Paweł Hryszkiewicz

Paweł Hryszkiewicz Projektant Branży
Drogowej / Kierownik
Projektu

Temat: Projektowanie

Jakie pogramy wykorzystujecie w swojej pracy zawodowej ??

Które drogi projektujecie obecnie ?

Jakie ciekawe/ nowe/ specjalne technologie wykorzystujecie ?

Jakie macie trudności/ problemy natury projektowej ?


Paweł Hryszkiewicz edytował(a) ten post dnia 23.02.07 o godzinie 17:26
Łukasz Marcinkiewicz

Łukasz Marcinkiewicz Kierownik Sprzedazy
/ Projektant
Drogowy, ARCADIS

Temat: Projektowanie

Witam,

Trzeba by troche ozywic forum tej grupy :) wiem ze wszyscy sa tak zapracowani ze nie maja czasu zeby nawet tu zerknac..wiem bo sam mam ten problem.

Co do topicu to uzywam glownie MX i Autocad, co do drog to projektuje S% na odcinku obwodnicy Rawicza a problemy? hmm :) malo czasu duzo pracy, ale natury projektowej to mam problemy z niweleta rowow odwadniajacych...jak zwykle :)

Pozdrawiam

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Projektowanie

A ja poki co używam Civila 3D 2007 - problemem są niekończące się "błędy krytyczne" - mam nadzieję że w końcu odbędzei się w firmie szkolenie z MX.
Michał S.

Michał S. Koordynator Zakupów

Temat: Projektowanie

Odnośnie projektowania dróg, niech ktoś mi wytłumaczy fenomen betonu asfaltowego, dlaczego nikt nie projektuje dróg betonowych ?

Temat: Projektowanie

Michał S.:
Odnośnie projektowania dróg, niech ktoś mi wytłumaczy fenomen
betonu asfaltowego, dlaczego nikt nie projektuje dróg betonowych?

Po prostu przyzwyczajenie :(Krzysztof W. edytował(a) ten post dnia 15.06.07 o godzinie 21:26

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Projektowanie

Stan K.:
Michał S.:
Odnośnie projektowania dróg, niech ktoś mi wytłumaczy fenomen betonu asfaltowego, dlaczego nikt nie projektuje dróg betonowych ?

SK: U nas wszystkie ronda sa betonowe. Wg Polskiej klasyfikacji chyba nazywane skrzyzowania z wysepka centralna. Chyba ze wielkie, "praawdziwe" ronda - z pasami przeplatania - te maja nawirzchcnie asfaltobetonowa.

Generalnie drogi betonowe sa "sztywne" czyli mniej amortyzuja uderzenia pionowe, wiecej generuja halasu i powoduja szybsze niszczenie resorowania aut. Mniejszy komfort jazdy.

Cześć!
Nie prawdą jest, że ronda nazywane są skrzyżowaniami z wyspą centralną (może przez laików i zwykłych kierowców).
Podam przykład z W-wy, bo akurat czasem tam bywam...

Skrzyżowanie al. Jana Pawła II, ul. Słomińskiego i ul. Okopowej to przykład klasyczengo ronda (nazwa własna Rondo Radosław)

Skrzyżowanie ul. Armii Ludowej (trasa Łazienkowska) i ul. Waryńskiego to skrzyżowanie z wyspą centralną (nazwa własna Rondo Jazdy Polskiej -> nazwa sprzeczna z charakterem skrzyżowania)
Skrzyżowanie ul. Nowy Świat i al.Jerozolimskich to skrzyżowanie z wyspą centralną (nazwa własna Rondo Charles de Gaulle)
... jest jeszcze kilka takich skrzyżowań

Drogi betonowe są sztywniejsze i...:
1) nie koleinują się
2) nie mają nierówności poprzecznych (za wyjątkiem klawiszowania płyt po okresie eksploatacji, ale wtedy rozścieła się warstę wyrównawczą i ścieralną z BA i mamy drogę o mega dobrej podbudowie)
3) co do hałasu (to może i tak) ale niszczenie resorowania (rozumiem, że chodzi o układ zawieszenia auta) to jest to jakaś bzdura (komfort jest nie gorszy niż na BA)
4) nimieccy inż. nie mogą się mylić co do wyższości nawierzchni z betonu cementowego nad tymi z betonu asfaltowego ;-)

Drogi z BC są droższe w momencie ich budowy i to kilkakrotnie... ALE jeśli uwzględnimiy czas 25 lat, gdzie co 5 lat trzeba zrobić frezowanie warstwy ścieralnej z BA to koszt budowy i ekspoloatacji będzie bardzo podobny.
*25 lat bo na taki okres projektuje się drogi... potem generalny remont

Do tego dochodzi moc lobby firm związanych BA.Łukasz GAJOWNICZEK edytował(a) ten post dnia 22.06.07 o godzinie 00:21

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Mariusz Augustyn

Mariusz Augustyn Projektant Drogowy

Temat: Projektowanie

Zgadzam się z p.Łukaszem.

Co do rond/skrzyżowań z wyspą centralną - są to dwie różne rzeczy, które są mylone przez ludzi niezwiązanych z drogownictwem (różnice były nieraz głównym tematem na zajęciach z inżynierii ruchu :-))) )

Warstwa ścieralna z bet.cementowego jest dużo lepsza niż z bet.asfaltowego. Jednak ma wady - np. hałas (ale bez przesady) i brak możliwości posypywania piaskiem z solą w zimie (ale nie jestem pewny, czy tego problemu nie rozwiązują jakieś modyfikatory - w tym temacie szybko pojawiają się nowości).
W każdym razie na pewno jest trwalsza.

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Paweł Hryszkiewicz

Paweł Hryszkiewicz Projektant Branży
Drogowej / Kierownik
Projektu

Temat: Projektowanie

SK: Czy w koncu ktos z POlski poda istniejaca klasyfikacje, (czy
istniejace klasyfikacje), zamiast nieprofesjonalego przerzucania
sie okresleniami, jak wyzej?
Nie uwierze by to byla wiedza tajemna, do ktorej ma dostep tylko
krag wtajemniczonych, a reszta myli pojecia!

Rondo to taki twór gdzie ruch pojazdów odbywa się w sposób ciągły wokół wyspy centralnej - natomiast skrzyżowanie z wyspą centralną posiada tzw. strefy akumulacji czyli miejsca gdzie samochody oczekują na przejazd kolizyjnego strumienia ruchu (często wymuszone za pomocą sygnalizacji świetlnej). Mam nadzieję że w miarę jasno to wytłumaczyłem ;)

Pozdrawiam
Paweł H.
Artur S.

Artur S. młodszy projektant

Temat: Projektowanie

AutoCad, Microstation, InRoads :) pozdrawiam
Mariusz Augustyn

Mariusz Augustyn Projektant Drogowy

Temat: Projektowanie

SK: Czy w koncu ktos z POlski poda istniejaca klasyfikacje, (czy istniejace klasyfikacje), zamiast nieprofesjonalego przerzucania sie okresleniami, jak wyzej?
Nie uwierze by to byla wiedza tajemna, do ktorej ma dostep tylko krag wtajemniczonych, a reszta myli pojecia!

Rondo to jest skrzyżowanie, które ma wyspę środkową, a nie centralną - może dlatego wszystkim się myli, bo w sumie znaczenie słów jest takie samo :-)))
W każdym razie skrzyżowanie z wyspą centralną to całkiem inny rodzaj skrzyżowania niż rondo !!!
Różnice:
- osie wlotów ronda są naprowadzone na środek wyspy środkowej, natomiast wloty skrzyżowania z wyspą centralną naprowadzone sa na styczną do wyspy (dlatego rondo jest m.in. elementem, który uspokaja ruch - tor jazdy pojazdów jest wygięty i prędkości na rondzie sa mniejsze niż na skrzyżowaniu z wyspą centralną)
- rondo nie ma sygnalizacji świetlnej, natomiast skrzyżowanie z wyspą centralną ma
To są główne różnice.
Poza tym promień zewnetrzny skrzyżowania z wyspą centralną jest większy niż rond (jest więcej pasów ruchu).
Skrzyżowanie z wyspą centralną ma większą przepustowość, nawet od rond dwupasowych, ale ronda dużo lepiej przenoszą relacje skrętne w lewo, niż skrzyżowania z wyspą centralną.
Stanisław F.

Stanisław F. ViaSTRADA -
inżyniera drogowa,
geotechnika,
geodezja

Temat: Projektowanie

Witam..ja uzywam Civila3D..bledy krytyczne w wersji 2008 juz sie nie pojawiaja, dzieki nowej platformie:) a komfort uzytkowania wzrosl wraz z pojawieniem sie na rynku procesorow Quad:)..teraz wystarczy zakasa rekawy i do roboty:)..pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Projektowanie

Magdalena S.:
A ja poki co używam Civila 3D 2007 - problemem są niekończące się "błędy krytyczne" - mam nadzieję że w końcu odbędzei się w firmie szkolenie z MX.

Magdaleno a nie masz wrazenia ze ten blad jest poprostu powodem tego ze komputer Ciebie nie lubi ;P

Microstation, InRoads... Zadnych problemow :)
Paweł Hryszkiewicz

Paweł Hryszkiewicz Projektant Branży
Drogowej / Kierownik
Projektu

Temat: Projektowanie

Ja pracuję wciąż na platformie AutoCADa, chyba przyzwyczajenie...
W międzyczasie nauczyłem się InRoadsa w którym pracowałem na MicroStation.
Obecnie pracuję na InRoadsie na AuoCADzie... w sumie oprócz snapowania nie zauważam większych uciążliwości.

Jednak w krótkim czasie czeka mnie chyba przesiadka na Civila 3D 2008... Pożyjemy zobaczymy...

P.S. Czy w Waszych biurach projektuje się konstrukcje nawierzchni ??
Jeśli tak to z użyciem jakiego oprogramowania ??
Grzegorz Kumor

Grzegorz Kumor Kierownik robót
mostowych/drogowych

Temat: Projektowanie

Niedawno przeniosłem się z Civil'a 2006 na 2008 Fakt errory już się nie pojawiają ale moim zdaniem usunięto kilka przydatnych funkcji ze starszej wersji. Nie wiem czy wszyscy maja ten problem ale u mnie generowanie poprzeczek dalej pozostawia dużo do życzenia. Chodzi mi o dokładność powierzchni tworzonych na zespołach
Łukasz Marcinkiewicz

Łukasz Marcinkiewicz Kierownik Sprzedazy
/ Projektant
Drogowy, ARCADIS

Temat: Projektowanie

Stanisław Frankowski:
Witam..ja uzywam Civila3D..bledy krytyczne w wersji 2008 juz sie nie pojawiaja, dzieki nowej platformie:) a komfort uzytkowania wzrosl wraz z pojawieniem sie na rynku procesorow Quad:)..teraz wystarczy zakasa rekawy i do roboty:)..pozdrawiam

Witam,

Stasiu wiesz jakie jest moje zdanie na temat Civil'a i nie o tym chcialem pisac, przerazajace jest tylko to ze Civil potrzebuje niekonczonce sie zasoby systemowe (4gb ramu to troche malo jak na ten system) jednak nigdzie na stronie poswieconej Civil'owi 3d nie odnalazlem informacji aby ten system wykorzystywal 4-rdzeniowe procesory. W zwiazku z tym wnioskuje ze system nie potrafi oblsugiwac wielu watkow naraz co za tym idzie nie ma za bardzo znaczenia czy masz 1 rdzen czy 4. Z tego co wiem to Civil 3d 2009 ma miec zainpletowana oblsuge Quad'ow i technologi 64 bitowej. Pozyjemy zobaczymy, bacznie przygladam sie rozwojowi Civil'a jednak narazie pozostane tylko krytycznym obserwatorem...:)

Pozdrawiam!!!
Lukasz

Temat: Projektowanie

Marcin S.:
Magdalena Szczecińska:
A ja poki co używam Civila 3D 2007 - problemem są niekończące się "błędy krytyczne" - mam nadzieję że w końcu odbędzei się w firmie szkolenie z MX.

Magdaleno a nie masz wrazenia ze ten blad jest poprostu powodem tego ze komputer Ciebie nie lubi ;P

Microstation, InRoads... Zadnych problemow :)


Stefan :)
Mój komputer za mną przepada... a to że informatycy formatują mi go co jakiś czas żeby wskrzesić Civila tylko urozmaica naszą współpracę ;) ...

Microstation i Inroads - kto wie może kiedyś...



Wyślij zaproszenie do