Temat: Jak obejść nowe prawa konsumenckie?Mailing/Call Center
W sytuacji gdy rozmowy nie są rejestrowane, udowodnienie czegokolwiek nie jest realne - klient może zaskarżyć takie działania i wygra. Co stoi na przeszkodzie by archiwizować wykonane połączenia do klientów?
Jeśli są to klienci z posiadanej już bazy a korzystają z elektronicznego biura obsługi klienta (przykładowo klienci usług operatorów multimedialnych) to należy w takiej platformie w atrakcyjny sposób umożliwić klientowi wyrażenie takiej zgody.
Do tej pory kwestia mailowych zapytań o zgodę była kontrowersyjna i sporna. Choć mimo wszystko dominował pogląd, że takich zapytań wysyłać nie można - ponieważ zapytanie samo w sobie najczęściej zawiera już informację handlową.
Obecne brzmienie art. 172 prawa telekomunikacyjnego, tworzy zakaz wysyłania jakiejkowliek wiadomości "dla celów marketingu bezpośredniego". Takie zapytanie wysyłane jest właśnie "dla celów marketingu bezpośredniego"
Polskie organy jeszcze nie wypowiadały się na ten temat, ale takie stanowisko prezentowane jest przez organy w różnych państwach UE.
Zgodę należy więc uzyskać w inny sposób - dyrektywa wskazuje tutaj m.in. poprzez checkbox na www.
Myśle, że należy obserwować orzecznictwo w tej kwestii.
Marcin Staszak
http://konstruktywna-sprzedaz.blogspot.com/