Adam Łączkowski

Adam Łączkowski Kierownik
Budowy/Inspektor
Nadzoru

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

Witam! Musze zlecić jakiejś firmie badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi na potrzeby mojej budowy, która składa sie kolejno od dołu ze stabilizcji 2,5MPa, podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 oraz warstwy wiążacej z BA i warstwy ścieralnej również z BA. Czy może ktoś mi podpowiedzieć jakie są podstawowe badania tych warstw. Myślę, że będzie to nośność podłoża w korycie drogi (nie wiem czy konieczne skoro jest w projekcie stabilizacja??), Zagęszczenie nasypu (część drogi znajduje się na nasypie), wytrzymałość na ściskanie warstwy stabilizacji (może skład mieszanki bo będzie ona dowożona na budowe), nośność i odkształcenie podbudowy z kruszywa łamanego oraz dla warstw asflatowych zagęszczenie, recepta mieszanki wbudowywanej (dla kontroli) oraz równość podłużna i poprzeczna... Czy o czymś zapomniałem?? Dziękuję i pozdrawiam!
Krzysztof Zadrożny

Krzysztof Zadrożny Główny Technolog
STRABAG Sp. z o.o.

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

Musisz

pod stabilizacją zagęszczenie - na stabilizacji zagęszczenie + nośność + recepta na stabilizację + pobrać z drogi stabilizację i określić R7 + R28, na kruszywie łamanym nośność VSS, jeśli chodzi o MMA to potrzebna jest recepta a z drogi potrzeba wyciąć próbki kontrolne na zagęszczenie, wolne przestrzenie i pomiar grubości a na koniec równość planografem lub IRI w zależności co jest zapisane w SST
Pozdrawiam
KZ
Barbara Banach (Sikorska)

Barbara Banach
(Sikorska)
Kierownik Robót,
SKANSKA

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

No owielu badaniach zapomniales...ale niewazne kto i co ci tu napisze, ty masz w reku najważniejszą książkę na budowie a nas sie pytasz. to wszystko jest w SPECYFIKACJI TECHNICZNEJ taka gruba książka dołączona do projektu. tam jest wszystko co powienienes zrobic dla każdej warstwy. a co do firmy ktora to dla ciebie zrobi to dziwne ze w Twojej nie maja swojego labolatorium bo juz te bardziej specjalistyczne i szczegółowe to sie zleca inny firmom a tak to robi sie w swoim zakresie.
A swoja drogą to dzwine ze w Budimexie nie nauczyli cie co to specyfikacja w Affabre tez to chyba wiedzą.
Krzysztof Zadrożny

Krzysztof Zadrożny Główny Technolog
STRABAG Sp. z o.o.

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

Witam

o ST nie zapomniałem jest to w mojej wypowiedzi a rozumiem że SKANSKA jak nie ma ST to nie robi badań zauważ że na małych kontraktach nie zawsze dostaje się grubą książkę ale widać SKANSKA zawsze ma i wie co robić
Barbara Banach (Sikorska)

Barbara Banach
(Sikorska)
Kierownik Robót,
SKANSKA

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

Przepraszam Krzysztofie ale pisalismy w tym samym momencie posty i to" zapomniales" nie było do ciebie ;D szkoda ze tak bardzo bijesz w firme a nie w moja osobe, jak pisałam o budimexie chodziło mi ze chyba sie chłopak za bardzo nie przykładał do zapoznania sie z zasadami pracy i prowadzenia kontraktu bo taka firma to napewno mogła go choc tego jednego nawyku "sięgania po ST" nauczyc.Barbara Sikorska edytował(a) ten post dnia 15.04.11 o godzinie 10:43
Krzysztof Zadrożny

Krzysztof Zadrożny Główny Technolog
STRABAG Sp. z o.o.

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

Faktycznie masz rację posty są pisane jeden po drugim Przepraszam jeśli Ciebie uraziłem

Pozdrawiam

KZ
Radosław Marciniec

Radosław Marciniec Technolog BETONU i
CHEMII BUDOWLANEJ

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

Osoba z małym doświadczeniem zawodowym szuka po prostu pomocy (osoby te prowadza zazwyczaj nadzór) i nie wiedza czym się nawet rozni stożek Abramsa od np. Aparatu Proctora stad inteligentna pomoc Kierownika Laboratorium Drogowego po to są chyba te fora.
Monika C.

Monika C. Budownictwo drogowe
- technologia,
badania, jakość.

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

Barbara Sikorska:
No owielu badaniach zapomniales...ale niewazne kto i co ci tu napisze, ty masz w reku najważniejszą książkę na budowie a nas sie pytasz. to wszystko jest w SPECYFIKACJI TECHNICZNEJ taka gruba książka dołączona do projektu. tam jest wszystko co powienienes zrobic dla każdej warstwy. a co do firmy ktora to dla ciebie zrobi to dziwne ze w Twojej nie maja swojego labolatorium bo juz te bardziej specjalistyczne i szczegółowe to sie zleca inny firmom a tak to robi sie w swoim zakresie.
A swoja drogą to dzwine ze w Budimexie nie nauczyli cie co to specyfikacja w Affabre tez to chyba wiedzą.
Bardzo jestem ciekawa o jakich to badaniach Kolega zapomniał?Może nam Pani Inżynier Budowy w takim razie merytorycznie odpowie a nie krytykuje wszystkie Firmy dookoła...Mogłabym powiedzieć wiele o czytaniu ST przez obsługę budowy ze SKANSKA ale powstrzymam się. Po drugie nie każda firma ma własne Laboratorium,a jeśli już je ma to niekoniecznie musi mieć planograf czy wiertnicę. Jeśli chodzi o badania to te które wymieniłeś sam i to co powiedział Kolega z Budimexu. Porozmawiaj również z Inspektorem Robót Drogowych,może mieć jakieś własne życzenia wykraczające poza Specyfikację Techniczną lub które nie są w niej ujęte. Zawartość ST to już osobny rozdział.Być może będziesz musiał napisać Opinię Technologiczną do całości.W razie czego poproszę o maila.
Barbara Banach (Sikorska)

Barbara Banach
(Sikorska)
Kierownik Robót,
SKANSKA

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

Eh szkoda jak wszyscy niedokladie czytaja, krytykowałam osobę a nie firmę i to juz druga osoba ktora cos zle odczytala. Poco pisac chlopakowi o stosie badań jak dla autostrady ktorych wcale nie bedzie musial robic. Przecież wiekszość SST dla małych powiatowych lub gminnych drog polowy badan nie ma wpisanych w SST dotego niektorzy podkreslam niektorzy zeby ktos znow nie przekrecil Inspektorzy nie wymagają nawet tych ktore są wpisane. Wiec poco mu pisać jakie ma zrobić badania jak chlopak moze polowy nie bedzie musial a bedzie kombinowal. Zaloze sie ze ma kierowika ktory kazal mu sie takich rzeczy dowiedzieć i jak ten przyjdzie do niego z adresami prywatnych labolatoriow to gorzej go kierownik wysmieje niz my skrytykowaliśmy. Pierwszą rzeczą jaką powinien zrobić to siegnąć do SST i tu nie powienien nikt mieć wątpliwości. Nawet jak bedzie musial mu ktoś zrobić dodatkowe to juz inna sprawa. Obowiązuje go SST.
Monika C.:
Barbara Sikorska:
No owielu badaniach zapomniales...ale niewazne kto i co ci tu napisze, ty masz w reku najważniejszą książkę na budowie a nas sie pytasz. to wszystko jest w SPECYFIKACJI TECHNICZNEJ taka gruba książka dołączona do projektu. tam jest wszystko co powienienes zrobic dla każdej warstwy. a co do firmy ktora to dla ciebie zrobi to dziwne ze w Twojej nie maja swojego labolatorium bo juz te bardziej specjalistyczne i szczegółowe to sie zleca inny firmom a tak to robi sie w swoim zakresie.
A swoja drogą to dzwine ze w Budimexie nie nauczyli cie co to specyfikacja w Affabre tez to chyba wiedzą.
Bardzo jestem ciekawa o jakich to badaniach Kolega zapomniał?Może nam Pani Inżynier Budowy w takim razie merytorycznie odpowie a nie krytykuje wszystkie Firmy dookoła...Mogłabym powiedzieć wiele o czytaniu ST przez obsługę budowy ze SKANSKA ale powstrzymam się. Po drugie nie każda firma ma własne Laboratorium,a jeśli już je ma to niekoniecznie musi mieć planograf czy wiertnicę. Jeśli chodzi o badania to te które wymieniłeś sam i to co powiedział Kolega z Budimexu. Porozmawiaj również z Inspektorem Robót Drogowych,może mieć jakieś własne życzenia wykraczające poza Specyfikację Techniczną lub które nie są w niej ujęte. Zawartość ST to już osobny rozdział.Być może będziesz musiał napisać Opinię Technologiczną do całości.W razie czego poproszę o maila.
Monika C.

Monika C. Budownictwo drogowe
- technologia,
badania, jakość.

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

Barbara Sikorska:
Eh szkoda jak wszyscy niedokladie czytaja, krytykowałam osobę a nie firmę i to juz druga osoba ktora cos zle odczytala. Poco pisac chlopakowi o stosie badań jak dla autostrady ktorych wcale nie bedzie musial robic. Przecież wiekszość SST dla małych powiatowych lub gminnych drog polowy badan nie ma wpisanych w SST dotego niektorzy podkreslam niektorzy zeby ktos znow nie przekrecil Inspektorzy nie wymagają nawet tych ktore są wpisane. Wiec poco mu pisać jakie ma zrobić badania jak chlopak moze polowy nie bedzie musial a bedzie kombinowal. Zaloze sie ze ma kierowika ktory kazal mu sie takich rzeczy dowiedzieć i jak ten przyjdzie do niego z adresami prywatnych labolatoriow to gorzej go kierownik wysmieje niz my skrytykowaliśmy. Pierwszą rzeczą jaką powinien zrobić to siegnąć do SST i tu nie powienien nikt mieć wątpliwości. Nawet jak bedzie musial mu ktoś zrobić dodatkowe to juz inna sprawa. Obowiązuje go SST.
Monika C.:
Barbara Sikorska:
No owielu badaniach zapomniales...ale niewazne kto i co ci tu napisze, ty masz w reku najważniejszą książkę na budowie a nas sie pytasz. to wszystko jest w SPECYFIKACJI TECHNICZNEJ taka gruba książka dołączona do projektu. tam jest wszystko co powienienes zrobic dla każdej warstwy. a co do firmy ktora to dla ciebie zrobi to dziwne ze w Twojej nie maja swojego labolatorium bo juz te bardziej specjalistyczne i szczegółowe to sie zleca inny firmom a tak to robi sie w swoim zakresie.
A swoja drogą to dzwine ze w Budimexie nie nauczyli cie co to specyfikacja w Affabre tez to chyba wiedzą.
Bardzo jestem ciekawa o jakich to badaniach Kolega zapomniał?Może nam Pani Inżynier Budowy w takim razie merytorycznie odpowie a nie krytykuje wszystkie Firmy dookoła...Mogłabym powiedzieć wiele o czytaniu ST przez obsługę budowy ze SKANSKA ale powstrzymam się. Po drugie nie każda firma ma własne Laboratorium,a jeśli już je ma to niekoniecznie musi mieć planograf czy wiertnicę. Jeśli chodzi o badania to te które wymieniłeś sam i to co powiedział Kolega z Budimexu. Porozmawiaj również z Inspektorem Robót Drogowych,może mieć jakieś własne życzenia wykraczające poza Specyfikację Techniczną lub które nie są w niej ujęte. Zawartość ST to już osobny rozdział.Być może będziesz musiał napisać Opinię Technologiczną do całości.W razie czego poproszę o maila.

No niestety,ja miałam takiego Inspektora na drodze powiatowej,który wymagał więcej badań niż było w SST i do tego te 1,5 km traktował jak autostradę...SST jak najbardziej ale do tego jasna rozmowa z Nadzorem.
Adam Łączkowski

Adam Łączkowski Kierownik
Budowy/Inspektor
Nadzoru

Temat: pytanie o badania poszczególnych warstw nawierzchni drogi.

Dziękuje za podpowiedzi a także za krytykę, to wszystko jest budujące:) Dowiedziałem się także jaka jest różnica między stożkiem Abramsa a Aparatem Proctora Panie Radosławie! Przepraszam, że przeze mnie wywiązała się niepotrzebna "kłótnia".
Pozdrawiam!!

Następna dyskusja:

Drogi - budowa, projektowan...




Wyślij zaproszenie do