Jakub Pawełczak

Jakub Pawełczak Product Manager &
Tech Account Manager
at IVONA Software
...

Temat: lektor w Call Center

Witam!

Chciałbym prosić Państwa o opinię na temat wykorzystywania syntezatora mowy w Call Center. Technologia ta stosowana jest do tworzenia nagrań i umieszczania ich w centrali, np. do czytania menu, komunikaty gdy linia jest zajęta itp itd.

Czy widzicie Państwo jeszcze jakieś możliwości zastosowania syntezy mowy w Call Center?

Zapraszam jednocześnie do zapoznania się z jakością syntezatora mowy IVONA, który jest z powodzeniem wykorzystywany przy tworzeniu Call Center: http://ivona.ivosoftware.com .

Więcej o produkcie IVONA Telecom znajdą Państwo na stronie:
http://www.ivo.pl/index.php?option=content&task=view&i...

Pozdrawiam serdecznie,

Jakub Pawełczak
B2B Sales Manager
IVO SoftwareJakub Pawełczak edytował(a) ten post dnia 25.05.07 o godzinie 15:21

konto usunięte

Temat: lektor w Call Center

Syntezator mowy co najważniejsze umożliwia pracę w CC osobom niewidomym.

konto usunięte

Temat: lektor w Call Center

Rafał B.:
Syntezator mowy co najważniejsze umożliwia pracę w CC osobom niewidomym.


Rafał, możesz rozwinąć?

konto usunięte

Temat: lektor w Call Center

Hej

Sorki, że dopiero teraz, ale skonsultowałem całe info z osobą niewidomoą, która pracuje w Call Center Poland i na co dzień ma do czynienia z tymi programami.

Osoba niewidoma w pracy z komputerem posługuje się programem ultradźwiękowym, który współpracuje z syntezatorem mowy. Ogólnie porgramy odczytu ekranu noszą nazwę screen readerów. Najbardziej popularne wśród niewidomych to program hal (najprostszy), window eyes oraz jaws.
Program działa w ten sposób, żę przesyła odpowiednie informacje do syntezatora mowy, który czyta tekst na ekranie. Oczywiście programy doskonale współpracują z większością standartowych aplikacji typu ms office. Program udźwiękawiający posiada mnóstwo opcji, które pozwalają spersonalizować ustawienie. Po ekranie niewidomy porusza się najczęściej przy pomocy klawiatury. Jest to o iwle prostsze od kontrolowania myszy, gdyż polega na skakaniu w odpowiednie pola.

Przykład:
Jeśli komputer jest włączony i wyświetlona jest na monitorze standartowa plansza windows, to kombinacja klawiszy ctrl+esc otwiera menu start. Syntezator mowy wypowiada MENU START. Używając strzałek w górę i w dół można poruszać się po menu. Syntezator informuje za każdym razem, czy jesteśmy w PROGRAMY, czy w USTAWIENIA, czy w WYLOGUJ itd.
Po wciśnięciu esc syntezator mówi MENU ZAMKNIĘTE. Wówczas używając klawisza tab, możemy przeskoczyć do paska zadań, pulpitu itd. Za każdym razem usłyszymy, czy to pasek zadań, czy pulpit. Program zatem nie czyta wszystkiego, co jest na ekranie, lecz podąża za kursorem.
Podczas pisania tekstu syntezator wypowiada każdą naciśniętą literę. Czytanie odbywa się podczas poruszania strzałkami w górę i w dół. Czytana jest wówczas cała linijka tekstu. Oczywiście można to wszystko pustawiać wg potrzeb użytkownika. Program umożliwia obsługę konta przez outlooka oraz przeglądanie stron www. Program posiada tak zwaną zaetykowaną grafikę. Tzn, że gdy napotka jakiś obrazek, który osoba widząca identyfikuje jako, np. znak przesłanej dalej wiadomości, to program wypowie WIADOMOŚĆ PRZESŁANA DALEJ. Takich grafik jest więcej i mają swoje opisy. Oczywiście można też wporwadzać własne opisy grafik.

Natomiast syntezator mowy jest to urządzenie, które generuje głos, czyli wypowiada słowa podyktowane przez screen reader. Dzielą się one na sprzętowe i programowe. Programowe to zwykły soft, który mówi przez kartę dźwiękową komputera. Syntezator sprzętowy to odrębne urządzenie, najczęściej niewielkie pudełko połączone z komputerem i generujące mowę samodzielnie.

Mam nadzieję, że po krótce wyjaśniłem na czym to polega.
klika linków:
http://screenreaders.pl
http://ece.com.pl
http://altix.pl

konto usunięte

Temat: lektor w Call Center

Dzięki za obszerną odpowiedź. Ale, jak rozumiem, nie jest to osoba pracująca na linii? Lub inaczej - być może pracuje na linii, jednak podczas rozmowy z klientem nie używa raczej komputera i syntezatora? Trudno mi jest to sobie wyobrazić.

konto usunięte

Temat: lektor w Call Center

Ta osoba pracuje normalnie na słuchawkach.

Polecam artykuł w nojnowszej gazetce SMB
Jakub Pawełczak

Jakub Pawełczak Product Manager &
Tech Account Manager
at IVONA Software
...

Temat: lektor w Call Center

Witam,
Rafał B.:
Syntezator mowy co najważniejsze umożliwia pracę w CC osobom niewidomym.

No niezupełnie :) Synteza mowy jest wykorzystywana do czytania różnych tekstów przez telefon, np. saldo konta osobistego. To co Pan opisuje to nie jest wykorzystanie syntezy mowy w Call Center (systemach IVR), a tworzenie stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych. To są dwie różne sprawy.

Pozdrawiam,
Jakub Pawełczak
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: lektor w Call Center

...w temacie osób niewidomych- polecam wizytę w http://www.npn.com.pl/index2.html
Call center stworzone przez osoby niewidome i przez takie prowadzone. Nie ma tam ani jednej osoby widzącej.
Co nie zmienia faktu, że temat syntezy głosu to coś zupełnie innego...
Artur Rawicz

Artur Rawicz Fotografia i Muzyka

Temat: lektor w Call Center

Michał S.:
...w temacie osób niewidomych- polecam wizytę w http://www.npn.com.pl/index2.html
Call center stworzone przez osoby niewidome i przez takie prowadzone. Nie ma tam ani jednej osoby widzącej.
Co nie zmienia faktu, że temat syntezy głosu to coś zupełnie innego...

polecam z czystym sumieniem :)

Następna dyskusja:

Call Center DGM




Wyślij zaproszenie do