Jakub Pawełczak

Jakub Pawełczak Product Manager &
Tech Account Manager
at IVONA Software
...

Temat: Składniki kosztów w CallCenter?

Panowie,

Jak się domyślam, cena pracy to nie jest jedyny składnik ogólnych kosztów generowanych w CallCenter.

Czy możecie wskazać co jeszcze kreuje dzisiejsze koszty w CallCenter?
- Szkolenia pracowników? jeśli tak to ile warto wziąść do kalkulacji?
- Aplikacje desktopowe?
- Wysposażenie typu biurko itp?
- Prąd? jeśli tak to ile warto brać do kalkulacji?

Chciałbym wyliczyć jaki jest szacunkowy koszt 50 osobowego CallCenter :)

Pozdrawiam,
Jakub
Dominika C.

Dominika C. call center

Temat: Składniki kosztów w CallCenter?

Do szacowanych kosztów na pewno należy wliczyć:
czas logowania Operatorów (koszta osobowe)
koszty telekomunikacyjne
prowizje wypłacane Operatorom i kadrze menadżerskiej
Overhead
koszty stałe - czyli m.in. czynsz, spłacany system, wyposażenie, prąd, woda, środki czystości,ew. klimatyzacja,

pozdrawiam
Łukasz W.

Łukasz W. Dyrektor Biura
Obsługi Klientów,
mBank S.A.

Temat: Składniki kosztów w CallCenter?

Witam,

wszystkie koszty (poza kosztami pracy) proponowałbym liczyć na stanowisko a nie na osobę. 50 osób nie zawsze oznacza przecież 50 stanowisk pracy. Inne będzie też podejście do liczenia kosztów stworzenia tych stanowiska (np. zakup biurek) a inne do kosztów utrzymania (np. sprzątanie).

Pozdrawiam
Jacek Janiszewski

Jacek Janiszewski Prezes Zarządu IQRC
Polska Sp. z o.o. |
Doradca biznesowy...

Temat: Składniki kosztów w CallCenter?

Witaj Jakubie,
Jak rozumiem pytanie dotyczy działalności operacyjnej call center a nie start up'u?
jeśli chodzi o operacyjną, to pamiętaj też o kosztach stałych, rocznych serwisowania systemu (maintenance), które są zależne od rodzaju platformy/dostawcy, jaką zastosujesz (przedział kosztów jest bardzo duży). Mogą też być jakieś koszty dodatkowe z tym związane, jeśli w grę wchodzi modyfikacja.
Dochodzi koszt łączy oraz cała sfera telekomunikacyjna.
Co się tyczy prądu, to na upartego można wyliczyć ale w odniesieniu do planowanych godzin pracy stanowiska.
Meble, też musiałbyś okreslić jakiego rodzaju (kwiatki, proste stoły, ścianki działowe, rodzaj krzeseł - chociaż to najprostsze, itp, itd). Jeśli masz jakieś bardziej szczegółowe wątpliwości to pisz na priv'a.
Pozdrawiam serdecznie.
JacekJacek Janiszewski edytował(a) ten post dnia 02.07.09 o godzinie 12:23
Jakub Pawełczak

Jakub Pawełczak Product Manager &
Tech Account Manager
at IVONA Software
...

Temat: Składniki kosztów w CallCenter?

tak myślałem, że będzie to pokaźna lista :)

A co z kosztami 0800? Jakie są stawki minutowe dla call center za taki numer? Chodzi mi o kwotę jaką call center musi dopłacić do odebranych połączeń na swoją infolinię.

Pozdrawiam,
Jakub
Jacek Janiszewski

Jacek Janiszewski Prezes Zarządu IQRC
Polska Sp. z o.o. |
Doradca biznesowy...

Temat: Składniki kosztów w CallCenter?

Też zależy od tego jaka to będzie linia. 800 jest w pełni darmowa więc całość pokrywa abonent (w tym przypadku CC). W przypadku 801 koszty podzielone są pomiędzy abonenta a dzwoniącego stosownie do typu numeru.
Pozdrawiam.
Jacek
Robert Marciniak

Robert Marciniak ABI, kierownik
projektu,
administrator baz
danych, admini...

Temat: Składniki kosztów w CallCenter?

8-setki mają różny koszt u różnych operatorów :)

Następna dyskusja:

umeblowanie callcenter




Wyślij zaproszenie do