Marcin Staszak

Marcin Staszak Analityk Danych w BI

Temat: Jak odpowiedzieć na zarzut: „muszę pomyśleć…”

Na pewno zdarzyły Ci się sytuacje w których klient pod koniec rozmowy rzuca te krótkie stwierdzenie „przemyślę to…”. Miałeś tak, że czasami nie wiedziałeś co powiedzieć by odzyskać kontrolę, po tym zdawać by się mogło naturalnym stwierdzeniu. Ile razy odchodziłeś z pustymi rękoma, bez sprzedaży z tym gorzkim uczuciem że właśnie utraciłeś znakomitą szansę.

Naturalne reakcje, które nie działają…

Ogólnie, w obliczu „muszę się zastanowić” wiele osób pracujących w sprzedaży reaguje w łagodny sposób mówiąc najczęściej „Ok, proszę o mnie pamiętać gdy już będzie się Pan decydował”. I oczywiście w większości przypadków zostajemy z niczym.

Innym podejściem będzie zadanie dodatkowego pytania „Przemyśleć, ale co?”. Ta perspektywa delikatnie przeformułowana przez klienta może zostać przez niego odebrana jako atak. "Nie mam prawa przemyśleć sprawy?!", klient jest bezpowrotnie utracony.

Jak zdobyć się na dobrą odpowiedź?

Czytaj więcej