konto usunięte
Temat: W najnowszym numerze magazynu Controlling i Zarządzanie
Controlling i Zarządzanie – fachowy magazyn kierowany do profesjonalistów rachunkowości zarządczej, controllingu, analizy finansowej i sprawozdawczości zewnętrznej.W numerze (21) 1/2018 m.in.:
Przywództwo 360° w przedsiębiorstwie
5 pytań do… Bartosza Ruska, Członka Zarządu i Dyrektora Sprzedaży w Brainstorm Group, eksperta w dziedzinie sprzedaży i zarządzania
Przywództwo 360° – czym jest , czym różni się od innych koncepcji zarządzania?
Mówiąc w skrócie jest to zarządzanie zorientowane na zespół, którego menedżer jest liderem dysponującym szerokim wachlarzem odpowiednich zachowań i umiejętności. To przywództwo wielowymiarowe, które odnosi się nie tylko do delegowania zadań i ich egzekucji, ale także do wsparcia członków zespołu, przekazywania im kompetencji, umiejętności, wzmacniania ich zaangażowania i poczucia zaangażowania w sprawy firmy. Jednocześnie w tym modelu zarządzania menedżer nie spełnia roli lokomotywy, lecz jest w centrum zespołu i tworzy swojego rodzaju oś obrotową, wokół której kręci się cała praca i aktywność zespołu.
Wielowymiarowy i wielopoziomowy rachunek marżowy
Tradycyjny formularz rachunku zysków i strat tworzony zgodnie z regułami rachunkowości finansowej ma istotne ograniczenia informacyjne z punktu widzenia potrzeb rachunkowości zarządczej. Do najważniejszych z nich należą:
1) syntetyczna forma prezentacji danych łącznych o wszystkich prowadzonych działalnościach,
2) brak identyfikacji zakresów odpowiedzialności za wyniki,
3) brak prognostyczności,
4) brak wielowariantowości.
W tej części cyklu artykułów na temat wielowymiarowego i wielopoziomowego rachunku marżowego kolejno wszystkie je omówimy.
Controller jako partner biznesowy sprzedaży i marketingu
Na czym warto się skupić, by nie być party killerem, lecz doradcą
W gospodarce kierującej się prawami popytu i podaży osiąganie zysku przez przedsiębiorcę jest związane z poprawnym zidentyfikowaniem potrzeb rynku oraz zarządzaniem relacjami z klientem tak, aby maksymalizować osiągane z tego korzyści. Odwiecznym pytaniem biznesu oraz przedmiotem wewnętrznej rywalizacji różnych działów i funkcji jest to, czy dział sprzedaży jest jedynym generatorem wyniku finansowego firmy. Jakkolwiek tego rodzaju dyskusje można oceniać w kategoriach zastanawiania się nad pierwszeństwem jajka czy kury, bezsprzeczną prawdą jest, że efektywna sprzedaż jest oknem na świat dobrze funkcjonującej firmy i jej pozycja w łańcuchu tworzenia wartości jest bardzo istotna.
Audyt 4.0: jaka przyszłość czeka audyt?
Według raportu „Harnessing automation for a future that works”, opublikowanego przez McKinsey Global Institute w styczniu 2017 r., aktualny poziom rozwoju technologicznego pozwala na pełną automatyzację mniej niż 5% zawodów wykonywanych przez ludzi. Nie oznacza to jednak, że pozostałe 95% to praca, która musi być w całości wykonywana manualnie.
Budżetować czy nie budżetować – oto jest pytanie
W wielu przedsiębiorstwach budżetowanie stanowi narzędzie wykorzystywane w systemie zarządzania nimi. Budżetowanie często stosuje się do integrowania całokształtu działalności przedsiębiorstwa. W trakcie procesu budżetowania następuje przełożenie celów strategicznych na działania operacyjne wraz z przypisanymi im zasobami, które mają służyć realizacji tych działań.
Grupa doradców magazynu Controlling i Zarządzanie:
http://controlling-zarzadzanie.pl/category/konsultanci...
Ponadstandardowe rozwiązania… zgodne z najlepszymi wzorcami controllingu
Szkolenia i warsztaty praktyczne:
http://controlling-zarzadzanie.pl/category/szkolenia-i...