Aleksander T.

Aleksander T. dyrektor sprzedaży

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Krzysztof W.:
Wiesiek J.:
A znasz takiego telemarketera który usłyszawszy grzeczne "dziękuję, nie jestem zainteresowany", pożegna sie uprzejmie?
Bo ja nie znam
Znam, zatrudniam, a nawet tego od nich wymagam :-)

We wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek.
W większości wypadków, klient mówi NIE po to, aby uciec od podjęcia decyzji, to obiekcja, a nie wynik dogłębnej analizy czego mi potrzeba, a czego nie.
Dlatego ja, od swoich sprzedawców wymagam podejmowania próby pokonania obiekcji. Nie bez końca, lecz np. jednokrotnie.

Nie przekonacie mnie, ze mając sprzedawców, którzy słysząc "nie, dziękuję" rezygnują ze sprzedaży, firma może utrzymać zysk na kampanii.
Za długo pracuję w tej branży żeby być tak naiwnym.Aleksander Twardowski edytował(a) ten post dnia 12.04.10 o godzinie 22:07
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Aleksander Twardowski:

Nie przekonacie mnie, ze mając sprzedawców, którzy słysząc "nie, dziękuję" rezygnują ze sprzedaży, firma może utrzymać zysk na kampanii.
Za długo pracuję w tej branży żeby być tak naiwnym.
W porządku, nie ma obowiązku przekonać drugiej strony, że cokolwiek. Natomiast sam fakt, że ktoś się nie daje przekonać, bo "wie lepiej" świadczy o tym, że aż tak bardzo nie różni się podejściem od takiego właśnie "opornego klienta".

Zajrzałem na Waszą stronę i oczywiście szacunek za działalność w systemie "success fee" (zresztą sami tak działamy), więc może warto się zastanowić, jaki może być wpływ liczby naszych potencjalnych klientów (powiedzmy lekko licząc tysiąckrotnie większy) na łatwość przyjmowania odmowy...
Aleksander T.

Aleksander T. dyrektor sprzedaży

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

W porządku, nie ma obowiązku przekonać drugiej strony, że cokolwiek. Natomiast sam fakt, że ktoś się nie daje przekonać, bo "wie lepiej" świadczy o tym, że aż tak bardzo nie różni się podejściem od takiego właśnie "opornego klienta".

Dlatego pewnie zgadzamy się, że liczy się zdrowy rozsądek. Oczywiste, że nie można być namolnym, a nagabywanie klienta wbrew jego, wielokrotnie powtarzanej woli, przynosi skutek odwrotny do zakładanego.
Z drugiej strony dobry sprzedawca potrafi zareagować na pierwsze NIE, bo ono zwykle jest jedynie wymówką.

pozdro
Wiesiek J.

Wiesiek J. Właściciel, ERICA

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Panowie dyskutujecie sobie tutaj "branżowo", rozumiem Waszą postawę z takiego punktu widzenia.
Lecz ja będą tym "nagabywanym" nie moge pogodzić się z takim podejściem. Przegladając ten i inne watki telemarketingu, widzę wyraźnie, że dla Was nie istnieje prawo do odmowy, takie zwykłe ludzkie prawo do powiedzenia "dziekuję, nie jestem zainteresowany".
Waszym zdaniem to nie kulturalny koniec rozmowy, to jest dopiero początek i zaczyna sie pranie mózgu, jak się uda i klient coś kupi to był "oporny" ale dał się przekonać, jeżeli nie kupił to był głupi.
Dziwna filozofia.Wiesiek J. edytował(a) ten post dnia 13.04.10 o godzinie 09:43
Wiesiek J.

Wiesiek J. Właściciel, ERICA

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Aleksander Twardowski:
dobry sprzedawca potrafi zareagować na pierwsze NIE, bo ono zwykle jest jedynie wymówką.

I to jest chyba całe sedno dyskusji.
Odbierasz mi prawo do zwykłej wymówki?
Odbierasz mi prawo do powiedzenia "nie" bez tłumaczenia?
Aleksander T.

Aleksander T. dyrektor sprzedaży

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Wiesiek J.:
Aleksander Twardowski:
dobry sprzedawca potrafi zareagować na pierwsze NIE, bo ono zwykle jest jedynie wymówką.

I to jest chyba całe sedno dyskusji.
Odbierasz mi prawo do zwykłej wymówki?
Odbierasz mi prawo do powiedzenia "nie" bez tłumaczenia?

Nie, dlatego wyobrażam sobie, taki scenariusz:

"- klient: Nie interesuje mnie to
- sprzedawca: Rozumiem, proszę mi tylko wyjaśnić, z jakiej przyczyny nie interesuje się Pan tym? Ma już Pan to, czy po prostu nie ma Pan czasu na rozmowę, bo jeśli dzwonię nie w porę, to możemy przełożyć rozmowę
- klient: Proszę Pana, nie mam czasu tłumaczyć, mam swoje powody i nie będę się z nimi dzielił
- sprzedawca: rozumiem, wobec tego nie zabieram czasu, dziękuję za rozmowę."

najmniejszych zastrzeżeń nie miałbym do sprzedawcy, który zareagował w ten sposób.

Ale zapytam z ciekawości - Wiesławie, w jaki sposób Twoje agencja pozyskuje klientów? Czy również telefonicznie?
Wiesiek J.

Wiesiek J. Właściciel, ERICA

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Aleksander Twardowski:
Ale zapytam z ciekawości - Wiesławie, w jaki sposób Twoje agencja pozyskuje klientów? Czy również telefonicznie?
Nie, nigdy nie dzwonimy. Zwykle to z polecenia, rekomendacji.
Chociaż przyznam że myślę o takiej formie pozyskiwania klientów jak telemarketing. Dlatego obserwuję te grupy. Mam nawet gotowy produkt do sprzedaży w takiej formie.

Czasami wieczorem, w wolnej chwili dopracowuję projekt do sprzedaży w formir telemarketingu, planuję na drugi dzień wysłać zapytanie do kilku firm.
Rano przychodzę do biura, i na wejściu telefon od telemarketera. Przebieg rozmowy już chyba znany. Trafia mnie .... i kasuję wszystko ;-)
Po kilku dniach ciszy, scenariusz się powtarza ;-)))
Aleksander T.

Aleksander T. dyrektor sprzedaży

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Właśnie, to jest bolączka.
Zbyt wielu konsultantów w tej branży nie spełnia minimalnych wymogów w zakresie profesjonalnej sprzedaży przez telefon, a jednak pracuje. Nie chcę zwalać wszystkiego na rynek pracy i konkurencje w tej branży, ale fakt faktem, że wysiłek włożony w wyszkolenie wielu dobrych sprzedawców potrafi skutecznie zniweczyć jeden, czy drugi nieudolny telemarketer, który obudzi nas rano i jednym zdaniem skutecznie zniechęci do tej formy sprzedaży.
Co pozostaje? Szkolić dobrych sprzedawców i rzetelnych specjalistów ds obsługi klienta, bo jak tych dobrych będzie coraz więcej, spadnie liczba tych przeciętnychAleksander Twardowski edytował(a) ten post dnia 13.04.10 o godzinie 13:19
Aleksander T.

Aleksander T. dyrektor sprzedaży

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Wiesiek J.:
Nie, nigdy nie dzwonimy. Zwykle to z polecenia, rekomendacji.
Chociaż przyznam że myślę o takiej formie pozyskiwania klientów jak telemarketing.


To musisz się przygotować na to, że jeśli Twoi pracownicy, albo Ty sam, będziecie "szanować prawo do powiedzenia NIE bez tłumaczenia" dzwoniąc i proponując swoje usługi, to nie pozyskacie żadnych klientów i umrzecie z głodu, czego Ci nie życzę, rzecz jasna.

Pozyskiwanie klientów za pomocą poleceń jest super, też uważam, ze to najbardziej wartościowa forma, praktykowana często w branży finansowej, a konkretnie w doradztwie osobistym, nie przez telefon.

Ale to jest trudne i rozsądne jest połączyć i to i telemarketing.
Gdybyś więc miał problemy z tym, jak wyszkolić telemarketerów tak, by pozostając nienachalnym być skutecznym, ja Ci podeślę jednego z moich trenerów i za rozsądne pieniądze chętnie Was nauczymy :)

http://profi-trainer.pl
Wiesiek J.

Wiesiek J. Właściciel, ERICA

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Aleksander Twardowski:
Wiesiek J.:
Chociaż przyznam że myślę o takiej formie pozyskiwania klientów jak telemarketing.
Gdybyś więc miał problemy z tym, jak wyszkolić
telemarketerów

Jeżeli się zdecyduje na taką formę reklamy, to raczej zlecając to
jakiemuś CCWiesiek J. edytował(a) ten post dnia 14.04.10 o godzinie 15:05
Aleksander T.

Aleksander T. dyrektor sprzedaży

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Jeżeli się zdecyduje na taką formę reklamy, to raczej zlecając to
jakiemuś CCWiesiek J. edytował(a) ten post dnia 14.04.10 o godzinie 15:05

ot to!
I chciałbyś, aby konsultanci CC, za których płacisz krocie,którzy dzwonią sprzedawać Twoje usługi, odpuszczali po pierwszym NIE?

:):)
Jarosław Milnikel

Jarosław Milnikel Opiekun Klienta
ALIOR BANK S.A.

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Michał Tomasz Małowiecki:
Ja chyba jestem trudnym klientem. Mnie się nie przekona do niczego. Dobrze wiem czego chcę a jak już coś chcę to wiem jak to zdobyć. Telemarketing to statystyka. Szkoda czasu na przekonywanie takich jak ja :)


Łeee, nie zgadzam się. :P Podstawową umiejętnościa dobrego telemarketera jest wzbudzenia u klienta tzw. nagłej potrzeby i wymiernych korzysci z tego co chcemy zaoferowac. Jezeli ktoś do Ciebie dzwoni na zasadzie "kup pan cegle" to fakt nie przekona:)
Monika Korkuś

Monika Korkuś WYZWANIA TO MOJA
SPECJALNOŚĆ

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

A może, zmieniło się patrznie na telemarketing, może ludzie są juz bardziej świadomi, bardziej asertywni. Może, mają większe potrzeby niż te do których staramy sie ich przekonać.
Ewa P.

Ewa P. Menedżer Produktu

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Monika Korkuś:
A może, zmieniło się patrznie na telemarketing, może ludzie są juz bardziej świadomi, bardziej asertywni. Może, mają większe potrzeby niż te do których staramy sie ich przekonać.
Do tego czesto tez sa zmeczeni telefonami z oferta.
Monika Korkuś

Monika Korkuś WYZWANIA TO MOJA
SPECJALNOŚĆ

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Moim skromnym zdaniem telemarketing się zwyczajnie - przejadł- klientowi. Chyba nadchodzi jakaś nowa era - jeszcze nie wiem jaka. Mało kto wierzy już, że jeśli dzwoni telefon i przedatawia się nam konsutant, to że robi to po to by nam pomóc czy zaoferować - dla nas - opłacalną usługę. Z czego wynika moje założenie, a z tego, że firmy nie kładą już nacisku na jakość rozmów - tylko na ilość i nie telefonów, a sprzedanych usług ( brzmi logicznie - bo w końcu po to dzwonią żeby sprzedać ale ........) i nie ważne już chyba jest też jaką metodą, a szkoda, bo ja osobiście, podczas takiej rozmowy czuje się bardzo przedmiotowo. Zgadzam się z Aleksandrem, że należy szkolić dobrych sprzedawców , merytorycznych, uważnych, wyczulonych na potzreby klienta- bo tylko tacy będą mogli odbudować tą już bardzo zawaloną budowle telemarketingu.
Jednocześnie jestem zwolennikiem opinii, że już nie wszystko można sprzedać prezez telefon o niestety istnieje takie zjawisko jak TRUDNY KLIENT. Mimo wszystko uważałam się podczas mojej pracy w Telemarketingu za dobrego doradcę- sprzedawcę.
Ewa P.

Ewa P. Menedżer Produktu

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Jednak telemarketing wciaz dziala, oczwiscie wzniki nie sa takie jak 5 lat temu ale ciagle dziala.
Ja uwazam ze sa produkty ktorych nie da sie sprzedac za posrednictwem telefonu, np. kosmetyki, konferencje, szkolenia

konto usunięte

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Jolanta K.:
Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysly?jestem ciekawa i spragniona Waszych opinii:)


Ja tam zawsze męczę klienta, nawet jak nie chce ze mną rozmawiać i na początku mówi nie, dziękuję.
Np. właśnie po tym jak powie nie, dziękuję, lub że nie jest zainteresowanym nożna spróbować coś pożartować, czy sprowadzić na chwilę rozmowę na inny tor.
Potem wrócić do sedna.
Czasem działało, przynajmniej na moich ;)
Oczywiście, że są tacy, których za nic nie przekonasz i jak powiedzą nie, to dla nich jest nie i koniec, ale jak mówię, można spróbować moim sposobem ;)
Ewelina Latuszek

Ewelina Latuszek telemarketer,
4business group

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Na każdego jest jakis sposób, trzeba wejsc w buty klienta i znaleźc jego najslabsze punkty, nawet najbardziej ciezkiego, wrdnego klienta da sie do czegosc przekonac. Jednak trzeba miec spore doswiadczenie w kontakcie z klientem i doswiadczenie z psychologi spolecznej
Marta R.

Marta R. Wszystkie stosunki
międzyludzkie mają
charakter handlu
wy...

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Miałam kiedyś przyjemność pracować w call center i jak się sprzedaje shit to nie ma szans aby był jakiś efekt. W szkoleniach było łatwiej, jednak zdarzały się tematy, które wołały o pomstę do nieba i jeszcze do tego słaby prowadzący, bądź słabo znany. Nie ma bata, ale ciężko było. Ogólnie podziwiam ludzi którzy pracują w czymś takim, bo ja po roku nie miałam siły. Teraz jestem po drugiej stronie. Czy da radę mnie przekonać - niestety nie! Jestem bardzooo odporna na te ich pytania, próby nawiązania dyskusji, próbę wyciągnięcia jakieś opinii na temat tego co oferuję. Zresztą moja praca nie pozwala mi na wdawanie się w tego typu rozmowy i każda próba przeciągnięcia rozmowy wywołuje u mnie irytację, bo jak mówię NIE TO ZNACZY NIE. Staram się uprzedzać już na początku, że jeśli mają jakąś ofertę to serdecznie dziękuje i kończę rozmowę. Zdarzały się osoby, które walczyły i takie które mnie próbowały wybić z tropu na zasadzie pytań "Ale czym Pani nie jest zainteresowana" Nie działa to na mnie w ogóle. Ogólnie przewiduję niedługo koniec takiej formy sprzedaży, za dużo ludzi wykonuje taką pracę a coraz mniej ludzi chce słuchać a tym bardziej rozmawiać.

konto usunięte

Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?

Ja sotatnio stawiam na techniki Sandlera. Są dobre bo łamią schemat.
Jesli Wasz pracodawca Was wyśle na takie szkolenie nie opierajcie się. Polecam z czystym sumieniem :) I są na prawdę skuteczne.



Wyślij zaproszenie do