konto usunięte

Temat: Korejestracja i Call Center/Contact Center

Mam pytanie do osób zajmujących się kontaktami w CC.
Czy ktokolwiek z Was korzystał z korejestracji, by zdobyć leady dla klienta bez bazy?
Czy wogóle, ktoś z Was miał doświadczenie z korejestracją przy pozyskiwaniu bazy dla klienta?

Dla niewtajemniczonych:
Korejestracja, to proces pozyskiwania leadów sprzedażowych. Użytkownik na jakiejś stronie (konkursowej, blogu, portalu itp) wypełnia formularz rejestracyjny, gdzie zostawia swoje dane. Na kolejnym etapie rejestracji, pojawia się ekran, na którym użytkownik jest pytany np:"Czy jesteś zainteresowany jazdą testową samochodem marki X?". Wynikiem korejestracji, jest lead z danymi, oraz jasno wyrażoną chęcią skorzystania z danej oferty klienta, który zostaje przekazany bezpośrednio klientowi/obslugującemu go CC.
Mikołaj Popławski

Mikołaj Popławski Head of External
Distribution
Channels & Business
Develop...

Temat: Korejestracja i Call Center/Contact Center

Zatem odpowiadając na pytanie... Miał i nadal ma z tym doświadczenie, korzystał/korzysta.

W czym rzecz? :)

konto usunięte

Temat: Korejestracja i Call Center/Contact Center

Czysta ciekawość. Chciałbym zasięgnąć języka nt. korega w środowisku CC.
Jaką skuteczność mają leady z korejestracji w stosunku do leadów z kupionej bazy? Czy jest to odczuwalna różnica?
Jaki procent leadów z korejestracji to właściwe leady? Jaki jest odrzut?
Poglądowo. Nie pytam o dokładne dane, bardziej o odczucia obserwatora z tym związane.Bartosz Cywinski edytował(a) ten post dnia 10.01.13 o godzinie 10:50
Mikołaj Popławski

Mikołaj Popławski Head of External
Distribution
Channels & Business
Develop...

Temat: Korejestracja i Call Center/Contact Center

Temat niezwykle szeroki i odpowiedzieć niestety nie da się jednoznacznie z uwagi na zbyt wiele zmiennych parametryzujących dane, a co za tym idzie finalną opinie.

Owymi zmiennymi są:
- produkt (brand, cena, konkurencyjność, unikalność, czasowa dostępność etc. etc.)
- grupa docelowa i jej charakterystyka (w tym szczegółowość nałożonego filtru profilującego)
- ilość oraz złożoność danych jakie ma zawierać lead ( np. łatwiej pozyskać imię i nazwisko. Jak poprosimy dodatkowo o numer dowodu osobistego sprawa juz nie będzie taka prosta).
- sposób generowania leadów przez dostawców (Cała metodyka – w tym przypadku pojęcie niezwykle szerokie)
- intensyfikacja działań generujących leady
- gwarantowana ilość minimalna leadów w umownych interwałach czasowych
- jakość dostarczonych danych zawarta procentowo w umowie z dostawcą, samo pojęcie-przyjęta definicja jakości (rygor główny, obostrzenia mniejszej wagi)
i wiele innych.

Wszystko powyższe wpływa na:
- ilość pozyskiwanych leadów ( w ujęciu ogólnym jak i na różnych poziomach profilujących)
- jakość
- uzyskany % sprzedaży
- opłacalność takiego działania

Jedyne, co można ująć jako stałą (i to tylko moje osobiste odczucie) to przyjęty przeze mnie współczynnik gwarantowany MINIMUM 75% aktualności otrzymywanych leadów na poziomie danych kontaktowych.
Czyli wiem tylko tyle, numer telefonu jest aktywny i Pan Kowalski po drugiej stronie rzeczywiście pozostawił swoje dane.
To czy odpowiedział zgodnie z prawdą, czy rzeczywiście jest czymś zainteresowany. To kwestie już innej wagi i zróżnicowane ww. zmiennymi i przez to trudne do przedstawienia nawet ogólnikowo.

konto usunięte

Temat: Korejestracja i Call Center/Contact Center

Panie Mikołaju,

Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź, jednak nie o to mi do końca chodziło :)
Zawodowo zajmuję się generowaniem leadów i korejestracją, więc zdaję sobie sprawę z tego jakie są te zmienne i co wpływa na pozyskanie leada z korejestracji. Naszym celem jest tworzenie akcji, które "komunikują się" z subskrybentem tak, by zminimalizować prawdopodobieństwo niepoprawnych leadów/ zmaksymalizować zaangażowanie użytkownika do tego stopnia, by to jemu zależało na zostawieniu poprawnych danych. Niemniej, Pańska wypowiedź jest bardzo wartościowa, w kontekście korejestracji per se.
O takie detale jak pozyskać użytkownika na korejestrację, oraz jak go zachęcić do zostawienia danych, i żeby dane były poprawne, martwi się firma tworząca korejestrację i załóżmy, że dana firma robi to w należyty sposób, następnie przekazuje te leady do CC.

Mnie interesuje to, czy taki lead, który już do Państwa dotrze, jest leadem bardziej wartościowym, niż taki, wybrany z zakupionej masowo, jak najprecyzyjniej stargetowanej bazy. Czy statystycznie, leady korejestracyjne są bardziej efektywne, niż rekordy z bazy danych?
Mikołaj Popławski

Mikołaj Popławski Head of External
Distribution
Channels & Business
Develop...

Temat: Korejestracja i Call Center/Contact Center

Oczywiście, że sa bardziej wartościowe - inaczej nie byłoby firm, które zajmują się tym biznesem z braku odbiorców w tym wypadku nieopłacalnej usługi/produktu.

zazwyczaj skuteczność jest od kilkudziesięciu nawet do kilkuset % większa niż na tzw. "zimnych" bazach marketingowych (wartość ta niestety zależy od wielu czynników)

Moje doświadczenie mówi, iż w pewnych przypadkach skutecznośc była nawet 900% większa niż w analogicznym projekcie na bazie "nie-leadowej". Mimo, że lead był kilkanaście razy droższy od baz nieprofilowanych to ograniczenie kosztów prowadzenia kampanii CC było na tyle wysokie, iż końcowo rentowność projektu znacznie wzrastała.

Najprościej opłacalność takiego biznesu policzyć porównując koszt pozyskania jednego klienta/sprzedanego produktu/usługi z baz z danych źródeł.

Trzeba mieć jeszcze jedną rzecz na uwadze - możliwy wolumen leadów w danych interwałach czasowych jaki może zapewnić dostawca przy danych kryteriach filtrujących. Często niewielkie ilości dyskwalifikują takie źródło jakie optymalne np. do prowadzenia działań CC.



Wyślij zaproszenie do