Temat: Motywacja pracowników CC

Zgadzam się z większością wpisów, przede wszystkim popieram panią która mówiła o teorii Maslowa. Najpierw zapewnienie potrzeb fizjologicznych (pieniądze), później można myśleć o reszcie.
Poza tym jest jeszcze dla mnie druga zasadnicza sprawa - monotonia. Większość klientów dzwoni ciągle z tymi samymi sprawami. To chyba dla mnie jest najbardziej dobijające w tej pracy. Dla niektórych może to być plusem - raz się czegoś nauczysz a później to już można "klepać" wyuczone formułki, ja jednak mam ciągłą potrzebę rozwoju i bardzo mnie demotywuje ta monotonia

Agnieszko, zaraz wypełnię ankietę :)
Marcin Sosnowski

Marcin Sosnowski standards &
methodologies

Temat: Motywacja pracowników CC

Rzeczywiście monotonnia to problem (duży lub mały w zalezności od ambicji pracownika).
Kiedyś wydawało mi się, że cc outsourcingowe mają w tym zakresie dużo korzystniejszą sytuację niz cc in-house (więcej klientów/projektów i tym samym możliwość różnicowania zadań dla agenta w czasie). W praktyce jednak, nawet osobistej, nie widzę przykładów wykorzystywania tego faktu w zarządzaniu ludźmi (budowanie ścieżki kariery z uwzględnieniem zmian projektów/zadań pracownika).
Czy ktoś ma takie doświadczenia i może podzielić się opiniami nt. efektów?

Pozdrawiam,
Marcin
Jarosław Milnikel

Jarosław Milnikel Opiekun Klienta
ALIOR BANK S.A.

Temat: Motywacja pracowników CC

Niic tak nie motywuje jak kasa. Odpowiedni system prowizyjny i wszystkim chce sie pracowac. Wiem z doswiadczenia.

konto usunięte

Temat: Motywacja pracowników CC

Ale system prowizyjny dla ludzi, a nie dla jakichś robotów co sprzedają po 100 umów dziennie! Bo niestety teraz tylko tak można zarobić na prowizjach.
Jarosław Milnikel

Jarosław Milnikel Opiekun Klienta
ALIOR BANK S.A.

Temat: Motywacja pracowników CC

Marcinie , przeto napisałem odpowiedni system prowizyjny dostosowany do realiów projektu. Przeciez wiadomo, że czasami cele jakie są nam stawiane bywaja awykonalne. I tutaj powinni zadziałać leaderzy group i porozmawiać o tym co można zrobić a czego nie. Czego można wymagać a czego nie od pracownika.Jarosław Milnikel edytował(a) ten post dnia 14.11.12 o godzinie 10:31

konto usunięte

Temat: Motywacja pracowników CC

Jarosław Milnikel:
Marcinie , przeto napisałem odpowiedni system prowizyjny dostosowany do realiów projektu. Przeciesz wiadomo, że czasami cele jakie są nam stawiane bywaja awykonalne. I tutaj powinni zadziałać leaderzy group i porozmawiać o tym co można zrobić a czego nie. Czego można wymagać a czego nie od pracownika.

widzisz tylko często trudność wykonania określonego celu mylona jest z minimalizmem w który wpada po pewnym czasie pracownik CC.

konto usunięte

Temat: Motywacja pracowników CC

Marta Grzyb:
Jerzy Supowicz:
Być może sprowokuję dyskusję, ale rzeczywistość jest taka, że call center to nie jest instytucja zorientowana na "dogadzanie" konsultantom, tylko na obsługę klienta na jak najwyższym poziomie.
Myślę, że żadna firma nie jest zorientowana na dogadzanie swoim pracownikom (jeśli taką znasz, to koniecznie daj znajć).
I sprowokujesz dyskusję;p U mnie firma jest jak najbardziej nastawiona na "dogadzanie" konsultantom np. poprzez różnego rodzaju programy "lojalnościowe" do których pracownicy są kwalifikowani. Zależy nam żeby konsultant w którego wkładamy swój czas i pieniądze na wyszkolenie został z nami jak najdłużej - a nie tak jak się to dzieje w naszej branży, popracował kilka miesięcy i poszedł dalej.
Natomiast, jeśli w firmie pracują ludzie, którzy nie są odpowiednio zmotywowani, to firma traci podwójnie.


O to jest bardzo fajny pomysł i podejście do pracownika przede wszystkim. Jak się chce, to tak na prawdę można stworzyć fajny i zgrany zespół, gdzie nikt nie powinien przynajmniej narzekać.
Wiadomo, motywacja do pracy to podstawa, a dodatki dla pracowników i szkolenia jak są, to jeszcze dodatkowy plus tego wszystkiego.
Dlatego bardzo podoba mi się ta wypowiedź.

konto usunięte

Temat: Motywacja pracowników CC

Może niektórych to zasmuci, ale wygląda na to, że motywowanie przez premie na dłuższą metę nie się nie sprawdza http://controlfind.pl/artykuly/twoja-kariera/kupic-mot...
Michał Zawada

Michał Zawada Lider, Kierujący
Zespołem w Call
Center

Temat: Motywacja pracowników CC

Witam Wszystkich,

co do możliwości rozwoju w CC to bym się nie zgodził. Sam pracowałem na słuchawce 2 lata a teraz zarządzam zespołem. Więc jednak można:)

konto usunięte

Temat: Motywacja pracowników CC

Roland Z.:
Witam,

Ostatnio przy szklaneczce WHISKY wywiązała sie dyskusja na temat motywacji w CC i systemów motywowania pracowników CC.

Ciekaw jestem Waszych opini na ten tEmat co sie sprawdza w praktyce a co jest fikcją

Pzdr
BZ
i jakie ustalenia kolego poczyniliście ? sypniecie tym ludziom dobrą monetę czy rzucicie parobkom bilet do kina za abstrakcyjne plany sprzedażowe ?
Anna Ciesielska

Anna Ciesielska Biegły referent,
Urząd m.st. Warszawy

Temat: Motywacja pracowników CC

Michał Zawada:
Witam Wszystkich,

co do możliwości rozwoju w CC to bym się nie zgodził. Sam pracowałem na słuchawce 2 lata a teraz zarządzam zespołem. Więc jednak można:)

tutaj http://barometrzaangazowania.com/e-learning jak odpalisz darmowe szkolenie gdzieś w połowie na jednym ze slajdów jest podany diament zaangażowania pracowników. Z którego wynika mniej więcej to co napisałeś. Ale nie tylko to się liczy.
i jakie ustalenia kolego poczyniliście ? sypniecie tym ludziom dobrą monetę czy rzucicie
parobkom bilet do kina za abstrakcyjne plany sprzedażowe ?

z tymi biletami to częsta praktyka chyba.
Natalia G.

Natalia G. Ecommerce Manager

Temat: Motywacja pracowników CC

Pracuję na CC ponad 5 lat, wcześniej też dorabiałam głównie w tych działach.
Finanse, owszem, mają wpływ na motywację, jednak tylko do pewnego czasu. Rutyna, brak możliwości rozwoju jak i banalne problemy ludzi potrafią wypalić człowieka.
Owszem, są tacy, którym udało się wybić i teraz zajmują nawet dyrektorskie stołki, jednak to w dużej mierze zależy od możliwości Firmy.

Temat: Motywacja pracowników CC

U nas jest cos takiego,w sumie sprawdza się to bardzo dobrze, i myśle ze pracownicy są bardzo zadowoleni. Dostajemy 2 razy w roku karnety, teraz jest to Multikarnet OK. W nim basen, siłownia, fitness, bilard itp...
Czyli wszystko tak naprawde to co jest idealnym rozwiązaniem na rozrywkę po pracy.
Grzegorz P.

Grzegorz P. Dyrektor
zarządzający

Temat: Motywacja pracowników CC

Tomasz Puter:
U nas jest cos takiego,w sumie sprawdza się to bardzo dobrze, i myśle ze pracownicy są bardzo zadowoleni. Dostajemy 2 razy w roku karnety, teraz jest to Multikarnet OK. W nim basen, siłownia, fitness, bilard itp...
Czyli wszystko tak naprawde to co jest idealnym rozwiązaniem na rozrywkę po pracy.

Tego typu profity są mocno OK ale pozostaje pytanie o ich wpływ na wzrost efektywności, w końcu temat dotyczy motywacji. Pozostaje obawa iż w kwestii wzrostu motywacji nie wnoszą za wiele, gdyż pracownicy mogą to traktować jako wręcz obowiązek pracodawcy, nawet jeśli początkowo otrzymamy jakiś wzrost.
Z drugiej strony widzę korzyść w budowaniu przywiązania i lojalności pracownika do firmy w dłuższej perspektywie, zazwyczaj tym właśnie pracownicy chwalą się wśród znajomych, dodatkowo budując wizerunek danej firmy jako miejsca przyjaznego pracownikowi gdzie chce się pracować:)

Dla mnie najważniejszym profitem pracy w Call Center jest możliwość rozwoju zawodowego i możliwości rozpoczęcia ciekawej ścieżki kariery. Znam spektakularne przykłady, którymi chętnie dzielę się z podwładnymi, poza tym większość (jeśli nie wszyscy) managerów i trenerów w CC to osoby które zaczynały "na słuchawkach", sam jestem przykładem. W zależności od wielkości biznesu prócz pionowych awansów, jest jeszcze obszar szkoleń, rekrutacji, analiz, IT, marketingu, monitoringu itd. do którego można przejść i tam zdobyć doświadczenie które potem wykorzystamy w celu zdobycia innej lepiej płatnej pracy. Konsultanci często narzekają na płace, ale to rynek wycenia stanowisko pracy a do jej wykonywania nie potrzeba doświadczenia czy dyplomów. Jeśli jednak zaciśniemy zęby i będziemy codziennie budować i dbać o swój wizerunek w pracy, dążyć do bycia lepszym, uczuć się oraz pomagać a nie utrudniać managerom, korzyści przyjdą z czasem. Tak właśnie się zdobywa wiedzę i doświadczenie. Zanim nam ktoś powierzy nową odpowiedzialność trzeba na to zapracować i czekać cierpliwie ze swoim numerem w kolejce.

Więc naprawdę nie przekonuje mnie taki bullshit, że nie ma możliwości.
Marcin M.

Marcin M. .............

Natalia G.

Natalia G. Ecommerce Manager

Temat: Motywacja pracowników CC

Grzegorz P.:
Tomasz Puter:
U nas jest cos takiego,w sumie sprawdza się to bardzo dobrze, i myśle ze pracownicy są bardzo zadowoleni. Dostajemy 2 razy w roku karnety, teraz jest to Multikarnet OK. W nim basen, siłownia, fitness, bilard itp...
Czyli wszystko tak naprawde to co jest idealnym rozwiązaniem na rozrywkę po pracy.

Tego typu profity są mocno OK ale pozostaje pytanie o ich wpływ na wzrost efektywności, w końcu temat dotyczy motywacji. Pozostaje obawa iż w kwestii wzrostu motywacji nie wnoszą za wiele, gdyż pracownicy mogą to traktować jako wręcz obowiązek pracodawcy, nawet jeśli początkowo otrzymamy jakiś wzrost.
Z drugiej strony widzę korzyść w budowaniu przywiązania i lojalności pracownika do firmy w dłuższej perspektywie, zazwyczaj tym właśnie pracownicy chwalą się wśród znajomych, dodatkowo budując wizerunek danej firmy jako miejsca przyjaznego pracownikowi gdzie chce się pracować:)

Dla mnie najważniejszym profitem pracy w Call Center jest możliwość rozwoju zawodowego i możliwości rozpoczęcia ciekawej ścieżki kariery. Znam spektakularne przykłady, którymi chętnie dzielę się z podwładnymi, poza tym większość (jeśli nie wszyscy) managerów i trenerów w CC to osoby które zaczynały "na słuchawkach", sam jestem przykładem. W zależności od wielkości biznesu prócz pionowych awansów, jest jeszcze obszar szkoleń, rekrutacji, analiz, IT, marketingu, monitoringu itd. do którego można przejść i tam zdobyć doświadczenie które potem wykorzystamy w celu zdobycia innej lepiej płatnej pracy. Konsultanci często narzekają na płace, ale to rynek wycenia stanowisko pracy a do jej wykonywania nie potrzeba doświadczenia czy dyplomów. Jeśli jednak zaciśniemy zęby i będziemy codziennie budować i dbać o swój wizerunek w pracy, dążyć do bycia lepszym, uczuć się oraz pomagać a nie utrudniać managerom, korzyści przyjdą z czasem. Tak właśnie się zdobywa wiedzę i doświadczenie. Zanim nam ktoś powierzy nową odpowiedzialność trzeba na to zapracować i czekać cierpliwie ze swoim numerem w kolejce.

Więc naprawdę nie przekonuje mnie taki bullshit, że nie ma możliwości.


Owszem, możliwości są, ale tylko w dużych firmach, można się wspinać i wspinać, aż szczebelków zabraknie.. w małej... marne szanse!
Agnieszka Gawęcka - Kopytko

Agnieszka Gawęcka -
Kopytko
ABI/IOD, Audytor,
Konsultant. Ochrona
danych osobowych &
...

Temat: Motywacja pracowników CC

Natalio, czy aby na pewno? W małej firmie na awans być może jest trudniej choć to temat dyskusyjny, jednak zdobyte tam doświadczenie można w późniejszym czasie wykorzystać w dużej firmie. Nie ma co się negatywnie nastawiać i szukać zaraz dziury w całym, bo to akurat jest najłatwiejsze. Odrobina wytrwałości i chęć dążenia do wyznaczonego celu naprawdę owocuje. Każde doświadczenie jest cenne jeśli tylko odpowiednio dobrze je wykorzystamy :)
Natalia G.

Natalia G. Ecommerce Manager

Temat: Motywacja pracowników CC

Agnieszka Bogacka - Gawęcka:
Natalio, czy aby na pewno? W małej firmie na awans być może jest trudniej choć to temat dyskusyjny, jednak zdobyte tam doświadczenie można w późniejszym czasie wykorzystać w dużej firmie.

Oczywiście zgadzam się, doświadczenie zdobywam cały czas i tego nie neguję.

Nie ma co się negatywnie nastawiać i szukać zaraz
dziury w całym, bo to akurat jest najłatwiejsze. Odrobina wytrwałości i chęć dążenia do wyznaczonego celu naprawdę owocuje. Każde doświadczenie jest cenne jeśli tylko odpowiednio dobrze je wykorzystamy :)


Nie uważam, aby mój tok myślenia był szukaniem dziury w całym. Przedstawiam tylko swoje odczucia i wnioski. Nie załamuje się, tylko walczę, aby wskoczyć wyżej i spełniać choć trochę swoje ambicje... i po prostu uważam, że w dużych firmach jest to bardziej prawdopodobne, że taki schodek w górę się pojawi:)
Jarosław Milnikel

Jarosław Milnikel Opiekun Klienta
ALIOR BANK S.A.

Temat: Motywacja pracowników CC

Tak jak pisałem wcześniej wszystkie karnety typu Multisport czy bilety do kina są mile widziane natomiast - ja osobiście gdybym miał do wyboru karnet Multisport i jego równowartość w złotówkach nie zastanawiałbym się ani chwili. Menagerowie CC (mam na myśli tych od pionu CC w górę) muszą sobie wreszcie zdać sprawę, że ludzie którzy zdzierają sobie gardła po kilkanaście godzin dziennie też chcą zarabiać pieniądze. Podstawy są okej 8-10zł netto an godzinę uważam, za uczciwą z uwagi na brak wymaganych kwalifikacji (za wyjątkiem tych oczywistych) natomiast sposób weryfikacji oraz przyznawania premii moim zdaniem pozostawia wiele do życzenia. Na logikę jeżeli będę miał perspektywę większej gotówki na koniec miesiąca w zamian za lepszą efektywność w pracy czy lepsze wyniki sprzedażowe bardzo chętnie dam się wycisnąć jak cytrynę. Jeżeli cele i premia są tak zaplanowane, że praktycznie musisz mieć więcej szczęścia niż rozumu żeby zrealizować swój cel miesięczny będę przychodził do pracy na godziny bo przecież robić coś muszę. Prosta kalkulacja większa i jaśniej określona premia ergo większa motywacja pracowników.

Temat: Motywacja pracowników CC

A co Powiecie na PLAYVOX:


Obrazek


Playvox to platforma zarządzania wynikami w CC opierająca się na zasadach gamifikacji, czyli w skrócie za pomocą narzędzi kojarzonych z grami wspiera pozytywne zachowania pracowników.

Program programem, dla mnie inspirująca jest przede wszystkim wizja twórców. Zwracają uwagę na to, To co wydaje się być oczywiste, ale wymagające bardzo dużo uwagi i uważności przy zarządzaniu w CC.

Kilka haseł na które zwracają uwagę :

Make your Call Center around the world meaningful place to work.

Making it personal: Unleash the power of personal metrics.
Inspire Action: Lead people by example.
Transparency: Make data available for your people.
Collaboration: Encourage teamwork inside your culture.
Meaningful: Let people appreciate what they are working on.
Fun: Surprise your team with friendly competition and challenges.

Więcej (razem z, niestety z nie dość dokładnym case study) znajdziecie tu:
http://enterprise-gamification.com/index.php/en/crm/11...
http://www.arcaris.com/why-playvox/
http://www.destinationcrm.com/Articles/ReadArticle.asp...

Następna dyskusja:

Outsourcing rekrutacji prac...




Wyślij zaproszenie do