Temat: Co myślicie o pracy w MLM? Jak to widzicie?
Mój przedwpisujący postawił na początku swojego postu tezę, którą swoim wpisem obalił, „zagajając temat” o mlm, nie będąc, ani cwaniakiem (pewnie by się nie przyznał), ani „chłopem oderwanym od pługa”.
Zaprezentował swoją opinię na temat tego co wie o mlm i ma do tego pełne prawo.
Ja natomiast skorzystam z prawa do przedstawienia odmiennej oceny tego co w skrócie określamy mianem mlm.
Cytat ze stanowiska Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie sprzedaży lawinowej:
“Oprócz typowych piramid finansowych istnieją metody sprzedaży, które wykazują pewne podobieństwa, i które często są mylone. Metody te zwane często “multilevel marketing” bądź też “network marketing”, czyli tzw. marketing wielopoziomowy, jako metody sprzedaży bądź marketingu polegają na tym, że nabywca jakiegoś towaru nabywa jednocześnie prawo sprzedaży określonych produktów w zamian za prowizję lub odsetki od obrotu. To samo dotyczy następnych nabywców. Struktura multilevel marketing przypomina strukturę o charakterze piramidy. Jednakże cel tej formy marketingu jest inny niż cel systemu o charakterze piramidy. Marketing wielopoziomowy to metoda sprzedaży. Prowizja lub odsetki od obrotu stanowią gratyfikację za sprzedaż określonych produktów i są częścią systemu.
W tym przypadku w grę nie wchodzi wpłacenie określonej kwoty w celu uzyskania prawa uczestnictwa, gdyż podstawowym elementem jest sprzedaż towarów. Uczestnik kupuje za określoną cenę produkty, a jego celem jest sprzedaż z zyskiem. Odbiorca nie płaci za uczestnictwo, lecz za produkt. Odbiorcy, którzy nie chcą lub nie mogą sprzedać produktów, nie są pokrzywdzeni.
Ustawodawca wychodząc naprzeciw tego rodzaju formie działalności, w której zyski zależą od wielkości sprzedaży konkretnych produktów, a nie od sfinansowania przez uczestników znajdujących się na niższym poziomie piramidy, spod zakazu organizowania systemu o charakterze piramid przewidział wyłączenie systemu marketingu wielopoziomowego.”
Należało by więc przyjąć, że mlm (marketing wielopoziomowy, czy też marketing sieciowy) to jeden ze sposobów dystrybucji produktów, tudzież usług.
To od dystrybutora, np. produktów grawerowanych (breloczków, dyplomów, wizytówek...), zależy jaką formę sprzedaży swoich produktów sobie wybierze. Może to czynić w sposób tradycyjny, poprzez zaopatrywanie sklepów, hurtowni, poprzez sklep internetowy czy też przedstawicieli handlowych .
Może też pokusić się o stworzenie sieci niezależnych dystrybutorów na zasadzie mlm.
Zależy to wyłącznie od kalkulacji i pewnie od rodzaju oferowanych produktów czy usług.
Osobiście jestem zaangażowany w dystrybucję usług w oparciu o regułę marketingu sieciowego, jednakże moim nadrzędnym celem nie tylko nie jest pozyskiwanie nowych partnerów, ale wręcz mogę się bez tego obyć. Podstawą mojego dochodu jest prowizja od sprzedanych usług, a poprzez pozyskanie innych osób pragnących stworzyć sobie samodzielnie miejsce pracy, mogę ten dochód nieco powiększyć.
Być może, tym wpisem przyporządkowałem się do kategorii „chłopów oderwanych od pługa”, ale niech tam.