Agnieszka Dąbrowska

Agnieszka Dąbrowska Kierownik projektu

Temat: Obiekcje klienta

Cześć!

Mam do was ogromną prośbę jak najskuteczniej rozbić następujące obiekcje klienta oczywiście z korzyścią dla nas:

"Nie interesuje mnie to"

"nie chce dodatkowego telefonu"

"Mam już trzy telefony po co mi czwarty"

"będę płacił za niego 100zł, jak to niby ma mi obniżyć koszty"

"już ktoś dzwonił"

Już słyszałem tą ofertę"
Martyna Delura

Martyna Delura Poszukuję talentów

Temat: Obiekcje klienta

nie wiem za bardzo Agnieszko w jakich okolicznosciach pojawiły sie dane obiekcje i na jakim etapie rozmowy, bo pewnie tez wtedy odpowiedz na nie byłaby inna ale w przypadku:
"Nie interesuje mnie to"
-odpowiedz jest taka bo pewnie handlowiec nie wie co interesuje Klienta, nie zna jego potrzeb...jezeli badanie potrzeb była to nie powinno byc problemu by sie na nie powołac, uzyc argumentów ktore rozmowce interesuja

"nie chce dodatkowego telefonu"
-do czego Klient potrzebuje telefon?moze ten, który mu proponujesz ma inne funkcjonalnosci, które nalezałoby wskazac jako wyróznic, wzbudzic w nim potrzebe posiadania.Przeciez telefony sa coraz bardziej nowoczesne

Mam już trzy telefony po co mi czwarty"
-patrz pkt powyzej...

"będę płacił za niego 100zł, jak to niby ma mi obniżyć koszty"
-ten pkt nie bardzo rozumiem, bo co niby ma obnizyc koszty?posiadanie telefonu, czy usługi?

"już ktoś dzwonił"
Już słyszałem tą ofertę"
-dwie obiekcje podobne moim zdaniem, bo wszystko zalezy od tego JAK była oferta przedstawiona..najwidoczniej klient nie widział w niej korzysci...
Jacek Adam Piotrowski

Jacek Adam Piotrowski Business Development
Manager &
Engineering (ICT)
Services...

Temat: Obiekcje klienta

Agnieszka Dąbrowska:
Cześć!

Mam do was ogromną prośbę jak najskuteczniej rozbić następujące obiekcje klienta oczywiście z korzyścią dla nas:

"Nie interesuje mnie to"

Odpowiedziałbym: "Z czym (jaką ofertą) musiałbym to Pana/Pani zadzwonić by Pana/Panią zainteresować?" - zazwyczaj jest cisza, chwila zastanowienia, po czym merytoryczna rozmowa.
"nie chce dodatkowego telefonu"

Odpowiedziałbym: "W takim razie zapytam inaczej: czego BARDZIEJ Pani oczekuje telefonu, czy innej konstrukcji oferty?"
"Mam już trzy telefony po co mi czwarty"

Nic bym nie odpowiedział. Potwierdziłbym, bo wciskanie 4 telefonu to już chyba przesada.
"będę płacił za niego 100zł, jak to niby ma mi obniżyć koszty"

Za co płacił? Za telefon? Za mało informacji, by cokolwiek zasugerować.
"już ktoś dzwonił"

Odpowiedziałbym: "a kiedy to było? Pamiętam Pan/Pani jaką ofertę Pani/Panu prezentowano?. Co Pan/Pani o niej myśli?"
Już słyszałem tą ofertę"

Odpowiedziałbym: "Świetnie! W takim razie co Pan o tym sądzi? Co się Panu/Pani podoba, a co nie? Jak możemy ulepszyć ofertę w stosunku do Pana/Pani?"

To tyle "na gorąco".

Pozdrawiam,

JP
Agnieszka Dąbrowska

Agnieszka Dąbrowska Kierownik projektu

Temat: Obiekcje klienta

Cześć!
dziękuje bardzo za odpowiedzi!

Martyna jeżeli chodzi o obiekcje które wam przedstawiłam pojawiają się najczęściej po przedstawieniu całego skryptu czyli oferty i informacji o tym że est to dodatkowy telefon z dodatkowym numerem.

"będę płacił za niego 100zł, jak to niby ma mi obniżyć koszty"
Za co płacił? Za telefon? Za mało informacji, by cokolwiek zasugerować.

Tutaj Jacku chodziło mi abonament w wysokości 100 zł.

A jeżeli chodzi o zamknięcia sprzedaży, to jakich najlepiej używać żeby sprzedaż doszła do skutku w pierwszej rozmowie.

pozdrawiam:)
Martyna Delura

Martyna Delura Poszukuję talentów

Temat: Obiekcje klienta

rozumiem ze ten nowy nr to jest proponowany firmom?
wg.mnie przydałaby sie analiza sytuacji Klienta, czy np. w firmie sa nr-y ktore przekraczaja abonament, maja za mało minut. wtedy na pewno takiej firmie przyda sie nowy telefon, dodatkowy abonament. Nalezy wtedy przedstawic co zyska płacac 100 zł za abonament, czyli cecha+korzysc...
Jesli chodzi o zamkniecie sprzedaży-moim zdaniem dużo zależy od tego czy był prowadzony dialog w Klientem, czy brał udział w rozmowie. Agnieszko, czy Twoi pracownicy badaja potrzeby?Ciezko jest zamknąc sprzedaż np. Rozumiem,biorac pod uwage Pana potrzeby, że oferta jest korzystna i moge wysłac telefon..Rozumiem, że jest Pan zainteresowany nowym telefonem, jezeli Klient nie wyraził w trakcie rozmowy zainteresowania....Martyna Szlęzak edytował(a) ten post dnia 19.02.09 o godzinie 08:49
Dariusz Marchewka

Dariusz Marchewka Koneser pysznej kawy
telemarketer, Firma
informatyczna, h...

Temat: Obiekcje klienta

Agnieszka Dąbrowska:
Cześć!

Mam do was ogromną prośbę jak najskuteczniej rozbić następujące obiekcje klienta oczywiście z korzyścią dla nas:

Witam, również topowy temat w telemarketingu więc mimo, że temat stary pozwolę sobie na coś odemnia ponieważ kiedyś sprzedawałem podobne produkty.


"Nie interesuje mnie to"

Skrypty rozmów operatorów komórkowych pisane są w ten sposób, że niema badania potrzeb klienta a zamiast tego pytania które pozwalają na odpowieć jaką telemarketer ma w skrypcie i taką chce usłyszeć.
np
W chwili obecnej doładowuje pan konto na 50 zł miesięcznie prawda?
klient
Tak zgadza się.

Telemarketer w bazie ma okreśoną grupę potencjalnych klientów właśnie np takich tego typu pytanie niejest badaniem potrzeb a jest niczym.
Zadając podobne pytania doprowadza telemarketer do przedstawienia oferty, która z perspektywy klienta zupełnie mu nieodpowiada więc klient może odpowiedzieć, że go to nieinteresuje.
Inaczej trzeba zareagować gdy rozmowa przebiega tak jak napisałem a inaczej gdy klient bez wysłuchania twierdzi, że mnie to nieinteresuje.

Jeśli niebyło badania potrzeb a telemarketer mając w bazie ściśle określoną grupę klientów niemiał etapu badania potrzeb należy sie rozłączyć albo rozwiązanie drugje sprzedać dziadostwo.

Jeśli przebieg rozmowy był tak, że po dobrym badaniu potrzeb i przedstawieniu odpowiedniej oferty klient mówi, że nie interesuje mnie to
Oznacza, że telemarketer
1.źle zbadał potrzeby tzn nie dokładnie
albo
2.klient nas nie słuchał
albo
3.klient poprostu ma jakieś wątpliwości ale nam tego nie powiedział i nie powie sam z siebie.

W 99 procentach skutecznym sposobem są tu pytania otwarte z kolokwialnie to nazwę połehtaniem klienta np:
Panie Dariuszu zależy mi aby był pan jeszcze bardziej zadowolony z mojego produktu, prosze mi powiedzieć ...?

wtedy potwierdzając wypowieć klienta oraz dopasowując naszą ofertę do jego potrzeb wzrasta możliwość sprzedania.

Gorzej jak konsultant ma dziedostwo do sprzedania każdemu to samo tak samo nato sposobu niema poza rotacją.

"nie chce dodatkowego telefonu"

Wyżucić sprzedawce, który niema sposobu na tą obiekcje i posadzić gościa, dla którego wynik bedzie najważniejszy a nie klient innego sposobu nie widzę.


"Mam już trzy telefony po co mi czwarty"

Wyżucić sprzedawce, który niema sposobu na tą obiekcje i posadzić gościa, dla którego wynik bedzie najważniejszy a nie klient innego sposobu nie widzę.

"będę płacił za niego 100zł, jak to niby ma mi obniżyć koszty"

Nie rozumiem tej obiekcji z taką nigdy się nie spotkałem a sprzedałem duużo umów.

"już ktoś dzwonił"
To świetnie, dbamy o pana a pamięta pan jaką propozycje panu przedstawiliśmy?
Co pan otym myśli?
Myyślę, że to kiepskie.
A w takimrazie jaka powinna być moja propozycja, aby się pan zastanowił?
albo
aby spełniała pana obecne oczekiwania?
albo
Na jakim telefonie szczególnie panu dziś zależyy?
albo
Na jakich usługach naszej sieci szczególnie panu zależy?
albo
Sprytne:
Dlaczego wybrał pan właśnie NAS?

Oj odpowiedzi klienta potrafią wtedy dac nam niezły sygnał zwrotny jak go dobrze wykorzystamy to sukces gwarantowany!
ale to jest sztuka tego w call centrach nie uczą ale zabawa w kreatywność jest przednia no i premia.

Już słyszałem tą ofertę"

Tutaj zareagował bym podobnie jak napisałem przy poprzedniej obiekcji.

Mój wpis może wyda się niczym nowym ale sory 100 procent konsultantów jacy domnie dzwonią internet, tv tel kom jeszcze nigdy tak nie postępowali.
Ja właśnie w taki sposób sprzedawalem tel internet tv.

Mój wpis dedykuje wyłącznie telemarketerom bo trenerzy prócz teorji nie mają zielonego pojęcia ale jak konsultanci zastosują moje skromne conieco będzie naprawde więcej umów.
Tego życzę
Martyna Motyl

Martyna Motyl historyk sztuki,
plastyk - technik
grafiki komuterowej

Temat: Obiekcje klienta

Nie interesuje mnie to- rozmowa do niczego nie zobowiązuje to może być fajna rzecz na prezent

"nie chce dodatkowego telefonu" -tak jak wspominałam może pan. go komuś dać

"Mam już trzy telefony po co mi czwarty"-nabycie telefonu to zawsze inwestycja wiec nic pan nie ryzykuje a jedynie zyskuje

"będę płacił za niego 100zł, jak to niby ma mi obniżyć koszty" tak jak wspomniałam to inwestycja proszę pana

"już ktoś dzwonił"-- rozumiem jednak zaznaczam propozycja jest aktualna jedynie teraz

Już słyszałem tą ofertę - czyli rozumiem, że mogę zgadza się P. na podpisanie umowy...........:)

na luzie:O)

Następna dyskusja:

jak pokonać obiekcje klien...




Wyślij zaproszenie do