Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: [ Obiekty inżynierskie ] TUNEL

Witam serdecznie,

Zagadnienie, które chciałem poruszyć na naszym forum, to budowa tuneli, ze szczególnym uwzględnieniem tuneli drogowych.

1) Jakie przepisy regulują budowę tuneli i wymogi techniczne w tym zakresie ?
2) Dlaczego w Polsce (prawie) w ogóle nie buduje się tuneli ?
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: [ Obiekty inżynierskie ] TUNEL

Jeśli temat nie jest w ogóle interesujący, to może moderator go skasuje ?
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: [ Obiekty inżynierskie ] TUNEL

Ponawiam prośbę.

konto usunięte

Temat: [ Obiekty inżynierskie ] TUNEL

1) przede wszystkim "rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie" (Dz. U. nr 63 poz 735 z roku 2000)

2) jeśli nie wiadomo o co chodzi to wiadomo, że chodzi o kasę ;) Inna sprawa, że ukształtowanie terenu w Polsce nie wymaga wielu tuneli jak jest np. w Norwegii
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: [ Obiekty inżynierskie ] TUNEL

Marek S.:
1) przede wszystkim "rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie" (Dz. U. nr 63 poz 735 z roku 2000)

w szczególności
Dział II Rozdział 2 Podrozdział 4 Tunele -> §§ 60-73
oraz
Dział III Rozdział 2 -> § 88 i dalsze
2) jeśli nie wiadomo o co chodzi to wiadomo, że chodzi o kasę ;) Inna sprawa, że ukształtowanie terenu w Polsce nie wymaga wielu tuneli jak jest np. w Norwegii


Obrazek


Czasem jednak ukształtowanie tego wymaga, a jak widać ^^^
jakoś nie buduje się ich.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: [ Obiekty inżynierskie ] TUNEL

... nie mówiąc już o werżnięciu się kilkunastometrowym wykopem w Górę Świętej Anny,
gdzie są konieczne kilkukilometrowe pasy ruchu powolnego na podjazdach pod górę,
i to dość ostrych, szczególnie od strony Opola
Nota bene pasy są nierzadko okupowane przez stojące pojazdy, które prawdopodobnie nie dały rady podjechać :)


Obrazek


Przykład to chyba klasyk "perspektywicznego" myślenia o prowadzeniu dróg zgodnie-ze-sztuką-inżynierską-inaczej.

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Tunel Emilia




Wyślij zaproszenie do