Temat: Obiekcje klienta
Agnieszka Dąbrowska:
Cześć!
Mam do was ogromną prośbę jak najskuteczniej rozbić następujące obiekcje klienta oczywiście z korzyścią dla nas:
Witam, również topowy temat w telemarketingu więc mimo, że temat stary pozwolę sobie na coś odemnia ponieważ kiedyś sprzedawałem podobne produkty.
"Nie interesuje mnie to"
Skrypty rozmów operatorów komórkowych pisane są w ten sposób, że niema badania potrzeb klienta a zamiast tego pytania które pozwalają na odpowieć jaką telemarketer ma w skrypcie i taką chce usłyszeć.
np
W chwili obecnej doładowuje pan konto na 50 zł miesięcznie prawda?
klient
Tak zgadza się.
Telemarketer w bazie ma okreśoną grupę potencjalnych klientów właśnie np takich tego typu pytanie niejest badaniem potrzeb a jest niczym.
Zadając podobne pytania doprowadza telemarketer do przedstawienia oferty, która z perspektywy klienta zupełnie mu nieodpowiada więc klient może odpowiedzieć, że go to nieinteresuje.
Inaczej trzeba zareagować gdy rozmowa przebiega tak jak napisałem a inaczej gdy klient bez wysłuchania twierdzi, że mnie to nieinteresuje.
Jeśli niebyło badania potrzeb a telemarketer mając w bazie ściśle określoną grupę klientów niemiał etapu badania potrzeb należy sie rozłączyć albo rozwiązanie drugje sprzedać dziadostwo.
Jeśli przebieg rozmowy był tak, że po dobrym badaniu potrzeb i przedstawieniu odpowiedniej oferty klient mówi, że nie interesuje mnie to
Oznacza, że telemarketer
1.źle zbadał potrzeby tzn nie dokładnie
albo
2.klient nas nie słuchał
albo
3.klient poprostu ma jakieś wątpliwości ale nam tego nie powiedział i nie powie sam z siebie.
W 99 procentach skutecznym sposobem są tu pytania otwarte z kolokwialnie to nazwę połehtaniem klienta np:
Panie Dariuszu zależy mi aby był pan jeszcze bardziej zadowolony z mojego produktu, prosze mi powiedzieć ...?
wtedy potwierdzając wypowieć klienta oraz dopasowując naszą ofertę do jego potrzeb wzrasta możliwość sprzedania.
Gorzej jak konsultant ma dziedostwo do sprzedania każdemu to samo tak samo nato sposobu niema poza rotacją.
"nie chce dodatkowego telefonu"
Wyżucić sprzedawce, który niema sposobu na tą obiekcje i posadzić gościa, dla którego wynik bedzie najważniejszy a nie klient innego sposobu nie widzę.
"Mam już trzy telefony po co mi czwarty"
Wyżucić sprzedawce, który niema sposobu na tą obiekcje i posadzić gościa, dla którego wynik bedzie najważniejszy a nie klient innego sposobu nie widzę.
"będę płacił za niego 100zł, jak to niby ma mi obniżyć koszty"
Nie rozumiem tej obiekcji z taką nigdy się nie spotkałem a sprzedałem duużo umów.
"już ktoś dzwonił"
To świetnie, dbamy o pana a pamięta pan jaką propozycje panu przedstawiliśmy?
Co pan otym myśli?
Myyślę, że to kiepskie.
A w takimrazie jaka powinna być moja propozycja, aby się pan zastanowił?
albo
aby spełniała pana obecne oczekiwania?
albo
Na jakim telefonie szczególnie panu dziś zależyy?
albo
Na jakich usługach naszej sieci szczególnie panu zależy?
albo
Sprytne:
Dlaczego wybrał pan właśnie NAS?
Oj odpowiedzi klienta potrafią wtedy dac nam niezły sygnał zwrotny jak go dobrze wykorzystamy to sukces gwarantowany!
ale to jest sztuka tego w call centrach nie uczą ale zabawa w kreatywność jest przednia no i premia.
Już słyszałem tą ofertę"
Tutaj zareagował bym podobnie jak napisałem przy poprzedniej obiekcji.
Mój wpis może wyda się niczym nowym ale sory 100 procent konsultantów jacy domnie dzwonią internet, tv tel kom jeszcze nigdy tak nie postępowali.
Ja właśnie w taki sposób sprzedawalem tel internet tv.
Mój wpis dedykuje wyłącznie telemarketerom bo trenerzy prócz teorji nie mają zielonego pojęcia ale jak konsultanci zastosują moje skromne conieco będzie naprawde więcej umów.
Tego życzę