Sylwia
Sidz
Psycholog,
Terapeutka
Temat: Dobre CV to UCZUCIE…
Funkcją Cv zdaje się być jedynie wartość informacyjna. Czy tak nadal jest, czy kiedykolwiek było?Nie da się zaprzeczyć, że dzisiejsze spojrzenie na rekrutację znacznie ewoluowało w stosunku do standardów sprzed 10, 20 lat. Rok za rokiem pojawiają się zmiany, które znać warto, gdy uczestniczy się w tych procesach szukając pracy.
Dlaczego dobre CV to uczucie?
Ponieważ to efekt dopracowania szczegółów w tworzeniu pożądanego wrażenia. Wiele osób, kojarzy ten manewr z kłamstwem, efekt ten jednak działa jak w reklamie. Jej zadaniem jest takie przedstawienie usługi, aby wzbudzić w odbiorcy zainteresowanie. Reklama chce naszej uwagi, karmi się nią. Czy z CV nie jest podobnie?
Dziś gdy na jedno ogłoszenie odpowiada 100 i więcej osób, wymagania dotyczące formy przekazu i estetyki uległy znacznemu wzrostowi. Zatem uczucie, które płynie na fali uwagi jest celem w stworzeniu skutecznego CV. Po spojrzeniu na dokument, zanim wczytamy się w tekst, pojawia się pierwsze wrażenie – to element estetyki. Forma zapisu – ubioru w słowa tego co chcemy przekazać i merytoryczna zgodność wpisująca się w potrzebę jaką ma osoba rekrutująca, to kolejne cele.