Temat: Pytanie o dostawcę numerów 0-80...
Marek Zmysłowski:
Witam,
Ogólnopolskie przedsiębiorstwo potrzebuje uruchomić infolinię.
Służę radą i pomocą w tej kwestii od strony technicznej i ekonomicznej (sami nie świadczymy takich usług, ale dobieramy operatora według potrzeb). Ostatnio "odpaliliśmy" kolejną infolinię dla serwisu ogólnopolskiego dealera samochodów.
Jeśli chodzi o dostawców, jest ich kilkunastu. Ich lista (wraz z przydzielonymi zakresami numeracji) jest na stronach Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Różnią się nie tylko ceną, ale i oferowanymi warunkami. Problem infolinii to właściwie głównie kwestia odpowiedniego "drzewka" połączeń i zapowiedzi (IVR) wraz z odpowiednimi przekierowaniami czy to w zależności od regionu, czy godziny. Jedni operatorzy dają systemy "skalowalne", z możliwością szybkiej adaptacji do zmiennych warunków, a nawet możliwością samodzielnego konfigurowania przez użytkownika. Inni dają po prostu niską cenę i nic oprócz tego.
Ogólnie
model, w którym za połączenie płaci abonent infolinii wraz z dzwoniącym
są to wszystkie numery 0~801, które oferuje chyba każdy z tych operatorów.
Problem występuje przy geograficznym podziale i telefonach z komórek, gdzie nie ma domyślnie opcji identyfikacji lokalizacji miejsca, z którego ktoś dzwoni. Zawsze w takim przepadku daje się to rozwiązać indywidualnie.
Co do telefonów z zagranicy, nie mam pewności, ale sądzę, że to jest najtrudniejszy element. Jeśli będzie trzeba, pomyślimy, jak to zrobić.