konto usunięte

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Często dzwonią do mnie telemarketerzy. Jedni z banków jedni z sieci świadczących usługi telekomunikacyjne czy np. z CC sprzedających np. kalendarze czy mapy.
Jakie są Wasze spostrzeżenia czy Konsultanci zaczynają manipulować rozmową a przez to Klientem. No i najważniejsze czy osiągają efekt.
Moje spostrzeżenia a ten temat są takie iż tylko Konsultanci związaniu bezpośrednio z produktem, czyli CC własne, zaczynają manipulować, tworzyć potrzeby u Klienta zaczynają być agresywni, w przeciwieństwie do CC wynajmowanych na zlecenie na kampanie czy akcje wychodzące tu mamy tzw.odpuszczanie "pierwsze nie Klienta" i kończymy rozmowę.
Bart

konto usunięte

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Na mój numer trafia ich niewielu (2-3 w miesiącu) i jestem skazany na generalizację, ale za każdym razem mam wrażenie, że to bardzo kiepscy i niewyszkoleni sprzedawcy. Ton i sposób używania głosu już po kilku sekundach sprawiają, że mam ochotę się rozłączyć. Zwykle daję im jednak drugą szansę, ale brak dialogu opartego na emocjach oraz przestarzałe, kiepskie formułki sprawiają, że szybko państwu po drugiej stronie dziękuję. Myślę, że tym ludkom udałoby się cokolwiek mi sprzedać tylko, gdyby trafili dokładnie w moment, gdy danego produktu bardzo potrzebuję. Kilka miesięcy temu zdarzył mi się jeden bardzo uparty telmark, ale po kilku rozmowach to ja byłem bliżej sprzedania mu szkoleń niż on mi pakietu ubezpieczeń ;-)Artur Grabias (Grakaj) edytował(a) ten post dnia 21.10.10 o godzinie 10:26

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Witam,
sam sprzedaję produktu i usługi firmy, w której pracuję. Jest zasadnicza różnica między typowym CC (czyt. masowe kierowanie ofert) a doradztwem, które my prowadzimy i również sprzedajemy produkty. Sam, gdy odbieram tel. od np operatorów sieci kom., już po pierwszych słowach można wyczuć tzw czytanie z karti a jeszcze gorzej jak takiej osobie się przerwie, zaczyna przedstawiać propozycję od nowa.
Czy w tej branży konsultant manipuluje Klientem? Uważam, że przy każdym sposobie sprzedaży manipulacja jest nieodzownym elementem sprzedaży. Problem zaczyna się w momencie pojawienia się agresji ze strony konsultanta a jeszcze gorzej i częściej zdarzają się sytuacje agresywne ze strony Klienta. I tego do końca nie rozumiem, bo można najzwyczajniej w świecie podziękować za proponowaną usługę i rozłaczyć się.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Witam,
pozwolę sobie dołączyć do dyskusji.Moim zdaniem manipulacja jest wliczona w pracę sprzedawcy ( czyt. telemarketera) , tylko tak naprawdę na czym ta manipulacja polega? na stworzeniu sztucznej potrzeby klienta? na pokazaniu korzyści ,które płyną z zakupu tego danego produktu który my oferujemy? A może na zwykłej rozmowie z klientem np. o pogodzie. Uważam , że cała rozmowa z klientem od początku do końca jest swego rodzaju manipulacją, a jeżeli jeszcze potrafimy pozostawić klienta po rozmowie , z uśmiechem na twarzy to już jesteśmy mistrzami w tej dziedzinie. Nasuwa mi się tylko jedno pytanie... Czy to jest złe ze strony sprzedawców(telemarketerów) , że w ten sposób starają się nawiązać kontakt i wykonywać swoją pracę...?
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Witam,

Sam kiedyś byłem telemarketerem i to z dobrymi wynikami. Nikt mnie nie uczył procesu sprzedaży, ani tego w jaki sposób mam zmanipulować klienta. Wcisnąć! Dostałem kartkę, parę faktów i ruszaj z exelem pod ręką. No cóż takie były początki.

Nie miałem nigdy treningów z manipulacji, bo w nią nie wierzę. Nigdy także nie uczyłem moich konsultantów i nigdy nie chciałbym ich tego nauczyć.

Manipulacja może jest dobra w krajach, gdzie świadomość konsumenta jest niska (ale, czy to jest etyczne wobec klienta?). Uważam, że to klient ma podjąć odpowiedzialną decyzję. Zadaniem telemarketera/konsultanta/agenta jest przedstawienie produktu, zainteresowanie i próba sprzedaży. Autentyczna rozmowa z klientem jest najlepsza. Oczywiście są trudne przypadki.

Dziwię się, że nadal jest praktykowana skryptomania i stare sztuczki telemarketingowe, które irytują ludzi. Prawda? Przyznają mi Państwo rację...itd itp.

Myślę, że trzeba nauczyć ludzi rozmawiać z klientami o produkcie. Być naturalnym i słuchać go. Niestety większość agentów tego nie robi, lub ma w głowie zakodowane co ma powiedzieć i już.

Pewnie jestem idealistą, jednak mam nadzieję, że manipulacja odejdzie w przesłość.

Ja nie chcę być manipulowany (ba, nie dam się)

Pozdrawiam
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Piotr J.:manipulacja manipulacja odejdzie w przesłość.
Nie, nie odejdzie. Jest to nieodłączny element przekonywania klienta.
Ewa P.

Ewa P. Menedżer Produktu

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Też myślę, że nie odejdzie. Różne są stopnie i formy manipulacji.
Byc może odejdzie "wciskanie" jako forma sprzedaży a może i nie bo do póki to będzie działało CC tak będa sprzedawac a zawsze bedą tacy co dadzą sobie wcisnąc.
Wiesiek J.

Wiesiek J. Właściciel, ERICA

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Piotr J.:
Manipulacja może jest dobra w krajach, gdzie świadomość konsumenta jest niska
Właśnie w takim kraju żyjemy, gdzie np. w szynce jest 40% mięsa, a parówki cielece mają ZERO procent mięsa ;-)
(ale, czy to jest etyczne wobec klienta?).
A przejmuje się tym ktoś?
Dziwię się, że nadal jest praktykowana skryptomania i stare sztuczki telemarketingowe, które irytują ludzi. Prawda?
A że śnieg pada w zimie to również się dziwisz?
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Napewno nigdy nie skorzystam z usług firm wciskających usługi, czy też produkty. Konsument ma umysł i myśli logicznie.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Piotr J.:
Napewno nigdy nie skorzystam z usług firm wciskających usługi, czy też produkty.
Czyli z takich, w jakiej się kiedyś pracowało... :-) Zabawne.
Konsument ma umysł i myśli logicznie.
Rzecz do dyskusji, choć niekoniecznie miałaby ona związek z manipulacją. Co do posiadania umysłu - zgoda (jeśli nie brać pod uwagę jego zawartości...). Co do logicznego myślenia - zdecydowanie w sporej części przypadków nie jest to prawdą. Jest jeszcze jedna sprawa : często nachalne działania telemarketingowe powodują, że odbierający konsument w ogóle nie ma chęci na zapoznanie się z ofertą, a więc logiczne wnioskowanie w ogóle nie będzie uruchamiane.
Michał P.

Michał P. CEO w Medical
Planners Sp. z o.o.

Temat: Manipulacja Klientem norma czy przyszłość ?

Piotr J.:
Napewno nigdy nie skorzystam z usług firm wciskających usługi, czy też produkty. Konsument ma umysł i myśli logicznie.

@Piotr, tak jak pisała Klaudia, manipulacją może być również skierowanie tematu na inne tory, np. pogoda, polityka czy samochody aby zdobyć sympatię Klienta, co z pewności może przełożyć się pozytywnie na wynik sprzedaży, stara zasada mówi, że przysługi wyświadczamy chętniej tym których lubimy.

Pracuje w sprzedaży od wielu lat, mam wrażenie że coś wiem o tej branży, a jak się dobrze zastanowiłem to muszę przyznać że ostatnio trochę zmanipulował mnie Pan z pewnej sieci komórkowej, zrobił to jednak na tyle smacznie i profesjonalnie, że skorzystałem z jego oferty :-)

wniosek: moim zdaniem jesteśmy i będziemy manipulowani



Wyślij zaproszenie do