Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Komputer rozpozna Twoje emocje

...czyli biometria w praktyce. IMHO ten artykuł to w sumie żadna nowość, NICE czy Verint od dawna oferują coś takiego....

http://tech.pgs-soft.com/2011/11/29/komputer-rozpozna-...

"Zły? Zmęczony? Znudzony? A może niepewny? Twój głos wyrazi wszystko za Ciebie. Dzięki nowemu systemowi opracowanemu przez hiszpańskich naukowców, komputer, na podstawie analizy głosu, będzie umiał rozpoznać emocje. Czy to koniec denerwujących automatycznych systemów telefonicznych?

Badania przeprowadzone na dwóch hiszpańskich uczelniach – Universidad Carlos III de Madrid i Universidad de Granada mogą sprawić, że scenariusz automatycznej rozmowy nie będzie się kończył nerwowym odłożeniem słuchawki. Dzięki komputerowej identyfikacji stanu emocjonalnego rozmówcy, będzie można tak poprowadzić rozmowę, by była mniej uciążliwa.

System analizuje 60 kryteriów takich jak ton, szybkość mówienia, długość trwania przerw, czy siła głosu. Ma w pierwszej kolejności wykrywać negatywne emocje takie jak złość, znudzenie, wahanie. W oparciu o metody statystyczne, może też przewidywać emocje na podstawie prowadzonej rozmowy i wcześniejszych konwersacji. Jeśli rozmówca jest często proszony o powtórzenie jakiejś wiadomości, łatwo domyślić się, że może być znudzony lub zdenerwowany.

Naukowcy testowali system i na razie działa on najlepiej dla krótkich rozmów. W najbliższej przyszłości nie będzie jeszcze powszechnie dostępny, jednakże badania te mogą być z powodzeniem stosowane przy wykrywaniu bólu u pacjentów, w wykrywaczach kłamstw czy też jako wsparcie nauczania dzieci autystycznych. Czy ta „komputerowa empatia” stanie się ważnym elementem naszej rzeczywistości?"

konto usunięte

Temat: Komputer rozpozna Twoje emocje

Michał Szybalski:
...czyli biometria w praktyce. IMHO ten artykuł to w sumie żadna nowość, NICE czy Verint od dawna oferują coś takiego....

http://tech.pgs-soft.com/2011/11/29/komputer-rozpozna-...

"Zły? Zmęczony? Znudzony? A może niepewny? Twój głos wyrazi wszystko za Ciebie. Dzięki nowemu systemowi opracowanemu przez hiszpańskich naukowców, komputer, na podstawie analizy głosu, będzie umiał rozpoznać emocje. Czy to koniec denerwujących automatycznych systemów telefonicznych?

Badania przeprowadzone na dwóch hiszpańskich uczelniach – Universidad Carlos III de Madrid i Universidad de Granada mogą sprawić, że scenariusz automatycznej rozmowy nie będzie się kończył nerwowym odłożeniem słuchawki. Dzięki komputerowej identyfikacji stanu emocjonalnego rozmówcy, będzie można tak poprowadzić rozmowę, by była mniej uciążliwa.

System analizuje 60 kryteriów takich jak ton, szybkość mówienia, długość trwania przerw, czy siła głosu. Ma w pierwszej kolejności wykrywać negatywne emocje takie jak złość, znudzenie, wahanie. W oparciu o metody statystyczne, może też przewidywać emocje na podstawie prowadzonej rozmowy i wcześniejszych konwersacji. Jeśli rozmówca jest często proszony o powtórzenie jakiejś wiadomości, łatwo domyślić się, że może być znudzony lub zdenerwowany.

Naukowcy testowali system i na razie działa on najlepiej dla krótkich rozmów. W najbliższej przyszłości nie będzie jeszcze powszechnie dostępny, jednakże badania te mogą być z powodzeniem stosowane przy wykrywaniu bólu u pacjentów, w wykrywaczach kłamstw czy też jako wsparcie nauczania dzieci autystycznych. Czy ta „komputerowa empatia” stanie się ważnym elementem naszej rzeczywistości?"
Czy komputer sprawdzi się lepiej niż człowiek? - to mnie zastanawia.
Spotykam się z wieloma konsultantami, którym faktycznie brak umiejętności empatii, rzecz jasna przekłada się to na wyniki ich pracy.
Co do mnie z pełną stanowczością stwierdzam, że komputer nie jest w stanie mnie zastąpić, mogę się mylić ;-) - okaże się w przyszłości najpewniej.
Ciekawa jestem rozwoju wspomnianego systemu, chętnie konkurowałabym z nim dzwoniąc do Klientów, no ale... wątpię iż będzie mi dana przyjemność udziału w tego rodzaju eksperymencie.
Z pozdrowieniami
M.

Następna dyskusja:

Twoje emocje i znani polscy...




Wyślij zaproszenie do