Ewa Modzelewska

Ewa Modzelewska Kierownik Projektów

Temat: Service Design Management

Jestem ciekawa Waszych opinii odnośnie tematyki zarządzania projektowaniem usług? Czy w Polsce będzie popyt na specjalistów tej branży? Czy w praktyce zawodowej posługujecie się narzędziami z zakresu service design?
Ewa Modzelewska

Ewa Modzelewska Kierownik Projektów

Temat: Service Design Management

Ciekawy artykuł:
http://uxdesign.pl/service-design-projektowanie-uslug/

Temat: Service Design Management

Czy pod pojęcie Service Design Management zaliczają się również systemy typu BI (Business Intelligence) - mające za zadanie optymalizację decyzji biznesowych?

Bazują one na wykorzytaniu dużej ilości danych historycznych i ich opracowywaniu, przykładowo za pomocą technik data mining. Dzieki temu można tworzyć na przykład prognozy dotyczące sprzedaży pewnych produktów, które charakteryzują się bardzo małym błędem przewidywania (o ile nie wystepują sytuacje losowe, nieprzewidziane przez algorytmy systemu).

Bardzo często są one opracowywane na życzenie klienta z uwzględnieniem jego potrzeb i sugestii.

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że oba pojęcia mają ze sobą (przynajmniej teoretycznie) dużo wspólnego. Podstawowe zasady działania wydają się w obu przypadkach bardzo podobne.
Ewa Modzelewska

Ewa Modzelewska Kierownik Projektów

Temat: Service Design Management

Ciekawe pytanie. Według mnie występuje kilka punktów zbieżnych, jak również dychotomicznych.

Jeżeli popatrzymy na to zagadnienie w ujęciu holistycznym to owszem można zauważyć funkcjonowanie zasad service design w systemach BI. Jednakże niezbędne jest uchwycenie jednej istotnej zmiennej różnicującej typowe e-usługi od systemów typu BI. E- usługa tworzy sieć interakcji zachodzących w przestrzeni cyfrowej między usługodawcą oraz usługobiorcą. W service design staramy się dotrzeć do jak największej liczby usługobiorców, dostosowując proces projektowania usługi ( m.in. interfejsu) do indywidualnych potrzeb klientów. Jest to możliwe, gdyż dana usługa zawiera np. bogatą, kompletną, harmonijną bazę danych zawierającą wszystko, co jednostkę może interesować w danym temacie. Ponadto w nowoczesnym ujęciu metodycznym projektowanie e-usług jest projektowaniem pozytywnego doświadczenia klienta poprzez sieć interakcji z usługodawcą.
Według mnie, systemy BI są usługami, które dzięki wyspecjalizowanym narzędziom mogą zaspokajać daną potrzebę w danej organizacji. Jeżeli nie będą sprofilowane wg określonych determinant, nie spełnią swojej roli. Ale byłabym ostrożna dokonując takiej klasyfikacji. W systemach BI sama usługa – czyli określony system jest gotowym produktem, który nie uwzględnia całego otoczenia usługi, ale określony fragment. Inaczej wygląda usługa / e-usługa w service design.
Marcin Chlodnicki

Marcin Chlodnicki Service Design
Manager |
wykładowca, doradca
i menedżer p...

Temat: Service Design Management

Ewa M.:
Ciekawe pytanie. Według mnie występuje kilka punktów zbieżnych, jak również dychotomicznych.
Jeżeli popatrzymy na to zagadnienie w ujęciu holistycznym to owszem można zauważyć funkcjonowanie zasad service design w systemach BI. Jednakże niezbędne jest uchwycenie jednej istotnej
>......................................................... Inaczej wygląda usługa / e-usługa w service design.

Koniecznie musimy się skomunikować!
Bardzo podoba mi się Twoje wnioskowanie, chociaż widzę to z innej strony, więc powinniśmy to skonfrontować (. Spędziłem 1/2 roku na próbie definiowania czym jest e-usługa. A usługi i marketing usług to obszary, gdzie stawiałem pierwsze kroki w nauce.
Moim zdaniem dobrze zdefiniowane e-usługi mogą wymykać się założeniom teorii ekonomii i wyjść poza teorię wymiany. A mając SD do dyspozycji, jesteśmy w stanie zaprojektować wszystko tak jak nikt dotąd, przynajmniej teoretycznie...

mój nick na tweeter, skype, fb, linkedin, G+ jest taki sam wszędzie: mchlodnicki

Następna dyskusja:

Grupa Design Management - i...




Wyślij zaproszenie do