Magda Ś.

Magda Ś. grafik / ilustrator
/ animator

Temat: nieuczciwy klient

Witam,

jakieś 1,5 miesiąca temu zgłosiła się do mnie agencja reklamowa z Warszawy ze zleceniem wykonania dwóch ilustracji.
Zgodzili się na moje warunki. Wysłałam im mailem umowę, którą mieli podpisać i odesłać w dwóch kopiach do mnie.
Rozpoczęłam realizację zlecenia, bo podobno klientowi zależało na czasie, ale ponieważ czekałam cały czas na umowę, nie wysyłałam gotowych ilustracji, tylko niepełne wersje do podglądu.

Po moich naciskach w końcu agencja przysłała mi podpisaną umowę, ALE zmieniła w niej zapis dotyczący terminu akceptacji. Początkowo się na to zgodziłam, ponieważ oryginalny zapis mówił o 3 dniach, więc nie miałam nic przeciwko, jeśli akceptacja się przedłuży odrobinę. Niestety w umowie zlikwidowano ten zapis całkowicie.

Kiedy dostałam umowę przesłałam ilustracje agencji i od tego czasu cisza. Kilka razy dzwoniłam i pisałam maile do osoby, z która miałam kontakt, ale za każdym razem dostawałam odpowiedź, że klient, dla którego robiłam ilustracje jest na urlopie i muszę poczekać. Problem w tym, że minął już ponad miesiąc od ukończenia dzieła. W dodatku moje próby kontaktu z agencją spełzają na niczym - maile pozostają bez odpowiedzi, a telefony są ignorowane.

Czy macie jakieś propozycje co z tym fantem zrobić? Może już się ktoś z Was znalazł z podobnej sytuacji? Bo jeśli nie uzyskam akceptacji, to nie mogę wystawić rachunku za swoją pracę, a teoretycznie agencja może przeciągać akceptację w nieskończoność...
Joanna Z.

Joanna Z.
www.facebook.com/Omo
lokko

Temat: nieuczciwy klient

piszę jako księgowa: skoro nie masz akceptacji dzieła, a masz podpisaną umowę i potwierdzenie na wysłanie ilustracji, możesz wystosować pismo o zwrot ilustracji z wyznaczonym terminem zwrotu. W pismie zawrzyj informację, że jeśli do dnia ... ilustracje nie zostaną odesłane, wystawisz rachunek i będziesz dochodzić swoich praw.
Na Twoim miejscu napisałabym również, że kontakt z Toba w tej sprawie jest mozliwy tylko i wyłącznie drogą mejlową (wtedy masz potwierdzenie dla korepsondencji) lub pocztową.

konto usunięte

Temat: nieuczciwy klient

Joanno - nie droga mailowa. tylko i wylacznie poczta polska za potwierdzeniem odbioru. maile zawsze mozna podwazyc.
magda - wyslij pismo tak jak pisze Joanna, daj im 7 dni, zaznaczajac e oczywiscie w raie zwrotu i braku akceptacji wszelkie pomysly i wzory zawarte w rysunkach sa twoja wlasnoscia i w razie ich wykorzystania bedziesz dochodzic praw sadownie. (przypadki wykorzystania cuzych pomyslow zdarzaja sie tak czesto e taki akappit jest wrecz koniecznoscia)
Joanna Z.

Joanna Z.
www.facebook.com/Omo
lokko

Temat: nieuczciwy klient

nie umiałabym podważyc mejla, więc nie przyszło mi to do głowy. Dobra rada.

Następna dyskusja:

Nieuczciwy klient - chyba d...




Wyślij zaproszenie do