konto usunięte

Temat: Pomoże ktoś :)

Piszę skrypt, jeśli chodzi o obiekcje klienta na danym produkcie, dokładnie energii elektrycznej.
Mam tylko jedno pytanie, z którym trochę nie mogę sobie poradzić :)

CO ZROBIĆ JEŚLI KLIENT W ROZMOWIE GDZIE PROPONUJĘ MU ZMIANĘ SPRZEDAWCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ, ODPOWIE MI, ŻE WOLI JEDNAK NAJPIERW ZANIM ZDECYDUJE SIĘ NA NASZĄ OFERTĘ, PÓJŚĆ DO SWOJEGO OBECNEGO SPRZEDAWCY I ZAPYTAĆ O CO DOKŁADNIE CHODZI Z TYM SPRZEDAWCĄ?

Co tu można mu odpowiedzieć?
Jakieś propozycje?

Dzięki za pomoc :)
Eliza M.

Eliza M. Analityk Biznesowy /
Systemowy

Temat: Pomoże ktoś :)

A może tak:
"Rozumiem, że Pan/Pani jest zdecydowany/a. Jakie jeszcze pytania chciałby Pan/Pani zadać obecnemu dostawcy energii?"
Dariusz Boniukiewicz

Dariusz Boniukiewicz Section One - Grupa
KAIZEN

Temat: Pomoże ktoś :)

paula zaradkiewicz:
NAJPIERW ZANIM ZDECYDUJE SIĘ NA NASZĄ OFERTĘ, PÓJŚĆ DO SWOJEGO OBECNEGO SPRZEDAWCY I ZAPYTAĆ O CO DOKŁADNIE CHODZI Z TYM SPRZEDAWCĄ?
Przyznam, że nie bardzo chyba zrozumiałem o co Ci chodzi...

Ale generalnie użyłbym analogii "jeżeli chce pan zmienić operatora komórkowego na lepszego w pana ocenie, to czy dobrym posunięciem będzie pójść do obecnego i pytać go o radę? "

Przy okazji tylnymi drzwiami podsuwasz klientowi myśl, że Twoja oferta jest lepsza i to już jest jego ocena.
Marzena S.

Marzena S. Dyrektor
Zarządzający,
HILLWAY Szkolenia
biznesowe i dora...

Temat: Pomoże ktoś :)

Pani Paulo - z przykrością stwierdzam, że Pani profil nie wygląda na wiarygodny. Ciekawa jestem którą firmę Pani reprezentuje?
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Pomoże ktoś :)

paula zaradkiewicz:
Piszę skrypt [...]
CO ZROBIĆ JEŚLI KLIENT W ROZMOWIE GDZIE PROPONUJĘ MU ZMIANĘ SPRZEDAWCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ, ODPOWIE MI, ŻE WOLI JEDNAK NAJPIERW ZANIM ZDECYDUJE SIĘ NA NASZĄ OFERTĘ, PÓJŚĆ DO SWOJEGO OBECNEGO SPRZEDAWCY I ZAPYTAĆ
Co zrobić ? Uznać, że się ma do czynienia z lepszym cwaniakiem, który swoje uzyska, a z wami umowy nie podpisze. Stary mechanizm, znany mi jeszcze z czasów, kiedy zajmowaliśmy się telekomunikacją, reprezentując w kontaktach z klientem stronę operatora (odwrotnie niż teraz) : "to po ile macie tą minutę połączeń ? Tyle ? Aha, proszę zadzwonić za tydzień" - a za tydzień "dziękuję, dotychczasowy operator udzielił mi właśnie rabatu".

Temat: Pomoże ktoś :)

Ale o to właśnie chodzi.. to nie jest cwaniaczkowanie tylko zdrowy rozsadek.
Dlaczego człowiek ma zmieniać dostawce usługi jeśli jest z niej zadowolony a cenę ma taką samą?

To jest bardzo ciekawe pytanie, bez względu na to czy profil jest wiarygodny czy nie (bo nie o to tu chodzi tylko o podnoszenie ciekawych tematów) dla agenta/operatora, który chce podnieść jakość swojej pracy.

A więc trafiamy na człowieka racjonalnego, który otrzymał rabat u swojego dostawcy.. ja bym spróbowała z tej mańki ..

Proszę Pana jest Pan człowiekiem, który ciężko pracuje na swoje dochody. Jak Pan widzi już dawno mógł Pan płacić mniej za usługi tej firmy, a jednak płacił Pan z nawiązką. U nas, naszego klienta traktujemy poważnie i przy każdej nadarzającej się okazji tniemy koszty i dajemy rabaty, nie tylko przy otrzymaniu przez pana oferty z innych firm. Czy jest Pan pewien, że chce Pan czekać na kolejny przypadkowy telefon, by dać sobie szansę na cięcie kosztów?Do tego my proponujemy ... bla bla bla...

Panie Krzysztofie pracując w sprzedaży, nie można podchodzić do tematu że trafiło się na lepszego cwaniaczka, nie drzwiami to kominem. Każdego można przekonać i aby być lepszym sprzedawcą trzeba takiego komina szukać. Rynek jest teraz zalany najróżniejszymi dostawcami, którzy często i gęsto mają podobną ofertę. I to właśnie od sprzedawcy zależy na którą ofertę klient się zdecyduję. (To taka moja mała dygresja :) ) Agnieszka Mituniewicz-Królak edytował(a) ten post dnia 10.06.11 o godzinie 11:08
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Pomoże ktoś :)

Agnieszka Mituniewicz-Królak:
naszego klienta traktujemy poważnie i przy każdej nadarzającej się okazji tniemy koszty i dajemy rabaty, nie tylko przy otrzymaniu przez pana oferty z innych firm.
Tekst jest moim zdaniem świetny, problem tylko w tym, że nieprawdziwy. Uważam, że - w ramach "naszego klienta traktujemy poważnie" nie należy nigdy kłamać. Tak się składa, że doskonale znam branżę, o której pisze autorka wątku i niestety, dostawcy energii opiekują się klientem jak bocian żabą. Od czasu do czasu (rzadko !) coś zrobią, żeby klienta pozyskać i... koniec. Klient, jeżeli sam się nie upomni lub nie znajdzie tańszej oferty nie dostanie rabatu NIGDY. Przynajmniej w tej branży. W telekomunikacji nadal robią to zaledwie niektórzy operatorzy, a dojście do takiego stanu trwało 10 lat.

Efekt jest taki, że działanie w sposób, w jaki proponujesz (sorry, nie lubię "Panowania" w sieci, mam nadzieję, że wybaczysz) grozi utworzeniem Centrum Darmowego Obniżania Cudzych Kosztów, a nie skutecznie działającego CC pozyskującego klientów. Oczywiście - po odcięciu wyżej opisanego kłamstwa - pozostaje jeszcze "Do tego my proponujemy..." i tu faktycznie jest pewna szansa. Nie wiem wprawdzie, co chciałby zrobić dostawca energii, ale faktycznie - mógłby chcieć. I tu Twoje rozwiązanie się sprawdzi, o ile taki bonus istnieje. No i o ile da się go ująć w sposób zrozumiały dla rozmówcy, bo "bla bla bla" mogło by brzmieć tak :
... proponujemy układy kompensacji mocy biernej,
... możemy również przeanalizować możliwość wpływu na kąt przesunięcia fazowego (tangens fi)
... możemy również zaproponować rozwiązania poprawiające sprawność wewnętrznego układu przesyłowego
... określimy prawidłowość zgłoszonej mocy zapotrzebowanej

i tak dalej. Przykłady podane powyżej to wszystko prawda - da się to zrobić (i robimy, bo działamy w imieniu klienta, nie dostawców - ale dość bezsensownej autoreklamy, to grupa CC a nie "Energetyka"). Postarałem się je podać w najbardziej przystępnej formie. Jeśli Paula będzie rozmawiać z Głównym Energetykiem, on to zrozumie i doceni. Pytanie tylko, czy dostawca faktycznie takie czynności : a/ będzie chciał wykonywać, b/ powierzyć Pauli lub innemu CC prawo do podejmowania w jego imieniu dodatkowych, niestandardowych zobowiązań. Musi więc go o to zapytać.

Poruszyłaś natomiast przy okazji bardzo ciekawy, ogólniejszy wątek
to nie jest cwaniaczkowanie tylko zdrowy rozsadek

czyli : na ile warto w życiu stawiać na to, że jedynie obudzimy śpiący rozsądek klienta, bez zagwarantowania własnej skuteczności. Oczywiście większość przedstawicieli CC oficjalnie odpowie, że "potrzeby klienta stawiamy ponad własnymi". W rzeczywistości, hmmmm... odpowiedzcie sobie sami :)

konto usunięte

Temat: Pomoże ktoś :)

To jest bardzo ciekawe pytanie, bez względu na to czy profil jest wiarygodny czy nie (bo nie o to tu chodzi tylko o podnoszenie ciekawych tematów) dla agenta/operatora, który chce podnieść jakość swojej pracy.

Jeśli mało wiarygodny, zawsze mogę dodać zdjęcie :)

Następna dyskusja:

Sylwester - sylwestrem ale ...




Wyślij zaproszenie do