Parlamencie Europejskim w Strasburgu.

http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wydarzenia/ke-ost...

Ciekawe, czy to jest sygnał przyszłych ograniczeń wydobycia gazu łupkowego w Polsce...
Jeśli złoża tego gazu byłyby tak duże, jak się opowiada, to Polska mogłaby przejść z węgla na gaz, więc skończyłoby się 'kopanie' i znacząco mniejsze byłyby emisje CO2, więc i obciążenia polskiego przemysłu.
Czy brukselska biurwokracja do tego dopuści?
---
pozdr.czes;-)
Piotr T.

Piotr T. Radca prawny

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Czeslaw Mrall:

Ciekawe, czy to jest sygnał przyszłych ograniczeń wydobycia gazu łupkowego w Polsce...
Jeśli złoża tego gazu byłyby tak duże, jak się opowiada, to Polska mogłaby przejść z węgla na gaz, więc skończyłoby się 'kopanie' i znacząco mniejsze byłyby emisje CO2, więc i obciążenia polskiego przemysłu.
Czy brukselska biurwokracja do tego dopuści?
---
pozdr.czes;-)
Abstrahując od wpływu na środowisko, od 1996 roku wydano ok. 60 licencji na poszukiwanie gazu, dla większości wielkich graczy. Na razie jednak jakoś nie ma rewelacji, koszt wiercenia na głębokość 3 tyś. metrów to ok.6-7 mln USD.

konto usunięte

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Adam B.:


Kwestia klimatu powinna być dyskutowana i badana przez specjalistów z różnych dziedzin, bo to kwestia złożona i wymaga szerszego spojrzenia.

Szerszego niż co?

Szerszego niż obecne

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,7311

konto usunięte

Temat: Ocieplenie klimatu cd

słowo o hipokryzji związanej z walką z globalnym ociepleniem:

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,7005/q,Spojrzenie....
Maciej W.

Maciej W. Manpower

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Piotr T.:
Czeslaw Mrall:

Ciekawe, czy to jest sygnał przyszłych ograniczeń wydobycia gazu łupkowego w Polsce...
Jeśli złoża tego gazu byłyby tak duże, jak się opowiada, to Polska mogłaby przejść z węgla na gaz, więc skończyłoby się 'kopanie' i znacząco mniejsze byłyby emisje CO2, więc i obciążenia polskiego przemysłu.
Czy brukselska biurwokracja do tego dopuści?
---
pozdr.czes;-)
Abstrahując od wpływu na środowisko, od 1996 roku wydano ok. 60 licencji na poszukiwanie gazu, dla większości wielkich graczy. Na razie jednak jakoś nie ma rewelacji, koszt wiercenia na głębokość 3 tyś. metrów to ok.6-7 mln USD.

czyli duzo czy malo ??
Maciej W.

Maciej W. Manpower

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Joanna Kępińska:
słowo o hipokryzji związanej z walką z globalnym ociepleniem:

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,7005/q,Spojrzenie....

omg :)
pierwszy link jeszcze zawieral jakies opinie, ale tu... toz to glodne kawalki
czemu to ma słuzyc ??
Piotr T.

Piotr T. Radca prawny

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Maciej M.:

>> > Abstrahując od wpływu na środowisko, od 1996 roku wydano
ok. 60 licencji na poszukiwanie gazu, dla większości wielkich graczy. Na razie jednak jakoś nie ma rewelacji, koszt wiercenia na głębokość 3 tyś. metrów to ok.6-7 mln USD.

czyli duzo czy malo ??
Chyba dużo, bo dwa razy więcej niż w USA.

konto usunięte

Temat: Ocieplenie klimatu cd

Piotr T.:
>> > Abstrahując od wpływu na środowisko, od 1996 roku wydano
ok. 60 licencji na poszukiwanie gazu, dla większości wielkich graczy. Na razie jednak jakoś nie ma rewelacji, koszt wiercenia na głębokość 3 tyś. metrów to ok.6-7 mln USD.

czyli duzo czy malo ??
Chyba dużo, bo dwa razy więcej niż w USA.
To żadna rewelacja.
W Polsce spalarnia odpadów też kosztuje dwa razy więcej i jest 'lobby', które usilnie forsuje to u nas.
---
pozdr.czes;-)

Następna dyskusja:

Przewodnik dla firm o zmian...




Wyślij zaproszenie do