Szymon
G.
Broker Informacji
Merytorycznej
Piotr
Głowacki
Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
jelsi naprawde cchemy pozyskac klienta upartego , zanzaczma pozyskac a nie przekonac, to niestety trzebu mu zrobic pranie mozu - manipulacja, nlp itd.konto usunięte
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Trzeba też rozróżnić klienta upartego, wymagającego, a klienta całkowicie na nie, czyli takiego, który niezależnie od tego co powiesz i tak cię nie wysłucha, a tylko wymęczy. Dosyć szybko da się wyczuć, do której grupy dany klient się zalicza. Jeśli zadaje pytania, próbuje argumentować swoją niechęć, polemizuje - jest to rozmowa "do wygrania", nawet jeśli zawiódł już się na tej formie sprzedażowej bądź firmie. Jeśli zaś nie słyszysz w słuchawce nic oprócz mhm lub nie nie - moim zdaniem lepiej jest zakończyć daną rozmowę, bo może być już tylko gorzej...
Jacek
Marszałek
kierownik,
Telekomunikacja
Polska S.A.
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Ja pracowałem ze szczególnego rodzaju trudnymi Klientami - w CC zajmującym się utrzymaniem odchodzących Klientów.Najlepszy sposób - to dopasowywanie argumentacji do Klienta. Jeżeli Klient wyjeżdża z argumentacją cenową - to trzeba kontrować tym samym, jeżeli gra na emocjach - gramy też na emocjach. Wbrew pozorom rozwrzeszczanego i wściekłego Klienta łatwiej przekonać - wykrzyczy się, wyładuje, wyczekasz na pauzę w jego słowotoku i wtedy go masz. Ci spokojni są trudniejsi - argumentujący racjonalnie - ich decyzje są bardziej dojrzałe i dłużej kalkulowane - praktycznie nie do przeskoczenia.
Piotr Wiktor
Winiarski
Konsultant
CALLCENTRE, Canal+
Cyfrowy
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Trzeba być jak kameleon - dopasować się do klienta, niech czuje że może na nas liczyć że chcemy mu pomagać i mamy dla niego lepsze rozwiązania.Trzeba troszke zaintrygować klienta, dać mu powiedzieć co myśli a nie zalewać słowotokiem. Wybadać potrzeby, uświadomić je, zaprezentować oferte i skutecznie zamknąć rozmowe.
Klient musi czuć że to my dla niego jesteśmy a nie na inaczej
KLIENT NASZ PAN.
Marcin
G.
Dyrektor Działu
Sprzedaży - Sektor
Finanse, Atende S.A.
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Spytać się czy ma żone, dzieci, psa, choć może rybki, więc ma dla kogo życ, a potem przedstawić ofertę, co ma kupić :)))Sorki, nie mogłem się powstrzymać :D
Pracowałem kiedyś w telemarketingu, w PTK Centertel, ale to były czasy, jak jeszcze nie było GSM :)
Taki jestem stary :D
konto usunięte
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
no ideaTen post został edytowany przez Autora dnia 26.03.14 o godzinie 03:27Marta Jesionowska PR Manager
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Michał Tomasz Małowiecki:
Ja chyba jestem trudnym klientem. Mnie się nie przekona do niczego. Dobrze wiem czego chcę a jak już coś chcę to wiem jak to zdobyć. Telemarketing to statystyka. Szkoda czasu na przekonywanie takich jak ja :)
hmm.. nie moim zamiarem jest uderzać od razu ad personam, ale masz typowe cechy nuworyszowskie (podwójne imię, każde lepsze od poprzedniego, też na to wskazuje):) Badania eksperymentalne przemawiają przeciwko tobie: nawet im bardziej ktoś się zarzeka, tym bardziej jest podatny na działania DOBREGO (oczywiście) hipnotyzera.
Wiesiek J. Właściciel, ERICA
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Muszę chyba założyć wątek jak bronić się przed telemarketingiem ;-)Macie rację że manipulacja i pranie mózgu duzo zrobią, ale na to ja mam prostą metodę. Wystarczy konsekwentnie się jej trzymać.
1. Kupujesz produkt a nie telemarketera.
2. Zastanów się kilka dni czy potrzebujesz faktycznie oferowanego produktu.
3. Nigdy nie podejmuj decyzji w trakcie rozmowy.
4. Cudowne okazje trafiają się tylko idiotom.
5. Jeżeli dojdziesz do wniosku że potrzebujesz czegoś co oferuje telemarketer, poszukaj w sieci, sklepach internetowych, sklepach
normalnych, itp...
6. Im częściej dzwoni telemarketer, tym gorzej dla niego, za każdą natarczywą rozmowę przydziel punkt ujemny.
7. Zapytaj w sieci, na forach co inni sądzą o tym produkcie, zwracaj uwage na treśc postów, widziałem już entuzjastyczne recenzje telewizora którego jeszcze nie było na rynku ;-).
8. Produkt naprawdę dobry sam się sprzedaje, produkty gorsze sprzedają telemarketerzy.
9. Byc może stracisz jedną okazję, ale uchronisz się od 9 wpadek ;-)Wiesiek J. edytował(a) ten post dnia 14.08.09 o godzinie 09:59
Katarzyna
K.
Głowa otwarta na
nowe propozycje :)
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
ja stosuję i stosowałam dwie ważne zasady:1. nigdy nie mów klientowi, że ma rację tylko, że oczywiście rozumiesz :)
2. nigdy nie nużywaj słowa "ale" to zawsze prowokuje ostrą wymianę zdań i klient ma wrażenie, że chcemy się z nim posprzeczać np;
klient: to za drogo!
konsultant: oczywiście rozumiem i dlatego przygotowaliśmy dla pana ...rabat, gratis, raty..-zawsze coś mamy w zanadrzu :)
Marek
Ł.
Senior Consultant,
InVision Software
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
W Polsce firmy posiadające/korzystające z callcener wciąż mają kłopot ze zrozumieniem optymalnego kształtu takiej usługi. Nic dziwnego że wyniki badań satysfakcji klienta są takie jak tu: http://www.idg.pl/news/349659/Polacy.chetniej.korzysta...
Katarzyna
K.
Głowa otwarta na
nowe propozycje :)
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Niestety muszę się zgodzić z przedmówcą, a raczej z treścią artykułu. Bardzo często wyżej niż satysfakcję klienta stawia się czas rozmów ilość zdobytych klientów etc. Nawet jeśli osoba pracująca przy obsłudze klienta bardzo chciałaby rozwiązać problem to baaaaardzo często nie ma narzędzi, które pozwoliły by na sprawne obsłużenie interesanta. Osoby odpowiedzialne za zarządzanie bazami danych o klientach skąpią funduszy na ich integrację i ujednolicenie... a szkoda bo chociaż to kosztowna inwestycja szybko się zwraca. To tak trochę odbiegając od tematu i trochę strony technicznej ale rzecz o, której zapomnieć nie można :)Anna S. PKO Bank Polski
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Michał Tomasz Małowiecki:
Ja chyba jestem trudnym klientem. Mnie się nie przekona do niczego. Dobrze wiem czego chcę a jak już coś chcę to wiem jak to zdobyć. Telemarketing to statystyka. Szkoda czasu na przekonywanie takich jak ja :)
na takich jak Ty zdedyowanie działa "mamy taka opcje i taka ale to DO PANA NALEZY WYBOR, TO PAN TUTAJ DECYDUJE, TO PAN WIE CZEGO POTRZEBUJ"
prawdopodobnie typ klienta nasatwiony na "ja"
;)
Michał Tomasz
Małowiecki
Project Manager,
Service Manager,
Kierownik
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Anna Gruchacz:
Michał Tomasz Małowiecki:
Ja chyba jestem trudnym klientem. Mnie się nie przekona do niczego. Dobrze wiem czego chcę a jak już coś chcę to wiem jak to zdobyć. Telemarketing to statystyka. Szkoda czasu na przekonywanie takich jak ja :)
na takich jak Ty zdedyowanie działa "mamy taka opcje i taka ale to DO PANA NALEZY WYBOR, TO PAN TUTAJ DECYDUJE, TO PAN WIE CZEGO POTRZEBUJ"
prawdopodobnie typ klienta nasatwiony na "ja"
;)
Od razu przyszła mi namyśl reklama Ikei. "ale oczywiście ty tu rządzisz". Wg. mnie tylko osoba, która nie wie czego chce i realnie nie stoi na nogach da sobi wcisnąć coś czego zupełnie nie potrzebuje. Oczywiście nie umniejszam tutaj techniki bo jak najbardziej jest dobra. Po prostu na niektórych takie coś nie działa i koniec. A telemarketing to niestety statystyka, bo jego głównym celem jest osiągnięcie przychodu a nie satysfakcja klienta. Zwłaszcza w kampaniach jednorazowych.
Maciej
B.
Ekspert Customer
Contact Center |
Klientomaniak
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Michał Tomasz Małowiecki:
... A telemarketing to niestety statystyka, bo jego głównym celem jest osiągnięcie przychodu a nie satysfakcja klienta. Zwłaszcza w kampaniach jednorazowych.
Michale, "telemarketing" to jednak dość spory worek. Jest wiele projektów realizowanych właśnie o taką filozofię. Jednak wiele projektów realizowanych (głównie)w małych organizacjach wewnętrznych opartych jest na budowaniu na równi i przychodu (a raczej zysku) jak i satysfakcji klienta (która jest źródłem budowania lojalności a co za tym idzie dalszej sprzedaży). Zatem zawsze zadajmy sobie pytanie "co to to ma robić ?"
Pozdrawiam,
Maciej
Sylwester
Kucmierowski
CEO at CCMS Customer
Care Management &
Solutions
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
zajrzałem i zaciekawiła mnie rozmowa o sprzedazy..dywanów i innych rzeczy. Ale nie znalazłem tu w dyskusji ani jednej próby forsowania "sprzedazy etapami". Oczywiscie najłatwiej sprzedaje sie wówczas, kiedy mamy baze klientów zainteresowanych np. dywanem w kolorze czerwonym i dostatecznie wielu.. telefonicznych handlowców ( telemarketing to to wcale nie musi byc). Wtedy liczą sie umiejetnosci przekonania lub poprowadzenia transakcji. Zupelnie inaczej sprawa wyglada kiedy mamy byle jaka baze tzn. taka ktora nie pozwala wybrac homogenicznej grupy tych, dla ktorych prawdopodobienstwo zaakceptowania transakcji bedzie wysokie..wówczas proponuje spróbowac metody kilkustopniowej. na poczatku zdobywamy informacje o kliencie po to by w trzeciej czy czwartej rozmowie wiedzieć z kim sie rozmawia ( wiedziec o rozmówcy wystarczajaco duzo), wiedziec jakie ma potrzeby i ze my mozemy pomóc mu zrealizowac jego potrzeby/oczekiwania i dawać jedynie mozliowsc ich realizacji bez obaw , ze zostanie oszukany... reszta to pikuś. jesli znajdziemy sposób na dojscie do tego momentu, to gratuluję ... Ale, czemózby nie spróbowac. Ja jestem zwolennikiem, dla rozmów presprzedazowych, bardzo dobrego doboru bazy wyjsciowej, czego i wam wszyskim życzę :)Nie przekonanego nie przekonacie. Napelnionego wątpliwosciami - macie szanse , a chćacego - wystarczy dobrze obsłuzyć. Pozdrawiam :)
konto usunięte
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Szymon Grossmann:Kwestia aktualnych kompetencji ludzi i polityki firmy.
Moim zdaniem upartego i nieprzekonanego klienta nic nie przekona - a wręcz czasami, telemarketer swoją natarczywością, może u klienta sprowokować werbalną agresję, więc lepiej go sobie wtedy odpuścić.
Czasem po prostu łatwiej odpuścić procent bardziej wymagających klientów.
Oni niekoniecznie przynoszą firmie największe dochody, a dużo czasu zabierają nie tylko na etapie sprzedaży.
Piotr Głowacki:Pranie mózgu przez telefon gdzie klient nie ma osobistego kontaktu z rozmówcą i zawsze może się rozłączyć - jaja sobie robisz czy nie wiesz o czym piszesz?
jelsi naprawde cchemy pozyskac klienta upartego , zanzaczma pozyskac a nie przekonac, to niestety trzebu mu zrobic pranie mozu - manipulacja, nlp itd.
Marlena S.:j. w. - kwestia decyzji i polityki firmy.
Trzeba też rozróżnić klienta upartego, wymagającego, a klienta całkowicie na nie, czyli takiego, który niezależnie od tego co powiesz i tak cię nie wysłucha, a tylko wymęczy. Dosyć szybko da się wyczuć, do której grupy dany klient się zalicza. Jeśli zadaje pytania, próbuje argumentować swoją niechęć, polemizuje - jest to rozmowa "do wygrania", nawet jeśli zawiódł już się na tej formie sprzedażowej bądź firmie. Jeśli zaś nie słyszysz w słuchawce nic oprócz mhm lub nie nie - moim zdaniem lepiej jest zakończyć daną rozmowę, bo może być już tylko gorzej...
Jacek Marszałek:Tutaj byłby ostrożny, bo Twoja strategia wymaga nie zgodzenia się z klientem.
Najlepszy sposób - to dopasowywanie argumentacji do Klienta. Jeżeli Klient wyjeżdża z argumentacją cenową - to trzeba kontrować tym samym, jeżeli gra na emocjach - gramy też na emocjach.
A czasami lepiej pokazać, że szklanka jest do połowy pełna, a nie pusta, bo może klient nie wie gdzie patrzeć.
Cena może być wysoka i szkoda tracić czasu na udowadnianie, że jest inaczej za to cała reszta może być taka, że cena staje się mało istotna, ale tego trzeba klienta nauczyć.
Ci spokojni są trudniejsi - argumentujący racjonalnie - ich decyzje są bardziej dojrzałe i dłużej kalkulowane - praktycznie nie do przeskoczenia.Wszystko zależy od aktualnych kompetencji telemarketera.
Katarzyna Królikowska:Ile razy słyszałem podczas odsłuchiwania rozmowy jak klient delikatnie mówiąc nakrzyczał na rozmówcę, bo rozumiał.
1. nigdy nie mów klientowi, że ma rację tylko, że oczywiście rozumiesz :)
Mógłbym mnożyć przykłady, kiedy ta zasada zamieniała normalnego człowieka w trudnego klienta.
Generalnie lepiej dobrze się dopasować do rozmówcy, dać wrażenie, że się zgadzamy i zaproponować rozwiązanie problemu. Do tego kilka innych ważnych czynników - potrzebuję przykładu, żeby zademonstrować co mam na myśli.
2. nigdy nie nużywaj słowa "ale" to zawsze prowokuje ostrą wymianę zdań i klient ma wrażenie, że chcemy się z nim posprzeczaćSłowo ale ma określone właściwości i świadomie używane może działać na korzyść.
Sylwester Kucmierowski:Nie przekonany, którego przekonamy będzie przekonywał innych i zostanie lojalnym klientem :-)
Nie przekonanego nie przekonacie. Napelnionego wątpliwosciami - macie szanse , a chćacego - wystarczy dobrze obsłuzyć.
Wiesiek J. Właściciel, ERICA
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Mariusz Gabler:
Piotr Głowacki:Pranie mózgu przez telefon gdzie klient nie ma osobistego kontaktu z rozmówcą i zawsze może się rozłączyć - jaja sobie robisz czy nie wiesz o czym piszesz?
jelsi naprawde cchemy pozyskac klienta upartego , zanzaczma pozyskac a nie przekonac, to niestety trzebu mu zrobic pranie mozu - manipulacja, nlp itd.
Mariuszu, Piotr prawdopodobnie dokładnie wie o czym pisze.
To ta grupa telemarketerów którzy sprzedają osiemdziesięcioletnim babciom komputer z szybkim łączem i kilkoma bajerami ;-)
Aleksander T. dyrektor sprzedaży
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Nie ma czegoś takiego, jak "oporny klient".Jeśli sprzedawca postrzega klienta, który się waha, ma wątpliwości, obiekcje, jako "opornego" to na pewno mu nie sprzeda.
Nazywanie takiego klienta "opornym" ma wydźwięk jednoznacznie pejoratywny. A przecież szacunek i zrozumienie dla potrzeb klienta to podstawa skutecznej sprzedaży!
Klient może mieć obiekcje, wątpliwości (to jego święte prawo), a dobry sprzedawca poradzi sobie z nimi, jeśli będzie potrafił, szanując odczucia klienta, dotrzeć do ich źródeł, po czym rozwiać wątpliwości doprowadzając na koniec do sytuacji win-win.
Pokonywanie obiekcji ułatwiają odpowiednie techniki, ale o tym chyba kiedy indziej
Krzysztof
W.
profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie
Temat: W jaki sposób przekonać opornego klienta przez telefon?
Aleksander Twardowski:Dobrze wszyscy wiemy, że jest, ale skoro sformułowanie czy zjawisko jest "politycznie niepoprawne", więc należy zanegować jego istnienie. To się nazywa "zaklinanie rzeczywistości".
Nie ma czegoś takiego, jak "oporny klient".
Jak sądzę, termin został użyty na potrzeby tutejszej, branżowej dyskusji, a nikt nie ma zamiaru w rozmowie z klientem powiedzieć mu "ale pan to jest oporny..."
Pokonywanie obiekcji ułatwiają odpowiednie techniki, ale o tymCzyli w temacie wątku - kiedy indziej. OK.
chyba kiedy indziej
Podobne tematy
-
Call Center / Contact Center » W jaki sposób obejść nowe prawa konsumenckie?Mailing/Call... -
-
Call Center / Contact Center » Przez telefon każdy rozmówca jest z banku -
-
Call Center / Contact Center » Wsparcie obsługi klienta przez Sieć -
-
Call Center / Contact Center » Pewny sposób dotarcia do klienta - masowe faksy -
-
Call Center / Contact Center » Raport Forum Call Center: Standardy Obsługi Klienta 2012 -
-
Call Center / Contact Center » „CRM – rozwiązanie wspierające sprzedaż i obsługę klienta” -
-
Call Center / Contact Center » Jaki Skuteczny program do prowadzenia bazy kontaktów z... -
-
Call Center / Contact Center » Jeśli chcesz się połączyć z konsultantem, bluzgaj przez... -
-
Call Center / Contact Center » Sprzedaż przez call center - jakie ustawy obowiązują? -
-
Call Center / Contact Center » Telefon do niedosłyszącej. Nie potwierdza? Koniec konta -
Następna dyskusja: