Mirek
Gawinkowski
Siedlce informatyk
wdrożeniowiec,
wdrażanie
oprogramowan...
Paweł
Hryszkiewicz
Projektant Branży
Drogowej / Kierownik
Projektu
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Napisz w jakim zakresie projektowania dróg to oprogramowanie funkcjonuje. Czy jest to cały kombajn jak Civil 3D czy służy do projektowania określonego "wycinka" związanego z projektami drogowymi.
Mirek
Gawinkowski
Siedlce informatyk
wdrożeniowiec,
wdrażanie
oprogramowan...
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Nie wiem czy można nazwać go kombajnem ale można projektować drogi, skrzyżowania, lotniska. Współpracuje z AutoCadem- można wciągać dane do programu. Umożliwia wyznaczanie trajektorii ruchu pojazdu oraz symulację pojazdu po określonym obszarze. Jest możliwość dopisywania własnych bibliotek pojazdów (szerokości, wyskości itp)Mirosław Gawinkowski edytował(a) ten post dnia 12.06.08 o godzinie 14:48
Paweł
Hryszkiewicz
Projektant Branży
Drogowej / Kierownik
Projektu
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Z tego co napisałeś wnioskuję że ten program służy do określania torów ruchu pojazdów (przejezdności) na skrzyżowaniach i innych.Tego typu oprogramowanie jest dostępne na polskim rynku, np. program AutoTurn.
Musiałbyś wg mnie zaproponować korzystną cenę a nabywcy z pewnością się znajdą. Tego typu programy są bardzo przydatne, choć nie wszyscy je stosują lub radzą sobie sposobami mniej wyrafinowanymi. Co prawda nie spodziewałbym się lawiny zamówień, ale przy dobrej polityce cenowej może się udać.
Pozdrawiam
Paeł H.
Mirek
Gawinkowski
Siedlce informatyk
wdrożeniowiec,
wdrażanie
oprogramowan...
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
.Mirek Gawinkowski edytował(a) ten post dnia 14.05.10 o godzinie 11:09
Paweł
Hryszkiewicz
Projektant Branży
Drogowej / Kierownik
Projektu
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Musiałbyś poszukać cen konkurencyjnych produktów na Polskim rynku i po porównaniu sam sobie odpowiesz na to pytanie.Mariusz Augustyn Projektant Drogowy
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Do czego konkretnie służy ten program ?? Tylko do badania przejezdności czy coś więcej ? , bo na jpg jest włączony pasek tylko z przejezdnością :/Jeśli chciałbyś się dowiedzieć jakie jest nasze zdanie, udostępnij jakąś broszurę o tym programie, nawet taką ogólną. Albo przynajmniej www (no ale widzę, że zamazałeś na jpg nazwę programu... :-))) ) A odp na pytanie czy warto go zakupić za 6tyś bazując na takich danych, które przedstawiłeś, to wróżenie z fusów ...
(a na marginesie - Civil to nie kombajn... raczej traktor ... przereklamowany :-))) )Mariusz Augustyn edytował(a) ten post dnia 19.06.08 o godzinie 22:26
Stanisław
F.
ViaSTRADA -
inżyniera drogowa,
geotechnika,
geodezja
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
(a na marginesie - Civil to nie kombajn... raczej traktor ... przereklamowany :-)))
Polecam jego nauke...a zmienisz zdanie. Wydawanie krytycznej opinii na podstawie mglistego pojęcia nie swiadczy o profesjonalizmie:)
Stanisław
F.
ViaSTRADA -
inżyniera drogowa,
geotechnika,
geodezja
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Programem do którego możesz porównać swoj program jest z pewnoscia Advanced Road Design firmy Cadapps...na polski rynek wprowadzila go firma PROCAD za zblizona kwote (cena oscyluje w zaleznosci od ilosci licencji itp). Program od niedawna wykorzystuje i jestem mile zaskoczony. Zapoznaj sie z jego mozliwosciami i porownaj je z mozliwoasciami swojego programu - i sam ocen czy bys to kupil:)Mariusz Augustyn Projektant Drogowy
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Stanisław Frankowski:
(a na marginesie - Civil to nie kombajn... raczej traktor ... przereklamowany :-)))
Polecam jego nauke...a zmienisz zdanie. Wydawanie krytycznej opinii na podstawie mglistego pojęcia nie swiadczy o profesjonalizmie:)
Nie mam mglistego pojęcia...
Mam za to porównanie to innych programów (MX, CARD...) i nie wygląda to kolorowo... Zwłaszcza pomoc dystrybutorów, chyba sami nie w pełni znają program. Oprócz standardowych prezentacji i podstawowych szkoleń. Np. nie ma podanej optymalnej konfiguracji sprzętu, na którym można by było komfortowo pracować.
Niestety nie miałem jeszcze możliwości (czas) wdrożyć się w Vaulta - może to coś pomoże.
Jeśli chodzi o ARD. Widziałem tylko prezentację. Wydaje się w porządku, przede wszystkim szybko chodzi. Z tym, że polska wersja jest narazie w fazie testów :/ Nie chodzi mi o sam interfejs (bo angielski może być), ale wszystkie parametry, które przyjmowane są automatycznie, na podstawie ASSHTO, niemieckich i innych. Podobno nie można tego ręcznie ustawić, więc trzeba poczekać na wersję PL.
A jak wogóle twoje wrażenia z pracy na ARD ? Przeszedłeś nim przez cały projekt? Od początku do końca?
I wracając do Civila - jeśli go tak chwalisz? Jaką masz konfigurację sprzętową? Sam się uczyłeś programu czy brałeś udział w jakiś szkoleniach ? Jak tak to jakich?
Stanisław
F.
ViaSTRADA -
inżyniera drogowa,
geotechnika,
geodezja
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Zycie uzytkownikow MXa tez nie jest kolorowe, o czym sam mialem okazje sie przekonac - wiec to zaden argument.Co do pomocy technicznej to uzytkownicy C3D maja o wiele lepiej niz MX'a. Przede wszystkim nie sa skazani na jednego dystrybutora - w Polsce produkty Bentleya sprzedaje i wdraza jedna firma. W wiekszosci przypadkow odpowiedzia na problemy uzytkownika jest zaproszenie na kolejne szkolenie (oczywiscie za wysokie honorarium). W przypadku C3D dystrybutorow jest kilku, a wiec mamy mozliwosc wyboru nie tylko ceny oprogramowania ale tez pomocy technicznej. Osobiscie korzystam z dwoch zrodel (Gdansk i Lodz).
Uzytkownicy moga wybierac w ofertach szkolen, moga uczestniczyc w nich nawet gdy nie posiadaja zakupionej aplikacji - korzystne dla studentow. Firma sprzedajaca MX'a takiej mozliwosci nie przewiduje - kursy owszem ale tylko dla pracownikow firm ktore zakupily aplikacje.
Konfiguracja: dobry procesor (Quad 2,4), 4GB RAM, silna karta (GeForce 8800 GT) + konfiguracja systemu (3GB dedykowane na prace z C3D 1 GB na system - mam na mysli pamiec). Zalecam rowniez zachowanie pewnych zasad przy pracy - wlaczone jedynie korytarze i powierzchnie ktore ksztaltujemy. Zbedne el. wylaczone.
W kwestii Vaulta - jest to nic innego jak aplikacja umozliwiajaca wspoldzielenie danych czyli serwer umozliwajacy prace na jednym pliku kilku uzytkownikom wraz z okresleniem ich uprawnien. Nie poprawi ona w zaden sposob komfortu pracy jednego uzytkownika.
ARD...aplikacja/nakladka na C3D...eliminuje uciazliwy element jakim w C3D jest korytarz, ulatwia ksztaltowanie skrzyzowan i sprawia ze przekrojow i profili nie trzeba edytowac do wydruku(system rozpoznawania wysokosci czcionek). Elementy takie jak np. NMT wykonujemy nadal w "czystym" C3D (na marginesie uwazam, ze to najlepsza aplikacja na polskim rynku umozliwiajaca tworzenie tego typu modeli).
Nie rozumiem o co chodzi z tymi parametrami - podejrzewam, ze chodzi o tzw Standardy. Polskich jak na razie brak - choc szczerze mowiac nie widze ich potrzeby poniewaz: wiekszosc projektantow nie korzysta z tzw "automatow" ze wzgledu na duza indywidualizacje projektow, przy ktorych nie maja one zastosowania lub generuja bledy (zarowno w C3D jak i MX)po drugie w Polsce de facto nie ma mowy o zadnej standaryzacji rozumianej w kategoriach np ASSHTO. Jednak jezeli ktos ma zaufanie i bezkrytycznie ufa "automatom" generujacym np przechylki na krzywych przejsciowych to polecam skorzystac ze standardow rumunskich - sa niemal identyczne jak te uznawane za polskie. Wszystkie pliki ze standardami w ARD mozna edytowac i nadpisywac - nie ma z tym najmniejszego problemu.
Wersja polska bedzie jedynie wzbogacona o przetlumaczony interfejs.
Co do interfejsu ARD to jest to wlasciwie polaczenie C3D z MX..australijscy koledzy pracujacy na C3D i MX wymieszali oba interfejsy i stworzyli nowa aplikacje ubogacajaca C3D. Dlaczego nie MX??? W przeciwienstwie do Bentleya idea Autodesku pt. "do celu mozna dojsc kilkoma drogami" sprawdza sie wysmienicie w przypadku poczatkujacych uzytkownikow. Szkolenie pokazuje sposob pracy na aplikacji - dla uzytkownikow programow Autodesk wszystko wydaje sie znajome. Sam bralem udzial w jednym szkoleniu - nic tak nie pomaga poznac programu jak krotki termin na trudny projekt:). C3D wg mojej opinii jest o wiele bardziej intuicyjny a przede wszystkim nie wymaga znajomosci wszystkich funkcji i narzedzi. Malo tego, umozliwia projektantowi opracowanie wlasnych technik np. ksztaltowania skrzyzowan w opraciu o podstaowowe narzedzia (korzytarz, linia trasowania, zespoly, powierzchnia)lub sposoby ich wykorzystania (np. ksztaltowanie jednej powierzchni dowiazanej do granicy dzialek - jako powierzchni zjazdow). Porownujac czas jaki wlozylem w nauke MX a C3D do efektow, oraz cene obu aplikacji, nie mam watpliwosci kto jest zwyciezca :)
Mariusz Augustyn Projektant Drogowy
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Dzięki za wyczerpująca odpowiedź :)Z tego co piszesz o ARD... w takim razie musze przysiąść i go przetestowac jednak bardziej szczegółowo.
Co do Vaulta... dystrybutor (Łódź) twierdzi, że większe projekty (np. 30km) powinno się robić właśnie w Vault, bo wtedy każdy element (niweleta, korytarz, przekroje, i inne) możesz mieć w innym pliku i wtedy wszystko szybciej chula. Ale nie miałem jeszcze okazji się przekonać.
Mam jeszcze jedno pytanie. Piszesz, że korzystałeś ze szkolenia (Gdańsk). Jesteś zadowolony ze szkolenia II stopnia ?? Bo czytając jego opis stwierdzam, że trochę za mało zaawansowane, ale może się mylę ...
Stanisław
F.
ViaSTRADA -
inżyniera drogowa,
geotechnika,
geodezja
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Nie bylem na szkoleniu II stopnia:) Nie czulem takiej potrzeby:) To co dostalem na I stopniu + wlasne doswiadczenie w pelni mi wystarczaja. Byc moze w przyszlosci z ciekawosci sie zapisze:)Znam osoby, ktore byly...i nie zauwazylem zeby cos wartosciowego z niego wynisosly...ale moze to ukrywaja;)
Rafał
J.
CEO, Vivalo sp z
o.o.
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Program o którym piszesz używam dosyć często. Nazywa się AutoTrack. Trzeba przyznac, że jest bardzo przyzwoity i od niedawna działa nie tylko na AutoCadzie ale i na MX. Co do ceny to nie jestem w stanie stwierdzic czy to dużo czy to mało. Nie znam cen innych tego typu programów.Mirosław Gawinkowski:
Witam Interesuje mnie taka sprawa. Mam możliwość dogadania się z producentem w anglii w zakresie odsprzedaży oprogramowania do projektowania dróg i autostrad. Nie wiem jednak czy gra jest warta świeczki. Program do projektowania współpracuje z Auto CAD oraz Civil 3D. Koszt takiego programu wachałby się w granicach 6000 zł PLN. Proszę o sugestię czy byłoby zainteresowanie takim programem w takich granicach cenowych oraz na jakie funkcjonalności należy zwrócić uwagę.
konto usunięte
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Korzystałem ze szkolenia II stopnia i muszę powiedzieć iż byłem mile zaskoczony. Niespodziewałem się, iż po pierwszym stopniu + prawie rocznych doświadczeniach, aż tyle ono da.konto usunięte
Temat: Programy do projektowania dróg i autostrad
Czy ktoś posiada program do liczenia łuków kołowych itp. o nazwie DROGI. Ewentualnie mógłby mi udostępnić link do ściągnięcia go.Z góry dziękuję.
Podobne tematy
-
Drogi - budowa,... » Utrzymanie dróg i autostrad -
-
Drogi - budowa,... » Przydatne programy do projektowania -
-
Drogi - budowa,... » Oferta pracy - Szef Zespołu Projektowego (projektowanie... -
-
Drogi - budowa,... » poszukujemy do współpracy projektanta dróg z uprawnieniami. -
-
Drogi - budowa,... » praca - przeglądy dróg publicznych -
-
Drogi - budowa,... » [ Rozwiązania skrzyżowań ] "Superstreet" - z dróg... -
-
Drogi - budowa,... » Poszukuję pracy jako inżynier / majster budowy dróg, mostów -
-
Drogi - budowa,... » Oprogramowanie do projektowania - zapisy na rabaty -
-
Drogi - budowa,... » Utrzymanie dróg -
Następna dyskusja: